 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tonko Član


Pridružen-a: Sob 25 Jun 2005 13:45 Prispevkov: 541 Aktiv.: 2.28 Kraj: Črnomelj
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 9:04 am Naslov sporočila: BMW ABS elektronika - pretrgane žičke |
|
|
Kolega mi je prinesel v popravilo ABS elektroniko ob BMW-ja. Pretrgane so žičke med vezjem na keramiki in ohišjem. Očistil sem želatino iz žičk in poskusil prispajkati vendar se cin ne prime. Občutek imam kot da je žička iz aluminija.
Na strani pri ohišju se da spajkati na pozlačeno tiskanino, na hibrid na keramiki pa ne ker takoj ko se približam s spajkalom odnese tanko naparjeno pozlačeno površino.
Zanimajo me vaše izkušnje. Ali bi se dalo popraviti s kakšnim prevodnim lepilom ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 9:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Obstaja nek "flomaster", s katerim narišeš prevodne vezi. Več ti pa ne vem povedati... _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 10:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Prevodni lak , če je med vezicami toliko prostora da s čopičem naneseš majhno kapljico (kakor če bi hotel naredit z lakom za nohte s priloženim čopičem).
Tanko žičko mehansko postaviš na mesto, nato pa s tem zalepiš na keramiko (ok, nima sicer ekstra fiksirnih sposobnosti, pa vseeno...).
Če bi probal, imam pri roki.
Sem popravljal grelce zadnjih šip s tem, deluje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 11:05 am Naslov sporočila: |
|
|
ne vem, kako bo vse skupaj izpadlo...jaz sem pri hyundai-ju po nesreči utrgal žico senzorja...ko sem jo hotel prispajkati, se ni hotelo prijeti...potem sem nekaj čaral, jih dal v sponke, a vendar ABS ni deloval kljub resetu napake....
Mi je pa rekel en mojster, da računalnik preverja senzorje glede na njihovo upornost...
Možno, kakšna tokovna zanka...v glavnem, meni ni uspelo "štukati", sem na odpadu dobil drugega... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tonko Član


Pridružen-a: Sob 25 Jun 2005 13:45 Prispevkov: 541 Aktiv.: 2.28 Kraj: Črnomelj
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 11:42 am Naslov sporočila: |
|
|
MadMax, če boš posodil bom probal. Rabim samo par kapljic.
Te pokličem popoldan. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 12:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni problema, ne bo zmanjkalo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj je morda v neskladju s temo, a jaz ABS elektronike na tak način ne bi popravljal.
Še zase ne, kaj šele za koga drugega.
Eno je, če avto ugasne, drugo je, če ne zavira  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 6:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
V primeru okvare elektronike bo avto zaviral normalno, kot vsak avto brez ABS-a |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.32 Kraj: SG
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
To se zgodi, ko elektronika ugotovi okvaro in odklopi ABS.
Sem imel primer, ko je bila okvara na kablu med senzorjem in elektroniko (prekinjena žica). Dokler se žica ni povsem prekinila in je bil ABS odklopljen, je bilo zaviranje skoraj nemogoče. Ker ni bilo "pravega" signala iz senzorja, je elektronika obravnavala, kot da kolo stoji (blokira) in ni dovolila zaviranja. Zelo neprijetna reč in se s tem ni igrati. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 8:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
zoran je napisal/a: |
To se zgodi, ko elektronika ugotovi okvaro in odklopi ABS.
Sem imel primer, ko je bila okvara na kablu med senzorjem in elektroniko (prekinjena žica). Dokler se žica ni povsem prekinila in je bil ABS odklopljen, je bilo zaviranje skoraj nemogoče. Ker ni bilo "pravega" signala iz senzorja, je elektronika obravnavala, kot da kolo stoji (blokira) in ni dovolila zaviranja. Zelo neprijetna reč in se s tem ni igrati. |
To je bil pa že precej zastarel ABS. Poleg tega si najbrž pozabil napisat, da je bilo moteno samo zaviranje na tistem kolesu in so ostala tri kolesa zavirala normalno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 10:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, a daš roko v ogenj (glavo v boben), da se ne more nič zgoditi?
Zamisli si zaviranje treh koles na mokri (ali ledeni) površini. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
mislim, da če je okvara na enem kolesu, ne dela kompleten sistem ABS se pravi vsa 4 kolesa, ne samo ta ki je v okvari....
