www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Samodejni vklop luči picasso?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
kuharandrej1
Član
Član



Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.15
Kraj: mb

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 15, 2010 1:35 pm    Naslov sporočila:  Samodejni vklop luči picasso? Odgovori s citatom

lp.
Vozim xsaro picasso, l2002, katera še nima samodejnega vklopa luči preko računalnika. Edina možnost mi ostane, da to naredim mehansko, preko relejev. Je to že kdo počel na podobnih vozilih?

To bi rad naredil tako, da se vklopijo luči po kakšnih 2 sekundah za motorjem (z 555 vezjem).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
d5alilij
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 16 Feb 2010 11:27
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.02
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 16, 2010 2:00 pm    Naslov sporočila:  dnevne luči Odgovori s citatom

Jaz bi poiskal signal D+ iz alternatorja in ga uporabil za krmiljenje releja. Priporočljivo pri vsem bi bilo malce pregledati el.plan da rele pravilno povežeš v obstoječi sistem, žal za Citroen nimam nič pa na kako varovalko ne pozabt da ne bo gorel.

lp

_________________
Aleš
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jakar
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:34
Prispevkov: 190
Aktiv.: 0.80
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 16, 2010 2:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na starejših vozilih sem že videl izvedbo, preko releja in stikala za idikacijo pritiska motornega olja. Vsekakor pa prej kakšno shemo poglej.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kuharandrej1
Član
Član



Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06
Prispevkov: 31
Aktiv.: 0.15
Kraj: mb

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 16, 2010 10:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najboljša se mi zdi ideja z signalom iz altenatorja, samo je priključek D zelo težko dostopen, in bi imel preveč jeze.. LAhko bi uporabil tudi + od avtoradia, lažje pa da nekje spredaj pri škatli z varovalkami poiščem ustrezen rele. V avtodata sem že našel električno shemo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 5.58
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 16, 2010 11:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tista varianta z oljnim stikalom mi je še najbolj všeč.
Zakaj?
Zato, ker luči vklopi šele PO TEM, ko motor vžge = ne rabi več energije iz accu. Bravo, zamisel za Nobelovo ... . Applause
Bom poizkusil na svojem to izvesti, zdaj mi jih prižiga ob kontaktu Brick wall .

_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiox
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13
Prispevkov: 906
Aktiv.: 4.80
Kraj: Metlika

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 17, 2010 12:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa če ti pri 130 km/h ponoči crkne pumpa za olje, pa se ti ugasnejo luči...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jakar
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:34
Prispevkov: 190
Aktiv.: 0.80
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 17, 2010 12:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

audiox je napisal/a:
Kaj pa če ti pri 130 km/h ponoči crkne pumpa za olje, pa se ti ugasnejo luči...

Konec koncev ti lahko tudi pri 130km/h ponoči crkne rele ki je krmiljen iz alternatorja, ali pa alternator. Zato je pa ponavadi izvedeno tako, da prižge samo zasenčene luči brez osvetlitve armaturne plošče in števcev. Ponoči te tema na armaturni spomni, da normalno prižgeš stikalo za luči, ki osvetli tudi armaturno ploščo. Ta varjanta je bolj za dnevo prižiganje luč, kdor jih velikokrat pozabi...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 17, 2010 1:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Novejši sistemi luči (predvsem dodatne LED dnevne luči) delujejo na podlagi zaznavanja napetosti. Prižgane so le, če je napetost v instalaciji avta nad 13,2V kar je zanesljiv znak, da se motor vrti in alternator deluje ... pa če je dovolj olja ali pa ne Very Happy

