 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
audiox Član


Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13 Prispevkov: 906 Aktiv.: 4.80 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 12:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Optično meriš vrtljaje jermenice. Če so nad neko vrednostjo, dobiš signal, ki vklopi rele. Dalje je jasno.
Seveda zadevo narediš s "kontra logiko" in sicer tako, da luči svetijo pri ugasnjenem releju. Boljše da se ti pri okvari vezja, sprazni akumulator (pa še za to lahko narediš varovalo), kot da ti ponoči na avtocesti ugasnejo luči.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 1:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Komplikacije. Same komplikacije.
Komparator za napetost, pa je stvar rešena. Pa seveda z dovolj veliko histerezo.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
audiox Član


Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 19:13 Prispevkov: 906 Aktiv.: 4.80 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 1:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz imam ta strah, da se lahko luči ugasnejo.
Komparator je v redu, še vedno pa bi zadevo zvezal tako, da bi se dobro počutil.
Vezje bi se vklopilo s kontaktom ključa in vklopom stikala za luč. Luči bi sedaj morale svetit, pa ne, ker jih ugasne vezje. Luči se prižgejo ko vezje odklopi zatemnitev. Na tak način bi se zavaroval, da luči ne bi ugasnile pri napaki na vezju.
Mogoče preveč kompliciram, sem pa sila previden, če je življenje v igri.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 1:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Pa saj imaš lahko to tako zavarovano, da se še vedno, tudi če vezje crkne da prižgati luči s klasičnim mehanskim stikalom. Samo potem bi si moral nekako v glavo utupiti da če crknejo hitro preklopiš .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 2:14 am Naslov sporočila: |
|
|
audiox je napisal/a: |
Vezje bi se vklopilo s kontaktom ključa in vklopom stikala za luč. Luči bi sedaj morale svetit, pa ne, ker jih ugasne vezje. Luči se prižgejo ko vezje odklopi zatemnitev. Na tak način bi se zavaroval, da luči ne bi ugasnile pri napaki na vezju. |
Če pa je tukaj napaka na vezju in ostanejo ugasnjene, jih ne moreš niti s stikalom vklopit, ker je že prižgano. To, kar si ti opisal, je bolj podobni N.C. zaščitni zanki za krmilje kakšnega večjega stroja, kjer vsak člen lahko razklene zanko.
Za luči pa bi rabil redundanco, kar pomeni paralelno vezavo vezja in stikala.
Histerezo lahko narediš tako, da se luči vklopijo pri U > 13 V izklopijo pa pri U < 5 V.
Oziroma še bolje, signal iz kontakta pelješ na rele in paralelno na zakasnitveno vezje. Zakasnitev vklopi rele, ki je zvezan v samodržno vezavo. V tem primeru se bodo luči ugasnile samo, če se skuri navitje releja ali precvika spoj na releju.
Luči se bodo izklopile šele ob izklopu motorja, ko izklopiš kontakt.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kuharandrej1 Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.15 Kraj: mb
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Zelo sem vesel, da se tema nadaljuje. Same dobre zamisli!! Jaz sem izbral lažjo. Najprej sem poiskal pri varovalkah v motorju kontakt, ki je pod napetostjo, ko avto prižgeš, in obratno. Ko sem ga našel sem ga pripeljal na izdelano vezje 555(time on delay, 3s. prb), s tem ne rabim komperatorja. Izhod iz vezja sem pripejal na rele A1, A2, močnostne kontakte pa povezal na luči. Vzporedno na rele sem priklopil tudi vse originalne priključke, da v primeru, da vezje zataji še imam mahanski vklop luči.
Vezje bom še pomanjšal in namesto releja vgradil triac(18A), katerega stanje bo prikazovala LED dioda!
slike sledijo!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 1:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko daš triak. Ampak vedi, da ima triak / tiristor lastnosti, ki sem jih zgoraj opisal za samodržni rele. Ko ga enkrat odpre, ga lahko zapreš samo tako, da mu izklopiš tok = izklopiš motor.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najenostavnejša rešitev bi bil 15A triac z uporom 100E in 12v ZD na gate iz plusa. Vse skupaj pa napajano iz kontakt plusa ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kuharandrej1 Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.15 Kraj: mb
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 5:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aly, imaš prav glede triaca. Bom naredil zanko, oz. paralelno vezavo stikala za luči.
Uporabil bom pa to vezje ki ga pripenjam kot je Iztok svetoval.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
555 timer.doc |
Velikost datoteke: |
28 KB |
Downloadano: |
27 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Feb 21, 2010 5:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
aly je napisal/a: |
Lahko daš triak. Ampak vedi, da ima triak / tiristor lastnosti, ki sem jih zgoraj opisal za samodržni rele. Ko ga enkrat odpre, ga lahko zapreš samo tako, da mu izklopiš tok = izklopiš motor. |
Ali pa ga za trenutek med A1 in A2 premostiš s kakšno tipko ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
d5alilij Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Feb 2010 11:27 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Feb 22, 2010 11:13 am Naslov sporočila: Dnevne luči |
|
|
Zdaj ko smo tako daleč, bi lahko dodali eno svetlobno tipalo, ki bi preklapljalo med dnevnim in nočnim režimom vožnje, v primeru okvare pa bi deloval standarden režim prižganih luči.
Glede na to da imajo nekatera vozila to tipalo že vgrajeno na vetrobransko steklo, me zanima če bi kdo znal ta podatek (dan-noč oz. svetlo-temno) pridobiti iz CAN-a in ga nato uporabiti za kontrolo dnevno nočne osvetlitve.
Ali bi bilo smiselno čez dan žarnice podhraniti in tako prihraniti kakih 50-100W, ko smo že v času Blue Dinamics...
_________________ Aleš |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Pon Feb 22, 2010 8:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa ko bi kdo nasproti prišel? To mislim da ima Insignia že rešeno. Ne vem pa kako zazna svetlobo še preden luči zaslepijo nasprotivozečega.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Merlin Član

Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47 Prispevkov: 289 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Tor Feb 23, 2010 10:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri avtu me moti, če je treba vedno prižigati luči, ko kreneš z mesta.
Pri petki sem si naredil vezavo z relejem, ki prekine dovod na stikalo za luči.
Ker dolga in kratka luč nimata pri tem avtu varovalke, sem jo dal pred rele.
S stikalom in diodami je urejen vklop pozicijskih luči pri izključenem motorju.
Če bi odpovedal rele, bi se poskusil ustaviti z štirimi smerokazi.
Ker je rele v kabini, ga lahko premostim.
Krmiljenje releja je + preko kontakta in 22 ohmov upora, drugače se je tuljava releja močno grela, je za 12V, minus pa na tuljavo zaganjalnika, tako, da ko se avto zaganja, luči ugasnejo, ker je tam +, ko vžge pa gorijo.
Zadeva deluje že 10 let brez problema.
lp, Andrej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Tor Feb 23, 2010 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem se pa na to, da moram vedno ko vžgem avto in se odpeljem luči prižgat kar navadil, tako, da je to hitro postalo rutinsko. Pa še včasih med vožnjo preverjam ali mi res luči gorijo , pa v 99,9% mi! Če pa ne pa itak "blendajo"!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kuharandrej1 Član

Pridružen-a: Tor 04 Mar 2008 19:06 Prispevkov: 31 Aktiv.: 0.15 Kraj: mb
|
Objavljeno: Pet Feb 26, 2010 8:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj sem se končno lotil dela in vgradil vse skupaj v avto. Ostal sem pri releju, ne triacu. Dela super. Zdaj moram še zvezat pozicijo na rele, kr zdaj se vklopijo samo zasenčene.
Kasneje pa se bom lotil coming leaving home modula še. Enako kot ima mercedes.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|