www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Trifazni motor in vezava zvezda-trikot
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
janiP
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2008 23:00
Prispevkov: 145
Aktiv.: 0.71
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 8:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odvisno, kakšno breme vleče motor. Če ima breme veliko vztrajnost, se bo motor dolgo zaganjal in je bolje uporabiti zvezda-trikot. Če pa motor nima posebnega bremena, kot npr. neobremenjena hidravlična črpalka, bo pa pri direktnem vklopu v trikot samo malo žmrknilo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
poule
Član
Član



Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53
Prispevkov: 813
Aktiv.: 3.62
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 8:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gre za ventilacijo, vendar je ventilator z dokaj majhnimi lopaticami (centrifugalni). Prvotno je bila turbina za ventilacijo nekega objekta, sedaj bo za prezeačevanje hleva. Poskusno sem ga zaganjal kar direkt, seveda je šlo BP, ne vem kako bo ob večih vklopih in obremenitvah, ko bo npr še kaj vklopljeno.... V firmi zaganjamo motorje direkt tudi večjih moči, seveda je zaloga energije bistveno večja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 9:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ventilatorji so eni iz med sklopov z najtežjimi zagoni, kati obremenjeni so že takoj ob zagonu. Zato lahko imajo zelo veliki (recimo tovarniški dimniki) bajpase ter lopute, ki ob zagonu poveže sesalni ter tlačni del. Učinek je dvojni. Lažji zagon, čistilni efekt zaradi velike hitrosti pretoka.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 2:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Včasih je veljalo, da morajo motorji nad 3kW imeti nek sistem za zmanjšanje zagonskega toka.

To je za asinhronski motror s kratkostično kletko lahko tudi zvezda-trikot stikalo, ni pa to edina možna izvedba.

Naprimer, za zmanjšanje zagonskega toka takih motorjev učinkovito poskrbi že oblika rotorske kletke (dvojna in druge specialne oblike kletke) in tako se motor za nekaj 100kW, na prvi pogled zaganja kar direktno na omrežje. Izvedba kratkostične kletjke se pač ne vidi, dokler je motor sestavljen.

Poleg te rešitve so še druge električne rešitve, kot so frekvenčnik ali vedno bolj poredko, zagonskih upori, dušilke ali transformator.

Seveda so možne tudi čisto mehanske rešitve, pri ventilatorjih naprimer lopute v sistemu ventilacije, kot je omenil Silvo.

Skratka, pozanimaqj se na kakšen način so ta motor zaganjali prej.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sabla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.29
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 11, 2010 11:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni!
Priklopil sem trifazni motor preko stikala zvezda/triko. Ko se motor zagnal najprej na zvezdo je motor pač delal normalno. Ko pa sem ga priključil v trikot pa se njegovo delovanje ni nič spremenilo (motor se je vrtel v pravo smer)!

Zatem sem na dovodu zamenjal vodnika L1 ter L3 in postopek ponovil.
motor vezan v zvezdo je delal tako kot prej, v vezavi trikot pa je delal z večjo močjo (kar je tudi logično).

Na tem mestu pa se mi poraja vprašanje kako je možno, da motor v prvem primeru ni delal s polno močjo ko sem ga preklopil iz zvezde v trikot?

Hvala z odgovore!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 11, 2010 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nariši kako si priklopil
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 12, 2010 11:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakege očem opazne spremembe pri preklopu zvezda/trikot ni. Običajnose priklop čuje kot kratkotrajen pisk, ki nastane zaradi rahlega pospeševanja v koliko je motor obremenjen. Če ti preklaplja pravilno, boš lahko ugotovil z meritvami napetosti na priključnih sponkah. V zvezdi bodo napetosti UVW proti ZXY fazne. Pri preklopu v trikot pa UZ-VX-WY medfazne.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 12, 2010 1:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po opisu menim, da zadeva nikakor ni prav priklopljena. Razlik v zvoku motorja, ko le ta obratuje v zvezdo ali trikot ni, sploh pri neobremenjenem.

Če se je zvok spremenil, je priklop napačen - motor obratuje na dve fazi, kar je razvidno že iz:

Citiram:

Zatem sem na dovodu zamenjal vodnika L1 ter L3 in postopek ponovil.
motor vezan v zvezdo je delal tako kot prej, v vezavi trikot pa je delal z večjo močjo (kar je tudi logično).


To bi obrnilo samo smer vrtenja, če sta fazi zamenjani v dovodu do stikala. Nič drugega.

Če pa se dve fazi zamenja na priključni deščici motorja, potem se bo revež mučil na dve fazi, ko bo šel v trikot. Precej hrupa in 0 moči, če se odšteje pregrevanje motorja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 12, 2010 5:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Kot prebiram dobivam občutek da kuri rotorje predolgi čas zagona v primeru direktnih zagonov (primer puhalnik)?

Lp.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2743
Aktiv.: 13.21
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 12, 2010 6:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še najceneje te pride, da zamenjaš varovalke (zamenjati jih mora elektro), pokličeš in zamenjajo. 3x16 A ali 3x20 A je oboje isto; 7 kW obračunska moč. Pa še soglasja ne rabiš, če bi pa hotel 3x 25 A, (kar je 10 kW) pa potrebuješ soglasje in €€€.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.20
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 12, 2010 8:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Profesor Einstein je napisal/a:
Kot prebiram dobivam občutek da kuri rotorje predolgi čas zagona v primeru direktnih zagonov (primer puhalnik)?

Res je, gretje in s tem povezano temperaturno naprezanje kletke ni zanemarrljivo, čeprav se večinoma omenja samo pri velikih strojih (kletka 800kW stroja se pri zagonu v nekaj sekundah segreje preko 250°C).

Pri malih asinhronskih motorjih kletka najraje odpoveduje pri dvobrzinskem motorju v Dahlander stiku. Ni redek slučaj, da je pri skurjenem statorskem navitju odpovedala tudi kletka, kar je pri enobrzincih redkost, tudi če je odpovedal zaradi tega ker je bil zavrt.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group