 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
avtomatik Neznanec

Pridružen-a: Pon 04 Maj 2009 13:27 Prispevkov: 5 Aktiv.: 0.03 Kraj: primorska
|
Objavljeno: Sre Okt 14, 2009 7:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne. ne verjamem da ima isto obliko. vrtljaji so manjši. večino časa pa deluje veternica v rahlem vetriču. tako da ne more imeti enake oblike.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
romc Član

Pridružen-a: Ned 26 Mar 2006 21:06 Prispevkov: 447 Aktiv.: 1.91 Kraj: Zapotok nad Igom
|
Objavljeno: Sre Okt 14, 2009 8:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razlika med letalsko (eliisa avijona) in eliso vetrne elektrarne,
je v tem, da letalska zrak vsrkava, vetrna pa ga izkorišča za
vrtenje. Kar pa še zdaleč ni isto (tud če jo narobe obrneš) letalsko
LP Romc
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SanAndreas Neznanec

Pridružen-a: Pon 16 Nov 2009 16:33 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 5:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Letalski motor bi potem lahko sam proizvajal elektriko kar ob samem letu v zraku, ali ne?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 7:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
SanAndreas je napisal/a: |
Letalski motor bi potem lahko sam proizvajal elektriko kar ob samem letu v zraku, ali ne? |
aja? In kdo bo pa letel?
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 7:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Simon, pred odgovorom poglej od kod je tisti, ki mu odgovarjaš!
lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
11.35 KB |
Pogledana: |
144 krat |

|
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazadnje urejal/a Slowfly Pon Nov 16, 2009 7:42 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uh, saj res
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
SanAndreas je napisal/a: |
Letalski motor bi potem lahko sam proizvajal elektriko kar ob samem letu v zraku, ali ne? |
Če se striktno držimo tvojega vprašanja. Vsi motorni modeli letal delajo to. Ampak ne na način ki si si ga ti zamislil.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregoral Član

Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42 Prispevkov: 688 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 16, 2009 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
@SanAndreas:
ti pa nisi preveč odprte glave razen ko zehaš?
Glej, saj letalski motor lahko proizvaja elektriko med letenjem, tako kot lahko avtomobilski motor preko alternatorja polni akumulator. In po mojem skoraj vsi letalski motorji tudi počnejo nekaj takega le da za potrebe napajanja elektronike.
Zavedati se moraš da je za vrtenje alternatorja, generatorja, ... potrebno določeno delo. To delo pa zavira vrtenje turbine oz motorja. Tako letalo bi porabilo bistveno preveč kerozina, nafte ali kakega drugega goriva.
Pri vetrnicah je lahko propeler iz ravnih lesenih desk in se bo vrtela. Le pod določenim kotom glede na smer vetra jih moraš obnit. Izkoristek ne bo ravno za v Guinessovo knjigo rekordov, vrtelo se bo pa.
Gledano zelo od daleč je propeler zelo pododen letalskemu. Ima lahko 2 ali več listov. Tudi oblike teh krakov so podobne letalskemu propelerju.
Razlika pa se pojavi pri naklonu listov. Propelerji pri vetrnicah imajo ponavadi spremenljiv naklon in predvsem veliko veči kot kot pa letalski propelerji.
Težko je namreč pričakovati, da bo veter pihal s tako hitrostjo čež vetrnico kot je hitrost letala, zato je potreben precej večji propeler in tudi hitrost vrtenja je bistveno manjša kot pri letalu.
Vse ostalo je pa podobno.
@mucek4:
Ja vsi pa spet ne no. Moje letalo nima alternatorja, je pa res da je motorček precej majhen in razpon kril tudi. (morda je malo večje od tvojega "easyflyerja")
LP, Gregor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Jan 15, 2010 12:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem šel na sprehod med Žapužami in Kožmani in opazoval vetrnico na travniku (vetrno elektrarno ) soliden podstavek odločno prenizek cca 3 m vsega skupaj s dvema elisama visokima kak meter (1m !!!)postavljenima pokonci .
V burji pri 59km/h se ni upala niti obrniti pošteno - še najbolj je spominjala na petelinčka na vrhu kmečkih streh ki kažejo smer vetra. Bi jo morali opremit s kakšnima vedroma - bi takoj nekaj dala od sebe !
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bonny Član


Pridružen-a: Tor 09 Jan 2007 19:43 Prispevkov: 268 Aktiv.: 1.19 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sre Apr 07, 2010 4:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne morem da nebi napisal komentarja na uporabo letalske elise za vetrno elektrarno. Sem prebral kar nekaj blef odgovorov in le ta da je vpadni kot drugačen drži. Sicer je pa profil letalske elise skoraj enak. Razlika je le v tem da je potrebno profil zrcaliti. (na letalski elisi je trebuh spredaj na veterni el. pa je trebuh zadaj).
V zapužah je pač veternica ki ima majhen TSR. Po moji oceni največ 2. (vrh veternice se pomika z cca 2x hitrostjo vetra). Vsi se učimo ...
program za generiranje profilov pa najdeš na http://smallpower.comlu.com/
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Ned Apr 11, 2010 5:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izplača,ne izplača.Gorje človeku ,ki se mu vse izplača,mislim da bi še vedno živel v kameni dobi.
Ampak gremo v bolj resna vprašanja.Najprej,kako sosede prepričat naj bodo tiho,če si jaz želim imeti na vrhu bloka eno malo večjo veternico,ko te pa že pri malo večji fotovoltajični plošči prijavijo hišniku.
Pa še to:kje kupiti magnete za izgradnjo generatorja pa tudi kakšen tip regulatorja je najbolj primeren
L.P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tacer12 Član

Pridružen-a: Ned 01 Feb 2009 16:45 Prispevkov: 236 Aktiv.: 1.18 Kraj: Dramlje
|
Objavljeno: Ned Apr 11, 2010 5:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Magnete lahko kupiš tukaj
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
limona Član

Pridružen-a: Čet 28 Jan 2010 21:01 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.28 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 13, 2010 4:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali ima kdo shemo shunt regulacije,pa če jo lahko prosim pripne. Hvala
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 14, 2010 8:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Mirko, to ni to, kar se išče. Ime je sicer pravo, le funkcija ne.
Tole je ena preprosta varianta shunt regulatorja, kakršnega shemo želi limona.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|