 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.39
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
boris:
D400/Y690V motor se veže v trikot na 230/400V mreži. V zvezdo se pa veže pri 400/690V mreži (ta je samo v industriji). Mogoče sem malo nejasno napisal prej...
Še malo branja na to tematiko: IEC 60038, omrežne napetosti, tri faze
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 9:22 am Naslov sporočila: |
|
|
OK, smo prišli stvari do dna. ko sem postavil vprašanje, sem dobil same odgovore o dimu.. pa sem imel kljub temu prav..
pa še nekaj
prvi omenjeni motor ima oznako Δ230/Υ400V in 10,7A/6,2A
to verjetno pomeni, da pri vezavi v Δ z medfaznimi napetostmi 220V vleče 10,7A
pri vezavi Υ, če imamo na vsaki fazi 400V, pa vleče 6,2A
se mogoče motim??
kakšen pa je tok, če imamo motor zvezan v Υ, in priključen na naše omrežje, na katerem je samo 230V na vsaki fazi...?? večji od 6,2A??
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Če bo vezan v Y in priklopljen na naše tri faze, kjer je 400 V medfazna napetost, potem bo vlekel tok 6,2 A. Zagonski tok bo pa nekajkrat večji.
Citiram: |
naše omrežje, na katerem je samo 230V na vsaki fazi |
V našem omrežju je 400 V med dvema fazama in to je podatek ki ga je treba vedeti za te motorje.
Med fazo in ničlo pa sicer je 230 V, ampak za trifazne motorje je to nepomembno in tega podatka se tu ne uporablja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 12:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Če bo vezan v Y in priklopljen na naše tri faze, kjer je 400 V medfazna napetost, potem bo vlekel tok 6,2 A. Zagonski tok bo pa nekajkrat večji.
|
in če bo na vsaki fazi 400V in motor zvezan v Y, kakšen bo tok???
na ploščici piše Y400V / 6,2A
to si jaz razlagam, da pomeni: če je motor vezan v ZVEZDO in če je na vsaki fazi 400V bo vlekel 6,2A
ampak mi imamo na vsaki fazi 230V, motor pa je še vedno zvezan v ZVEZDO..
bo tok še vedno isti??
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 12:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne, ne in ne.
Motor se lahko veže v trikot ali zvezdo.
Na motorju imaš podatek:
230 / 400 V
10,7 / 6,2 A
3 kW
Oznaka 230 / 400 V pove kolikšne so lahko napetosti na navitjih, 10,7 / 6,2 A pa kakšen bo skupni tok, saj ima motor le 3kW, ne glede na vezvo.
Običajno se motorje, ki so zelo močni veže preko YD stikala. To vklopi motor najprej v trikot vezavo, zaradi manjšega zagonskega toka in po dosegu skoraj nazivnih obratov se preklopi na trikot.
Za dodatek vprašanje:
Zakaj bi bilo na nalepki nakazano kako se veže v obe vezavi, če bi bila možne le ena?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.08 MB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
Za razumevane kako je s trikoti in zvezda vezavami je potrebno prej razumeti to sliko.
PS: Obstja tudi cik-cak vezava, a samo za transformatorje. |
|
Velikost datoteke: |
53 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 12:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
...
Zakaj bi bilo na nalepki nakazano kako se veže v obe vezavi, če bi bila možne le ena?  |
1. Zato ker je ta nalepka standardna in jo proizvajalci kar standardno lepijo v pokrovčke ne glede na moč motorja! Pa naj bo 0,08 ali pa 50kW.
2. Večina previjalcev motorjev šibkejše motorje od 0,75kW kar po nekem svojem standardu med previjanjem vežejo motor v zvezdo že v sami glavi navitja. S tem si prihranijo nekaj žice, bužirke in 15 minut dela ... ...
Pa ti potem zaupaj tisti nalepki.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 12:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
Običajno se motorje, ki so zelo močni veže preko YD stikala. To vklopi motor najprej v trikot vezavo, zaradi manjšega zagonskega toka in po dosegu skoraj nazivnih obratov se preklopi na trikot.
