 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 3:59 pm Naslov sporočila: LED pozicija/štop žarnica, 1157 bajonet težava |
|
|
Pozdravljeni
Avto opremljam z ledicami iz ebaya in kočno mi je uspelo najti takšne, ki v poziciji in štopu dajejo primerljivo jakost kot navadna žarnica.
LED žarnico sem najprej sprobal na polnilcu akumulatorja. Maso na maso, plus na plus od pozicije - gori pozicija; plus na plus od štopa - gori štop, plus na pozicijo in štop skupaj, gori štop.
Do sedaj vse v redu.
Prižgem luči, vstavim žarnico v luč avtomobila in pozicija ne sveti.
Pritisnem zavoro in štop deluje.
Potem žarnico provizorično vstavim in pozicija zagori. Pustim žarnico v tem položaju, pritisnem zavoro in štop ne deluje.
Se pravi se žarnica obnaša kot ALI/ALI, ko sta oba plusa na žarnici staknjena s plusi v ležišču.
Zadnji poskus je potrdil sume.
Izoliram najprej plus kontakt za štop in pravilno vstavim žarnico in pozicija dela.
Izoliran štop seveda ne dela.
Odstranim izolacijo iz štopa in izoliram pozicijo. Štop ob pritisku zavore dela, izolirana pozicija ne dela. (obnaša se enako, kot če nebi bilo izolacije)
Po razmišljanju sem prišel do zaključka, da ko pritisnem štop, se žarnica obnaša pravilno in zagori, ko pa priižgem pozicijo, pa napetost le prevede naprej v plus od štopa.
Seveda kako to dopovedat kitajcu je druga težava, ker tudi če mi pošlje druge, z enako vezavo, nisem naredil nič.
Razmišljal sem, da bi dal neko diodo na žico od štopa, ki bi preprečevala uhajanje napetosti skozi žarnico. Kakšno diodo uporabit ali kako drugače rešit težavo, pa nimam blage veze.
Žarnica je sestavljena iz 13 LEDic, enega vidnega upora in vsaj pet majhnih diodic oz podobnih elementov.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
92.63 KB |
Pogledana: |
6 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 4:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
LED-ica se obnaša kot ekskluzivni (posebni, izključujoči) ALI (XOR), če prav razumem.
- na obeh plusih 0 -> pozicija 0, štop 0
- + pozicija -> pozicija 1, štop 0
- + štop -> pozicija 0, štop 1
- na obeh plusih + -> pozicija 0, štop 0
LpA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 5:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tvoja prva vrstica mi ni najbolj jasna, bom probal razumeti po domače. Zgleda da se obnaša izključujoče.
Sicer sem že sprobaval druge LED žarnice, ki so delale normalno, le prešvoh so bile, zato sem jih menjal.
Navadna žarnica ima dve nitki.
V poziciji gori pozicijska nit, v štopu gorita obe niti.
Če imaš luči ugasnjene in pritisneš zavoro, gori le štop nit.
LED v poziciji gori z manjšo jakostjo, ko pritisneš štop, pa iste ledice gorijo z večjo jakostjo.
V primeru da imaš luči ugasnjene in pritisneš zavoro, ledice zagorijo z večjo jakostjo.
Če se osredotočim na tvoj prikaz, v primeru napajanja z akku polnilcem, ko z negativnim krokodilom primeš za ohišje, s pozitivnim pa se igraš po dveh niplih spodaj.
- na obeh plusih 0 -> pozicija 0, štop 0
- + pozicija -> pozicija 1, štop 0
- + štop -> pozicija 0, štop 1
- na obeh plusih + -> pozicija 0, štop 1
Ko pa vstavim žarnico v fasngo od avta, se zgodba spremeni
- na obeh plusih 0 -> pozicija 0, štop 0
- + pozicija -> pozicija 0, štop 0 (napetost uhaja skozi žarnico)
- + štop -> pozicija 0, štop 1
- na obeh plusih + -> pozicija 0, štop 1
In na koncu, ko izoliram štop kontakt
- na obeh plusih 0 -> pozicija 0, štop 0
- + pozicija -> pozicija 1, štop 0
- + štop -> pozicija 0, štop 0 (izoliran)
- na obeh plusih + -> pozicija 1, štop 0 (izoliran)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zgolj dodatno vprašanje za dwr-ja. Ali lahko napišeš še v kakšen avto poskušaš to vgraditi? Ali je inštalacija v avtu "klasična" ali za vklop luči skrbi elektronski modul?
LP, Peter
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 6:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne pozabi odgovoriti na vprašanje od @PPG78.
Imam pa še eno zanimivo.
Si prepričan, da kontakti pritisnejo na cin bradavičke žarnice.
