 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Sre Avg 11, 2010 11:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Nisem električar zato si tudi ne znam razložiti podatkov na tablici (220 V - 12,5 A - 1,5 kW),po mojih preprostih računih ne pridem skupaj.Ker sem pa radoveden pa lepo prosim,če mi to nekdo malo približa.
Motor je jasno,da je enofazni s kondenzatorjem za povečanje navora,to se prebere iz tablice in tudi izhod kabla na desni strani je videti original.Centrifugalne sklopke pa mogoče res nima.
Tista formula bi pa res lahko bila bolj prava za "motor".Ko sem pa motor uporabil kod "agregat" sem pa uporabil tisto mojo formulo,da sem dobil zahtevano moč agregata,čeprav se lahko tudi tukaj motim .L.P.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 11, 2010 2:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
To so čisto normalni podatki za tak motor. Navedena moč je namreč moč na osi. Izračunal pa si vhodno moč in tako lahko vidiš, kako slab izkoristek ima tak motor.
Glede centrifugalne sklopke, jaz menim, da jo je motor vsaj nekoč imel. Ležajni ščit na ventilatorski strani je precej daljši od tega na pogonski strani. Drugega razloga kot, da se v njem skriva centrifugalna sklopka, ni.
Elektrokovina ima v statorskem ohišju statorski paket nameščen popolnoma simetrično in tako brez razloga nikoli nso vgrajevali različna ležajna ščita.
Sama centrifugalna sklopka je bila včasih (tudi pri novih motorjih) priklopljena nekoliko čudno: zaporedno z navitjem pomožne faze in ta spoj je bil izveden v motorju in ne na priključni deščici.
Zaradi tega so prišli na priključno deščico vsi trije mostički, kot bi bil motor brez centrifugalne sklopke.
Razlog je bil verjetno v tem, da je kanal skozi katerega gredo vodniki iz navitja do priključne deščice, zelo ozek in je bilo skozi (pre) majhno špranjo potrebno potegniti en vodnik manj. Tudi servisiranje je lažje saj se dovoda do centrifugalne sklopke lahko odklopita na njej sami.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Sre Avg 11, 2010 8:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala,mislim da sedaj razumem zakaj gre in tudi to,da ti motorji res nimajo velikega izkoristka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 11, 2010 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Azrael, spoštujem in cenim tvoje znanje. Ampak ...
Azrael je napisal/a: |
...
Glede centrifugalne sklopke, jaz menim, da jo je motor vsaj nekoč imel.
...
Razlog je bil verjetno v tem, da je kanal skozi katerega gredo vodniki iz navitja do priključne deščice, zelo ozek in je bilo skozi (pre) majhno špranjo potrebno potegniti en vodnik manj. Tudi servisiranje je lažje saj se dovoda do centrifugalne sklopke lahko odklopita na njej sami. |
Ker sem več let previjal razne elektromotorje moči od 1W do 500kW ... prostora od centrifugalnega stikala do "klembreta" ni bilo nikoli premalo. In motorji s centrifugalnim stikalom ali el. mag. zavoro so imeli pokrov ventilatorja najmanj še enkrat daljši od tega iz slike
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Avg 12, 2010 2:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, saj sem jaz tudi 20 let servisiral rotacijske električne stroje od 0 do 1MW. Ampak pustiva to.
Bom raje poskusil razložiti zakaj mislim, da je notri centrifugalna sklopka.
Ventilatorske kape so pri Elektrokovina motorjih privijačijo na navoje, ki so vrezani v odebeljena mesta na ležajnem ščitu;
To mesto je obkroženo na zgornji sliki (ukradena s prejšnje strani te teme), vendar gre za ležajni ščit na pogonski strani in posledično teh navojev nima vrezanih.
To je tudi vsa razlika med ležajnima sčitoma pri teh motorjih. Če govorimo o 3 faznih in enofaznih motorjih brez centrifugalne sklopke. Dve sliki:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?p=210967#210967
Statorski paket je v ohišju monitiran točno na sredini in je načeloma vseeno kako se ga zasuče, ne bo prišlo do tega, da se ne bi več ujemal s paketom rotorja. Zato tudi ni potrebe po različnih ležajnih ščitih.
Na spodnjem linku je še nekaj slik kjer se vidi da paket ni zamaknjen pri motorjih Elektrokovina:
http://www.elektronovak.hr/prematanje_el_motora.php
Pri motorju zaradi katerega je ta razprava, se vidi, da je ležajni sčit na ventilatorski strani bistveno daljši. Brez potrebe ga ne bi montirali, saj pomeni samo večjo porabo materiala in brez potrebe daljši in težji motor.
Zato mislim, da je notri ali je vsaj bila centrifugalna sklopka, sicer bo pa to lahko potrdil ali ovrgel lastnik tega motorja, saj bo verjetno moral motor odpreti in menjati ležaje (2x 6206 2RS), saj dvomim, da so še v redu, ko je ves motor v tako ubogem stanju.
In še slika podobnega motorja (Elektrokovina 1.5kW, dvopolni), ki ima vgrajeno centrifugalno sklopko in je spet ležajni ščit na ventilatorski strani daljši:
(Motor se nahaja na kompresorju zato je precej mavričnih barv.)
Podaljšana ventilatorska kapa je pri Elektrokovini značilna samo za zavorne motorje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Čet Avg 12, 2010 5:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
In kaj naj bi bila žica ki je posebej izvlečena iz doze?
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Avg 12, 2010 8:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hja, kristalna krogla je v remontu, zato se ugiba.
Najverjetneje pa se mi zdi, da je to ostanek priklopa za delovni kondenzator.
