 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pon Maj 04, 2009 10:41 am Naslov sporočila: zadnji brisalec - Clio l.94 |
|
|
Zdravo!
Na Cliu l.94 je zadnji brisalec začel štrajkati in je samo še "polavtomatski". Iz horizontale gre v vertikalo in včasih še malo nazaj, potem pa obstane. Ko na volanu izklopim in ponovno vklopim zadnji brisalec, se vrne nazaj v horizontalo (včasih pa spet začne del poti proti vertikali) in potem se ustavi pod nekim kotom, kakor se mu zazdi .
Enako vprašanje sem dal avtoelektričarju, pa je rekel, da je verjetno z motorčkom kaj narobe.
Kako bi lahko sam popravil?
Hvala in lp.
Gašper
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 04, 2009 10:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Notri na zobniku so prevodne proge po katerih drsijo krtačke, da motorček ve kje se ustavit. Odpri, odstrani mast s krtačk in prog, malo našponaj krtačke in bo delal kot nov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pon Maj 04, 2009 11:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 8:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdrav!
Ko sem se lotil popravila, sem ugotovil, da je stanje malo drugačno (glej slike).
Kaj svetujete, kako naprej? Ali moram motorček razstaviti pri tistih zatičih, ki so z rdečo obkroženi?
Motorček ima 3 pinski priključek. Na eni imed linij, dobi v intervalih +12V pulz. Takrat se tudi sliši preklop releja, ki je spredaj pod armaturo.
lp, Gašper
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
422.73 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
429.84 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
498.3 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
391.55 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
465.75 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 9:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Prej sem imel Clio letnik ne spomnim in je prenehal delavovanje brisalcev.Mislil sem da je pokvaril motor.Pregledal sem kje bi bil vzrok.V napeljavi med zadnja vrata in karoserijo je pretrgana 2 ali 3 žice zaradi pregibanja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Napredujem
Tista rdeča "stvar", kjer je dioda, se je videla tudi znotraj ohišja kjer je mahanizem. Z dobrim razlogom, kot se je pokazalo, ko sem odstranil zobnik.
Ko sem spet vse sestavil nazaj, kot je bilo prej, vključno z identično pozicijo modrega zobnika, je motorček začel delovati v intervalih (kar je u redu), vendar po obratu osi brisalca sklepam, da regulacija ni prava. Os bi se morala namreč zavrteti za 90° v smeri urinega kazalca in potem nazaj proti smeri ravno tako za 90°.
Kako se sistem "kalibrira"?
Hvala in lp.
Gašper
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
502.33 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
596.56 KB |
Pogledana: |
9 krat |

|
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 10:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Zaradi tistih prog znotraj se bo modri zobnik vedno ustavil na isti poziciji (pač ko se prekine napajanje motorja).
"kalibracijo" narediš s tisto ročico na sliki "mehanizem.jpg". Plastična ročica je verjetno fiksno pritrjena na moder zobnik?
Če ja, potem si imel verjetno napačno polariteto napajanja.
Če ni fiksno pritrjena, potem "kalibriraš" s pozicijo ročice napram zobniku.
Glej, da se bo moder zobnik vrtel v pravo smer. Če se bo vrtel proti krtačkam, bo sistem kmalu uničen (poribani obroči in zvite krtačke).
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
A si testiral v avtu? Ker za intervalno brisanje mora imeti motorček na razpolago stalni +, in še en + s katerim ga vključiš (interval ali stalno brisanje). Vsaj tako je bilo pri mojem motorčku, a ta je imel na sebi še en rele.
Kot gledam sliko ne moreš falit, da bi se spremenila smer brisanje razen z napačnim napajanjem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Podboj in Aly, hvala za odgovore.
Ročica je kovinska in se jo da popolnoma odstraniti. Vrtenje modrega zobnika je pravilno, v smeri urinega kazalca (konektor onemogoča napačen priklop).
Glede na to, da so proge po vsem obodu zobnika, bi se moral ta vedno zavrteti za 360°. Ali prav razmišljam? Ker se namreč ne, kot kaže posnetek.
lp, Gašper
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
252.35 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
datoteko je treba preimenovati v .AVI |
|
 Download |
Ime datoteke: |
motorcek.zip |
Velikost datoteke: |
2.23 MB |
Downloadano: |
13 krat |
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tam ko krtačke pridejo na plastiko je mirovna točka. Če takrat daš signal bi se moral zaverteti za 360 stopinj in se spet ustaviti na tem mestu. Krtačke si kaj našponal da bolj pritisnejo ob proge? Jaz bi pogledal še v konektor če imaš obe napajanji, da ni res kakšna žica prekinjena
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bero Član

Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.31 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem tudi to naredil, zobnik sem tako položil, da so bile krtačke na plastiki. Pa se niti za 90°ni zavrtil. Krtačke sem našponal tako, da sem jih malo bolj navzgor ukrivil. Na konektroju imam pa +12V le na eni liniji (intervalno), na ostalih pa nič ne pomerim. Res pa je, da imam na obvolanski ročici možnost pulznega delovanja, druga stopnja je pa, da se vključi še črpalka in brisalec skupaj, samo tisto moram pa "držat" ročico. In ko "držim" ročico, takrat deluje pravilno (os brisalca gre 0°- 90°- 0°)
Sem pa še to opazil, da je ta impulz, zelo zelo kratek. Sicer nimam osciloskopa ampak multimeter mi takrat pokaže vrednosti od 7-12V (verjetno zato ker je tako kratkotrajen impulz). Ali bi bil lahko tu vzrok, da se ne zavrti za 360°? Če je tako, ali je potem problem v releju spredaj pod armaturno ploščo?
lp, Gašper
_________________ Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm, ne vem kako imaš zvezano. Dobro bi bilo imeti shemo. Jaz sem imel drugačen sistem
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.69 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pogledal video. Dejansko nekaj cuka.
Po moje sta 2 možnosti:
- stalno napajanje 12V ni v redu
- krtačke izgubljajo stik s prevodnimi pasovi
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 2:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem težave kot sem pisal gor.Sem tudi razdrl motorček in je bil v redu.Moral sem pregledati napeljavo pri zadnji vrati.Ker je bil v bužirki sem previdno razparal in sem 2 prekinjena,Točno ne vem več.To sem dal novo žico in deloval v redu.Ta brisalec je kar solidno izdelan.prevoženih je 100000km.Edino je zadnja vrata ki se stalno odpira in je vzrok upogibanje kabla.Lahko pa je ena žica že nekaj pramenov pretrgana.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Maj 06, 2009 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa obvezno potegni ven še os brisalca, jo očisti in namaži. Namreč težko vrteča os brisalca je glavni vzrok za odpovedi motorja in kontaktov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|