Mogoče je problem v drugačni obliki grla.
Tipov grla BA 15d (dvonitne 21 + 5 W žarnice) je namreč več vrst. Razlikujejo se v različnih pozicijah "štiftkov" na samem kovinskem delu žarnice. Na različne tipe teh grl sem naletel pri enakih znamkah in tipih avtomobilov.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žarnico probavam v toyoti 4runner, letnik 95, se pravi klasično. Poskusil sem še v clio l '02, in honda civic '99.
Oba kontakta spodaj sem dodatno ojačal s cinom, ker je bila prva misel na slab stik, vendar vse ostale žarnice delujejo normalno in dobijo stik.
Žarnice kupujem pod kodo 1157 in prejšne kupljene pod to kodo so delovale normalno.
Mogoče so štifti pri nekaterih variacijah v drugih pozicijah, ampak ko primerjam originalno ba15d z 1157 led, so štifti na identičnih mestih in tudi plusa nista zamenjana.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.94 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si pravilno nameščil žarnico ki ima na ohšjo bradavičke.Ena je nižja druga pa višja.Samo sprašujem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Provizorij potegni maso na grlo zarnice in poizkusi
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 11:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
andrejj je napisal/a: |
Si pravilno nameščil žarnico ki ima na ohšjo bradavičke.Ena je nižja druga pa višja.Samo sprašujem. |
Da.
Drugače jo je nemogoče vstavit oz bi poškodoval ali nipl ali ohišje.
@robert
fasnga je že masa, ki pride po žici, predlagaš da še dodatno ojačam maso iz rušta?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Tor Mar 23, 2010 11:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najpogosteje le podobnemu "lightshowu" krivec slaba masa.
Ker klasicne zarnice potegnejo vec toka na spoju malo "posmelca" in zadeva deluje - LEDice pa so zelo majhni porabniki,...
_________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 24, 2010 12:08 am Naslov sporočila: |
|
|
@dwr, si že poizkusil enostavno minus iz polnilca vezat na kovinsko ohišje žarnice (bajonet), plus pa enkrat pritaknit na en drugič pa na drug kontakt spodaj?
Obstaja pa lahko še en problem. Pri azijskih avtih sem že opazil slučaje, da so žarnice (kratka, dolga, meglenka) v istem avtu lahko vezano kombinirano tako, da imajo ene stalni +, druge pa stalni - ... ko v tak avto vstaviš LEDice pa se začne dogajat marsikaj (ne)logičnega ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Sre Mar 24, 2010 11:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Masa gotovo ni problem, ker druge žarnice, vključno z LED, ki sem jih imel prej notri, nimajo problemov z delovanjem.
Iztok
Poskus s polnilcem akumulatorja so prestale kot popolnoma delujoče.
Ko pa jo vstavim v avtomobil, se začnejo obnašati kot je opisano.
Kot bi uhajalo napajanje iz plus pozicije preko žarnice v plus od štopa, namesto da se zadrži v žarnici in osvetljuje.
Se pravi da ko žarnica dobi signal plus pozicija, se ne obnaša kot upor, temveč kot prevodnik, ko pa dobi signal plus štop, se pravilno obnaša kot upornik in zagori.
Ko izoliram plus štop, pa napetost več ne more uhajat preko štopa in pozicija deluje povsem normalno.
In enako se obnaša v 3 različnih vozilih.
Je malo težko opisat. V glavnem z napajanjem, izolacijo, napačno montažo, slabo maso itd ni nič narobe.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 24, 2010 12:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poskusi malo pomeriti tokove. LED-ika zagotovo "potegne" več od žarnice. Mogoče so priključne žice malo na "knap" dimenzionirane in se ti ob vklopu štop luči, napetost "sesede".
LpA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dwr Neznanec

Pridružen-a: Tor 23 Mar 2010 15:21 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: 1236
|
Objavljeno: Sre Mar 24, 2010 5:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prejšnje LED so delale povsem normalno, pa jih je bilo 18 na žarnici, telih pa je 13.
Napetost se ne sesede ob aktivaciji štopa, ker štop dela normalno, ko pritisneš zavoro.
Problem je le, da pozicija ne gori, ko prižgeš luči, kljub temu, da napetost v žarnici preverjeno je.
Pozicija gori le v primeru, ko izoliram štop konektor, ki ni pod napetostjo. (zavora ni aktivirana)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Mar 24, 2010 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
dwr je napisal/a: |
Prejšnje LED so delale povsem normalno, pa jih je bilo 18 na žarnici, telih pa je 13.
|
Torej si že imel LED lučke v avtomobilu ?
Laično vprašanje. Zakaj neki pa potrebuješ neke nove LED lučke ?
LpA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|