Ideja o nadzoru olja ni najboljša, ker marsikateri avto po nekaj sekundah "verglanja" že ugasne tisto lučko. Pritisk že med zaganjanjem naraste na tista 0,2 bara kar pomeni, da se nam bodo luči prižgale že ob malo daljšem neuspešnem zaganjanju, kar takrat niti slučajno ne potrebujemo ... Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Waldo
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Nov 2007 10:50
Prispevkov: 316
Aktiv.: 1.47
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 17, 2010 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Starejši Opli (npr. Astra F in G) imajo za avtomatski vklop luči poseben rele (se dobi tudi na servisu).
Napeljava je narejena tako, da parkirne luči zasvetijo takoj, kratke luči se vklopijo določen čas po tem, ko lučka za olje ugasne, osvetlitev armaturke, radia itd. pa šele, ko obrnemo stikalo za luči. To zadnje je fino, ker čez dan displej sveti na polno in ni zatemnjen.
Sam releja v moji Astri l. 2002 nisem imel (to je bila takrat oprema samo za Skandinavijo), kupiti pa ga tudi nisem želel, saj je bila cena okoli 12 takratnih jurjev za moj okus previsoka.
Vezje sem si naredil sam po shemi, ki sem jo našel na netu, je pa na žalost že odšla v digitalna nebesa. Vezje ni bilo komplicirano, dva tranzistorja, rele in nekaj pasivnih komponent. Vse sem zlotal kar na univerzalno ploščico in zamotal v srebrni lepilni trak. Po vseh teh letih je še vedno tako in deluje odlično.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
medo 23
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Pon 20 Okt 2008 21:35
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.04
Kraj: Moskva

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 17, 2010 7:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obstaja naprava, ki je namenjena za samodejni vklop luči. Montirala se je na vozila, kjer nismo mogli zadevo vklopiti prek računalnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregzy87
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48
Prispevkov: 742
Aktiv.: 3.32
Kraj: Okolica Vrhnike

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 18, 2010 2:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
1. Novejši sistemi luči (predvsem dodatne LED dnevne luči) delujejo na podlagi zaznavanja napetosti. Prižgane so le, če je napetost v instalaciji avta nad 13,2V kar je zanesljiv znak, da se motor vrti in alternator deluje ... pa če je dovolj olja ali pa ne Very Happy

2. Ideja o nadzoru olja ni najboljša, ker marsikateri avto po nekaj sekundah "verglanja" že ugasne tisto lučko. Pritisk že med zaganjanjem naraste na tista 0,2 bara kar pomeni, da se nam bodo luči prižgale že ob malo daljšem neuspešnem zaganjanju, kar takrat niti slučajno ne potrebujemo ... Wink

1. stvar bi jaz naredil s pomočjo komparatorja, dokaj enostavna zadeva, s katerim bi zaznaval dvig napetosti na inštalaciji, ko bi alternator delov.
2. tudi ne bi bilo tak problem narest, saj bi dodal še dodatno zakasnitev, po 5s bi pa avto že moral vžgat Pray .
No, 1. varianta mi je bolj všeč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
LEDuser
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 12:06
Prispevkov: 1104
Aktiv.: 5.26
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 18, 2010 8:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zakaj bi komlpiciral? Enostavnon zveži rele na stikalo za luči in imaš luči vedno prižgane (na stikalu). Na ta rele pripelji še 2. kontakt (ko obrneš kluč drugič) in to je to. Če hočeš ugasniti luči med vožnjo jih ugasneš na stikalu za luči, če pa hočeš imeti prižgane pa daš kontakt.
_________________
Razsvetljujemo od leta 1920!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 18, 2010 8:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče bi nam Reber zaupal, kako je to pri sebi izvedel. Kolikor vem ima na svojih vozilih to vgrajeno Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vogrin
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 14 Feb 2010 0:27
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 20, 2010 10:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Lahko pa signal da motor dela dobiš z releja za bencinsko črpalko in dodaš zakasnitev nekaj sekund. Jaz imam tako na Civicu, na izhodu releja prispajkano žico in varovalko pa je, še radijo je na tem itd.


LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregzy87
Član
Član



Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48
Prispevkov: 742
Aktiv.: 3.32
Kraj: Okolica Vrhnike

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 20, 2010 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vogrin je napisal/a:
še radijo je na tem itd.LP

Tole je pa brez veze Think .
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group