 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.36 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 9:04 am Naslov sporočila: |
|
|
poule je napisal/a: |
Nasvet "strokovnjaka" pobran s Siola.
Za lastnike tistih avtov, pri katerih se hkrati z vključenim kontaktom prižgejo dnevne luči, velja nasvet izkušenega avtoelektričarja Romana Groznika z Avtohiše Real, ki pravi: "Pred vklopom zaganjača zavrtimo stikalo žarometov na položaj luči za označevanje vozila ali po domače pozicijske luči. Z izklopom glavnih žarometov, se pravi zasenčenih luči, bomo preprečili, da jih poškoduje napetostni sunek, ki nastane zaradi delovanja zaganjača." |
Zakaj pa na pozicijo? Jih pa ja kar ugasneš...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
_BlisteR_ Član


Pridružen-a: Sre 10 Mar 2010 18:36 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 9:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja.Uagsneš jih,da jih sunek ne poškuduje,to pomaga,baje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Ko jih ugasneš pa potem pozabiš prižgat ko pelješ.
Čemu pa potem služi avtomatski vklop????
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Eh. 'strokovnjaki'
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bozo Član


Pridružen-a: Čet 08 Jan 2004 9:21 Prispevkov: 660 Aktiv.: 2.78 Kraj: Lendava, Trimlini
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam avtomatski vklop. Stikalo je vedno na nuli, ali v kateri koli poziciji luči se vseeno vklopijo. Če je stikalo na nuli in avto prižgan edino ne moreš vklopit trajno dolgih luči, če pa je vklopljen kontakt takrat lahko prižigaš pozicijo ali kratke z stikalom. Torej ponoči ali po dnevu med vožnjo ne moreš vklopit dlogih če ni stikalo na ena, ablend pa dela.
LP
Božo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Pet Apr 16, 2010 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
...napetostni sunek, zaradi delovanja zaganjača... in ko Erik poje banano, ...
To si ti strokovnjaki, če bi bilo to res, bi crknilo kaj drugega, ne pa robustne žarnice
Jaz trdim, da je tak nasvet butast! Ugasnjene luči pri zaganjanju bi kvečjemu pomagale akumulatorju, da je v času delovanja zaganjača za tistih 10 do 15A akumulator manj obremenjen, sicer pa mnogim avtomobilom takrat ugasnejo luči, ko zaganjač deluje
Napetostnega sunka ne more biti, ker alternator še ne deluje, da bi pa sekalo nazaj iz zaganjača, se mi pa tudi zdi pretirano, sploh pa je v avtomobilu velik "kondenzator", ki mu pravimo akumulator ... in ta naj bi "pojedel" kar precej napetostnih sunkov.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Sob Apr 17, 2010 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali ni eden od vzrokov za pregorevanje žarnic tudi previsoka napetost - posledica defektnega reglerja? Bi bilo dobro tudi to preveriti.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazp Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 14:50 Prispevkov: 113 Aktiv.: 0.54 Kraj: Blejska Dobrava
|
Objavljeno: Ned Apr 18, 2010 12:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
betilly je napisal/a: |
Ne. Citroen je. |
Tudi jaz vozim Citroena in zamenjal sem tudi že veliko žarnic. Zdi pa se mi, da tiste, kupljene na bencinskih črpalkah in avto-trgovinah crkujejo pogosteje (menjal sem jih večkrat na leto), kot originalne . Jaz uporabljam sedaj samo originalne Citroenove (originalno pakirane s Citroen znakom na škatlici) in imam občutek, da ne crkujejo več tako pogosto - mogoče ena na leto. Zakaj je temu tako, pa si ne znam razložiti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Apr 18, 2010 12:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
matjazp je napisal/a: |
.....Citroenove (originalno pakirane s Citroen znakom na škatlici) in imam občutek, da ne crkujejo več tako pogosto - mogoče ena na leto. Zakaj je temu tako, pa si ne znam razložiti. |
Kot je bilo svetovano v sporočilu zgoraj - preveri napetosti. Vzrok je lahko pokvarjen regulator. Le ta lahko tudi nepravilno deluje zaradi slabega akumulatorja. Slednje lahko poskusiš zvečer. Z žarometi osvtli nek objekt (recimo garažna vrata) Povečaj in zmanjšuj obrate motorja. Če bo preklapljanje regulatorja očitno opazno na lučeh, potem je akumulator že v precej slabem stanju.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazp Član

