 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 1:16 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
V bistvu je oboje mehki zagon, le da je pri sesalcu mehanski in iz električnega stališča ni učinkoviti razen pri omejitvi obratov. |
Ni isto! Eno je težak zagon z velikimi tokovi in krepkim mehanskim sunkom, drugo pa končni obrati kar je čisto nekaj drugega.
In ravno zato ima tudi marsikateri sesalec že elektroniko za mehki zagon, ki pa NE OMEJUJE končnih obratov ampak samo zagonske tokove.
To je isto kot pri avtu ... če si v njemu sam bo pospešek dosti hitrejši kot s štirimi sopotniki. Končna hitrost avta pa bo skoraj ista čeprav bo dosežena par sekund kasneje, ker glavna obremenitev motorja pri veliki hitrosti (aerodinamika) zaradi 4. sopotnikov ne bo nič drugačna.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 2:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem napisal samo sklepanje njegovega odgovora, da ne bi izgledalo tako napačno, čeprav je.
Drugače pa ja, z mehkim zagonom in regulacijo na sploh se lahko privarčuje pri električni energiji. Npr. imaš sistem, ki motorju daje toliko frekvence-obratov, da pokriva trenutno obremenitev in s tem se lahko varčuje.
Regulacija pa deluje v fazi načinu. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 12:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čakaj malo. Kako boš varčeval z motorjem ki si kolikor rabi vzame sam iz omrežja ?
Potem takem bi 300kW postal v prostem teku 300kW pečica ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 12:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
MadMax je napisal/a: |
Pobegnejo, pa še kako
Ob priliki razdri kak odpisan sesalec s še delujočim motorjem, pa mu odstrani turbino.
... |
Kako lahko sploh primerjaš odstranitev bremena z odstranitvijo elektronike mehkega zagona ...  |
Kdo pa pravi da primerjam? Samo komentiram "pobeg" vrtljajev kolektorskega motorja.
Raje komentiraj odgovor, kjer nekdo piše, da soft-start v brusilki omejuje max. vrtljaje in da zaradi odsotnosti soft-starta lahko vrtljaji pobegnejo, pa se tam tolči po čelu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 1:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez elektronike mehkega zagona bodo ob zagonu luči požmrknile, verjetno se bo tudi malo zaiskrilo v stikalu vendar bo pa zadeva delala.
Brez obremenitve, s tako elektroniko ali brez se bo pa motor spremenil v granato. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 3:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Čakaj malo. Kako boš varčeval z motorjem ki si kolikor rabi vzame sam iz omrežja ?
Potem takem bi 300kW postal v prostem teku 300kW pečica ? |
Nekaj na to temo najdeš tukaj-SOMAR. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 3:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eh. Še vedno me zanima kako izboljšaš izkoristek motorja.
Da ne bo to enaka nategancija kot z inverterskimi klimami. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 7:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo bi se dalo napraskati pri majhnih obremenitvah, če bi motor deloval z nižjo napetosto, kar bi izboljšalo cos in malenkostno zmanjšalo izgube v železu, ampak je veliko vprašanje, če ne bi ves prihranek požrla taka regulacija. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prihranek pri obratovnaju je majhen ampak prednosti so tudi pri vzdrževanju, motor je dejansko manj mehansko obremenjen v prostih tekih. Skratka moč se mu poveča, ko jo potrebuje. Velik prihranek pa je pri startu, ampak to je pri večini frekvenčnikov tudi že doseženo.
Konec koncev, če je prihranek 10% se pri večji industrijski liniji to že kako pozna in če se poveča tudi življenjska doba opreme, je že to prednost.
Vse več novih linij koristi podobne aplikacije, ponudba Somarja je namenjena za sisteme kjer ni nobene regulacije. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kakšna je prednost pri vzdrževanju, če ga že tako vzdržuješ 1x/mesec ? Koliko stane še dodatno vzdrževanje take opreme. Kdaj ti prihranki odplačajo tako drago opremo ?
Motor je v prostem teku minimalno (mehansko) obremenjen, zato pa se imenuje -prosti tek-.
Da se mu poveča moč ko jo potrebuje ? No, motor si kar sam vzame kar rabi, ni potrebe po aktivni regulaciji.
10%. Seveda se 10% pozna. Vendar v kakšnem režimu? Prihranek pri zagonu je zanemarljiv.
Ponavadi se taki procenti nabirajo v nekih umetnih situacijah, v laboratoriju, v realnosti pa čisto druga stvar.
V Light-load situacijah pa krmiljenje mimogrede pokuri več kot sam motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 8:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelo dvomim, da se stroj opazno manj obralja mehansko, ko se mu reducira moč, kadar je malo obremenjen, dokler so njegovi vrtljaji na istem nivoju, kot če deluje s polno napetostjo. Sploh pri asinhronskih s kratkostično kletko, kjer sta od obrabljivih mehanskih delov prisotna samo dva ležaja.
Razen, če je mišljeno, da nastopajo manjša mehanska naprezanja celega postrojenja, pri sunkovitih obremenitvah, saj je večina el. motorjev (razen vlečnih motorjev) v takem slučaju znana po brutalnem odzivu, če so priklopljeni neposredno na omrežje, brez nečesa, kar bi jim omejevalo tok. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Nov 27, 2009 10:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na splošno je težko o tem govoriti, ker je področje pokrito z raznolikostjo aplikacij. Katera področja pokrivajo ti sistemi si lahko ogledaš na njihovi strani, dejansko so konkretne analize, če pa te zanima do potankosti pa jih kontaktiraj in jim predstavi svojo situacijo ter povprašaj ali je realizacija take opreme rentabilna. Z njihovo programsko opremo ti bodo lahko okvirno prikazali razlikovanje oz. učinkovitost.
Razumeljivo je, da je tukaj možen samo individualen pristop do stranke, ki želi konkretne odgovore. Govoričiti na splošno lahko pelje tematiko čisto v drugo smer, ki lahko škodi ali enemu ali drugemu. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ana2 Član

Pridružen-a: Sre 28 Dec 2011 13:24 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.40
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2012 10:30 am Naslov sporočila: Mehki zagon |
|
|
Imam starejšo kotno brudilko znamke FEIN.
Na živce mi gre njen zagon, takoj na polno. Zato bi rad naredil mehki zagon.
Kaj predlagate:
-naj vzamem stikalo od katere drugih znamk in ga vgradim ?
-predelam obstoječe stikalo ?
-kaj tretjega ? _________________ Glava šteje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
VolkD Član


 
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 60.00 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2012 11:36 am Naslov sporočila: Re: Mehki zagon |
|
|
ana2 je napisal/a: |
-kaj tretjega ? |
Pusti tako kot je. _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sraka Član


Pridružen-a: Čet 20 Nov 2008 23:52 Prispevkov: 481 Aktiv.: 2.38 Kraj: PMAVs
|
Objavljeno: Ned Maj 06, 2012 11:41 am Naslov sporočila: Re: Mehki zagon |
|
|
ana2 je napisal/a: |
-kaj tretjega ? |
Ecytara _________________ Danes je težko biti budala, konkurenca je velika, pa še dokazovati se moraš večkrat na dan.
Sem ogledalo: Nisem kriv, če v meni vidite nekaj kar vam ni všeč. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|