Za dodatek vprašanje:
Zakaj bi bilo na nalepki nakazano kako se veže v obe vezavi, če bi bila možne le ena?  |
To je verjetno lapsus ker, če bi bilo tako Y/D vezava ne bi imela smisla.
Na nalepki pa je nakazano tako za to ker obstajajo tudi države, ki imajo medfazno 230V nap. Italija je vsaj včasih imela tako napetost ne vem ali ima še.
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 12:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Srečko, to so standardne oznake za standardne napetosti za standardne asihronske motorje.
In da se ne ponavljam preveč to je standarden asinhronski motor s kratkostično kletko. Nič posebnega. Vprašaj kakega stromarja, ki ni elektronik ampak energetik.
Za klasičen primer vklopa motorja s YD stilakom pojdi na kako kmetijo, kjer ti bodo pokazali puhalnik. To je zadeva, ki pomaga spravit seno v podsteho. Lahko pa tudi kam drugam, je to dosti pogost način vklapljanja asinhronskih motorjev.
230/400V je klasična oznaka za omrežje kot je naše. 230V fazne in 400V medfazne napetosti. Tu ni nobene znanosti.
Če sem preveč grob se opravičujem, a mi že uhaja para iz ušes.
lp
PS: Sem energetik in sem se že v srednji šoli srečeval s takšnimi oznakami. Zato se morda jezim, ker je iz tako bazične zadeve nastala tako velika debata.
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 2:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj se lahko doda
Električno omrežje v Sloveniji je enofazno in trifazno.
Tako ima ena faza (katerakoli L1, L2, L3 oziroma R, S, T; oznake niso bistvene, bistveno je razumevanje) proti zemlji (oziroma ničli, ničla mor biti čimbolje ozemljena). Tako sedaj govorimo o potencialni razliki ene faze proti ničli kar je pri nas 230V (220V), to je fazna napetost.
Fazna napetost krat kvadratni koren iz 3 je medfazna napetost pri nas 400V (380V), velja tudi obratno.
Pri vezavah motorjev je bistveno, da na navitje ne priključimo prevelike napetosti (na navitja ne priključimo prevelikih napetosti)
Na tablici tvojega motorja piše:
CONN / Y (naslednja vrstica) 230 / 400 V.
CONN = connection
Kar pomeni, da je lahko na vsakem navitju padec napetosti 230 V, če je padec napetosti večji, bo posledično stekel prevelik tok in tako uničil navitje.
Mislim, da razumeš; kadar je medfazna napetost 400V, takrat je fazna napetost 230V.
V vezavi motorja v zvezdo se v zvezdišču ustvari umetna ničla. Pomeni, da je na vsakem navitju motorja takrat padec napetosti 230V, čeprav je preklopljen na tri faze z medfaznimi (400V) napetostmi.
Če motor preklopiš v trikot na medfazne (400V) napetosti je na vsakem navitju padec napetosti 400V.
Glede vezave motorja Y 0 , pa je finta predvsem v zagonu.
Zato ker je v zvezdi na posameznem navitju 30,5 * medfazne (400V) napetosti = 230V, je tudi tok skozi navitja za 30,5 manjši. Posledično pomeni, da je moč za 3-krat manjša. Zanimiv je predvsem tok. Kar koristimo pri zagonu saj se nam s takim zagonom zmanjša tudi zagonski tok za 30,5-krat = deljeno z 1,73, če vzamemo v obzir, da motor startamo direktno v trikot.
Trditve, da motor, kateri lahko priklopimo v trikot na medfazne napetosti 400V, ne smemo priklopiti v zvezdo na medfazne napetosti 400V, ne držijo, zavedati se moramo samo, da imamo v tem primeru le 1/3 moči. Računati moramo, da motor ne preobremenimo. Če je motor preobremenjen, pa tudi »vleče« več toka in kadar ta tok preseže nazivni tok (napisan na tablici motorja) je motor v nevarnosti, da pregori. Motorji, kateri so predvideni za vezavo v trikot, lahko obratujejo v zvezdi tudi neomejen čas, upoštevati moramo samo, da jim zaradi obremenitve tok ni večji od nazivnega toka.