Pridružen-a: Sre 02 Apr 2008 14:50 Prispevkov: 113 Aktiv.: 0.54 Kraj: Blejska Dobrava
|
Objavljeno: Ned Apr 18, 2010 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, sej pravim. Jaz imam z originalnimi žarnicami dokaj dobre izkušnje. Sem pa menjal tudi akumulator zaradi starosti, pa tudi zato, ker so mi sklenjeni releji za predgretje svečk (dizel) povzročili odtekanje toka (cca 3A) pri ugasnjenemu avtu Zelo neprijetno, ko z novim akumulatorjem parkiraš avto za nekaj ur in ko se hočeš odpeljati nima niti toliko elektrike, da bi se prižgala kaka kontrolna lučka, kaj šele, da bi se odklenila vrata...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.01 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Ned Apr 18, 2010 2:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne pozabit, da je življenjska doba žarnic deklarirana tako, da če vzameš saržo žarnic recimo 100000 kosov, bo imelo deklarirano življenjsko dobo 50% žarnic. Ostale bodo imele daljšo ali krajšo. Potem je od sreče odvisno, kakšna je posamezna žarnica, ki ste jo vgradili. Napetost pa tudi precej vpliva na življenjsko dobo.
Pred leti sem prerisal en kalkulator za preračun parametrov. Pripet je spodaj.
S kurzorskimi tipkami levo desno se premika skala.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 10:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Živijo, tukaj se oglašam, ker se mi zdi primerna tema.
Ali ima kdo kak načrt enostavne izvedbe za zakasnitev prižiganja kratke luči, ki bi delovalo približno tako, da bi se vklopila luč potem, ko bi motor že deloval ali časovno nastavljiv nekje do 40 sek.
Zdaj gorijo luči takoj, ko dam kontakt, stikala za vklop-izklop luči sploh ni in posledično se zgodi, da prehitro zmanjka toka v akumulatorju za zagon motorja. Motorna kolesa imajo manjše akumulatorje (manjše moči) kot avti. Rad bi kakšen primeren načrt v Slovenščini, da bi ga lahko razumel in vezje tudi sam naredil.
Hvala.
LP
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 10:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Če ni nujno avtomatsko prižiganje, je najenostavneje, da vgradiš stikalo.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 10:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Na to sem že pomislil, samo pri soncu na prižiganje luči kaj hitro pozabim potem je pa na cesti hudo, ko me dobijo brez luči. Zato bi pa rad vgradil nekakšno elektronsko zadevo, da bi ona mislila namesto mene kar se tiče prižiganja luči. Ali je na tejle skici kakšna napaka in ali bi bilo tole v redu za moj namen.
LP
_________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Waldo Član

Pridružen-a: Pet 02 Nov 2007 10:50 Prispevkov: 316 Aktiv.: 1.47 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 28, 2010 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Že pred leti sem si naredil tole (v nemščini).
Deluje tako:
- "pozicija" se vklopi ko daš kontakt, ne moreš jih izklopiti
- kratke se vklopijo nekaj sekund za tem, ko se izklopi lučka za olje
- če želiš kratke izklopiti, daš stikalo za luči na "pozicijo"
Sicer je original za malo starejše Ople, ker paše na podnožje temu namenjenega releja (dobiš tudi original, ki pa je bil takrat precej drag), ampak mislim da ne bi bilo problem predelati za kak drug avto. Vsa ta leta mi deluje brez problema.
Ta stran je bila kar nekaj časa nedosegljiva, zdaj pa se je spet pojavila.[/url]
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|