www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

avtomatizacija traktorja
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Brozzy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Sep 2006 8:09
Prispevkov: 210
Aktiv.: 0.92
Kraj: Zagorica -> Dobrepolje -> Grosuplje -> Slovenija

PrispevekObjavljeno: Pon Sep 18, 2006 4:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No jaz sem uporabil kar števec od kolesa (bicikla) in dal na feltno dva magneta. to bom sedaj najvrjetnej uporabil samo za dajanje inpulzov in sprogramiral števec, če bom znal. Je pa zelo smotano ker naprimer v ovinek se eno kolo vrti hitreje od drugega, [slovenščina je zame švedska vas] da bi bilo najbolje imeti to na obeh kolesih in računati povprečje.
_________________
________________________________
ambri...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2008 9:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne bom odpiral nove teme, ker se mi zdi tale kar primerna.

Sam bi rad na samonakladalno silažno prikolico naštimal elektrohidravlične ventile tako kot imajo novejše nakladalne. Sedaj imam takole: ena hidravlična cev gre iz traktorja v enoto s komandami, ki je v osnovi kos pleha kjer so samo štirje ventili s katerimi usmerim olje potem v cilinder za dvig pobiralne naprave, naslednji je za dvig priklopnega ruda oz. temu pravimo tudi "oje" Wink, potem je eden za premik verižnega transporterja naprej-nazaj in zadnji je za dvig zadnje stranice, potem pa gre cev nazaj v traktor.
Sedaj je težava ker ta cela zadeva je prav glomazna in težka ter je enostavno nimam kam dati v traktorju saj enostavno ni prostora kamor bi lahko privijačil nosilec. V Zetorju je še šlo ampak sedaj smo menjali traktor in ne gre nikakor...
Rad bi torej za vsak ta ventil, ki ga sedaj ročno odpiram in zapiram naštimal elektro ventil saj bi lahko to potem ostalo na nakladalni v traktor pa bi potegnil samo kabel in škatlico kjer bi imel stikala.
Prosil bi za nasvet kakšne ventile naj iščem (pretok, pritisk, temperatura) in kje? Hvala.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2008 10:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@markec, pa si prepričan, da bodo tvojim zahtevam ustrezali navadni ventili?
Poznamo navadne (odprt/zaprt) in regulacijske (proporcionalne) hidravlične ventile. Slednji so fizično in cenovno precej večji od tistih prvih. Poznaš razliko?

Takšne ventile in za ravno tak namen imajo v neki trgovini na tržaški cesti v LJ. Imena se ne spomnim, vem pa da je cca. 500m od dolgega mosta proti brezovici na desni strani. In ni tik ob cesti ampak kakšnih 100m stran od glavne ceste. Tam imajo skoraj vse za takšne namene (razni hidr. ventile, cevi, spojke, cilindre, hidromotorje, ipd.)
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2008 10:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne spoznam se zato pa sprašujem... Vem samo, da bi bil lahko sistem odprt/zaprt, ker potem pretok olja krmilim z ročko v traktorju. Torej bi cenejša verzija ustrezala...
Škoda, da ne veš imena trgovine. Kolega dela v LJ in bi ga lahko poslal po nakupih ampak bi se moral sam prej zmeniti, ker on je še bolj levi in bi v prvo ziher napačno prinesel... Ga bom pa najprej poslal, da poišče trgovino in priskrbi naslov... Wink

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2008 11:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pazi na razliko. Dosedanja ročka lahko deluje tudi proporcionalno kar pomeni, da z majhnim premikom nekaj premikaš čisto počasi in precizno. Navadni ventili (cenejši) pa tega ne omogočajo. Imaš na izbiro samo mirovanje ali pa premik s polno hitrostjo kar ti onemogoča precizne pomike ...
Ti bo to odgovarjalo?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 03, 2008 11:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bo, bo, ker sedaj je isti sistem. Z ventilom od nakladalne čisto odprem glede na to kateri del hočem krmiliti (pobiralna, vrata...) in potem s traktorskim ventilom poženem olje skozi ventil. Uf, sem to smotano napisal, upam, da razumeš. Ni možno nastavljati količine pretoka na samih komandah od nakladalne. To omogoča sam traktor (tisti, ki to pač omogočajo...)

