 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Avg 29, 2009 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz. Sem napisal vse bistveno (tudi razlog za vgradnjo) v prvih dveh stavkih prejšnjega posta!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sibica Član


Pridružen-a: Sob 02 Maj 2009 15:24 Prispevkov: 1097 Aktiv.: 5.58 Kraj: Vremska Dolina
|
Objavljeno: Sob Avg 29, 2009 10:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem že pred časom probal kaj se zgodi če ni kondenzatorja.Iskra je! VENDAR JE ŠIBKEJŠA KOT Z KONDENZATORJEM. Motor vseeno deluje.Ampak ko postane svečka črna(zaradi nepravilnega zgorevanja,zalitja ipd.) slabša iskra težje prebije vso umazanijo.Ko sem preizkušal navitje brez kondenzatorja je bila iskra zelo tanka komaj vidna.Ko sem dodal kondenzator je bila debela,modre barve kakor tudi mora biti.
Lp, Alen
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Avg 30, 2009 1:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez kondenzatorja stvar sicer dela, vendar slabše in kuri platine.
Zato se kondenzator odklopi samo takrat, ko je prebit, saj tako nepremična spet postane vozilo. Vendar je to izhod v sili in ne nekaj kar bi se prakticiralo, saj se z odklopom kondenzatorja uničuje platine in tudi poraba goriva se poveča, saj motor zaradi slabe iskre lahko začne izpuščati vžige.
Strošek za nov kondenzator se tako zelo hitro povrne in je neumnost pustiti brez njega, saj dela.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kopron Član


Pridružen-a: Ned 17 Dec 2006 11:29 Prispevkov: 172 Aktiv.: 0.76 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Avg 30, 2009 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Micabavc je prav razložil, vendar moram še nekaj dodati. Ko se platine odpro, nastane nihajni krog in prvi impulz napetosti je približno 30kv. To je dovolj da se zrak ionizira. Temu impulzu sledijo še naslednji, vendar s polovico prvotne napetosti. Teh impulzov je še približno deset. Kot je napisal stranaboj, iskra je lepa plava in široka.
Če ni kondenzatorja je en sam impulz iskre, kar je dovolj za vžig zmesi bencina in zraka v cilindru. Ta iskra v nekaterih motorjih je zadostna za delovanje v prostem teku. Čim pa bi dodali gas in motor potegne več zraka in bencina pa motor ugasne ker je iskra preslabotna (premalo energije za zanesljiv vžig).
Zato za zanesljivo delovanje motorja pri vseh režimih uporabe, mora biti iskra z več impulzi to pa dosežemo s kondenzatorjem, oziroma nihajnim krogom.
Če se vrnem malo v zgodovino Otto motorja, je le ta v začetku 20-tega stoletja uporabljal za vžiganje zmesi Ruhmkorf-ov induktor. Le ta je ravno tako sestavljen iz tuljave, kondenzatorja in prekinjala.Prožil ga je s posebnim stikalom na glavni gredi, ko se je le ta vrtela. Res pa da je deloval motor s 500 obrati na minuto. Ruhmkorf-ov induktor so vgrajevali v avtomobile do druge svetovne vojne.
_________________ Lep pozdrav Jože |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hardveras Član

Pridružen-a: Sre 15 Jul 2009 21:52 Prispevkov: 126 Aktiv.: 0.65 Kraj: Trebnje
|
Objavljeno: Ned Avg 30, 2009 10:26 pm Naslov sporočila: Nihajni krog |
|
|
Res je da z platinami zadržimo namagneteno jedro, do trenutka ko odpremo platino, kateri je paralelno vezan kondenzator. Takrat lahko smatramo, da se je pričel naš nihajni krog, in napetost po sinusoidi narašča proti svojemu maksimumu, vendar mam med tem že v prvi četrtini nihaja prebije iskrica na sekundarju in v nadaljevanju takorekoč on povzroča stik z velikimi izgubami, in v trajanju cca 10 kratnika prve četrtine periode tuljava izgubi magnetni naboj. Tisto nihanje kolikor ga je, je na primarni strani, zaradi nepopolne sklopljenosti med primarno in sekundarno tuljavo.
