www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnjenje akumulatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Benko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.35
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 07, 2008 10:31 pm    Naslov sporočila:  Polnjenje akumulatorja Odgovori s citatom

živjo
nabavil sem rabljen accu 100Ah (za kamp prikolico) in ga danes tudi napolnil.

Vprašanje, ki se mi je porodilo, pa še nisem nikjer odkril odgovora nanj :

- pri polnjenju izven avta, torej s polnilnikom je potrebno odpreti pokrov oz. odstraniti čepe na celicah.
- pri polnjenju v avtu, torej z alternatorjem, so celice pokrite.

Zakaj ta razlika ?

LP
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 1:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem sicer od kje je informacija, da je treba odpirat pokrovčke. To je nekaj iz zgodovine ...

Pri novejših akumulatorjih ni treba pri nobenem načinu polnjenja odpirat nobenih pokrovčkov, ker imajo ti že luknjice za izenačevanje-odzračevanje tlaka/podtlaka.

TREBA JE PAZIT LE TO, DA PO KONCU POLNJENJA (ALI MED POLNJENJEM) NIKOLI NE ODKLAPLJAŠ SPONK NA AKUMULATORJU, DOKLER NE IZKLOPIŠ POLNILCA IZ NAPAJANJA, KER BI ISKRA OB ODKLOPU LAHKO POVZROČILA EKSPLOZIJO AKUMULATORJA!

Sem ravno to, še kot mulc, nehote preizkusil praktično in z veliko sreče ostal le z luknjami na obleki ... Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 8:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ti gre domači polnilec čez 15V in če pustiš priklopljeno daljši čas, potem je bolje odpreti, ker krepko "vre" in so original luknje lahko premajhne. Prostor moraš dobro zračiti, ker se ozloča vodik.
lp

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Benko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.35
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 8:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Polnilnik je Bosch, polnjenje je potekalo na cca 8-10A, napetost na sponkah pa je bila 13.5-14,5V, zadnje 3 ure polnjenja pa je tok enkomerno padal do 2A. Poln je bil v 14 urah.

Glede odpiranja pokrova - tako piše v navodilih.

Pri polnjenju elektrolit ni vrel.

Torej celic v bodoče ne rabim odpirati ?

LP


Nazadnje urejal/a Benko Ned Jun 08, 2008 10:01 am; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 08, 2008 8:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ro-bi je napisal/a:
Če ti gre domači polnilec čez 15V in če pustiš priklopljeno daljši čas, potem je bolje odpreti, ker krepko "vre" in so original luknje lahko premajhne. Prostor moraš dobro zračiti, ker se ozloča vodik.
lp

Pri nekateri akumulator ne moreš odpreti čep.Pri mojem akumulator ima tak pokrov ki ne more odpreti.Ima odprtino za uhajanje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Benko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.35
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 22, 2008 8:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Accu opravlja svojo funkcijo, zanima pa me, kako izvesti naslednje :
ker ne želim, da bi ostal v temi, bi rad izvedel kontrolo napetosti in s pomočjo tega izključil porabnike.

Imam dve liniji priključeni na en accu.

Prva je za razsvetljavo - mora delovati do konca, dokler accu še ni v nevarnosti poškodb, da se ga bo še dalo normalno napolniti.

Druga je za porabnike - redko hladilnik (samo v kombinaciji s plinom, da hitreje ohladi, nato samo plin), radio, tv, redko laptop in za to linijo bi rad varovalo - ko pade napetost pod mejo (katero napetost še ne vem, bom testiral, razen, če kdo ve iz glave) mora to linijo izklopiti, da bi lahko prva linija vzdržala še cca 2-3 ure.

Poraba na prvi liniji je 1 do 3A, od tega 95% časa cca 1A,
na drugi 2 do 15A, od tega 10% časa >10A, 50% časa cca2A, 40% časa <2A.

Kako se lotiti zadeve ?
Na katerih vrednosti izklopiti drugo linijo, na kateri je tudi prva preveč ?

LP
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.63
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 23, 2008 5:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Večina novejših akumulatorjev vsebuje žele in se jih sploh neda odpreti.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Jernej_
Član
Član



Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 0:42
Prispevkov: 150
Aktiv.: 0.71
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 24, 2008 12:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Benko! Prav lahko, da boš ostal v temi, če si kupil običajen avtomobilski akumulator. Ti "prenesejo" le kakih 5 (pet) glabokih praznjen. Pravilnejša izbira so stacionarne izvedbe, ali vsaj taki za solarne sisteme. Oboji so občutno dražji in neprimerni za avtomobile (vsaj kot je meni znano).
Kar pa se odvijanja pokrovčkov tiče, upoštevaj navodila (čeprav so neumna). Stvar ima namreč pravni pomen, ki je nad vsem. J

_________________
Elektronika v domači delavnici
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Benko
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Dec 2006 10:09
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.35
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 24, 2008 10:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saj ravno zato iščem opcijo nadzora praznjenja.
Če je potrebno polniti, ko pade napetost pod 12.2V, bom takrat polnil; če lahko pade na 11.5V, bom polnil takrat. Nadzor pa bo s pravočasnim odklopom onemogočil 'preizpraznjenje'.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.87
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 25, 2008 12:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej specifikacije proizvajalca, le tako boš povsem prepričan kako je na stvari s tem akumolatorjem.

Kot so ti že omenili so ti akumolatorji namenjeni avtomobilu, le tam se vedno polnijo, ni globokih praznenj, če pa so pa akumolator hitro zgubi svoje reference.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group