LP

EDIT: Sem se malo pozanimal in trenutno imam na komandah 2-potne ročne krogelne ventile. No, te bi rad menjal...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 4:36 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

Sedaj pa me zanima še nekaj... Gledam razne sheme in načrte in mi ni čisto jasno nekaj. Gledal sem potne ventile na http://www.kladivar.si/212h.html
Kaj pomenijo določene sheme? Npr:





Kakšen ventil bi sedaj bil ok za moje potrebe? Želel bi torej, da ga s stikalom odprem in omogoča pretok olja v obe smeri (okoli 30l/minuto ali še manj) in ostane odprt brez stalnega napajanja, potem pa ga lahko po potrebi zaprem in tudi ostane zaprt brez stalnega napajanja.
Ker slika pove več kot tisoč besed jo prilagam in bo bolj jasno kaj točno želim prirediti:




LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 9:20 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

markec je napisal/a:
Sedaj pa me zanima še nekaj... Gledam razne sheme in načrte in mi ni čisto jasno nekaj. Gledal sem potne ventile na http://www.kladivar.si/212h.html
Kaj pomenijo določene sheme? Npr:
Ventil je narisan in označen tako, da prikazuje poti fluida v stanju, ko ni priključen na napetost.
P (Pressure=Pritisk) in T sta dovoda, A in B pa sta izhoda.
Najprej sta ob obeh izklopljenih tuljavah oba vhoda (P, T) in oba izhoda (A,B) zaprta.
Vklopim tuljavo a) : Poveže se P in B (Pritisk gre na B izhod) , v povratni smeri pa se povežeta A in T.
Izklopim a) in se spet vse zapre s pomočjo vzmeti.
Vklopim tuljavo b) : Poveže se P in A (Pritisk gre na A izhod) , v povratni smeri pa se povežeta B in T.

Tale ja pa dvojni monostabilni ventil.
Ob izklopljeni tuljavi a) je:
P1 (pritisk1) na C ,
P2 (Pritisk2) na D ,
Izhoda A in B sta blokirana.
Ob vklopljeni tuljavi a) je:
P1 (pritisk1) na A ,
P2 (Pritisk2) na B ,
Izhoda C in D sta blokirana.
Ko izklopimo napetost na a), se ventil vrne v prvotno stanje s pomočjo vzmeti.
Dodatno je še servo vhod L (verjetno Level=Nivo), ki zapre ventil kljub napetosti na a).
Citiram:
Želel bi torej, da ga s stikalom odprem in omogoča pretok olja v obe smeri (okoli 30l/minuto ali še manj) in ostane odprt brez stalnega napajanja, potem pa ga lahko po potrebi zaprem in tudi ostane zaprt brez stalnega napajanja.
Temu se reče "bistabilni" 4/2 ventil. Ga nisem našel na njihovi strani Confused
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 10:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Super, hvala ti. Torej smer puščice tudi določa smer fluida. V prvem primeru torej ob vklopu tuljave b) ne more fluid teči v smeri A-->P ali T-->B. Bo držalo?
Torej moram iskati takšne, ki to omogočajo, ker mora v mojem primeru olje po potrebi teči v obe smeri.

Mi lahko prosim pojasniš še tega:

Nisem čisto prepričan, če si shemo prav razlagam.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 10:54 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

markec je napisal/a:
... in ostane odprt brez stalnega napajanja, potem pa ga lahko po potrebi zaprem in tudi ostane zaprt brez stalnega napajanja.


Če želiš zadostiti tej zahtevi moraš obvezno uporabit ventile z dvema tuljavama kot je na sliki.



In zato boš za vsak hod/cilinder potreboval dve tipki namesto ene dosedanje ročke, ki je po spustu sama skočila na sredino.

In še oznake priključkov na ventilu:
A ... cilinder stran A
B ... cilinder stran B
a ... el. mag. tuljava 1
b ... el. mag. tuljava 2
P ... dovod olja/pritiska iz črpalke
T ... odtok nazaj v rezervoar
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 11:09 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
markec je napisal/a:
... in ostane odprt brez stalnega napajanja, potem pa ga lahko po potrebi zaprem in tudi ostane zaprt brez stalnega napajanja.
Če želiš zadostiti tej zahtevi moraš obvezno uporabit ventile z dvema tuljavama kot je na sliki.

In zato boš za vsak hod/cilinder potreboval dve tipki namesto ene dosedanje ročke, ki je po spustu sama skočila na sredino.
Samo ta ventil ima 3 položaje, on pa bi rad dva in še to bistabilna.
Bi moral kvečjemu odstraniti vzmeti /\/\/ , a je potem resno vprašanje, če bi tuljava b) zmogla povleči jedro kar preko srednjega položaja iz položaja a) v položaj b) Confused .
LP,
Igor

p.s. To za ročko, dve tipki in srednji položaj je stvar @markec-a . Če to želi ... V pnevmatiki tak ventil obstaja, čudno da v hidravliki ne.

Kupi se tako ročico ( x-0-x ) , ki zmore krmiliti 2 industrijski tipki.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 11:17 pm    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

igo je napisal/a:


...
Samo ta ventil ima 3 položaje, on pa bi rad dva in še to bistabilna.
...

