 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 4:29 pm Naslov sporočila: P406, ventilator kilerja se ne ugasne |
|
|
Pri peugeot 406, l.96, LFY motor mi, ko se avto malo segreje, vklopi oba ventilatorja na kilerju. ko je pri toplem dan kontakt in ko motor dela, ventilatorja delata z najvišjo hitrostjo, ko pa motor ugasnem, se ugasneta - čez dobre pol minute se spet prižgeta in se vrtita z zmanjšano hitrostjo še kakih 5 minut.
ko je avto hladen deluje vse normalno, ventilatorja sta na miru in se vklopita v prvi brzini s klimo. ko se segreje pa začne hladit, očitno misli da kuha. klime takrat ne morem več vklopit.
brskal sem in razkopaval po avtu, in sem prišel do zaključka da je v okvari modul ki meri temperaturo in na podlagi tega in signala iz krmilnika klime vklaplja ventilatorje.
menjal sem senzor temperature za vodo, preveril releje, povezave,..
imam shemo avta, iz autodata.
Očitno modul napačno interpretira podatek iz senzorja temperature (PTK), saj če nadomestim senzor z uporom vrednosti mrzlega se vent ne vklaplja sam od sebe.
modul (nahaja se v levem blatniku) sem vzel ven, ga razdrl in premeril vse elemente v njem. videt je vse OK, ima pa še dva namenska čipa z oznakama
ULA50DAB013HKG in ULA180DAB027CKG , izdelovalec obeh je BITRON.
tudi proizvajalec modula je bitron.
je tukaj kakšen avtoelektrikar ki bi lahko potrdil moj sum na defekten bitron modul? oz kdo bi znal tako stvar popravit, oz dobavit čipa?
ali ima kdo v bližini tak modul za sprobat? nov stane 80€, in kupuvat zadevo, pa da ne bo nič boljše se mi zdi brezveze. pa tudi če je defekten je drag, in bi ga raje popravil/dal popravit.
bil sem že pri dveh mehanikih, prvi je hotel menjat releje ki vklapljajo vente, priklop na teseter pri pooblaščenem pa je pokazal (ko sta ventilatorja vrtela) da se ne vrtita, napake ni pokazalo. občasno se mi prižiga stop lučka v armaturi. bitrona na zalogi nima nihče, če ga naročijo ga moram vzet.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
263.39 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
275.65 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
226.11 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
_________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 5:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malce boljše slike bi koristile (vklopi "makro" način). Izmeri tudi upornost senzorja na konektorju za ta modul, s tem vidiš, če je kje na poti slab kontakt. Meritev direktno na senzorju mora biti enaka kot pri modulu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 6:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
uprnost na konektorju sem zmeril in je OK, se pravi ista kakor na senzorju. senzor je PTK, karakteristika se ujema s tisto podano v autodati.
slike, ja vem da so slabe. dal sem samo zato da bo kdo lažje prepoznal če je že kdaj videl, ker v bistvu nimaš kaj posebnega videt. pa itak je vse namazano z nekim lakom, tako da se še v živo ne vidi najbolj skozi, kaj šele na sliki.
počenih lotov ni bilo, oz jih zdaj sigurno ni, ker sem vse polotal.
Bom pa vseeno posnel boljše slike in jih dal gor.
_________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.otkar Član

Pridružen-a: Ned 26 Nov 2006 22:31 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.13 Kraj: nekje ob reki savi
|
Objavljeno: Sre Dec 17, 2008 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem isti primer na 306-ki. Zadeva je bezljala in sicer zaradi zamašenih kontaktov konektorja - brikal sem konektor s tem da sem tipalo temperature priklopil direktno na tiskano vezje.
Zadeva je delovala, problem pa se je nahajal v samem konektorju na modulu, ki ga je načela voda in zob časa.
Upam da sem ti dal smernice za naprej.
Najprej priklopi senzor z svojimi kabli na modul in preveri delovanje.
Francozi bi morali ostati pri parfumih, kot je nekdo napisal.
L.P.
_________________ mislim, da imaš zamašeno žico ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
probal sem pihnit skozi žico, pa ni šlo.. zgleda da je res zamašena. kako bi jo odmašil?
malo heca^^
ne, meril sem upornost senzorja direktno na tiskanem vezju, kjer je prilotan konektor.
francozi so drugače kar OK, samo elektrika jih malo je*e. v bistvu je elektronika italjanska.. o italjanih pa drugič..
_________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 9:41 am Naslov sporočila: |
|
|
dragoon je napisal/a: |
...elektrika jih malo je*e. v bistvu je elektronika italjanska.. o italjanih pa drugič.. |
Off topic:
O italijanih imam zelo slabo mnenje, kar se avtoelektrike tiče. Imeli smo traktor fiat 55-56 in se je po cca. 4 letih vžgal zaradi električne napeljave. Zaradi prisebnosti voznika je zgorel samo del inštalacije. Dobro, se zgodi. Ampak potem smo menjali traktor za močnejšega isti model, le novejši letnik. Po približno enakem času se je tudi ta vžgal, tudi zgorelo del inštalacije. Težava je bila, da žice na enem delu niso bile ustrezno zaščitene pred karoserijo in so se s časoma zribale.
