 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 7:03 pm Naslov sporočila: kako naj priklopim 2,5 kw trofazni motor na eno fazo? |
|
|
lep pozdrav. Kupil sem avtodvigalo na katerem je trofazni motor 2,5kw. Ker nimam doma trofaznega toka me zanima kako naj to priklopim na eno fazo? če dam motor prevezat izgumim veliko moči in bo preslab. Eni pravijo da nekateri trofazni motorji imajo tudi enofazno navitje? kje naj to preverim? Ali se da z kakšnim frekvenčnim pretvornikom spremenit tok v trofazno napetost? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Frekvečnik bi bil prava rešitev. Obstajajo takšni, ki iz enofazne pretvorijo v trifaze in s tem ne boš nič izgubil na moči. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 7:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor sicer lahko motor vežeš na eno fazo, ampak bo imel le 1/3 moči - to verjetno ne pride v poštev v tem primeru.
Frekvenčniki (enofazni) so max 2.2kW, večjega ne boš našel... 4kW in več je vse na tri faze.
edit:
Vprašaj v Elektronabavi za ceno L200 _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 8:49 pm Naslov sporočila: frekvenčnik |
|
|
na bolhi sem zasledil nek transformator ki spremeni in 220 v 400 voltov, je večje moči bi to bilo ok? ali je dovolj da iz 220 spremeniš v 400? ali so tu še neke finte v stopinjah? ali obstaja še kakšna tretja rešitev, ker menjava motorja bi me veliko stala, je potrebno vso omarico na dvigalu sprevezat, in pozneje če bi šel slučajno privat, pa more bite vse original po papirjih. Hvala vam za odgovore, pa povejte mi še kaj več. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trafo ne bo dober, saj ne more iz ene faze naredit tri.
Drugih možnosti žal ni, na izbiro imaš:
-nakup novega motorja
-previjanje motorja: načeloma ni problem, vendar zna bit dražje od novega
-frekvenčni pretvornik: max. moč teh je 2.2kW, če je to dovolj, lahko probaš (tudi ni poceni varianta)
-napeljava trofazne elektrike v bajto: če misliš imet kako delavnico, razmisli tudi o tem _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ma kdo kakšno rešitev? ma kdo kak enofazni motor približno take moči za prodat? lahko tudi menjam za trofaznega z mojim doplačilom. Ali ma kdo kak frekvenčnik za prodat? Če ma kdo kar koli ponudit naj javi.
Hm 2,5kw motor bi deloval na 2.2kw frekvenčniku? ali bi deloval motor z malo manj moči? recimo 2.2kw? Mislim da bi 2.2kw tudi bilo dovolj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Tor Mar 18, 2008 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Podatek o moči motorja pomeni, koliko ga lahko maksimalno obremeniš.
Dejanska moč je pa odvisna od obremenitve. V praznem teku bo mogoče samo 100-200W, koliko je pač izgub v navitju in trenju...
Podobno je pri frekvenčniku - 2.2kW pomeni največjo moč, ki jo je ta sposoben spravit na motor. Dejanska moč je pa spet odvisna od obremenitve motorja.
Načelo "pametnejši popušča" pa itak velja v vsakem primeru  _________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 5:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
se mi že malo sveti. Rad bi še vprašal naslednje, sem zdaj pogledal kaj piše v papirjih in na tablici dvigala piše naslednje; obratovalna napetost 220/380V
priljučna moč 3KW, nazivni tok 6,8A
mi lahko pojasnite kaj bi to naj pomenilo? a to pomeni da je možnost priklopa na tri faze in na eno fazo? Mi lahk to kdo pojasni? lahko tudi odprem škatlico in pogledam kolko žičk gre iz motorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 6:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enofazni motorji se izdelujejo nekje do moči 2,2 KW. Tvoj je 3 KW in že zaradi tega bo po vsej verjetnosti trifazen. Seveda lahko odpreš pokrov na tisti dozi. Videl boš 6 navojnih palčk M4 ali M5, z maticami. Pa še 3 povezovalne mostičke, ki bodo očitno nameščeni preko treh navojnih palčk, v vrsti.
Če so povezovalni mostički nameščeni tako, pomeni, da je motor vezan v zvezdo. Tako ga lahko vežeš na trifazno napetost, ki ima med vsakima fazama 380 V. To je pač ta trifazna napetost, ki jo vsi poznamo.
Če pa povezovalne mostičke vežeš tako, da bodo vsi trije vzporedno montirani - povezovali po dve navojni palčki, potem pa je to vezava motorja v trikot. Pri tej vezavi pa ga lahko vežeš na trifazno napetost, ki ima 220 V med vsakima fazama.
Takšno trifazno napetost, pa mi ne poznamo. Lahko pa jo dobiš, če enofazno napetost (med fazo in nulo, ki je 220 V) "razsekaš" na tri faze, ki bodo potem imele 220 V med vsaki fazi. Kako pa to narediti? Uporabiš frekvenčni pretvornik, ki se priključi na enofazno napetost na vhodu, medtem pa bo dal na izhodu trifazno napetost. O tem pa so že tako napisali zgoraj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
panasonic Član

