 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Čet Mar 11, 2010 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
[...]
hoče imeti 2 ali 3kW grelec za na 12V
[...]
mislim, da je pogovor o tistih grelcih slišal celo eden od forumašev |
Ja, res je. Sem samo poslušal zraven, pa nisem bil siguren, če sem vse prav slišal. Kako je že rekel - "pa dela na alternator" - par kilovatov, ja res
Še cigani bi bili veseli takih kablov
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tibi Član

Pridružen-a: Tor 16 Dec 2003 11:08 Prispevkov: 253 Aktiv.: 1.07 Kraj: bukovje
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 12:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno se take stvari dogajajo, odkod sicer nalepka v kabini traktorja višjega cenovnega razreda:
L.P.
Nazadnje urejal/a tibi Pon Nov 15, 2010 9:53 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 1:03 pm Naslov sporočila: Varjenje na avtu |
|
|
O zamenjavi auspuha z obločnim varjenjem
sem pisal že nekolikokrat,
pa me bralci žal niso razumeli ...
(pregorevanje žarnic, prežgane parabole,
kuhanje AKUja, izhlapevanje elektrolita,
menjava AKUja vsaki 2 leti,
zarjaveli podstavek AKUja,
prežrta zavorna cevka, pa še kaj ...)
Vse to se mi je že osebno zgodilo,
pa takrat nisem vedel zakaj ...
Tudi lastnik servisa za te probleme sploh ne ve
in menda še vedno veselo vari auspuhe
brez odklopa "plusa" na AKUju ...
gl, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4769 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 1:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri nas smo že dostikrat varili auspuh, ampak avto še vedno dela brez težav.
Drugače pa v firmi vsaj 1x dnevno nekaj varimo na komadu, ki je na obdelovalnem stroju. To je praksa že od kar pomnim. In odkar pomnim ni še skurilo nobene komponente. Pa so tokovi bistveno večji, kot pri varjenju auspuha.
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.99 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 2:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne razumem te poante, zakaj odklopiti akumulator? S tem v bistvu zaščitiš le akumulator, ki pa je mnogo cenejši in mnogo bolj odporen na tokove, ki bi lahko "priplozali" skozenj od ostale elektronike. Ne glede na to, ali je priklopljen ali ne, lahko zablodeli tokovi ob neprimernem zaključevanju tokokroga varilnega aparata poškodujejo kateri koli senzor, pa če je aku priklopljen ali ne. Zato je popolnoma brez pomena, če ga odklapljamo ali ne.
Edino kar je važno (kar je že enkrat napisano in enkrat povdarjeno), da se tokokrog varilnega aparata zaključuje po najkrajši poti skozi obdelovanec.
Busted!!!
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 2:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Očitno veste kam priklopiti maso in varilni stroj je izolacijsko brezhiben.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 4:13 pm Naslov sporočila: Re: Varjenje na avtu |
|
|
je napisal/a: |
O zamenjavi auspuha z obločnim varjenjem
sem pisal že nekolikokrat,
pa me bralci žal niso razumeli ...
(pregorevanje žarnic, prežgane parabole,
kuhanje AKUja, izhlapevanje elektrolita,
menjava AKUja vsaki 2 leti,
zarjaveli podstavek AKUja,
prežrta zavorna cevka, pa še kaj ...)
Vse to se mi je že osebno zgodilo,
pa takrat nisem vedel zakaj ...
Tudi lastnik servisa za te probleme sploh ne ve
in menda še vedno veselo vari auspuhe
brez odklopa "plusa" na AKUju ...
gl, DD+
... |
Jaz bedak še vedno ne razumem. V prilogi imaš "shemo" instalacije v avtu. Mi lahko razložiš kako lahko skurim tisto žarnico z varilnim aparatom? (razen, da začnem variti po + polu akumulatorja) Verjami takrat akumolator ne bo samo spraznilo, ampak bo ekslodiral. Varilna napetost je tam okrog 45V. Priključen akumulator po moji presoji celotno avtomobilnsko instalacijo le varuje pred kakeršnokoli recimo inducirano prenapetostjo, saj deluje podobno kot zener dioda.
Sailor. prosim za razlago.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
119.02 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.68 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 4:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako jo ne boš skuril, ker tako kot si narisal, se pravilno vari. Prej jo boš skuril, če na eni strani avta pripneš maso, variš pa nekje drugje, recimo na drugi strani. In če je nekje vmes na karoseriji, se pravi med maso in točko varjenja malo slabši spoj, bo pač tok stekel nekje drugje in takrat rado kaj odleti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S57NNT Član

Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.55 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 5:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi poudaril predvsem to: NE VARIT V BLIŽINI AKUMULATORJA, ne glede ali elektro ali avtogeno, z odklopljenim ali priklopljenim akumulatorjem... Iz lastnih izkušenj lahko povem, da je mešanica vodika in kisika eksplozivna