Seveda ima tri stanja:
1. Mirovanje cilindra (zaprtje smeri A in B) ter zaprt P - pritisk, ko tuljave niso napajane.
2. Vklop a tuljave = premik v eno smer
3. Vklop b tuljave = premik v drugo smer

In to je funkcija bistabila. Takšni ventili obstajajo tudi v pnevmatiki.
Ne vem pa kaj si ti mislil pod tri položaje? Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 07, 2008 11:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

markec je napisal/a:
Super, hvala ti. Torej smer puščice tudi določa smer fluida. V prvem primeru torej ob vklopu tuljave b) ne more fluid teči v smeri A-->P ali T-->B. Bo držalo?
Ja. To so servo ventili in potrebujejo prav usmerjene pretoke.
Citiram:
Torej moram iskati takšne, ki to omogočajo, ker mora v mojem primeru olje po potrebi teči v obe smeri.
<---> omogoča obe smeri pretoka.
Citiram:
Mi lahko prosim pojasniš še tega:

Nisem čisto prepričan, če si shemo prav razlagam.
Sta dve možni izvedbi.
Izvedba A:
Prost pretok med A in B v obe smeri.
Ko vklopimo tuljavo b) , se zablokira pretok med A in B v obe smeri

Izvedba B:
Zablokiran pretok med A in B v obe smeri
Ko vklopimo tuljavo b) , se pojavi prost pretok med A in B v obe smeri.

----0>-- si predstavljaj kot žogico v lijaku. V eno stran se lahko umakne in omogoči pretok, v drugo stran pa se še bolj zagozdi in onemogoči pretok.

Citiram:
In to je funkcija bistabila. Ne vem pa kaj si ti mislil pod tri položaje?
Na sliki ima 3 položaje. a) --- 0) --- b)
Bistabilno pomeni, da ostane v tistem položaju, ko zmanjka napetosti. Če ima vzmet /\/\/ , pa se vrne v srednji 0) položaj, zato je na sliki monostabilni (en stabilen 0) položaj) tripoložajni ventil.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 08, 2008 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Citiram:
In to je funkcija bistabila. Ne vem pa kaj si ti mislil pod tri položaje?
Na sliki ima 3 položaje. a) --- 0) --- b)
Bistabilno pomeni, da ostane v tistem položaju, ko zmanjka napetosti. Če ima vzmet /\/\/ , pa se vrne v srednji 0) položaj, zato je na sliki monostabilni (en stabilen 0) položaj) tripoložajni ventil.
LP,
Igor

Vzmeti imata samo ventila, da se mala servo batka v elektromagnetnih ventilih povrneta v svoj položaj, ko jima izključimo napetost.

Glavni bat v ventilu, ki usmerja pretok olja v cilinder, pa nima vzmeti in zato ostane cilinder v mirujočem katremkoli položaju pri izpadu/izklopu napetosti. In zato je to bistabilni sistem. Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
markec
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Jan 2008 13:24
Prispevkov: 23
Aktiv.: 0.11
Kraj: Slov. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 08, 2008 11:27 am    Naslov sporočila: icon_question  Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
markec je napisal/a:
... in ostane odprt brez stalnega napajanja, potem pa ga lahko po potrebi zaprem in tudi ostane zaprt brez stalnega napajanja.


Če želiš zadostiti tej zahtevi moraš obvezno uporabit ventile z dvema tuljavama kot je na sliki.



In zato boš za vsak hod/cilinder potreboval dve tipki namesto ene dosedanje ročke, ki je po spustu sama skočila na sredino.

In še oznake priključkov na ventilu:
A ... cilinder stran A
B ... cilinder stran B
a ... el. mag. tuljava 1
b ... el. mag. tuljava 2
P ... dovod olja/pritiska iz črpalke
T ... odtok nazaj v rezervoar


Dosedanja ročka ni sama skočila na sredino! Je čisto navaden kroglični ventil. Poglej sliko, ki sem jo prilepil nekaj višje. Ni takšen kot npr. pri cepilcu za drva ali kaj podobnega.

Sem malo razmišljal in verjetno bi še najbolj ustrezal tale pod B, ker vse ostalo je prav gotovo še precej dražje. Dokler je priklopljen na traktor tako ni problem krmiliti, po odklopu pa so lahko ventili tudi zaprti (po eni strani je še bolje).



Težava je samo v tem, da ne vem kako je s porabo elektrike. Kakšne tokove to vleče? Če imam dva ali tri odprta in torej pod stalno napetostjo kakšna obremenitev je to za električni sistem? Kako je z gretjem tuljave? Odprt bi bil nekje 15 minut in potem 15 minut spet zaprt. Bi to bilo ok in izvedljivo?

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group