www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zamenjava 12V releja s tiristorjem
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

MOj odgovor gre definitivno v prid releju. Če bo po določenem času odpovedal, ga boš pač zamenjal. Izvedba releja naj bo taka, da je mehansko narejen tako, da bi kontakti zelo težko zapikali, saj veš, štarter naj bi deloval kratkotrajno in če bi rele zapikal, potem... hitro klemo dol z akumulatorja Rolling Eyes ali pa izpulit rele Confused
_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
kose19
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37
Prispevkov: 1228
Aktiv.: 5.18
Kraj: okolica Kobarida

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:32 am    Naslov sporočila:  Re: Zamenjava 12V releja s tiristorjem Odgovori s citatom

drejko je napisal/a:
Rele je uporabljen za zagon starterja na motorju.


Če prav razumem je starter=zaganjač. Le ti imajo navadno v el.magnetu (kateri potisne zobnik na zaganjaču v zobnik na ustrajniku) vgrajen kontakt, ki sklene tokokrog in zaganjač zavrti.

Ne razumem zakaj rabiš še dodaten rele?

_________________
- Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan -
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 1029
Aktiv.: 5.00
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

S tistim relejem prožiš ta elektromagnet. Komando pa dobi iz obvolanske ključavnice.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MarkoM
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29
Prispevkov: 2825
Aktiv.: 12.36
Kraj: Lovrenc na P.

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 8:39 am    Naslov sporočila:  Re: Zamenjava 12V releja s tiristorjem Odgovori s citatom

kose19 je napisal/a:
drejko je napisal/a:
Rele je uporabljen za zagon starterja na motorju.


Če prav razumem je starter=zaganjač. Le ti imajo navadno v el.magnetu (kateri potisne zobnik na zaganjaču v zobnik na ustrajniku) vgrajen kontakt, ki sklene tokokrog in zaganjač zavrti.

Ne razumem zakaj rabiš še dodaten rele?

Tako so ponavadi narejeni. Za proženje elektromagneta je pa že dovolj stikalo oz. ključavnica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 06, 2010 11:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Velikokrat je kontakt ob volanu ali nekje drugje na motorju - motociklu (ker nima volana) tako šibak, da ne more ali pa ni primeren za direkten vklop elektromagneta na zaganjaču, takrat je vmes še en rele, če se ne motim, pa obstajajo tudi takšni zaganjači, ki tega elektromagneta sploh nimajo Rolling Eyes
_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 07, 2010 9:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber ne motiš se.Večina motociklov ima zaganjač brez elektromagneta.Os rotorja se prilega direktno na zobnik v motorju.Ne vem pa ali se po zagonu stalno vrti ali pa ima sam motor še vgrajeno kakšno centifugalno sklopko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 07, 2010 11:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ima sklopko, katera, ko motor začne dobivati na obratih odklopi zaganjač.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 07, 2010 5:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako je.

Razlika je v tem, da pastorek (zobnik na štarterju) v zobati venec vstrajnika motorja pri izvedbi z elektromagnetnim stikalom na zaganjaču, porinejo vilice, ki jih premika omenjeno stikalo.

Enako tudi v primeru, ko se zaganjač vklaplja ročno s potegom preko pletenice (Fiat 126P).

Pri motociklih in motorjih za čolne in podobnih aplikacijah, kjer se gleda na najmanjšo možno težo, tega elektromagneta ni in pastorek potisne v vstrajnik vrtenje rotorja zaganjača.

Ta pomik je izveden tako, da je na rotorju vrezan navoj (zelo strm), po katerem drsi pastorek, ki je v tem primeru neke sorte matica. Pastorek ima vgrajeno račno (mehanizem, ki dopušča prosto vrtenje v eno smer, v drugi smeri pa pomeni blokado) in ta poskrbi, da takrat ko motor steče, le to pastorek porine iz zobatega venca in se tako zaganjač ne vrti, ko motor steče in je stikalo, ali ključ za vžig v položaju za normalno obratovanje.

Ta izvedba je zelo občutljiva na prah in zato je pri avtomobilih skoraj ni, saj je v vstrajniku motorja običajno vgtajena suha sklopka, ki je vir prahu.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drejko
Član
Član



Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18
Prispevkov: 254
Aktiv.: 1.07
Kraj: koroška-okolica SG

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 08, 2010 7:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To so sestavni deli sklopke za zaganjač.Vgrajena je v samem motorju.


starter-clutch_mediumsue0105fig7_d20e.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  17.76 KB
 Pogledana:  3961 krat

starter-clutch_mediumsue0105fig7_d20e.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 498 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group