Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 9:23 am Naslov sporočila: Zamenjava 12V releja s tiristorjem |
|
|
Rad bi naredil nadomestno vezje za 12V rele s tiristorjem.Rele je uporabljen za zagon starterja na motorju.Zdaj sem sicer nabavil 100A rele .A verjetno bodo čez nekaj časa zopet oslabeli kontakti.zagonski tok je nekje do 50A.
Nisem ravno doma v teoriji elektronike naredim pa kakšno zadevo po načrtu.
LP Andrej |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 9:57 am Naslov sporočila: |
|
|
S thiristorjem se to ne da izvesti.
Thiristor ugasne (izklopi), ko gre napetost skozi 0V, to se pri enosmerni napetosti nikoli ne zgodi.
Ostani kar pri releju - po potrebi nabavi močnejšega. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 10:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
S thiristorjem se to ne da izvesti.
Thiristor ugasne (izklopi), ko gre napetost skozi 0V, to se pri enosmerni napetosti nikoli ne zgodi.
Ostani kar pri releju - po potrebi nabavi močnejšega. |
Seveda ga lahko ugasneš tudi pri enosmerni napetosti. (recimo tiristorska izvedba regulacije v električnih viličarjih) Kako točno je bilo zvezano se v tem trenutku ne spomnim. Tako po spominu- v rabi je bil še en manjši pomožni tirstor, ki je paralelno glavnemu tiristorju vklapljal RC člen. V trenutku, ko se je kondezator napolnil je glavni tristor ugasnil. Ciklus se je ponavljal. Oba je upravljala kontrolna logika. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 11:07 am Naslov sporočila: |
|
|
@Silvo
Bi ti izdelal kontrolno logiko in
zamenjal rele s thiristorjem.
No. Kratkomalo se ne izplača = praktično neizvedljivo. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dexboy Član



Pridružen-a: Pon 01 Sep 2008 22:46 Prispevkov: 1116 Aktiv.: 5.45 Kraj: Horjul
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 11:26 am Naslov sporočila: |
|
|
V Neuholdu sem videl solid-state releje.. Mogoče bi to prišlo kaj prav? _________________ Imagination is more important than knowledge.
-Albert Einstein- |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 1:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
@Silvo
Bi ti izdelal kontrolno logiko in
zamenjal rele s thiristorjem.
No. Kratkomalo se ne izplača = praktično neizvedljivo. |
Ne, v danem primeru ne pride v poštev. (zaradi varnostnih razlogov) V koliko so z relejem res veliki problemi bi uporabil kombinacijo rele-tirsitor. (kot je to izvedeno v električnih viličarjih) Rele preklaplja v breznaptostnem stanju. Življenska doba kontaktov kontaktorja je v tem primeru skoraj neomejena. Prej bo mehansko odpovedal. Sama logika ne bi smela biti kaj posebnega. Kot sem napisal zgoraj paralelno glavnemu tiristorju je bil en manjši tiristor,ki je preko RC člena sklenil A in K. Takrat je glavni tiristor ugasnil. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poskusi 200A rele, ki se sicer uporablja v navtiki, kupil sem ga tu: http://www.elektro-stumpfl.si/
za okrog 20 eur _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dr.otkar Član

Pridružen-a: Ned 26 Nov 2006 22:31 Prispevkov: 30 Aktiv.: 0.13 Kraj: nekje ob reki savi
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da se ti ne splača komplicirati.
1. zagonski tokovi pri zaganjačih so veliki in od njih je odvisno ali ti bo rotor premagal silo motorja in ga obrnil.
2. padec napetosti na elementu ti spet vzame nekaj malega moči
3. nesigurnost - morebitno prebitje polprevodnika se lahko konča s smrtjo zaganjača ali sploh celotne zadeve.
Jaz bi uporabil rele.
Če te zanima ti ga lahko pošljem
LP _________________ mislim, da imaš zamašeno žico ! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregzy87 Član

Pridružen-a: Čet 08 Feb 2007 2:48 Prispevkov: 742 Aktiv.: 3.32 Kraj: Okolica Vrhnike
|
Objavljeno: Sob Apr 03, 2010 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mene nekaj zanima glede relejev pa bom kar tukaj vprašal.
Če imam 5A toka, ki bo tekel skozi kontakte, kako močen rele uporabiti, da bodo kontakti zdržali zelo dolgo (ne bodo tako hitro "zašmelcali")? so dovolj 10A / 220V kontakti?
Hvala! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 8:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Odvisno kakšno breme imaš. Nato pa je odvisno tudi kakšne obremenitve povzročaš s tem bremenom. Za to obstajajo kategorije AC-1, AC-3, AC-4 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 8:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore.Sem že vgradil 100A rele pa bom videl kako dolgo bo vzdržal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekateri teh relejev so za kratkotrajno obratovanje, kar ni nič narobe, saj v normalnih pogojih mora nenkrat delovati le nekaj sekund.
Če je mašina zanemarjena in težko vžiga, pa ta logika odpove in se s predolgim zaganjanjem uničuje štarter, rele in akumulator.
Žal pa se prepogosto v takih primerih dogaja, ko akumulator odpove, se nadaljuje z drugim akumulatorjem ali transformatorjem za štart, dokler nekaj ne vžge, tako ali drugače, namesto da bi se mašino uredilo tako, da vžiga na prvi migljaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 8:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nekoč sem že omenil. Triak serije KT sem v testu uspešno ugasnil z uporabo manjšega napolnjenega kondenzatorja, ki sem ga pritaknil nasprotno kot je bil prožilni pulz (z negativnim pulzom). To sem počel pri enosmernem toku. Res pa da dlje od testiranja nisem telovadil.... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 9:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael hvala za namig ampak z motorjem je vse v najlepšem redu.Da ima prejšnji rele slabe kontakte sem ugotovil ko sem od zunaj sklenil kontakte pa je potegnil brez problema.S ključem pa je vrtel prav počasi.Res pa sem pričakoval od "Su**ki" da bo original rele preživel več kot 28000 km. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 2:57 am Naslov sporočila: |
|
|
28k je silno malo. Ponavadi rele ubije mast na kontaktih, katera se zažiga in odžiga in ker ni dobrega kontakta se samo cmari čedalje bolj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|