Pridružen-a: Sre 12 Apr 2006 11:13 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.66 Kraj: med Notranjsko in Primorsko
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 7:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Če pa povezovalne mostičke vežeš tako, da bodo vsi trije vzporedno montirani - povezovali po dve navojni palčki, potem pa je to vezava motorja v trikot. Pri tej vezavi pa ga lahko vežeš na trifazno napetost, ki ima 220 V med vsakima fazama.
Takšno trifazno napetost, pa mi ne poznamo. Lahko pa jo dobiš, če enofazno napetost (med fazo in nulo, ki je 220 V) "razsekaš" na tri faze, ki bodo potem imele 220 V med vsaki fazi. Kako pa to narediti? Uporabiš frekvenčni pretvornik, ki se priključi na enofazno napetost na vhodu, medtem pa bo dal na izhodu trifazno napetost. O tem pa so že tako napisali zgoraj. |
Če boš uporabil varianto z frekvenčnim pretvornikom, se pozanimaj, če je možno prevezati motor v trikot (da nima že narejene notranje zvezde). Kajti le tako ga lahko priklopiš na takšen pretvornik (izhod ima 3x220V in ne 3x380V). Na vsak način pa bo potrebna malenkostna sprememba elektro omare.
P.S.:če te zanima pretvornik, mi pošlji ZS (da ne bo "nekdo" rekel spet, da prodajam mimo Malih oglasov) _________________ LP Panasonic |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
A tako je to. No potem pa morem vseen nabavt frekvenčnik, ali pa drugi motor.
Zdaj me pa še nekaj zanima, kolega ma neko stvar, nevem ali je trafo ali je frekvenčnik. vhod je 3kret po 400 izhod je pa 3krat po 200, to je verjetno trafo, in se nebi dalo na njega vezat ker najbrš ni medfazna 200? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
No sem še enkrat klico kolega, pravi da ima ta reč 7kw, tehta nekje 30kg ,pa da je to medfazna napetost, sam neveč če mu naj verjamem? je pa od daleč da bi to lahko sprobal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
panasonic Član

Pridružen-a: Sre 12 Apr 2006 11:13 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.66 Kraj: med Notranjsko in Primorsko
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najbolje bo da stopiš v kontakt z nekom, ki ti bo zadevo pripravljen predelati in ti bo tudi svetoval, kaj bo najbolj primerno.
Po tvojih besedah sodeč, upam, da se ne boš sam lotil predelave. _________________ LP Panasonic |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cornholio Član


Pridružen-a: Sre 24 Avg 2005 14:10 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Čet Mar 20, 2008 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj pa naj proba na eno fazo z kondenzatorji!
Samo rabi malo več kondenzatorjev (70 mikro po 1kW).
Saj pri avtodvigalu pa ja ni potrebne tako velike moči.
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nomis Član

Pridružen-a: Tor 18 Mar 2008 18:36 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.09
|
Objavljeno: Pet Mar 21, 2008 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja jaz mam tudi tak občutek da to ne gre tak težko, dvigalo dvigne 2.5 toni. Avti tehtajo tam nekje največ do 1.5 tone. Po moje tudi nebi bilo slabo probat z kondenzatorji, ker ne stanejo glih veliko, pa mislim da bi dvignilo še vedno čez tono pa pol? Mi pa dajte točne podatke kolko kondenzatorjev bi rabil in kolko mikrofaratov. Povejte mi tudi kako naj vežem, ker nisem stručko z tega področja, znam pa po shemah vezat vse. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|