www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

zadnji brisalec - Clio l.94

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 04, 2009 10:41 am    Naslov sporočila:  zadnji brisalec - Clio l.94 Odgovori s citatom

Zdravo!

Na Cliu l.94 je zadnji brisalec začel štrajkati in je samo še "polavtomatski". Iz horizontale gre v vertikalo in včasih še malo nazaj, potem pa obstane. Ko na volanu izklopim in ponovno vklopim zadnji brisalec, se vrne nazaj v horizontalo (včasih pa spet začne del poti proti vertikali) in potem se ustavi pod nekim kotom, kakor se mu zazdi Evil or Very Mad .

Enako vprašanje sem dal avtoelektričarju, pa je rekel, da je verjetno z motorčkom kaj narobe. Question

Kako bi lahko sam popravil?

Hvala in lp.

Gašper

_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 04, 2009 10:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Notri na zobniku so prevodne proge po katerih drsijo krtačke, da motorček ve kje se ustavit. Odpri, odstrani mast s krtačk in prog, malo našponaj krtačke in bo delal kot nov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 04, 2009 11:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala Wink
_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 8:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdrav!

Ko sem se lotil popravila, sem ugotovil, da je stanje malo drugačno (glej slike).

Kaj svetujete, kako naprej? Ali moram motorček razstaviti pri tistih zatičih, ki so z rdečo obkroženi?

Motorček ima 3 pinski priključek. Na eni imed linij, dobi v intervalih +12V pulz. Takrat se tudi sliši preklop releja, ki je spredaj pod armaturo.

lp, Gašper



dioda.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  422.73 KB
 Pogledana:  7 krat

dioda.jpg



mehanizem.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  429.84 KB
 Pogledana:  9 krat

mehanizem.jpg



motorcek_00.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  498.3 KB
 Pogledana:  6 krat

motorcek_00.jpg



motorcek_01.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  391.55 KB
 Pogledana:  7 krat

motorcek_01.jpg



motorcek_02.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  465.75 KB
 Pogledana:  3 krat

motorcek_02.jpg



_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 9:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prej sem imel Clio letnik ne spomnim in je prenehal delavovanje brisalcev.Mislil sem da je pokvaril motor.Pregledal sem kje bi bil vzrok.V napeljavi med zadnja vrata in karoserijo je pretrgana 2 ali 3 žice zaradi pregibanja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 9:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napredujem Very Happy

Tista rdeča "stvar", kjer je dioda, se je videla tudi znotraj ohišja kjer je mahanizem. Z dobrim razlogom, kot se je pokazalo, ko sem odstranil zobnik.

Ko sem spet vse sestavil nazaj, kot je bilo prej, vključno z identično pozicijo modrega zobnika, je motorček začel delovati v intervalih (kar je u redu), vendar po obratu osi brisalca sklepam, da regulacija ni prava. Os bi se morala namreč zavrteti za 90° v smeri urinega kazalca in potem nazaj proti smeri ravno tako za 90°.

Kako se sistem "kalibrira"?

Hvala in lp.

Gašper



proge_02.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  502.33 KB
 Pogledana:  5 krat

proge_02.jpg



mehanizem_03.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  596.56 KB
 Pogledana:  9 krat

mehanizem_03.jpg



_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 10:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zaradi tistih prog znotraj se bo modri zobnik vedno ustavil na isti poziciji (pač ko se prekine napajanje motorja).
"kalibracijo" narediš s tisto ročico na sliki "mehanizem.jpg". Plastična ročica je verjetno fiksno pritrjena na moder zobnik?
Če ja, potem si imel verjetno napačno polariteto napajanja.
Če ni fiksno pritrjena, potem "kalibriraš" s pozicijo ročice napram zobniku.

Glej, da se bo moder zobnik vrtel v pravo smer. Če se bo vrtel proti krtačkam, bo sistem kmalu uničen (poribani obroči in zvite krtačke).