Promehanik za motor, katerega si objavil slike velja:
Pri nas (medfazna napetost 400V) ta motor lahko priklopiš samo v zvezdo.
LP
Marjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 2:54 pm Naslov sporočila: |
|
|
vilibalt je napisal/a: |
Srečko, to so standardne oznake za standardne napetosti za standardne asihronske motorje.
In da se ne ponavljam preveč to je standarden asinhronski motor s kratkostično kletko. Nič posebnega. Vprašaj kakega stromarja, ki ni elektronik ampak energetik.
Za klasičen primer vklopa motorja s YD stilakom pojdi na kako kmetijo, kjer ti bodo pokazali puhalnik. To je zadeva, ki pomaga spravit seno v podsteho. Lahko pa tudi kam drugam, je to dosti pogost način vklapljanja asinhronskih motorjev.
230/400V je klasična oznaka za omrežje kot je naše. 230V fazne in 400V medfazne napetosti. Tu ni nobene znanosti.
Če sem preveč grob se opravičujem, a mi že uhaja para iz ušes.
lp
PS: Sem energetik in sem se že v srednji šoli srečeval s takšnimi oznakami. Zato se morda jezim, ker je iz tako bazične zadeve nastala tako velika debata. |
Sem doma "s kmetov" zato dobro vem kaj so in kako kako so priklopljeni puhalniki in nisem po stroki elektronik ampak obratni električar tako so nas takrat ko sem hodil v šolo ločevali.
Jaz sem te samo citiral
Citiram: |
To vklopi motor najprej v trikot vezavo, zaradi manjšega zagonskega toka in po dosegu skoraj nazivnih obratov se preklopi na trikot. |
in te tudi opozoril na lapsus.
Kar se pa drugega dela posta tiče sem pa samo navedel primer ker so v "starih časih" kupovali in nosili motorje iz Italije in so imeli na tablici označeno trikot in 230V in tudi bili v resnici vezani v trikot in ko so jih kar priklopili na takratnih 380V brez prevezave na zvezdo se je kmalu pokadilo iz njih.
LP Srečko
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
V "starih časih" Italija ni imela 220/380V...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilibalt Član


Pridružen-a: Pet 01 Feb 2008 10:59 Prispevkov: 252 Aktiv.: 1.19 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 5:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Srečko, pardon. Res je lapsus, sicer YD stikalo res ne bi imelo smisla.
Marjanp, nočem biti preveč dlakocepski vendar ničla ne potrebuje biti preveč ozemljena, ker kot si napisal gre za potencialno razliko. In v nekaterih primeri je lahko napetost npr. 230V proti ničelnemu vodniku, čeprav je tudi neka napetost med ničelnim in ozemljitvenim. Za potencialno razliko ni pomembno kje je ničla, le razlika potencialov.
-boris-, prosim poglej sliko drugi strani na dnu. Tisto kjer so narisani trije upori vezani v zvezdo in trikot. Po tem prašaj kaj ti ni čisto jasno. Upam da nisem po pomoti kaj narobe označil ali narisal.
lp
_________________ Ko zadeva ne deluje se umiri, preštej do 10 in poišči večje kladivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Ned Maj 25, 2008 7:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
V "starih časih" Italija ni imela 220/380V... |
Ko sem napisal to
Citiram: |
obstajajo tudi države, ki imajo medfazno 230V nap. Italija je vsajvčasih imela tako napetost ne vem ali ima še. |
sem avtomatsko mislil na fazno 110V tako,da
Lp Srečko
_________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Maj 26, 2008 3:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
--
Nazadnje urejal/a -boris- Pon Maj 26, 2008 3:13 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Pon Maj 26, 2008 3:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
ejj.. vsi praviste da ploščice nimajo smila
ampak na ploščici omenjenega motorja je oznaka Δ230/Υ400V
fantje.. to kar vi trdiste bi imelo smisel tako, glede na simbole:
Υ230V na vsaki fazi, merjeno proti nuli
Δ400V medfazna napetost
na ploščicah pa piše obratno..
torej je nek smisel..!!!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|