 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pirpy Član


Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57 Prispevkov: 774 Aktiv.: 3.26 Kraj: Topolšica
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 8:50 pm Naslov sporočila: mit o varjenju vozila |
|
|
mene pa zanima kdaj in kako je nastal mit da se vozila ne sme variti z elektro varilnim aparatom ker se na tak način lahko "skuri" elektronika na vozilu ??
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Raptor Član


Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.54 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
To ni samo pri vozilih ampak povsod. Sem slišal za primere ko so varili stroje in imeli maso priklopljeno na drugem koncu stroja ter tako skurili krmilne kartice, ki so bile vmes, ker je tekel tok skozi njih. Če paziš na to, da imaš maso čim bližje mesta varjenja verjetno ne bi smelo biti problema. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 8:58 pm Naslov sporočila: Re: mit o varjenju vozila |
|
|
pirpy je napisal/a: |
mene pa zanima kdaj in kako je nastal mit da se vozila ne sme variti z elektro varilnim aparatom ker se na tak način lahko "skuri" elektronika na vozilu ??
lp |
Tole so večkone buče. Pred leti sem v Velenju pri Rille menjal na vozilu izpušno cev. Informativno me je zanimalo, če mi bodo odklopili akumulator - nisem namreč bil prepričan, glede kode avtoradia. Vodja delavnice mi je rekel, da tega ne delajo, ter da bi lahko skuril recimo kako elektro opremo v vozilu so le buče. Rekel je, da gre skozi dnevno tudi do 30 vozil, ter še nikoli niso imeli kakih težav. Vari pa se elektro. (migvar) _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je podobno kot avto akumulator se polni z odvitimi zamaški in odklopljen od inštalacije avta.
Potem se postavi vprašanje, kako potem funkcionira polnjenje v vozilu?
Skratka, v obeh primerih, če boš počel težke traparije, se bo to vsekakor nekje poznalo, pa naj bo akumulator odklopljen ali ne. Če postopaš po pameti, pa je rizik priklopljenega akumulatorja sprejemljiv.
Namreč ni bilo tako malo švasarskih miojstrov, ki so dobesedno zakurili del el. napeljave v avtu z avtogenskim varjenjem. V takem primeru je odklopljen akumulator poskrbel za bistveno manj škode.
Enako tudi kdor pri električnem varjenju uspe povezati elektrodo z elektriko avta. Ampak škoda bo vseeno nastala, le manjša bo (akumulator ne bo cvrl poškodovanega dela in bo tako manjša možnost požara), Ampak kdor bo pretiraval z neumnostjo ali malomarnostjo pri takih delih, bo avto ravno tako zakuril tudi, če akumulatorja sploh ne bo v avtu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pobesneli Član

