 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
marko Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.18
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 11:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Spajky je napisal/a: |
... Menjava samo jermenice ne pomaga za zvišanje obratov, treba bi bilo menjati tudi "puley" na ALT ... |
Govorim o jermenici na alternatorju (mala). Kaj točno si ti mislil, pa mi ni čisto jasno, saj govoriš dvakrat o isti stvari, ali ne?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 11:34 am Naslov sporočila: |
|
|
marko : Ne razumem kaj točno bi spremenilo, če dam na zbujanje direktno 12V ? Ta zbujanje tam mora biti, če ne alternator sploh ne bi deloval niti v povišanih obratih. Na alternatorju je 12V ko das kontakt, v to sem 100%. Ker pa nič na svetu ni 100%, bom vseeno poskusil tudi direktno na 12V
Jaz imam Golfa 1 dizla. In povem iz lastnih izkušen. Ima enake "težave" kot tvoj avto. Torej pri prostem teku ob zagonu, lučka za akku gori. Ko povišam obrate se uagasne lučka (alternator deluje - preiskusil s tokovnimi kleščami) in ko se vrne motor v prosti tek deluje alternator normalno. Preizkusil sem pa kot sem napisal direkt z kablom za vzbujanje in zadeva deluje v prostem teku, tako kot bi morala. (alternator sem dal pred tem komplet obnoviti...novi drsni obroči, nov regler, nova diodna pločša - tako da ni vzrok okvara v alternatorju, kot je že en član napisal).
Dodal sem tudi shemo alternatorja.
Torej kot da bi v prostem teku bil prevelik padec napetosti na "indicator lamp" za vzbujanje. Če torej to akku lučki premostiš pa deluje. (vsaj pri meni je).
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
22.65 KB |
Pogledana: |
32 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz ne maram zategovat ročne pozimi, če je avto na ravnem dvorišču s hrapavo površino, ne bo pobegnil niti če ni v prestavi.
Da avto ne pobegne kar tako in je parkiran vedno na istem mestu, lahko temu primerno pripraviš teren, če to še ni urejeno, ampak verjetno je marko za to že poskrbel kot je nekako razvidno iz njegovih odgovorov, glavno je, da se zaveda možnih posledic.
Verjetno bi bilo smiselno preveriti, kako pogost pojav je pri podobnih avtih, da alternator ne polni takoj in ugotoviti, da ni res kaj narobe z alternatorjem, ali pa se samo regulator čudno obnaša. Razbremenitev alternatorja bi verjetno pomagala pri hitrejšem prebujanju alternatorja, ampak to pomeni uporabo vsaj 100A releja, kar spet nekako ni praktično, saj je alternator verjetno vsaj 75A ali 90A. Če alternator na splošno deluje v redu, potem mislim, da ni nič narobe z njim.
Avto ni tako star, da bi se moral ponašati s simptomi starejših avtomobilov.
Padec napetosti na lučki pomeni tudi tokovno omejitev za vzbujanje, zato je jasno, da dokler se alternator ne zbudi, bo vzbujanje slabo, potem pa sam zagotavlja tok za vzbujanje. Če je namesto kontrolne lučke (žarnice) elektronika, bi bilo pametno uporabiti kakšne diode, če bo šlo za kakšno "domačo" predelavo.
Ali bi lahko motor kako drugače kot s pritiskanjem na pedal za plin, prepričal, da bi se zavrtel nekoliko hitreje za nekaj sekund? sicer pa obstajajo posebni elektromagneti, ki so namenjeni točno za tak namen, da premikajo vzvode za dodajanje plina, nepogrešljiv del, na agregatih za transportno hlajenje, tistih večjih, s samostojnim motorjem
Jaz bi razmišljal v to smer, da bi vplival na motor in mu zvišal vrtljaje, če ne bo šlo električno, bo pa šlo mehansko preko pedala za plin ali pa direktno na zajlo ali na motorju.
.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z obzirom da lučka sveti, ko alternator ne deluje, to pomeni da je takrat na tisti žici masa. torej - kaj se bo zgodilo, če daš to direktno na 12V? Lahko steče prevelik tok in uniči alternator, saj lučka obenem omejuje tok skozi vzbujanje...(samo razmišljam...)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je, vendar masa je takrat preko pull down upora r5 na shemi ki sem jo prej dodal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok, samo da tisti upor ni premajhen in da zdrži tako moč. Nenazadnje bi bila rešitev že menjava žarnice indikatorja z neko močnejšo - tako bi dobil manjši padec. Ali pa nek rele, ki bi po uspešnem startu alternatorja izklopil ta kratek stik...nenazadnje s premostitvijo žarnice nikoli ne boš vedel, ali alternator deluje ali ne...posledično nekoč lahko ostaneš na cesti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
maty Član


Pridružen-a: Pon 11 Jan 2010 0:57 Prispevkov: 124 Aktiv.: 0.66 Kraj: Svečina
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jap,...točno tako sem mislil tudi jaz. Samo hotel sem počakati na rezultate testiranja. Meni osebno je najbolj všeč rele, ki se samo ob zagoni za kratek čas vklopi in premosti žarnico in potem izklopi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stursc Član

Pridružen-a: Tor 08 Jun 2004 14:29 Prispevkov: 323 Aktiv.: 1.36
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 12:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
miko 555 je napisal/a: |
Napaka je sigurno v alternatorju. Lahko da imaš zanič eno od diod za vzbujanje (manjše na diodni plošči), zato se vzbudi šele pri višjih obratih. |
To potrjujem tudi jaz. Preveriti te diode (v načrtu -diode trio)
Lp stursc
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 1:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
saj lučka obenem omejuje tok skozi vzbujanje...(samo razmišljam...) |
Večina lučk za opozorilo na nedelovanje alternatorja ima večjo moč kot ostale, pri nekaterih avtomobilih je na zadnji strani števcev posebej označeno da mora imeti žarnica moč 2W.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 1:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jep. Ostale so po 0.5W če se prav spomnem,
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 2:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spajky je napisal/a: |
Menjava samo jermenice ne pomaga za zvišanje obratov, treba bi bilo menjati tudi "puley" .. |
pulley = jermenica
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Nov 03, 2010 3:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Premostitev žarnice za kontrolo alternatorja praviloma ne more uničiti alternatorja, saj se na priključku za vzbujanje takoj pojavi napetost, ko se alternator vzbudi in takrat sam sebe vzbuja in NE potrebuje zunanjega vzbujanja.
Zakaj je dobro, da je žarnica? preprosto zato, da omejuje tok, saj pri mirujočem alternatorju regulator odpre do konca in steče velik tok vzbujanja reda nekaj amperov, to pa pri vklopljenem kontaktu dalj časa neugodno vpliva na akumulator, prav tako na gretje rotorja zaradi maksimalnega toka.
Alternator vsaj v 99% primerov ni v okvari, če kaže take simptome, prej bi rekel, da je premajhni tok vzbujanja in se ne vzbudi. Ta pojav je praktično nepomemben za večino, saj prav tako večina voznikov ali pa lastnikov avtov tega niti ne opazi, lahko trdim, da ne opazi vsaj 99,9% lastnikov avtomobilov
Pomembno ni zato, ker se večina kmalu po zagonu motorja odpelje in vrtljaji motorja poskrbijo za vzbuditev alternatorja...
Predlagam test s premostitvijo kontrolne lučke za nekaj sekund ali pa ne direktno premostitev, ampak uporaba 10W žarnice ali pa kar 21W žarnice za premostitev, potem se bo pa videlo ali kaj pomaga ali ne.
.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|