 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Marjancek84 Član

Pridružen-a: Ned 17 Jun 2007 22:08 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10 Kraj: Mihovci
|
Objavljeno: Ned Apr 05, 2009 6:00 pm Naslov sporočila: 3-fazni motor |
|
|
pozdravljeni!
imam težavo pri priklopu elektromotorja, in sicer sem ga hotel z kontaktorskim vezjem firme Schrack priklopit za zagon trikot zvezda, a ko sem odprl pokrovček motorja so ble notri oznake U W V in X Y Z. Motor je star, in očitno so to stare oznake, zatorej me zanima, kaj pomenijo x y z, mogoče X=u2, y= w2, z= v2 ? al kako? motor sem sicer priklopil in probal zagnat, vendar se mi ves čas vrti samo v hitri brzini, to bo pa verjetno ker na xyz nisem prav priklopil.
hvala za pomoč že vnaprej! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Srecko Član


Pridružen-a: Čet 25 Dec 2003 21:29 Prispevkov: 1014 Aktiv.: 4.28 Kraj: Okolica Cerkna
|
Objavljeno: Ned Apr 05, 2009 6:57 pm Naslov sporočila: Re: 3-fazni motor |
|
|
Marjancek84 je napisal/a: |
pozdravljeni!
imam težavo pri priklopu elektromotorja, in sicer sem ga hotel z kontaktorskim vezjem firme Schrack priklopit za zagon trikot zvezda, a ko sem odprl pokrovček motorja so ble notri oznake U W V in X Y Z. Motor je star, in očitno so to stare oznake, zatorej me zanima, kaj pomenijo x y z, mogoče X=u2, y= w2, z= v2 ? al kako? motor sem sicer priklopil in probal zagnat, vendar se mi ves čas vrti samo v hitri brzini, to bo pa verjetno ker na xyz nisem prav priklopil.
hvala za pomoč že vnaprej! |
Prvo kot prvo se motor veže zvezda trikot in ne trikot zvezda kot si napisal.
Potem UWV so začetki navitij XYZ pa so konci navitji. Ker ne poznam konkretnega kontaktorskega vezja ti ne vem povedati kako zveži.
Če se ti vrti v največji brzini potem imaš ves čas vezano v trikot. Btw ali motor sploh dopušča vezavo v trikot nisi nič napisal kakšen motor imaš.
LP Srečko _________________ Samouk
Tukaj sem doma |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Apr 05, 2009 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
pravilni vrstni red pri novih oznakah je U1 V1 W1 za začetke navitij, in U2 V2 W2 za konce navitij. Stare ozanke so pa res bile U V W in X Y Z.
Motor se ti bo v obeh primerih vrtil z enako hitrostjo, razlika je samo v moči in zagonskih tokovih. V vezavi trikot ima 3x večjo moč.
Načeloma za vezavo zvezda konce navitij (XYZ) kartko skleneš - za stalni prikolp s pomočjo mostičkov, za samo zagonski čas pa s pomočjo kontaktorja ali stikala. V trikot vezavi pa konce navitij priklopiš na začetek naslednjega in naslednjo fazo (U,L1,Z - V,L2,X - W,L3,Y).
Je pa pomembno, kaj ti piše na ploščici na motorju. Ni vsak motor primeren za trikot vezavo.
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjancek84 Član

Pridružen-a: Ned 17 Jun 2007 22:08 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10 Kraj: Mihovci
|
Objavljeno: Ned Apr 05, 2009 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motor je bil že vezan zvezda trikot, vendar prek enega starega preklopnega stikala, ki je odpovedalo. Sedaj pa za krmiljenje uporabljam krmilno vezje SCHRACK LA3Y26Y.
Vezje
Ni v zvezdni vezavi manjša hitrost?
Lp, Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dorijan Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2564 Aktiv.: 12.39 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 12:03 am Naslov sporočila: |
|
|
vedno imaš 50Hz -> 3000rpm |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 8:54 am Naslov sporočila: Ni mi |
|
|
Ni mi jasno, a to se mi že vseskozi dogaja, ker je moje znanje izpred 50 let.
Takrat je veljal, da pri vklopu motorja velike moči, da zmanjšaš zagonski tok, ga najprej priklopiš za kratek čas v vezavi zvezdo, kjer sta po dve tuljavici vedno vezani zaporedno, in ko dobi neke obrate, ga šele preklopiš v trikot, kjer je na vsaki tuljavi celotna medfazna napetost ki je bila nekoč 380VAC dandanes je menda 400VAC.
Imeli smo preklopna stikala, ki so imeli tri položaje, 0, zvezda, trikot,
Poanta je bila v tem, da je v položaju zvezda bil sekundo ali dve, in šele potem preklopil v trikot.
Ne predstavljam si to narediti z enim samim kontaktorjem, moral bi imeti dva, kjer bi drugi vklopil kako sekundo za prvim, ali pa bi ta drugi vklopil, ko bi opazil, da je zagonski tok padel pod neko vrednost.
Ali imajo sedaj že take 'dvostopenjske' kontaktorje? _________________ Nihče ni za vojno in vsi so za mir,
vsi so za bratstvo, nihče za prepir.
Od same ljubezni vsak čas na granatah
bo vtisnjeno geslo: "Darilo za brata"
Janez Menart |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 9:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Za zvezda - trikot se uporabljajo trije kontaktorji. Kolikor sem gledal tvoje vezje (Schrack) ima že vse tri kontaktorje, poleg tega pa tudi časovni rele za preklop v trikot in bimetalno zaščito. Kontaktorja za preklop zvezdišča imata tudi mehansko blokado, da ne moreta biti oba istočasno vklopljena.
Če ga vrtiš, si očitno že pravilno priklopil.
Asinhronski motor ima vedno stalne vrtljaje (pustimo to, da ga lahko priklopiš na frekvenčnik), ne glede na zvezdo ali trikot. Kot so ti že napisali. In tudi, zakaj se to uporablja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roby Član

Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29 Prispevkov: 244 Aktiv.: 1.03
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 10:19 am Naslov sporočila: |
|
|
lojzek je napisal/a: |
Asinhronski motor ima vedno stalne vrtljaje |
Načeloma res, vendar obstajajo različni motorji recimo (vezava delander), ki so pa dvohitrostni. Tam, kolikor se spomnim se napaja za malo hitrost U V W , sponke X Y Z so proste.
Za hitro pa X Y Z , mostiči pa se U V W. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
@roby: To je res, ampak običajno imamo doma klasične enobrzinske asinhronce (če odštejemo motor pralnega stroja).
Marjanček84 je nekako omenil, da ga je prej zaganjal s stikalom, sedaj pa ima zvezda - trikot kombinacijo. Sem sklepal, da je navaden asinhronec. Če pa gre za dahlanderjev motor, pa je ta kontaktorska kombinacija malce napačna. Seveda, če sem pogledal pravo v katalogu.
Če pa bi slikal ali prepisal napisno tablico motorja, bi bili odgovori natančnejši. Nekdo tukaj ima navado reči, da je kristalna krogla trenutno na servisu.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|