Pridružen-a: Sre 02 Jan 2008 1:24 Prispevkov: 1070 Aktiv.: 5.03 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Do sedaj smo na vozilih vedno odklopili baterijo. Sicer popravljamo samo bagre in večje delovne stroje, avtov bolj malo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri takih delih je seveda treba upoštevati kaj se dela. Če je možnost, da se pri varjenju (popravilo karoserijskih delov npr.), poškoduje el. napeljava, je odklop akumulatorja na mestu,
Če pa elektrike ni blizu (npr. izpušni sistem) pa odklop akumulatorja ni nujen in se ga pri avtih, kjer je po odklopu treba vpisati kup kod, izogibajo.
Drugače me je švasarjih precej strah genijev, ki maso postavijo tako, da tok teče skozi ležaje, ali pa imajo klasični električni varilni aparat (na katerega so običajno prav ponosni) pri katerem ni treba priklopiti mase in vseeno dela, to je tak kjer ima masa stik z ozemljitvijo. Dokler se takemu ne zakuri kabel od aparata, ne popravlja, če je le še kakšna vtičnca v bližini, ki še dela. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
To res ni mit. Če želiš skurit kakšno elektroniko (npr. motorni računalnik) pojdi elektro varit izpušno cev, maso pa priključi na minus klemo akumulatorja. Če je avto vsaj malo v letih in ima slabo maso akumulatorja ali motorja na karoserijo ti bo mit celo uspel ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Mar 09, 2010 11:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri nas v podjetju je ta problem...imamo detekcijo loma prečk na komori... no, da prestavim na bistvo...če skleneš en pol elementa ki skrbi protilomno na maso, le ta javi napako in linija se ustavi...ko so naši varilci varili prečke, tega elementa nihče od štromarjev ni odklopil...seveda malo slaba masa, daljša razdalja in vse skupaj je potegnil ta element....
Rezultat: Uničena zener dioda, včasih še več elementov... _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 12:05 am Naslov sporočila: Varjenje na avtu |
|
|
Niso buče, res ne!
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 12:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
To res ni mit. Če želiš skurit kakšno elektroniko (npr. motorni računalnik) pojdi elektro varit izpušno cev, maso pa priključi na minus klemo akumulatorja. Če je avto vsaj malo v letih in ima slabo maso akumulatorja ali motorja na karoserijo ti bo mit celo uspel ...  |
Pa ja menda ni bedaka, ki bi maso dal na akumulator, ali pač ? Če variš izpušno cev, boš dal maso na njo. Če bo stik slab, pač ne bo varilo. Tok nikakor ne more steči preko akumulatorja pa kake elektronike.
Drug problem predstavlja varenje v industrijskem okolju kjer so vse konstrukcije ozemljene aparati pa ničeni. Sekundar transformatorja - masa pa prav tako ozemljena. Če je stik mase slab, teče tok preko zaščitnega vodnika. Potem "cvetijo" zaščitni vodniki. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 1:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Iztok je napisal/a: |
To res ni mit. Če želiš skurit kakšno elektroniko (npr. motorni računalnik) pojdi elektro varit izpušno cev, maso pa priključi na minus klemo akumulatorja. Če je avto vsaj malo v letih in ima slabo maso akumulatorja ali motorja na karoserijo ti bo mit celo uspel ...  |
Pa ja menda ni bedaka, ki bi maso dal na akumulator, ali pač ? Če variš izpušno cev, boš dal maso na njo. Če bo stik slab, pač ne bo varilo. Tok nikakor ne more steči preko akumulatorja pa kake elektronike. |
Vem, da si je težko predstavljat to od poznavalca elektro stroke. Ampak ko zadeve vzamejo v roke kakšni mehaniki ali avtomehaniki pa bodo trdili in se bili celo pripravljeni na smrt skregat, da je v avtu samo minus akumulatorja prava masa in jo bodo tudi od varilnega aparata priključili točno tam ...
En lep podoben primer sem imel pred kratkim, ko mi pride v tehnično službo nek avtomehanik (ki dela kot voznik zaprtega kombija za prevoz barv na osnovi vode) in hoče imeti 2 ali 3kW grelec za na 12V, da mu pozimi zadaj v tovornem prostoru ne bo zmrzovala barva. Ko mu povem, da tako močnih grelnikov na 12V sploh ni nikjer v prodaji me je prav zabodeno pogledal in vztrajal, da so pa so ... tako v smislu - pojma nimaš ...
Ko sem mu še enkrat razložil, da tako močnega grelca ne bo zmogel napajal noben standardni 12V alternator in da bo tudi akumulator izpraznjen v 10. minutah pa mi je pribil: "Prav! Bom pa kupil razsmernik 12/220v in uporabil klasičen kalorifer!"
Sem se samo še nasmehnil - mu prikimal - in rekel "V REDU!" ... se obrnil in šel delat nekaj bolj pametnega.
Da veliko primerov, ko mehaniki iščejo majhen potenciometer za krmiljenje 1kW in močnejših 3PH motorjev niti ne omenjam, ker je za marsikoga že dimer žarnic predrag in so v svoji službi videli, da je na vratih elektro omari samo en majhen gumbek zadaj in spredaj ... če bi mu omenil še frekvenčnika in njegovo ceno pa bi bil najbrž že življenjsko ogrožen ...
BTW, mislim, da je pogovor o tistih grelcih slišal celo eden od forumašev  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.35 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 9:27 am Naslov sporočila: |
|
|
To o krmiljenju motorjev s potenciometri mi je znano.
Drugače pa ima moj oče izkušnjo, da je odneslo diode v alternatorju, ko so enkaj varili na traktorju s priključenim akumulatorjem. Sicer res ne vem kaj so delali in kaj je sploh bil vzork... v glavenm zdaj vedno, ko kaj varim na traktorju prileti poleg in odklopi akumulator.
Pa bolj mu pravim, da ni treba, bolj se boji...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Krampus Član