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 11:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A si testiral v avtu? Ker za intervalno brisanje mora imeti motorček na razpolago stalni +, in še en + s katerim ga vključiš (interval ali stalno brisanje). Vsaj tako je bilo pri mojem motorčku, a ta je imel na sebi še en rele.


Kot gledam sliko ne moreš falit, da bi se spremenila smer brisanje razen z napačnim napajanjem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 11:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Podboj in Aly, hvala za odgovore.

Ročica je kovinska in se jo da popolnoma odstraniti. Vrtenje modrega zobnika je pravilno, v smeri urinega kazalca (konektor onemogoča napačen priklop).

Glede na to, da so proge po vsem obodu zobnika, bi se moral ta vedno zavrteti za 360°. Ali prav razmišljam? Ker se namreč ne, kot kaže posnetek.

lp, Gašper



ročica in konektor.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  252.35 KB
 Pogledana:  2 krat

ročica in konektor.jpg



motorcek.zip
 Opis:
datoteko je treba preimenovati v .AVI

Download
 Ime datoteke:  motorcek.zip
 Velikost datoteke:  2.23 MB
 Downloadano:  13 krat


_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tam ko krtačke pridejo na plastiko je mirovna točka. Če takrat daš signal bi se moral zaverteti za 360 stopinj in se spet ustaviti na tem mestu. Krtačke si kaj našponal da bolj pritisnejo ob proge? Jaz bi pogledal še v konektor če imaš obe napajanji, da ni res kakšna žica prekinjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bero
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Sep 2008 12:24
Prispevkov: 268
Aktiv.: 1.31
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem tudi to naredil, zobnik sem tako položil, da so bile krtačke na plastiki. Pa se niti za 90°ni zavrtil. Krtačke sem našponal tako, da sem jih malo bolj navzgor ukrivil. Na konektroju imam pa +12V le na eni liniji (intervalno), na ostalih pa nič ne pomerim. Res pa je, da imam na obvolanski ročici možnost pulznega delovanja, druga stopnja je pa, da se vključi še črpalka in brisalec skupaj, samo tisto moram pa "držat" ročico. In ko "držim" ročico, takrat deluje pravilno (os brisalca gre 0°- 90°- 0°)

Sem pa še to opazil, da je ta impulz, zelo zelo kratek. Sicer nimam osciloskopa ampak multimeter mi takrat pokaže vrednosti od 7-12V (verjetno zato ker je tako kratkotrajen impulz). Ali bi bil lahko tu vzrok, da se ne zavrti za 360°? Če je tako, ali je potem problem v releju spredaj pod armaturno ploščo?

lp, Gašper

_________________
Najbolj neumno vprašanje je tisto, ki se ne vpraša.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
podboj
Član
Član



Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48
Prispevkov: 1251
Aktiv.: 5.28
Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 12:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm, ne vem kako imaš zvezano. Dobro bi bilo imeti shemo. Jaz sem imel drugačen sistem Confused
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.69
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem pogledal video. Dejansko nekaj cuka.
Po moje sta 2 možnosti:
- stalno napajanje 12V ni v redu
- krtačke izgubljajo stik s prevodnimi pasovi

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 2:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imel sem težave kot sem pisal gor.Sem tudi razdrl motorček in je bil v redu.Moral sem pregledati napeljavo pri zadnji vrati.Ker je bil v bužirki sem previdno razparal in sem 2 prekinjena,Točno ne vem več.To sem dal novo žico in deloval v redu.Ta brisalec je kar solidno izdelan.prevoženih je 100000km.Edino je zadnja vrata ki se stalno odpira in je vzrok upogibanje kabla.Lahko pa je ena žica že nekaj pramenov pretrgana.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 06, 2009 7:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa obvezno potegni ven še os brisalca, jo očisti in namaži. Namreč težko vrteča os brisalca je glavni vzrok za odpovedi motorja in kontaktov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 497 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group