_________________ Preprostost še ne pomeni zaostalosti!
(Aleksander Sergejevič Jakovljev) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 5:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
S57NNT je napisal/a: |
Jaz bi poudaril predvsem to: NE VARIT V BLIŽINI AKUMULATORJA, ne glede ali elektro ali avtogeno, z odklopljenim ali priklopljenim akumulatorjem... Iz lastnih izkušenj lahko povem, da je mešanica vodika in kisika eksplozivna  |
To lahko samo potrdim. Sam sem doživel vsaj dve večji eksploziji akumulatorja. (vozne baterije elektrikćnega viličarja) Vzrok sicer ni bilo varenje, ampak iskra.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 5:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
ule je napisal/a: |
Tako jo ne boš skuril, ker tako kot si narisal, se pravilno vari. Prej jo boš skuril, če na eni strani avta pripneš maso, variš pa nekje drugje, recimo na drugi strani. In če je nekje vmes na karoseriji, se pravi med maso in točko varjenja malo slabši spoj, bo pač tok stekel nekje drugje in takrat rado kaj odleti. |
Teoretično bi bilo možno prenapetost na porabnika spraviti v primeru poplnoma zanič spoja med akumulatorjem ter karoserijo, pa še to le v primeru, da bi eno klemo varilnega aparata dal na akumulator. Če pa je masa toliko dobra, da zažene štarter potem tudi varilna masa na akumulatorju ne bi mogla skurit kakega porabnika.
Večji probljem predstavlja varenje kake industrijske kontrukcije s kakim transformatorjem, ki ima sekundarni pol ozemljen. V primeru slabo pripete mase bo tok tekel preko ozemlitvenega vodnika omrežnega priključka. Posledično skurjen kabel, podalšek, ozmelitvene vezi... (tudi to sem že doživel)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 6:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dvakrat sem dal popravljati izpušni sistem na avtu in vsakič sem bil zraven ter gledal kam bo dal maso
Mislim, da mehaniki niso več tako "nori" in le imajo nekaj izkušenj glede varjenja na avtomobilih.
Bati se je takšnih, ki popravljajo vse, ker si z neznanjem in nevednostjo priskrbijo še več dela, stranka pa ponavadi itak ne ve o tem nič
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 7:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Če elektro variš avto, delovni, stroj,... moraš vedet kaj delaš in to je vse. Masa naj bo čim bližje varjenja, to je skoraj vse. Je pa res, da "ljudska modrost" premore mnogo pametnih idej, ko poslušaš-bereš glava peče. Poznam "avtoelektričarja", ki sveto trdi, da je potrebno pri polnjenju akumulatorja z polnilcem odviti pokrovčke na celicah akumulatorja. Če tega ne storiš akumulator eksplodira. In potem, ga vpraršaš, zakaj akumulator ne eksplodira, ko se polni med vožnjo pri nekajkrat večjem toku, dobiš odgovor, Ja, to je pa drgače. Haloooooo
Ja take so ljudske modrosti oziroma norosti.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 7:09 pm Naslov sporočila: obločno varenje na avtu |
|
|
@ Silvo:
Živjo Silvo in hvala za vljudno vprašanje.
Žal mi leta in zdravje ne dupuščajo, da bi se spuščal v širše debate.
Na kratko pa je zgodba taka:
- v prejšnjem stoletju sem imel 6 avtov, vsi so bili kupljeni novi
- vsi so bili bencinarji z vplinjačem; kubatura pod 1200 ccm
- s prvimi petimi sem delal malo kilometrov, vendar pa toliko,
da sem prežigal auspuhe in doživljal posamezne opisane težave
- šestega pa sem imel 19 let in vkljub samo 30.000 prevoženih km
doživel vse v mojem prvem postu opisane napake, nekatere celo večkrat
Nikoli se nisem poglabljal v vzroke za nastanek napak,
samo malo sel klel in zapeljal avto na servis.
Po 19 letih sem ga z 30.000 km šenkal otrokom.
Šele potem sem začel razmišljati o preživetih težavah
in prišel do zaključka, da so se vedno pojavile
v določenem času po zamenjavi auspuha,
ki so ga mojstri električno varili na karoserijo
Zdaj sva pa v istem zosu Silvo,
nobeden od naju pravzaprav ne ve,
v katerem grmu tiči zajec ...
Jaz zase sicer imam razlago za vsako napako, ki se je zgodila, vendar tega
ne morem tukaj na široko obrazlagati in se spuščati v brezplodne debate.
Sem namreč že poskušal, pa ni bilo pozitivnih učinkov.
Predlog:
- vzemimo to kot uganko iz avtoelektrike
- prosim te, da prevzameš vodstvo debate
(kar si skoraj že naredil -hvala-HI)
Lepa hvala, DD+
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.87 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Nov 14, 2010 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
...Poznam "avtoelektričarja", ki sveto trdi, da je potrebno pri polnjenju akumulatorja z polnilcem odviti pokrovčke na celicah akumulatorja... |
Ok, slednje tudi sam počnem, če gre za akumolator, kateremu lahko odviješ čepke. To pa pred vsem z razlogom, da preverim nivo elektrolita. Sicer so posledice zamašenega čepa pri polnjenju lahko nepredvidljve. Tole je skusil moj sodelavec, ki je kotel odviti čepe na vozni bateriji, ki se je že polnila nekaj časa. Čep je bil zamačen. V celici se je ustvaril kar velik pritisk. Elektrolit mu je brizgnil v obraz. Bil je kar lep čas v bolnici. Tole me je izučilo, da čepe na akumulatorju odvijam zelo previdno. Običajno z večjo krpo.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|