 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Pon Avg 20, 2007 9:17 am Naslov sporočila: Re: Bimetalni rele |
|
|
MarkoM je napisal/a: |
Tim je napisal/a: |
Običajno bimetalni rele NE IZKLOPI bremenskega tokokroga. (tokokroga katerega ''kontrolira''). Tri faze se dovedejo na kontaktor iz kontaktorja pa preko bimetala na motor. Bimetalni rele pa ima poleg bremenskih kontaktov še pomožne, s katerimi se krmili kontaktor. To pa pomeni, da pri preobremenitvi oz. večjim tokom od nastavljenega preklopi pomožne kontakte na katere je vezana tuljava kontaktorja in tako izklopi kontaktor. Motor dejansko torej odklopi kontaktor, bremeski kontakti bimetala ostanejo prevodni.
Iskrini bimetali tip TRB14, so poleg tega, da imajo možnost izbire ročnega ali avtomatskega ponovnega vklopa in nastavljanja toka v določenem območju, konstruirani tako, da se z dodatnimi vilicami (povezujejo bremenske kontakte bimetala in kontaktorja) montirajo na kontaktor. Seveda pa je potrebno imeti ustrezen kontaktor, ki pa je tip KN16 ali KN9 (Ne vem točno kateri, ker se te številčne ozake določajo s kombinacijo mirovnih ter delovnih kontaktov kontaktorja) |
Hm..., očitno sem živel v zmoti, ker sem vedno mislil, da bimetal prekine tokokrog. Moram preveriti moje vezave bimetalov doma (dve vodni črpalki).  |
Običajno folk pravi "bimetal" tudi motorskim zaščitnim stikalom (DME, MS25, PKZM0 in ostalo). Ti za razliko od bimetalov dejansko prekinejo tokokrog, saj so v bistvu stikala z dodano bimetalno zaščito (MS25 in PKZM0 ima tud kratkostično).
Tapravi bimetal ne prekinja tokokroga.
_________________ Tule nisem več aktiven.
Nazadnje urejal/a gumby Tor Maj 06, 2008 6:14 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
border Neznanec

Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 12:34 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Avg 20, 2007 4:25 pm Naslov sporočila: pa saj ni panike |
|
|
Pa saj doma ima malo kdo "pravi bimetal" večinoma se uporabljajo DME zaščitna stikala.
_________________ HAVE A NICE DAY!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 4:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene zanima, če kdo ve zakaj je upornost okvarne zanke, ki sem jo izmeril na motorju, ki je napajan preko kontaktorja z bimetalno zaščito RKN1412 (mislim, da je to isto kot TRB14) cca 5-7 ohm. Podobno vrednost sem dobil tudi pri meritvi na drugem motorju, varovanem na isti način (drug kontaktor). Ali bi lahko bilo kaj narobe spojeno ?
Kolika je ponavadi upornost bimetala termične zaščite ?
Varovanje tokokoga je izvedeno s 10A taljivo varovalko, tako, da je izmerjena upornost okvarne zanke previsoka za varnost ljudi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 4:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upornost manjših bimetalov je večja.
Recimo bimetal pod 1A bo imel nekaj ohmov upornosti, tisti nad 10A bo pa imel pod 0.1 ohm.
Sicer pa na bimetalu piše tudi, kolk je lahko maksimalna varovalka pred njim - pri pravilnem varovanju ponavadi ni problemov z zankami...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za hiter odgovor.
Bimetal je nastavljen na 0,63 in drugi na 0,83A. Nisem pa videl, da kje piše, kakšna mora biti varovalka pred bimetalom.
Torej bi moral zmanjšati jakost varovalke, če sem prav razumel. Po moje na 2A, da bo zadoščenu pogojem za varnost ljudi.
Sem pa tudi že našel podatke na spletu in piše, kakšna mora biti varovalka za kakšno varovanje glede na nastavljen tok. Če bo še kdo potreboval pa link : http://www.iskra-se.si/TRB14.htm
Nazadnje urejal/a mipax Tor Maj 06, 2008 5:26 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na TRB14 imaš posebej napisan največji tok za bimetalni del in za kontakte releja - glej sliko (v tem primeru je 6A za bimetal in 10A za rele)
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
87.39 KB |
Pogledana: |
16 krat |

|
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 06, 2008 5:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za sliko, res nisem gledal bimetala od strani, ker je bil vgrajen in se ni videlo.
Zgoraj sem pa našel tudi bolj podrobe podatke za varovalke od toka nastavitve bimetala.
Še enkrat hvala.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Liquid Član

