 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6735 Aktiv.: 28.41 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 6:54 am Naslov sporočila: |
|
|
frenki je napisal/a: |
Če bi tole jaz delal, bi šel gor 120mm2. |
amarc je napisal/a: |
El. kabel 100 mm2 ne obstaja ampak imamo v energetiki 95 in 120 mm2. Prvi ima največji možen tok če leži v zraku in je iz bakra cca 400A, drugi pa cca 500A. Ni mi znano kateri akumulator ima takšen obratovalni tik. |
Marsikateri startni. Si je kdo pogledal specifikacije? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 7:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Tale tema me malo bode. Mislim, da nekateri sploh ne poznate osnov za določanje debeline kabla. In potem navijate, kaj je bolje. Seveda je iz zornega kota padca napetosti na kablu, posledičnega gretja...itd bolje debelejši kabel. Zakaj torej meja 120mm2? Zakaj ne bi človeku predlagali, da uporabi valjanec 25x4 mm, ga obleče v bužirko in to je to.
Seveda, stvar je v smiselnosti.
In če pogledamo, da je valjanec dovolj za strelo, ki povleče neprimerno več toka, bo tudi za zagon traktorja dovolj 35mm2. Če le ni napeljava predolga. (5m in več)
In če ne bo vžgal v prvo, se bo pa kabel malo bolj segrel (ironično - pozimi se bo manj, ker je povečano odvajanje toplote). Kabel zato ne bo zanič, le njegova (izolacije) življenska doba se bo malo skrajšala. Še vedno pa bo presegala živjensko dobo traktorja.
Teorija: Padec napetosti na vodniku (dolžina kabla, presek, specifična upornost), pri trajni obremenitvi ob upoštevanju temperature okolice (odvajanje temperature) ne sme preseči določene vrednosti (različne, glede na izolacijski material kabla). (Govora je še vedno o trajni obremenitvi.). V kolikor temperatura kabla preseže to vrednost, se kabel pospešeno stara, kar je potrebno upoštevati.
P.S.:
- o traktorjih ne vem skoraj nič, o kablih pa kar nekaj.
- si predstavljate s kakšno žico je navit zaganjač, ki rabi dovodno žico 120mm2?
- vzdržni tokovi v tabelah so vedno (ponavadi) podani za 100m vod |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 11:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri valjancu za strelo se niti ne sekiraš za padec napetosti preko njega - stvar katera je pri avtomobilski napeljavi hudo kritična.
In ko je akku malo zmatran, po možnosti pozimi, se tisti volt padca še kako pozna. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na hitrico izračunani padci napetosti na kablih (ob predpostavki 3000W zaganjača -> 250A toka in dolžine žic 2× po 2m )
35mm2 - 4,25%
50mm2 - 2,98%
70mm2 - 2,13%
95mm2 - 1,57%
120mm2 - 1,24%
Torej govorimo o padcih napetosti na kablih med 0,51V in 0,15V (če gledamo na točnih 12V) in s tem na razliko 0,35V v obeh skrajnih predlaganih primerih.
Večji padec z lahkoto dosežemo na slabo izvedenih spojih. Predvsem na akumulatorskih sponkah.
Mislim pa, da je znano, da napetost akuja med zagonom kar konkretno pade. Veliko več. kot se je izgubi na kablih.
Torej je zaradi padca napetosti prepir o dimenziji kabla po mojem mišljenju nepotreben.
Edinole, kar govori v prid višjim presekom, je manjše segrevanje pri neuspešnem in dolgotrajnem zaganjanju...
EDIT: popravljen prispevek glede na moči zaganjačev... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
amarc Član


Pridružen-a: Pet 14 Maj 2010 13:09 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.10 Kraj: KRANJ
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:20 pm Naslov sporočila: Padci |
|
|
padec el. napetosti še nikoli ni bil določen. El. kabel 120 mm2 se nikoli še ni uporabljal v avtomobilski industriji. Zaganjač se poveže z električnim vodnikov 25 ali 35 mm2 za enosmerno napetost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Traktorski zaganjač je serijski enosmerni motor za katerega je značilno da na začetku-prvi obrat potegne enormno visok tok (lahko tudi več kot 500 ai 800A!)
To pa pomeni ali bo motor zavrtel,ali samo poskušal zagnati...in tukaj pridejo na vrsto čim krajši in debeli kabli zelo prav...ker 2V padca pomeni ali startamo ali ne...
lepo zaganjanje
lado |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
lado je napisal/a: |
Traktorski zaganjač je serijski enosmerni motor za katerega je značilno da na začetku-prvi obrat potegne enormno visok tok (lahko tudi več kot 500 ai 800A!)