Pridružen-a: Pon 08 Sep 2008 13:07 Prispevkov: 1853 Aktiv.: 9.06
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Varjenje na napravah gre praviloma takole:
Masa se priklopi na obdelovanec čim bližje mestu varjenja, če sta to dva ločena kosa, se masa priklopi na oba kosa. Tok varjenja ne sme teči preko gibljivih delov (ležajev, zglobov, vijakov). V takem primeru tudi praviloma ne more priti do poškodb električnih delov naprav. Prihaja pa do hudih motenj, kar je tako ali tako vsem jasno.
V praksi je pa dostikrat takole:
Kabel za maso je dosti krajši, kot drugi. Zato vzameš kos cevi, na katerega priklopiš maso, cev pa kar prisloniš na najbližji del obdelovanca. Če je prekratko vzameš še kos navadne žice. če je še prekratko, pa maso priklopiš kar nekje na konstrukcijo, in od tam na obdelovanec.
Tak način je pa izvor težav. Na ležajih nastanejo drobne luknjice, zglobi zapikajo, električni deli pa spustijo dim.
Iz tega razloga je potem bolje varilcu zapovedati, naj vse izklopi, kot pa ga poučevati kaj vse se lahko zgodi, ker bo naslednjič itak naredil po svoje.
Pri nas smo(so) marsikaj uničili na ta način. Masni kabel 5m, varilni kabel 50m, masa pa po ograji. _________________ Nisem ravno najbolj pameten na svetu, tu in tam pa imam kakšno idejo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
xwards Član

Pridružen-a: Pet 25 Apr 2008 17:40 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.09 Kraj: MB
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 9:44 am Naslov sporočila: |
|
|
To pa je zelo zanimiva tema.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 10, 2010 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Krampus je napisal/a: |
...
Iz tega razloga je potem bolje varilcu zapovedati, naj vse izklopi, kot pa ga poučevati kaj vse se lahko zgodi, ker bo naslednjič itak naredil po svoje.
... |
Če varilec ne pozna osnov kako potuje elektrika lahko tudi odnese ne samo odklopi akumulator iz avta pa bo še vseeno kaj skuril.
Največkrat se to zgodi ravno pri varjenju izpuha, kjer je cev izpuha predebela za njegove klešče mase, ki jih potem obesi kar na kakšen končnik, roko, vzmet, ipd. Pri taki vezavi pa velik tok in nekaj 100V induciranih špic tolče najmanj preko lambde direkt v motorni računalnik, zaradi dostikrat slabe mase motorja na karoserijo pa odnese še kakšen drug senzor na motorju, regler ali diode alternatorja ...
Zato bi bilo treba marsikakšnemu varilcu dat 1000x za napisat tale stavek:
Krampus je napisal/a: |
Masa se priklopi na obdelovanec čim bližje mestu varjenja, če sta to dva ločena kosa, se masa priklopi na oba kosa. |
Tisti mit o odklopu akumulatorja pa lahko potem kar pozabi.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|