 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Ned Jan 10, 2010 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Inventor je napisal/a: |
Saj res...ali elektronska dušilka vrne VN pulz, če karnaenkrat prekinemo tok? |
ne
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Inventor Član


Pridružen-a: Ned 29 Nov 2009 19:11 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.65 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 10, 2010 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj se pa potem sploh uporablja?! Saj potem bi lahko nemasto nje uporabili kar upor (ali pa za zmanjšano gretje navadno dušilko).
Saj v tem je namreč bistvo dušilke pri fluorescentkah. Kakšno vlogo pa v tem primeru sploh ima elektronska dušilka?
Lp.
_________________ Nori na štrom! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.68
|
Objavljeno: Ned Jan 10, 2010 10:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Štarta takoj - brez motečega utripanja ob vklopu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 10, 2010 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dušilka ima dve funkciji :
1. ob odprtju stikala starterja, po zaključku gretja nitk žarnice povzroči visokonapetostni impulz, zaradi česar žarnica lažje "vžge"
2. med normalnim delovanjem žarnice dušilka omejuje tok skozi žarnico zaradi induktivnosti (povzoči fazni zamik med napetostjo in tokom).
Če bi dali upor namesto dušilke žarnica nebi mogla sama "vžgati" (premajhna napetost za ionizacijo plina), pa tudi če bi jo uspeli na kakšen drug način vključiti , bi na uporu trošili električno energijo po nepotrebnem.
V starterju je ponavadi (klasična varjanta) tlivka s stikalom na bimetal. Ko je starter hladen je prekinjen.
Tlivka segreje bimetal, ki sklene tokokrog in povzroči segrevanje žarilnih nitk. Ker je kontakt sklenjen, tlivka ne sveti in se bimetal ohlaja.
Ko se bimetal dovolj ohladi zopet prekine kontakt v starterju. S tem prekine tokokrog, zaradi induciranje napetosti na dušilki nastane sunek napetosti, ki se prenese na žarnico in žarnica zasveti.
Tako približno je to
Nazadnje urejal/a mipax Pon Jan 11, 2010 8:01 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Inventor Član


Pridružen-a: Ned 29 Nov 2009 19:11 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.65 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 11, 2010 5:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Drejko je pa prej rekel, da elektronska dušilka ne da VN pulza!!!
Saj ravno zaradi tega sprašujem...
_________________ Nori na štrom! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 11, 2010 5:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem napisal za klasični sitem dušilka, klasični starter.
Novejši sitemi so pač elektronski in delujejo na čisto drugačnem principu.
Torej elekronska je lahko dušilka ali pa samo starter. Pri elektronski dušilki ponavadi ne potrebuješ posebej starterja.
Drugače pa imaš vse skupaj dobro obrazloženo na wikipediji : http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp
Lahko pa prevedeš in daš na slovensko wikipedijo, če imaš čas.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matic_scetinec Član


Pridružen-a: Tor 15 Jan 2008 17:11 Prispevkov: 993 Aktiv.: 4.68 Kraj: Brezovica pri Ljubljani
|
Objavljeno: Pon Jan 11, 2010 7:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
mipax je napisal/a: |
V starterju je ponavadi (klasična varjanta) tlivka s stikalom na bimetal. Ko je starter hladen je stikalo v stiku, ko se segreje pa prekine tokokrog in s tem povzroči sunek na dušilki. |
Zdravo!
Je ravno obratno, torej, ko je štarter hladen je prekinjen, ko pa tlivka segreje bimetal v štarterju, se sklene.
LP, matic
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jan 11, 2010 8:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je, hvala za opozorilo, sem popravil tudi zgoraj. Upam, da je sedaj v redu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Inventor Član


Pridružen-a: Ned 29 Nov 2009 19:11 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.65 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj je bilo prav!
Bimetal je sklenjen, ko je hladen, zato se začnejo nitke segravati in ko se tkivka dovolj segreje, se bimetal odpre, kar povzroči prekinitev toka in VN pulz=vžig lampe.
_________________ Nori na štrom! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 3:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne, sedaj je napisano prav. Kar pomeri starter z ohm metrom.
Nazadnje urejal/a mipax Tor Jan 12, 2010 9:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Inventor Član


Pridružen-a: Ned 29 Nov 2009 19:11 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.65 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, zdaj pa razumem.
Tlivka je v bistvu z bimetalom vezana vzporedno, ne zaporedno, kot sem sprva mislil.
Lp.
_________________ Nori na štrom! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 7:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Narobe. Tlivka je bimetal, bolje rečeno ena od njenih elektrod.
Ko tlivka začne prevajati (svetiti), se zaradi ne prav majhnega toka, elektrodi v njej začneta greti. Bimetalna se pri tem ukrivi in kmalu kratko sklene obe elektrodi. Ko se elektodi ohladita, se kontakt razklene in postopek ponovi, če vžig ni uspel.
Priporočam, da ob prvi priliki odpreš en klasičen štarter za to rasvetljavo, si boš lažje predstavljal zadevo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.35 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 11:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko pa sijalka sveti, je na starterju prenizka napetost, da bi plin v njem svetil in grel bimetal.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mipax Član

Pridružen-a: Tor 07 Jun 2005 22:35 Prispevkov: 102 Aktiv.: 0.43 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Jan 12, 2010 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej sem se vrgel v strošek in razdrl starter ter malo posnel:
Filma pa ne morem dodati, ker je najbrž prevelik.
Svetloba je samo na eni elektrodi verjetno, ker sem posnel ravno v določenem trenutku. Iz slik se vidi, kako se elektrodi približata in stakneta.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
435.32 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
460.22 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
675.89 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
334.24 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
534.82 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Inventor Član


Pridružen-a: Ned 29 Nov 2009 19:11 Prispevkov: 123 Aktiv.: 0.65 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 13, 2010 5:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala lepa, mi je zdaj jasno.
Lp.
_________________ Nori na štrom! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 501 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|