To pa pomeni ali bo motor zavrtel,ali samo poskušal zagnati...in tukaj pridejo na vrsto čim krajši in debeli kabli zelo prav...ker 2V padca pomeni ali startamo ali ne...
lepo zaganjanje
lado |
Eee na ta faktor sem pa jaz pozabil  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lado Član


Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 1004 Aktiv.: 4.23 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:39 pm Naslov sporočila: Re: Padci |
|
|
amarc je napisal/a: |
padec el. napetosti še nikoli ni bil določen. El. kabel 120 mm2 se nikoli še ni uporabljal v avtomobilski industriji. Zaganjač se poveže z električnim vodnikov 25 ali 35 mm2 za enosmerno napetost. |
Ja ampak se tudi uporabljajo zaganjači kateri imajo v sebi planetni reduktor tako da je tok bistveno manjši....pa tudi akumulator je 20 cm stran od zaganjača..
Ja ja avtomobilska industrija -saj se za žaromete uporabljajo tudi zelo majhni preseki žic, da pa to kompenzirajo pa dvignejo napetost na alternatorju ...
kako pogosto pa bo potrebno menjati žarnice jih pa tako ne zanima....
lp
lado |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Čet Maj 20, 2010 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
S kako debelo pletenico pa je - pol povezan na ohišje?
Ali gresta na zaganjač oba pola po svojih vodnikih?
Drugače pa se pridružujem mišljenju, da se akumulator neprimerno bolj sesede, kot imamo padca napetosti v kablu in tudi spoji so velikokrat (sploh sčasoma) večji problem kot sam kabel.
Veseli pa me napredek v debati, da sama amperaža ni problem za 35mm2 kabel (po tabelah za 100m, vzdržni tok, polaganje v zraku, posamezni vodnik, enosmerna napetost, izolacija PVC, bakreni vodnik (VDE0271)=174A |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 7:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ker "gre ravno zima notri".
Pri preseku vodnikov za večje porabnike z napajanjem 12 V jaz ne "šparam".
Izkušnje:
1. "Bolhica"
Slabo sveti, zamenjam s H4, enako! Pomerim napetost na žarnici: 9,2 V pri 12,2 V na accu. Povezal sem z 2,5 mm2 vodnikom VSAKO žarnico preko svojega releja. . In bog je rekel naj bo luč.
2. Renault 5
Napetost na alternatorju pri vključenih lučeh 14,3 V na accu 13,8 in pada! .
"Pametni" Fracozi so peljali + iz alternatorja nekam v kabino, kjer so "obrnili" nazaj na accu. Rešitev: 16 mm^2 vodnik direktno iz alternatorja na + accu. Napetost na accu ~ kot na alternatorju. Pred dodelavo je zaganjač leno vrtil motor, po dodelavi pa veliko bolj energično, ker je bil accu normalno napolnjen.
Kaj želim povedati?
Žal se upornosti in s tem padci napetosti seštevajo. Če imaš vse novo, potem ni problem. Stvari pa gredo od slabega na slabše.
Še zagon motorja. Če zaganjač ne uspe premagati momenta prve kompresije, ki potem pomaga pri zagonu (Za skeptike: Če bat stisne zrak na 10 Bar in gre potem bat navzdol?) potem slišiš nekako "vou" in konec. Pri zelo slabem je "vooooou, voooou, voou, vou vžig".
Ker vemo, da z leti in z mrazom accu izgublja tokovno zmogljivost se je treba boriti za vsak mV nepotrebno izgubljene napetosti. (P= U^2/R)
Še test [url]novega[/url] napolnjenega akumulatorja pri akumulator servis v Lj:
12 V, 55 Ah. Obremenitev 100 A in pri sobni temperaturi!
(Tok zaganjača za motor ogret na delovno temperaturo (fičko 80 - 100 A pri -20°C ~180 A baje)).
Napetost po 1 s 10,2 V
Napetost po 10 s 9,7 V
Morda kdo dela v Iskri avtoelektriki pa bi morda znal s prve roke popraviti moje malo na pamet podatke.
Menda so zaganjači projektirani za nazivno napetost 9 V, koliko % padca želite na povezavi?
Vse napisano je po spominu, tako da za 0,1 V gor ali dol, ne spremeni veliko.
PS. Ko sem na 40 W ojačevalniku zamenjal 2,5 mm^2 kable dolžine cca 4 m s 16 mm^2 je bila očitna razlika v zvoku (navadni instalacijski kabli).
Delete offtopic by VolkD
Tole zgoraj sem napisal samo v razmislek, ne pa kot absolutno resnico. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pon Nov 29, 2010 8:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Menda so zaganjači projektirani za nazivno napetost 9 V, koliko % padca želite na povezavi?
Vse napisano je po spominu, tako da za 0,1 V gor ali dol, ne spremeni veliko.
|
Tam 8, 9V zadeva vergla BP. Pri večjih akkujih je napetost tam 10.5V ob verglanju. Nobena težava, saj od akkuja zahtevaš 200A. Vsak se bo sesedel.
Delete offtopic by VolkD |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|