Pridružen-a: Sre 25 Apr 2007 21:27 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05 Kraj: posočje
|
Objavljeno: Sre Sep 01, 2010 3:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo,
se opravičujem ker obujam staro temo, ampak se mi zdi da je bolje, kot da odpiram novo.
Imam 3f motor 4kW z nazivnim tokom 9,3A. Kateri bimetal naj montiram na kontaktor(direktni zagon), bimetal z razponom od 6-10A ali 9,6- 16A. Bolj se nagibam k drugemu?
hvala
lp, Klemen
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Sre Sep 01, 2010 5:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Me prav zanima, kako boš na območju 9,6-10 nastavil 9,3
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Sep 01, 2010 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bimetal za zaščito motorja se nastavi na nazivni tok motorja. To je vsa znanost okoli teh bimetalov, vsaj v običajnih klimatskih razmerah.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Liquid Član

Pridružen-a: Sre 25 Apr 2007 21:27 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05 Kraj: posočje
|
Objavljeno: Ned Sep 19, 2010 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Me prav zanima, kako boš na območju 9,6-10 nastavil 9,3  |
Potem tale izjava s prve strani te teme ne drži?
ElGrigon je napisal/a: |
Inštalacija napajanja motorja mora biti tako narejena, da se izklopijo vse tri varovalke (avtomtske-trojček). Drugače pa tok na ostalih dveh fazah krepko naraste, tako da pri 3A porabi motorja pod normalno obremenitvijo nastaviš bimetal na nekje 3.2 - 3.5A.
Že obstaja neka enačba, da se določi nastavitveni tok bimetala glede na porabo bremena, ampak do zdaj sem sam nastavil pri določenih motorjih bimetal malo nad nazivnim tokom motorja in je zaščita dobro delovala. Če pa ti bo motor, ki ima nazivno porabo 3A izklopilo že pri 3.5A pa je povsej verjetnosti motor preobremenjen.
.... |
Se bo potrebno uskladiti
Vglavnem, sedaj imam kontaktor, povezovalni člen in bimetal.
Na stroju kjer se bo vklapljal motor sta start in stop tipki. Do omarice stroja, kjer bo kontaktor pa so tri žice, na vsako tipko po ena žica in še ena žica ki je mostičena na obe tipki, tipka start je NO, stop pa NC. Bi se dalo vezati tipke na bimetal da bi vklapljal z obstoječima tipkama? (tipki imata kontakte tako, da se lahko spreminja med NC in NO)
Kolikor razumem sta kontakta 95 in 96 zgolj za izklop, kontakta 97 in 98 pa dejansko le za signalizacijo ob izklopu bimetala.
Upam da sem vprašal dovolj jasno.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Upam da sem vprašal dovolj jasno |
- nariši, bo še bolj jasno
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Liquid
Azrael je napisal/a: |
Bimetal za zaščito motorja se nastavi na nazivni tok motorja. To je vsa znanost okoli teh bimetalov, vsaj v običajnih klimatskih razmerah. |
Navitje motorjev je grajeno za trajno obremenitev z nazivnim tokom. Če je bimetal nastavljen višje, motor ni zaščiten pred preobremenitvijo.
Če pravilno nastavljen bimetal izpada, to pomeni samo to, da imaš prešibak motor za breme, ki si mu ga namenil ali pa je nekaj drugega narobe.
Jasno?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Sep 19, 2010 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Liquid je napisal/a: |
Vglavnem, sedaj imam kontaktor, povezovalni člen in bimetal.
Na stroju kjer se bo vklapljal motor sta start in stop tipki. Do omarice stroja, kjer bo kontaktor pa so tri žice, na vsako tipko po ena žica in še ena žica ki je mostičena na obe tipki, tipka start je NO, stop pa NC. Bi se dalo vezati tipke na bimetal da bi vklapljal z obstoječima tipkama? (tipki imata kontakte tako, da se lahko spreminja med NC in NO)
lp |
S katerimi tipkami pa bi ti še vklapljal, če ne z obstoječimi?
Kadar pa bo bimetal izklopil, ga boš seveda moral vklopiti nazaj, kar je normalno glede stikalnih manipulacij.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Sep 20, 2010 8:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Če pravilno nastavljen bimetal izpada, to pomeni samo to, da imaš prešibak motor za breme |
- ali pa je v elektro omari prevroče
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 501 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|