 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 8:51 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Kaj pa če bi namesto navadnih matic dal samovarovalne - s plastičnim obročkom proti samoodvijanju? |
Motorji se znajo precej segrevat... koliko stopinj preživi tista plastika?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 9:04 am Naslov sporočila: |
|
|
242 st.C
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 10:54 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Kaj pa če bi namesto navadnih matic dal samovarovalne - s plastičnim obročkom proti samoodvijanju? |
Za tiste matice, ki so na vrhu (vidne), lahko uporabiš samovarovalne matice (navadne podložke še vedno rabiš, da ne stružiš kabeljskih čevljev dovodnih žic, ko zateguješ matico).
Za matice, ki so spodaj in "držijo" kabeljske čevlje izvodov navitja pa samovarovalne matice niso primerne, saj je zgornji rob teh matic zaobljen, kar ni najbolje za mostičke in podložke med katere so vstavljeni kabeljski čevelji dovodnih priključkov.
Ker se vzmetnim podložkam tako ne moreš izzogniti, ima samovarovalna matica za ta namen omejeno uporabnost sploh, če se upošteva, da bi se praviloma morale menjati po vsakem odvijanju, da bodo upravičile ime.
Ostane pa še vprašanje, kolikšno temperaturo pravzaprav zdrži tista plastika v matici. Nekateri sodobni motorji so hudo naviti in se zelo grejejo - izolacija to prenese, morale bi pa tudi samovarovalne matice, da bi bila stvar v redu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 11:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Mater ste začeli komplicirati. Na milijone motorjev dela z maticami in "šprengšajbami" pod njimi.
Tista plastika pa zdrži 242,354 stopinj Celzija.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marko11 Član



Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47 Prispevkov: 893 Aktiv.: 3.77 Kraj: Dobrepolje
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 1:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Mater ste začeli komplicirati. Na milijone motorjev dela z maticami in "šprengšajbami" pod njimi.
Tista plastika pa zdrži 242,354 stopinj Celzija.  |
Bravo
lp,
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za tiste ki so prebrali samo prvi post in mislijo da imam še vedno težave z vezavo povem še enkrat da motor že deluje po "dahlander" shemi ki jo je prilepil Silvo in dalje razložil Azrael. Zaenkrat je problem samo še vezava releja.
Hvala za opozorilo, nekaj bom res moral narediti glede matic ker je motor na isti "mizi" kot kompresor in zelo vibrira. Pregrevanje verjetno ne bo problem ker bo motor deloval v najslabšem primeru samo po par minut naenkrat. Tudi sedaj sem za test obremenil vse skupaj na 110% (tlak preko meje, motor non-stop deloval) in se ni nič grelo preko meje. Motor ravno toliko da je bil na otip topel. Čudi me da motor deluje (po občutku) brez večjega napora čeprav mu "manjka" 200W do predpisane moči za kompresor. Tudi če ostane pritisk zraka v glavah kompresorja motor zažene brez težav.
Uporabil bom navadne podložke, varovalne matice in lepilo za vijake. Kaj pa kabli ki peljejo v sam motor? Je tudi tam kaj pritrjeno z vijaki ali grejo žice direktno ven? V pdf-ju od bimetala piše da varuje motor tudi pred izpadom faze. Ali to velja tudi če se faza prekine na motorju ali zazna izpad samo pred relejem?
stane je napisal/a: |
Zraven tega bimetala rabiš še kontaktor.
Napajanje navitja kontaktorja vežeš preko kontaktov 95 in 96.
To stikalo je zaprto v normalnem delovanju. Ko preseže nastavljeni tok
pa stikalo izklopi kontaktor. Seveda moraš motor napajat preko
bimetala, sponke 1,3,5 in 2,4,6 ter preko kontaktorja.
95 in 96 je eno stikalo in je NC - normalno zaprto ( C = closed ).
97 in 98 pa je drugo stikalo NO - normalno odprto ( O = open ).
iskra stikalni elementi
Glej pdf na koncu strani. Priključna shema je na 3 strani desno zgoraj. |
Hvala za shemo. Kontator že imam. Žal mi še vedno ni dovolj jasno kam bi moral kaj priklopiti. Če prav razumem je vseeno na kateri pin priklopim (npr. 95 ali 96) ker gre za isto stikalo? Kam vezati stikala na rele še približno razumem, vezave na kontaktor pa ne razumem. Kasneje danes bom narisal shemo z stvarmi ki mi niso jasne. Na srečo so kabli na kontaktorju že priklopljeni na star rele tako da moram samo še ugotoviti na katera stikala na releju jih moram priklopiti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mitja320 Član

Pridružen-a: Pet 19 Mar 2010 21:24 Prispevkov: 74 Aktiv.: 0.40 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 7:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Upam da se da razumeti iz slike, nisem ravno elektronik da bi znal narisati lepšo sliko. Ozemljitve ni narisane ker predvidevam da nima pomena.
Priključka na kontaktorju ki sta označena z ?1? in ?2? nista označena in peljeta na nekaj kar mi po izgledu deluje kot el. magnet za vklop kontaktorja, nisem pa prepričan.
On/Off stikalo je stikalo za izklop v sili in služi obenem tudi za vklop. Pogoj da se kompresor vklopi je pa še tlačno stikalo ki nad določenim pritiskom zraka izklopi kompresor.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
49.69 KB |
Pogledana: |
16 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
50.98 KB |
Pogledana: |
19 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Ned Apr 04, 2010 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Rdečo in zeleno na risbi vežeš na 95-96. Rjavo na risbi lahko odstraniš.
Preveri tudi, če je tuljava kontaktorja namenjena za 400V, drugače boš namesto dveh faz za krmiljenje moral uporabit fazo in nulo...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 3:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Mater ste začeli komplicirati. Na milijone motorjev dela z maticami in "šprengšajbami" pod njimi.
Včasih se večje napake začno pojavljati šele ko je treba nekaj popraviti, zato šparati tistih nekaj centov res ni treba.
V pdf-ju od bimetala piše da varuje motor tudi pred izpadom faze.
Ni najbolje, da se zanašaš na ta bimetal v motorju. Ta je tam načeloma samo proti pregretju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 6:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Mater ste začeli komplicirati. Na milijone motorjev dela z maticami in "šprengšajbami" pod njimi. |
Tako se citira!!!!!!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 1:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Branez je napisal/a: |
Mater ste začeli komplicirati. Na milijone motorjev dela z maticami in "šprengšajbami" pod njimi. |
Tako se citira!!!!!! |
Navada je železna srajca.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 1:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Železne srajce so nosili v srednjem veku.
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 1:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 1:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takole iz prakse v industriji.... Naletel sem kar na veliko primerov, ko na so bile na priključku spodnje matice, s katimi so pritrjeni konci, ki gredo v motor slabo zategnjene. Posledično se začne spoj pregrevat, čeveljček oksidira. Zaradi tega prihaja do izklopa bimetala, pregrevanja motorja. Napako je po navadi kar težko locirat. Običajno se išče drugje - na mehaniki, katero motor poganja. Še večji problem je, če je motor montiran kje na težko dostopnem mestu. Električar dostikrat malo "naštela" bimetal, da ima mir. Čez čas pa motor "spusti dušo".
Nauk:
Vedno, ko se motor priklaplja preveri, če so na priključku spodnje matice dobro privite še posebej, če je motor prišel iz previjanja!.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.03 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pon Apr 05, 2010 1:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
E, s tem pa se popolnoma strinjam!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|