 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Pet Maj 09, 2008 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Zakaj misliš, da ni nič "močnejši"?
Razlika je v oktanih, kateri podajajo stopnjo hlapljivosti in posledično stopnjo gorljivosti. Več oktanov večji izkoristek, večja kompresija v cilidnru. Pa, če je to 3% je lahko dovolj.
A razmišljam narobe? |
Razmišljaš narobe.
Prvi del o lastnostih goriva sicer pogojno štima (odpornost na samovžig), a o izkoristku in kompresiji si zabluzil.
Lahko namreč skonstruiraš motor z večjo kompresijo, ki posledično zahteva višje oktanski bencin.
Če samo natočiš 100-oktanca v fičota, mu s tem ne povečaš kompresije... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Maj 10, 2008 1:34 am Naslov sporočila: |
|
|
Izraz več kompresije res ni primeren. Ampak motor bo pri obremenitvi dal več energije, ker je eksplozija mešanice v cilindru močnejša.
Bom se malo informiral kako je glede tega, da si ne bom nehote utvarjal napačnih sklepanj. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jernej_ Član

Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 0:42 Prispevkov: 150 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 10, 2008 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Saj ne bi predlagal tistih 98-oktanov, če ne bi čudežno "pomagali" pri (mojem ne-elektronskem) 500 W agregatu, sicer pa (kot navaja ElGrigon) niti OMV stotka ne odpravlja težave (zakaj je lepo pojasnil Iztok). Tisto malenkost, ki menda manjka do uspeha, niti poliranje kanalov in zamenjava vplinjača (kot predlaga Mitja) ni možno pridelati. Problem je morda drugje ("smo" pa na dobri poti, da ga lastnik agegata odkrije in odpravi). J. _________________ Elektronika v domači delavnici |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Maj 11, 2008 1:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja lahko 100 oktanski bencin samo je treba spremeniti kompresijsko razmerje. To pa narediš tako da znižaš glavo motorja za cca 1mm ali pa daš tanjše tesnilo med glavo in cilindrom. Drugače pa več oktansko gorivo v takem motorju kot je sedaj nič ne poveča moči motorju. _________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da ruknem eno trapasto na prvi pogled.
GI3 Poizkusi imeti na generator stalno priklopljeno 100W žarnico, zraven pa še kompresor. Če stvar ne deluje poizkusi še s 200 oziroma 300W bremenom (lahko tudi žarnica).
Če stvar deluje poizkusi z vklopom kompresorja žarnico izklopiti, gre za zmanšanje potrošnje bencina in razbremenitev generatorja.
Če ti na ta način uspe rešiti težavo sporoči, obljubim da potem razložim finto.
Nelogično, samo če imaš stvari pri roki, verjemi da je vredno poizkusiti.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
kopron je napisal/a: |
Ja lahko 100 oktanski bencin samo je treba spremeniti kompresijsko razmerje. To pa narediš tako da znižaš glavo motorja za cca 1mm ali pa daš tanjše tesnilo med glavo in cilindrom. Drugače pa več oktansko gorivo v takem motorju kot je sedaj nič ne poveča moči motorju. |
Ti bi nižal 4-taktno glavo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 9:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem se ravnokar spomnil na naš 20 let star agregat z enakimi simptomi. Težaven zagon induktivnih bremen, kjer pa pomaga, če zraven priključiš še eno žarnico. In bolj kot ga ohmsko obremeniš, več bo dal od sebe za pogon motorjev. Tako da res poskusi s kako žarnico vzporedno.
Mogoče gre za razmagneten rotor, ali kaj podobnega?
Sicer pa nižanje glave pri teh motorjih ni taki problem zaradi ventilov, ker je to L glava in so ventili ob batu. Le svečka zna malo nagajati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 9:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Da ruknem eno trapasto na prvi pogled.
GI3 Poizkusi imeti na generator stalno priklopljeno 100W žarnico, zraven pa še kompresor. Če stvar ne deluje poizkusi še s 200 oziroma 300W bremenom (lahko tudi žarnica).
Če stvar deluje poizkusi z vklopom kompresorja žarnico izklopiti, gre za zmanšanje potrošnje bencina in razbremenitev generatorja.
Če ti na ta način uspe rešiti težavo sporoči, obljubim da potem razložim finto.