Seveda se nihanje pozna tudi na sekundarni strani, vendar le toliko, da je tok malo
nihajoč, vendar ne menja polaritete, zato bi teško govorili o večih iskrah!
Torej teorija nihanja velja, dokler iskrica ne preskoči!, to pa je ponavadi v prvi četrtini nihaja!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pon Apr 15, 2013 1:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
V priponki je še vezava takega vžiga (malo popravljeno iz ene slabo poskenirane sheme, ki sem jo našel na netu).
Tuljava, ki ima rumen izvod služi za rasvetljavo. Črni izvod je za ugašanje mopeda. saj kratko spoji platine.
Shema je na prejšnji strani
|
A če z multimetrom merim stik med črnim kablom in maso, bo piskalo tudi ob razklenjenih platinah, ali ne bi smelo piskati? Kako potem lahko z multimetrom zmerim, kdaj se platine razklenejo? A multimeter piska veš čas zaradi nizke upornosti manjšega navitja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Pon Apr 15, 2013 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bo piskalo, ja. Ker je upornost tuljave reda par , torej praktično kratek stik.
Pogojno je uporaben staromoden analogni ohmmeter. Pogojno zato, ker bo kazalec norel zaradi indukcije med obračanjem magneta dokler bodo platine razklenjene.
Bolje pa se obnese ploščata 4.5V baterija in 6V žarnica glavne luči na mopedu. Pa še tu moraš včasih kar dobro opazovat, da vidiš razliko v svetenju.
Če dobro vidiš, boš povsem zadovoljivo lahko ocenil trenutek odpiranja platin "na uč".
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Pon Apr 15, 2013 3:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko probaš z digitalcem, ta bo bezljal še bolj. Nisem rekel, da je nemogoče.
Pa ne se preveč čudit, ako ga boš napravil invalida, ko/če boš mičkeno prehitro zavrtel magnet skozi prehod iz zaprtih v odprte platine...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vitez93 Član


Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.99 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pon Apr 15, 2013 7:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Potem pa raje ne bom tvegal. Hvala za opozorilo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2013 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
(junij 2013)
Tole je sicer od neke kosilnice, a bo najbrž vseeno spadalo v to temo.
Ni iskre. Lastnik je že zamenjal tuljavo in platine, potem pa še meni dal preveriti kondenzator.
Moje meritve kažejo tok 0,86mA pri 15,1V/50Hz , kar pride 0,181uF . Na kondenzatorju piše 0,17uF , zato sklepam, da je vredu.
Me pa moti, da na ohmsko kaže med 8-10 MOhm, a preizkus na 12VDC kaže, da skozi kondenzator teče manj kot 10uA toka (ampermeter na območju 00,00mA ostane na nuli), zato predvidevam, da je ok.
Problem: pri avtu pride na primar vžigalne tuljave + iz akumulatorja -> drugo stran primarja platine vklapljajo na maso -> posledično je na visokonapetostnem sekundarju iskra v "ritmu" platin.
Kje je pri vžigu na spodnjih slikah + iz akumulatorja ?
Ali drugače: kako zadevo preizkusiti na mizi, ali da iskro ali ne ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2013 9:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Če prav vem je tisto brez ohišja napajalna tuljava, v kateri se zaradi magneta, ki ga na slikah ni inducira napetost. Ob mrtvi točki pa platine to napetost povežejo z vžigalno tuljavo, ki je zadeva v črnem ohišju. Na DC po mojem tega ni moč niti ni priporočljivo preizkusiti.
Verjetno je v okvari vžigalna tuljava, zato iskre ni. Verjetno tista odprta tuljava sproducira kakih 200V AC. Mogoče bi lahko vžigalno tuljavo priklopil na nek ac vir in za trenutek priključil, da vidiš če nastane iskra.