Ampak ob tem, da so bili zraven hudi "strokovnjaki":
Citiram: |
Je pa res bil šalabajzer, ker je kabel vezan na vtičnico!!! Priklapljali so ga pa z podaljškom vtikač - vtikač. |
Je vse mogoče., tudi to, da notri ni več centrifugalne sklopke ali je uničena in so potem na kakšen bliskovit način simulirali le to. Tisti razbiti kondenzator je povsem lahko štartni, vendar se mu verjetno ne da pomeriti kapacitete, da bi se to potredilo.
Sklepam da je štartni po obliki nosilca kondenzatorja in malo še iz same moči motorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Avg 12, 2010 9:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Azrael, imaš prav. Se opravičujem. Sem totalno spregledal, da se vijaki na desni strani (pri ventilatorju) končajo dosti prej kot na motorjih brez cent. stikala. To pomeni, da je zadnji pokrov dosti globlji kot običajno in je v njemu res še nekaj ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sre Okt 27, 2010 5:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Da ne odpiram nove teme, tukaj je bilo dosti govora o zvezda/trikot z grebenastimi stikali,
Kaj pa z dvema trofaznima kontaktorjema, (in zakasnilnim členom za vklop drugega kontaktorja) se da priklopiti motor tako, da najprej prvi kontaktor da motorju zagonsko moč v zvezda vezavi, čez čas pa pritegne drugi kontaktor in preveže v trikot. Se mi zdi, da bi moral biti tisti drugi kontaktor malo bolj zapleten kot samo trije izmenični kontakti.
Zaželjena shema.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BojanR Član

Pridružen-a: Tor 08 Apr 2008 9:52 Prispevkov: 693 Aktiv.: 3.31 Kraj: Vnanje Gorice
|
Objavljeno: Sre Okt 27, 2010 5:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z dvema kontaktorjema ne bo šlo, s tremi pa. Pa en timer, da boš imel avtomatski preklop. Vezava pa je na tejle povezavi
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Okt 27, 2010 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi z dvema kontaktorjema gre, vendar mora imeti kontaktor, ki preklaplja med zvezdo in trikotom 3 delovne in 3 mirovne kotakte, ki prenesejo napetost in tok motorja.
Shemo pa pripnem malo kasneje, samo, da najdem in poskeniram shemo iz ene od vaj pri praksi v SŠ.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Okt 27, 2010 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem se prezgodaj hvalil. Delavniški dnevnik z opisom vaje še obstaja, pripeta shema pa se je izgubila.
V glavnem, izvedba je podobna tej ki si jo opisal. Kontaktor (2), ki preklaplja med zvezdo in trikotom ima mirovne in delovne kontakte zvezane v neke sorte trifazno izmenično stikalo.
Mirovni kontakti so na drugi strani spojeni skupaj = zvezda, vsak delovni pa dobi fazo iz kontaktorja (1), kateremu je zaporedno prigrajen bimetal. Kontaktor (1) je glavno stikalo in istočasno dovaja napetost na še U V W oz U1 V1 W1 sponke motorja.
Skupni kotakti "izmeničnega stikala" kontaktorja (2) pa peljejo na motor (Z, X , Y oz. W2, U2, V2). Tu je treba paziti na ustrezno fazno zaporedje.
Ko se vklopi (čez stikalo ali tipke - temu primerno je potem potrebno prilagoditi vezavo pomožnih kontaktov kontaktorjev in izbiro bimetala) prvi kotaktor (1), motor steče, saj je vezan v zvezdo. Ko preklopi časovni rele, se vklopi še drugi kontaktor (2) in motor preveže v trikot in tako motor obratuje do izklopa.
Velik problem te vezave je dobiti ustrezen kontaktor, že ko se govori o moči 7.5kW in je tako ta izvedba omejena na relativno majhne moči.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sre Okt 27, 2010 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Malo sem risal in narisal priloženo. MIslim, da bi približno tako moralo iti.
NI narisano vzbujanje kontaktorjev, pač kontaktor 2 se vzbudi 10 sekund za kontaktorjem 1.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
snap.jpg |
Velikost datoteke: |
20.79 KB |
Downloadano: |
47 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Okt 28, 2010 12:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Vezava z dvema kontaktorjema se preizkušeno ne bo obnesla v praksi. Napako delate pri tem, da se osredotočate le na močnostne kontakte, kar drži le na papirju. Ko se takšna vezava uporabi v praksi pa pride do zažiganja kontaktov, ker se preklop med mirovnimi in delovnimi kontakti izvede prehitro.
Če pogledate na načrtu za ustrezen časovni zamik vklopa Q15 po izklopu Q13 poskrbi časovni rele K1, ki pa ni kar en navaden z 10. sek. zamikom, ampak je namenski s t.i.m. "delayed change-over" funkcijo.
Noter ima namreč še en dodaten časovnik, ki poskrbi, da se vklop kontakta 17/28 izvrši šele 30 do 100mS zatem, ko že spusti kontakt 17/18 ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Čet Okt 28, 2010 5:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Torej, če sem te prav razumel, Iztok, je potrebno, predno se tuljave motorja vežejo v trikot imeti nekaj časa (50 milisekund) tuljave motorja (vsaj na eni strani) 'v zraku', verjetno zato, da se inducirana napetostna konica zaradi odklopa tuljav izzveni.
Koliko časa pa potrebujejo kontakti kontaktorja, da se preklopijo iz mirovnega v delovni položaj? Ja, verjetno bistveno manj kot 50 msec.
Ali bi bilo dopustno vsaj za trifazne motorje manjših moči, (koliko?) vezati brez te zakasnitve?
Najbrž ne. Nekje sem prebral, da so trifazni motorji manjših moči predvideni na napajanje tuljav 220VAC in če jih priklopimo na trikot dobijo 380VAC kar je za njih preveč. Taki motorji sploh ne smejo biti vezani v trikot..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|