Nelogično, samo če imaš stvari pri roki, verjemi da je vredno poizkusiti.
LP
Marjan |
ni nelogično, medtem ko je delno obremenjen generator (žarnica) je posledično obremenjen tudi motor z notranjim zgorevanjem. regulator obratov na motorju pa ohranja obrate z dodajanjem gasa.
medtem ko bi žarnico izklopu in vklopu kompresor, mu nebi padli obrati..
brihtno..
morda pa mu uspe, ampak, moral bi speljati priklop preko releja, da žarnica sveti na mirovnem kontaktu, na delovnem pa kompresor, tako da je res hkraten izklop in vklop..
mislim pa da je pri njemu problem drugje.
tlačni vod, katerega ga izrači presostat, se ob vklopu kompresorja prehitro napolne, še preden dobi el.motor polne obrate. rešitev bi bla zelo preprosta.
tlačni vod od glave kompresorja do tlačne posode, naj bo daljši. (saj je samo bakrena cev) recimo 4 do 5krat daljša, nardiš eno lepo spiralo, tako na ne bo sploh opazna modifikacija. ker bo volumen daljše cevi večji, mislim da preden se napolni, bo imel el.motor že polne obrate. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 9:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Sicer pa nižanje glave pri teh motorjih ni taki problem zaradi ventilov, ker je to L glava in so ventili ob batu. Le svečka zna malo nagajati. |
po navadi imajo tile agregati Hondine OHV motorje, tako da ni L-head.
L-head imajo Briggs&Stration motorji |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
O mašinah lahko nekaj napišem, o električnem delu bolj malo.
Bencin, ki je 100 oktanski, ni nič "močnejši" od 95 oktanskega. Oktani se merijo na referenčnem motorju, brez hlajenja, z določeno kompresijo in ostalimi fintami. In čas, po katerem motor zaklenka, je povod za izračun oktanskega števila.
Če ima motor višjo kompresijo, potrebuje višje oktansko število. In ko vse to dobi, dela z boljšim izkoristkom in posledično daje ven večjo moč .
Ni potreben kak računalnik, da bi pridobil z oktani- pomembno je samo pravilno nastaviti predvžig. In če je ta pri motorju z višjo kompresijo nastavljen na 100oktanski bencin, potem bo z 95 oktani klenkal in se pokvaril.
Predlagam eno, morda veliko neumnost- kaj, če bi na glavno gred agregata dodal vztrajnik? Agregat namreč dela z enakimi vrtljaji, ki pa jih zagon kompresorja zmanjša in potem se motor ne "pobere" več. Z vztrajnikom bi premagal zagonski sunek, kasneje bi pa motor lažje nabral vrtljaje nazaj za 50Hz.
Morda bi pomagala že nastavitev predvžiga in vplinjača.
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 10:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
jjakob je napisal/a: |
Ti bi nižal 4-taktno glavo? |
Glava je glava
Le treba je pazit, da ventili ne "pošlatajo" batov in pa na kot odmične, ki se zaradi nižanja spremeni, če je gnana z jermenom ali zobniki. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
-boris- Član

Pridružen-a: Sre 21 Maj 2008 22:22 Prispevkov: 72 Aktiv.: 0.35 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Predlagam eno, morda veliko neumnost- kaj, če bi na glavno gred agregata dodal vztrajnik? Agregat namreč dela z enakimi vrtljaji, ki pa jih zagon kompresorja zmanjša in potem se motor ne "pobere" več. Z vztrajnikom bi premagal zagonski sunek, kasneje bi pa motor lažje nabral vrtljaje nazaj za 50Hz.
Robi |
ta agregat je že po defaultu bolj šwoh, tako da bi mu vrtenje vztrajnika samo še odvzemalo energijo.. je pa ena od rešitev za preizkusit |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Sre Maj 28, 2008 11:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
-boris- je napisal/a: |
ta agregat je že po defaultu bolj šwoh, tako da bi mu vrtenje vztrajnika samo še odvzemalo energijo.. |
Če so vsi ležaji brezhibni in se motor z vztrajnikom vrti konstantno 3000o/min- koliko energije pobere vztrajnik?
;? _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Čet Maj 29, 2008 1:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno ob štartu nekaj potem pa ne prav veliko. Bi pa znal ublažiti padec vrtljajev in sesedanje napetosti ob vklopu večjega bremena... _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|