www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

elektični sistem na jahtah

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
elektronik z precko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 28 Avg 2009 12:01
Prispevkov: 36
Aktiv.: 0.19
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 30, 2009 8:29 pm    Naslov sporočila:  elektični sistem na jahtah Odgovori s citatom

A mi lahko kdo razloži zakaj nekater dajejo dvopolne varovalke za AC sistem - tudi nulo peljejo čez varovalko, ter zakaj dodajajo isolativni trafo (isolation transformer) - trafo z razmerjem 1:1. Kolikor sam vem je potrebno na GND dati samo galvanični izolator (4 diode), da ti naredijo koleno ki ne prepušča DC tokov pod vrednostjo 1.5V - z tem preprečimo galvanično korozijo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BluPhenix
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 4.29
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 02, 2009 12:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dvopolne varovalke.

Pri šuko vtikaču načeloma ne veš, kako bo uporabnik obrnil vtikač v vtičnico. Če imaš samo eno varovalko in uporabnik obrne vtikač narobe bo potem, ko bo varovalko odneslo v napravi na določeni točki še vedno dovod (faza). Problem je lahko, če gre za recimo napravo, ki nekaj vklaplja z relejem in to tako, da to deluje samo na enem dovodu, z enopolnim relejem. Če odnese varovalko "na nuli" in je ta nula speljana čez rele, faza pa mimo, bo na zunanjem priključku lahko še vedno prisotna faza. Gre pač za varnostno stvar, ker je šuko vtikač pač malo butasto narejen (lahko ga obračaš).

Kje pa si mislil na tale trafo 1:1? Mogoče gre za varnostne razloge, kjer morata biti dva dela popolnoma galvansko ločena.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
BojanR
Član
Član



Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52
Prispevkov: 693
Aktiv.: 3.31
Kraj: Vnanje Gorice

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 02, 2009 8:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo razmišljanje, ker zadeve ne poznam.
Transformator 1:1 se uporablja za galvansko ločitev, ki je nujno potrebna, ko se z barko priklopiš na elektriko v marini. Tam sta faza in nula natančno definirani in če ne bi imel galvanske ločitve, bi lahko dobil fazo na dele, kamor si ne želiš .
Dvopolne varovalke pa imaš zato, ker je potencial ničle na barki (v primerjavi z ozemljitvijo - morjem) lahko višji od male, nenevarne napetosti (50V) Spet .
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S56RGA
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Sep 2008 13:33
Prispevkov: 325
Aktiv.: 1.59
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 04, 2009 6:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Elektrika na ladjah (večje od nekaj-meterskih čolničkov) je urejena malo drugače, kot je to v navadi na kopnem.
V večini preimerov so generatorji med 3x380V in 3x 440V 50 ali 60 Hz. Ničelnega vodnika najpogosteje ni (zaseldil sem ga samo na nekaj nemških gradnjah), oziroma je ozemljen. Veliki porabniki se napajajo direktno, porabniki z nižjo napetostjo (220V) se pa napajajo preko transformatorjev na 2 fazi (2 x 110V), zato varovalke vedno odklopijo 2 vodnika.

_________________
Agar
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 04, 2009 9:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

če ti kaj pomaga:

http://www.freepatentsonline.com/5199912.pdf

http://www.islandnet.com/robb/marine.html

sicer google : marine electric installation

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1392
Aktiv.: 7.36
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pon Dec 07, 2009 11:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri nas velja pravilnik o rekreacijskih plovilih, ki je v skladu z evropsko direktivo o plovilih. Najdeš ga tu:

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200542&stevilka=1650

Ta pravilnik ima svoj seznam standardov, tu:

http://www.uradni-list.si/files/RS_-2009-042-02049-OB~P001-0000.PDF

Standard ISO 13297, ki ga najdeš tu:

http://www.sychut.com/nav/el/ISO13297.pdf

pa zahteva, da varovalka izklopi tudi nulo.
Ozadje te zahteve pa je opisal BluPhenix

Pa še en standard za DC napeljavo:
http://www.sychut.com/nav/el/ISO10133.pdf

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group