 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
damjan.prevolsek Neznanec

Pridružen-a: Sre 14 Jul 2010 23:00 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Čet Jul 15, 2010 7:36 am Naslov sporočila: Alternator |
|
|
Pozdravljeni;
Zanima me če mi lahko svetujete kako naj izmerim alternator in regler če deluje.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LEDuser Član


Pridružen-a: Pon 31 Mar 2008 12:06 Prispevkov: 1104 Aktiv.: 5.26 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jul 15, 2010 7:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej izhodno napetost obremenjenega alternatorja, če se ta giblje med 14-14,4V potem zna biti vredu. Regulator verjetno deluje, če dobiš na izhodu primerno napetost. Če ne dobiš take napetosti potem poglej stanje rotorja, statorja, diod in reglerja oz. še boljše pelji k kakšnemu lokalnemu avtoelektričarju (v Butalah ne poznam nobenega ). _________________ Razsvetljujemo od leta 1920! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Avg 20, 2010 10:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen!
Sam sem vedno delal takole:pri ugasnjenem motorju zmeriš napetost na akumulatorju-če je ta v redu imaš cca 12-13,5 V,pač odvisno od njegove napolnjenosti.Zatem izmeriš napetost pri prižganem motorju(naj dela pri pribižno 1500 obratih),napetost mora biti med 14-14,5 V!Če je višja,je neizpraven regulator,če je napetost ista kot pri ugasnjenem motorju je lahko kriv regulator oz. drugi deli altenatorja(diode,rotor,stator).
LP! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Pet Avg 20, 2010 2:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ampak 14,4 je skoraj malo preveč 13,8 je maksimum za dolgo življensko dobo akumulatorja.L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Avg 20, 2010 2:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
13,8V je max "floating voltage", 14,4V je max "charging voltage". V avtomobilu imaš pa pri dolgih vožnjah prvo možnost, pri kratkih pa drugo. Realnost je pa nekje vmes in tako so nastavljeni tudi alternatorji. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Tor Avg 24, 2010 10:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala lepa za učene izraze,še dobro da vem angleško!Tista teorija z dolgimi in kratkimi vožnjami je pa zanimiva.Kako pa altenator ve,če sem na dolgi ali kratki vožnji!?Celica svinčenega akumulatorja z H2SO4 elektrolitom je polna pri 2,3V,kar za 6 celic znese 13,8V.Alternator pa daje od 14-14.4V,odvisno od regulatorja(recimo stari Iskrini regulatorji,na katerem LEPO PIŠE 14,4V! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.45 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Tor Avg 24, 2010 10:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Če si kdaj meril napetost akumulatorja v avtomobilu med vožnjo ti bo jasno. Akumulator se takoj ko avto vžge začne polniti. Polni se, kot si sam napisal, do 14.4V. Če bo avto prižgan več ur (dolga vožnja) bo napetost rahlo padla, ponavadi nekje na 14V.
Sicer pa vrenje elektrolita se začne pro 2.4V na celico. Dokler elektrolit ne vre ne hlapi in ni bojazni, da ga zmanjka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.79 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Tor Avg 24, 2010 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobro,zdaj smo že prišli do elektrolita.Ker upam da si je damjan kaj pomagal z našim "pametjarjenjem",končujem tole polemiko!LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 25, 2010 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa, če je napetost akomolatorja 11,8 V ? Oz. avto komaj vžge in potem deluje normalno in polni. Ko se ugasne je napetost nekaj čez 12V in v kratkem periodu ponovno pade pod 12V. Hm! Predvidevam da ena celica ne deluje pravilno...ali je to možno, in kako preveriti ? BTW dolil sem destilirano vodo čez vse plošče vendar ne do vrha. _________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Avg 25, 2010 5:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akku fuč. Če ne vergla - nafilaj z zunanjim polnilcem 2 dni
Nato pusti en dan, lahko en teden stati.
Če avto ne vžge ga menjaj.
Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Avg 25, 2010 5:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali prevelika poraba v mirovanju ali zanič akumulator, kar je na opis bolj verjetno. Elektrolit mora segati čez vrh plošč. Suhe plošče propadajo izredno hitro.
Potrebno pa je tudi ugotoviti zakaj se je akumulator posušil (mehanska poškodba, starost ali premočno polnjenje).
Če je akumulator slab, ga menjaj z novim. Pri sodobnih avtih, ki so nabiti z elektroniko slab akumulator hitro privede do težkhi okvar na elektroniki ali kar požar na vozilu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Ned Avg 29, 2010 9:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira.
To je res,ker se tok polnjenja zelo poveča tako,da se kabli začnejo pregrevati in tudi akumulator se zelo ogreje tako,da res lahko pride do požara.
Včasih so imeli alternatori varovalko ki je pregorela v slučaju okvare akumulatorja tako ni bilo problem dokončati krajšo vožnjo dokler je bila iskra in ni bilo treba imeti prižganih luči.Rad bom prebral kako je sedaj ta zadeva rešena,novejši avtomobili ti napišejo pokliči servis pa če tudi si na avtocesti kjer se je treba zelo hitro umakniti.L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Ned Avg 29, 2010 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem ni samo v tokovih. V takem akkuju se blazno hitro nabere veliko plinov. Ko daš kontakt pa notri prebije in akku zgubi pokrov, po mašini pa se razlije ne blagodejna kislina. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dalidalton Neznanec


Pridružen-a: Sre 24 Mar 2010 17:00 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Sep 02, 2010 9:24 am Naslov sporočila: hvala za pomoč |
|
|
Hvala za pomoč in nasvete. Akumulator deluje na ta način že leto in pol. Po zimi malo težje vžge (3-4 sek), vendar vžge tudi na -20C. Nisem preverjal ali je po vožnji topel, oz stanje destilirane vode, že nekaj časa. Ko bom preveril stanje vam napišem na forum.
Mislim, da ga bom pred zimo moral zamenjati, ker mi ni všeč scenario, da med vožnjo explodira...itd. Hvala še 1x za nasvete! _________________ Timothy |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tibi Član

Pridružen-a: Tor 16 Dec 2003 11:08 Prispevkov: 253 Aktiv.: 1.07 Kraj: bukovje
|
Objavljeno: Pet Sep 03, 2010 7:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Verjetno je eno celico prebilo - vožnja s takim akkujem je blazno nevarna - lahko eksplodira. |
Kaj to malce pretiravate ali govorite iz izkušenj? Jaz se nisem slišal, da bi komu med vožnjo eksplodiral akumulator
Sem pa že videl da je okvarjen akumulator eksplodiral med polnjenjem. Prav tako zancu na bagru, ko je v mraku z pomočjo svetlobe iz vžigalnika (ogenj) šel preverjat stike na klemah akumulatorja.
l.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|