Naj me kdo popravi, če se motim...  _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 11:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hudirja, vsi ste prepričani, da je ta elektronika popolna. Pa ni. Ker se enostavno ne da simulirati vseh situacij, v tovarni pa tudi najbrž (gotovo) niso stestirali vseh možnih stanj. Sicer pa abs nečemu služi. Najbrž zmanjševanju zavorne poti. Ko ABS ne dela, je ta pot daljša (s peklensko srečo in občutkom vsaj enako dolga, da me kdo ne bo popravljal).
To je, kot bi se človek igral z medicinsko opremo za oživljanje ali vzdrževanje srčnega ritma.
Pa kaj če se pretrga žička? Bo pač napetost samo na eni strani, namesto na obeh. Smešno se mi zdi odgovornost tovarne prevzeti na domačo elektronsko delavnico, ali še lepše povedano, odgovornost za "prijateljevo" glavo, na svoj vrat.
Bumerang se vedno vrne nazaj, takrat, ko to najmanj pričakujemo.
In če človek pomisli na najbolj črn scenarij, si najbrž ne želi biti kriv, ali se spraševati, kaj bi bilo če bi..........
Pa dajmo še ozemljitveno vodilo na vtičnico samo prilepiti. Morda bo zdržalo  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 11:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sistem, pri katerem bi ob odpovedi senzorja posledično mrknil cel zavorni sistem je nevarnejši kakor počena "lajtunga".
4 senzorji, 8 neprestano gibajočih/prepogibajočih vodnikov, preko 20 spojnih mest (kontaktov na konektorjih), itd....
Si kdo želi ABS, pri katerem napaka na samo enem od na hitro navedenih preko 30 povsem vsakodnevno možnih odpovedih povzroči nedelovanje celotnega zavornega sistema???
Dajte no mir s takšnimi, lepo vas prosim...
Poleg tega je nedelujoč ABS svetlobno prikazan na armaturi.
In ja, ABS nečemu služi. Vsekakor pa ne temu, da bi se vsakodnevno zanašal na njegovo delovanje.
Če bi se pa kdo zamislil, koliko je v avtu posameznih elementov, ki jim brez pomisleka zaupamo življenja, se zdaj ne bi pogovarjali o "kaj pa če crkne ABS"...
Aja: sploh pa, modul, ki ga tonko želi spraviti k življenju, je odpovedal. Kot lahko odpove v vsakem vozilu z ABSom. Pa ta modul ni edini. Torej lahko tistih prejšnjih 30 možnih točk mirno vsaj potrojim, če poleg pretrganih žic v modulu upoštevam še mehaniko ABS-a.
Eh, kaj to - vsak element v vezju ABS-a lahko vsak trenutek odpove! In teh je najbrž nekaj deset tisoč...
Bah... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Apr 15, 2009 11:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
Iztok, a daš roko v ogenj (glavo v boben), da se ne more nič zgoditi?
Zamisli si zaviranje treh koles na mokri (ali ledeni) površini. |
Glede na to, da delovanje ABS sistemov kar dobro poznam bi si upal stavit marsikaj
Še malo razlage: signal ABS senzorjev je nadzorovane sinusne oblike. Če eden od senzorjev zniža frekvenco (kolo blokirano) se odpre poseben el. ventil, ki sprosti pritisk zavorne tekočine na tisto kolo in mu omogoči malce vrtenja in s tem vodenje vozila. To se lahko ponovi nekaj 10x v sekundi na vsakem kolesu posebej po potrebi. Tega ni sposoben noben voznik na svetu!
Zakaj sem poudaril "nadzorovan" sinusni signal? Zato ker ta sinus ne daje digitalne enke in nule, ampak nek stalni nihajoč nivo nad 0V, ki ga prekinitev žice ne more simulirat in zato pade na popolno nulo. To pa ABS modul v trenutku zazna kot napako sistema in se takoj popolnoma izklopi kar pomeni, da zaviranje popolnoma prepusti klasični hidravliki in mehaniki, ki jo poznamo še iz časov FIČOtov.
Zato v svoji skoraj 30 letni vozniški karieri (skoraj polovica z ABSi) temu sistemu popolnoma zaupam. Ker pa ni vsemogočen sem si vgradil stikalo ABS-OFF, ki ga uporabim zelo zelo redko pri nizkih hitrostih na zvoženem snegu ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|