Da se ne pogovarjam o ostalih težavah z elektro inštalacijo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.24 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 11:31 am Naslov sporočila: |
|
|
me pa čudi da ce ti je pri prvem zgorela instalacija da nisi pri drugem vsaj preveril in mogoče dodal kakšno vezico.....
lp
lado
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
lado je napisal/a: |
me pa čudi da ce ti je pri prvem zgorela instalacija da nisi pri drugem vsaj preveril in mogoče dodal kakšno vezico.....
lp
lado |
Ja, kovačeva kobila...
Pa tudi si takrat nisem mislil, da bo pri drugem enako.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 1:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če smo že pri ognju: Nam se je letos na citroenu snela cevka bencina in na avtocesti zalila vroč motor z bencinom . Vžgal se sicer ni.
Z italjani pa nismo imeli še nikoli večjih problemov z elektriko/elektroniko. Pri prejšnjem fiatu, ki smo ga imeli od novega do 170kkm je kar se elektronike tiče crknilo samo eno stikalo, katerega sem samo razstavil, očistil kontakte in sestavil nazaj, pa en rele na motorčku zadnjga brisalca.
Trenutno imamo 3 fiate pa tudi ni težav kar elektronike tiče, citroen pa je živo razočaranje (inektorji, tuljave, včasih noče vžgat, včasih se ugasne med vožnjo, light showi na števcu, samodejno vžiganje brisalcev itd). Ne pravim da so italijani bogve kaj, samo kar se zanesljivosti tiče so vsaj po naših izkušnjah neprimerljivo boljši od francozov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 1:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko se je na Top gear survey med 13 najslabše uvrščenimi avti znašlo kar 10 francoskih je Clarkson komentiral:
"Thats probably why they are setting them on fire in Paris"
_________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 1:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
saj sem vedel da ne bi smel napisat zadnjega stavka... (oprostite mi, saj nisem vedel kaj delam )
sicer pa res ne vem zakaj se italjanov drži slabo ime.. verjetno se je obdržalo iz preteklosti.
sam najbolj mrzim VAG grupo. ne vem zakaj jih folk tolk vzdiguje v višave.. verjetnu tudi zaradi takratnih golf 1, 2, ki so bili res nadpovprečni med yugoti.
_________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
piroman je napisal/a: |
Ko se je na Top gear survey med 13 najslabše uvrščenimi avti znašlo kar 10 francoskih je Clarkson komentiral:
"Thats probably why they are setting them on fire in Paris"  |
Pri top gear-u zelo redko vidiš, da testirajo kakšen francoski avto. Pomoje je že en od razlogov, da so Angleži in Francozi tradicionalno rivali.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Dec 19, 2008 4:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
dragoon je napisal/a: |
saj sem vedel da ne bi smel napisat zadnjega stavka... (oprostite mi, saj nisem vedel kaj delam )
sicer pa res ne vem zakaj se italjanov drži slabo ime.. verjetno se je obdržalo iz preteklosti.
sam najbolj mrzim VAG grupo. ne vem zakaj jih folk tolk vzdiguje v višave.. verjetnu tudi zaradi takratnih golf 1, 2, ki so bili res nadpovprečni med yugoti. |
Slabo ime se jih je prijelo verjetno zaradi Zastave, kjer pa so delali poden od avtov v primerjavi s takratnim Fiatom. Že med Fiatovo in Zastavino 101-ko je bila razlika kot noč in dan. V Istih časih se je iz istega razloga prijelo dobro ime VW-jev, ki pa že 15 let niso nič posebnega v primerjavi s konkurenco oz so še slabši, pa še okvare imajo nekateri modeli take, da se menjava kar komplet motorje in menjalnike .
Danes je naš citroen po čudežu vžgal na vse 4 cilindre tako da smo ga kar takoj odpeljali na servis, tam pa so nas potolažili, da so 1.4 motorji še bolj občutljivi na vreme . Po priklopu na tester pa se še vedno ne ve ali so tuljave, ali inektor ali pa kar računalnik. Ne vem, zgleda, da je najbolje francoze jeseni odjavit iz prometa, pa konec spomladi spet registrirat. Puntota pa sem s šlavfom pral okrog motorja, vsaka svečka je bila potopljena v bazenčku vode, a je vžgal kot urca, vžganega sem tudi pustil, da se je posušil. Isto sem naredil pri Unotu, le tam sem moral razdelilno kapo obrisat od znotraj. Pri citroenih je pa malo megle zunaj pa že na 2 ali 3 cilindre letijo .
Na fiatu pa spet večinoma crkuje tisto kar je made in France ali Germany, italijanskih delov že dolgo nisem menjal/popravljal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Sob Dec 20, 2008 8:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
no, nazaj ne temo: problem sem zasilno rešil.
Citiram: |
Očitno modul napačno interpretira podatek iz senzorja temperature (PTK), saj če nadomestim senzor z uporom vrednosti mrzlega se vent ne vklaplja sam od sebe. |
zgleda da bo tole držalo, namesto senzorja sem priklopil potenciometer in gledal pri kateri upornosti se venti vklopijo. no, to se zgodi pri okoli 2 kiloomih, moral bi se pa pri okoli 3k (takrat ima tipalo okoli 95°C). v modul sem enostavno vzporedno senzorju dodal upor, tak, da imata skupaj s senozrjem pri 95°C 2Kohma.
zaenkrat vse deluje OK.
_________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.69
|
Objavljeno: Sob Dec 20, 2008 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm, morda so ti ga na servisu menjali, z napačnim tipom?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|