Kondenzator pa če prav vem zmanjša iskrenje na platinah.
Ohmske meritve vžigalne tuljave z klasičnim inštrumentom niso primerne, ker je napetost za preboj na morebitnem poškodovanem delu premajhna.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 6.00 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2013 9:55 am Naslov sporočila: |
|
|
VN del - črni zaliti : Tam kjer imaš na skici kao 5,6k, je (med maso/jedrom/minus in debelo črno) iskra ! Črna tanka, (vprašaj na skici) pa gre na kao + . To je za test na "mizi" z napajalcem.
Ko je na platinah kontakt teče tok skozi primar (kak A ali dva; daj par A varovalko za vsak slučaj!), ki predmagneti jedro VN tuljave (ono črno zalito debelo). Ko platine prekinejo kontakt zmanjka toka v jedru VN tuljave in ker se sesuje magnetno polje, napetost v VN tuljavi zaniha v rezonanci skupaj s kondenzatorjem in da iskro (teslina tuljava princip) ... delček sekunde kurzšlusa med kontakti platin z izvijačem je zadosti, da se VN tuljava predmagneti in ko ga odmakneš, mora skočit iskra. To je na na test mizi na napajalcu; če je to na kosilnici, dobiva štrom za iskre drugače, glej doli ..
Zadeva je enaka v principu kot v mopedih : obodni magnet na vztrajniku daje magnetne impulze prave polaritete VN tuljavi. Tuljava z debelo CuL žico pa vsaj pri mopedih služi kot vir elektrike za luči ker mopedi/avtomatiki nimajo akumulatorja. Čisto možno, da pri kosilnicah sploh ni priključena (ne vem!), če pa je, pa naj bi dajala impulze v ritmu vrtenja vztrajnika primarju VN "špule" - imaš samo dve možnosti priključitve (faza impulza) ...
Če kje ta prebija (sekundar ali primar, ohm-meter ne pokaže!) na višjih napetostih, iskre ni ali je zelo slaba. Pravtako če je slab kondenzator (očisti tisto svinjarijo med kontaktom kondenzatorja in njegovim ohišjem)! ..
Ps.: kot vidim sem malo počasen, me je že PZUFIC malce prehitel ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2013 10:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Prehitel že ampak spet delno narobe. Platine se razklanjajo in potem pride kot si napisal do nihajnega kroga. Pa je bil to že enkrat napisano, pa sem spet pozabil, da gre za nihajni krog. Se opravičujem.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Jun 27, 2013 10:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Če prav vem je tisto brez ohišja napajalna tuljava, v kateri se zaradi magneta, ki ga na slikah ni inducira napetost. Ob mrtvi točki pa platine to napetost povežejo z vžigalno tuljavo, ki je zadeva v črnem ohišju. |
razumljivo, a tukaj manjka neka povezava.
Kratka žica iz VN tuljave gre na platine, katerim je vzporedno vezan kondenzator. Še vedno manjka nek dovod.
Ali je možno, da se "primarna" napetost inducira kar znotraj VN-tuljave, ko magnet leti okoli ?
Torej, tam, kjer piše 5k6, bi bilo iskrišče (svečka);
- tam, kjer piše 0.7ohm, je vzporedna vezava platin in kondenzatorja;
- "plus iz akumulatorja" pa se ustvarja s pomočjo vrtečega magneta in železnega jedra kar znotraj tuljave ?
Ali to, ali pa manjka neka povezava/žica med "golo" tuljavo in VN tuljavo.
Citiram: |
Zadeva je enaka v principu kot v mopedih : obodni magnet na vztrajniku daje magnetne impulze prave polaritete VN tuljavi. |
je to isto, samo drugače napisano ? Torej, obodni magnet na vztrajniku daje magnetne impulze prave polaritete VN tuljavi je tisto, čemur jaz pravim plus iz akumulatorja ?
Ker ni nihče omenil možnosti razmagnetenja magneta - se to v praksi ne dogaja ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|