 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 10:09 pm Naslov sporočila: SIMOREG DC-konverter |
|
|
Pozdravljeni,
Imam en problem in sicer s SIMOREG DC konverterjem.
Regulator goni 200kW enosmerni motor.
Problem imam na porabi "field" priključkov kjer je zaščita s 1kR ohmi in varistorjem B32 K420 od EPCOS-a.
Priključki konverterja 3U1 in 3W1 so priključeni na vir 400V preko motorske zaščite 13-16A.
Izhodi 1C1 in 1D1 pa so vezani na 1k5R upor, varistor ter tuljavo polja, ki bi naj določila motorju smer vrtenja.
Pričelo se je pojavljati, da po nekaj minutnem obratovanju izklaplja zaščita. Meril sem tok in sega tudi do 27A.
Sedaj pa me zanima zakaj prihaja do takih extremnih vrednosti tokov. In sploh, kako ta zadeva deluje?
Sam motor sicer normalno obratuje, se prisilno hladi in je na dotik topel.
Če ima kdo kaj izkušenj, bi se priporočal. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kvizko Član


Pridružen-a: Čet 08 Okt 2009 20:58 Prispevkov: 381 Aktiv.: 1.99 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 10:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mi smo imeli primer, da je jezil filter modul pred driverjem! _________________ LED je prihodnost! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
V naši firmi imamo v pogonu vsaj 20 takih simoregov. Nikjer nimamo vgrajenih
nobenih zunanjih zaščit v smislu uporov in varistorjev.
Potrebne zaščite ima simoreg že vgrajene interno.
Izhod 1C1 in 1D1 se obnaša kot tokovni generator. Toliko toka, kot mu vpišeš v parametrih
mora spustiti na tem izhodu in nič več.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 10:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
A to misliš dušilko, ki je na vhodu za motor field?
Ta se sedaj ekstremno greje, saj je njen Ith 10A. Kljub temu, to ne bi smelo povečati toka skozi motor field.
Če prav razumem. Motor field je namenjen določanju smeri vrtenja motorja iz začetnega položaja. Se pravi neka vzbujalna tuljava na motorju, ki se napaja ločeno in jo nadzira konverter. K njej so dodani še paralelno upor (vrednost odvisna od moči polja) in varistor za prenapetost.
V primeru kot ga imamo, lahko pomeni, da je ta tuljava v medovojnem stiku in dejansko porabi več toka kot bi morala?
Trenutno še iščem podatke o motorju. Na proizvajalčevi strani ne najdem nič konkretnega. Gledam po drugih, da vsaj vidim kako to deluje. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
mi747 je napisal/a: |
Izhod 1C1 in 1D1...
LP |
Se opravičujem.
Zmotil sem se pri oznakah; Priključki polja motorja so 3U1-3W1 kot vhod in 3D-3C za izhod.
Se pravi na vhod je preko motorske zaščite in dušilke pripeljana medfazna 400V. Na izhodu pa je upor 1K5R z varistorjem in motor field.
Torej, vprašanje je zakaj tok na tem delu naraste? _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, tudi jaz sem pomešal oznake.
Torej:
izhod za rotor motorja 1C1, 1D1 se obnaša kot napetostni vir
( do nekega max. toka določenega s parametri)
izhod za polje 3C, 3D pa se obnaša kot tokovni vir
Če ne veš točno, kako je regulator parametriziran, najbolje da daš vse nazaj na default vrednosti in znova vneseš parametre po tvojih zahtevah.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Parametri se niso nič spreminjali in so kot so bili nastavljeni pri montaži.
Preša je obratovala, napaka se je pričela pojavljati zadnji mesec in je intenzivnejša.
Torej vse bi naj bilo nastavljeno OK. Zanima me samo ta motor field kako deluje in kaj je lahko razlog, da sej je tok povečal skozi njega.
Da bi nastavil vse default in parametriziral od začetka je skoraj nemogoče, ker je bilo večinoma parametrov nastavljenih "po meri" in je vprašanje koliko bi ustrezali novi. V to se ne bi rad spuščal. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pon Nov 22, 2010 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Izhod 3c,3D je izhod kontroliranega usmerniškega mostiča
(dve diodi, dva tiristorja) + merjenje toka za povratno vezavo.
Tok se kontrolira le med sponkama 3C in 3D. Če ti tok slučajno uhaja
proti masi, ti tega elektronika ne bo omejila.
Mogoče je v okvari navitje polja.
Za poizkus priklopi na sponki 3C in 3D kakšno drugo primerno breme.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 12:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi tukaj ima samo povratno informacijo o smeri toka in nobeden parameter ne more vplivati na porabo bremena?
Tudi sam sumim navitje polja, ampak meritev ni pokazala nič kaj koristnega ne proti masi ne medovojno...
Sem bral na tujih straneh je imel en podoben problem z izpadom varovalk po časovnih intervalih. Vzbujalno navitje je bilo v stiku in večja poraba.
Je to priporočljivo popravljati ali je bolje zamenjati z novim motorjem?
Vprašanje namreč je, če bo navit nazaj tako kot mora biti. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
200kW motor se sigurno splača popraviti. To ni dvoma.
Vendar najprej poskusi dati namesto polja kakšno drugo breme in opazuj, kako se obnaša tok.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 12:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali to sploh lahko?
Ali konverter glede na ta tok ne regulira obratov?
Kaj bi sploh dosegel z drugim bremenov, če praviš, da konverter nima vpliva na tok skozi to vejo? _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
invisible Član

Pridružen-a: Čet 04 Nov 2004 21:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.25 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 1:41 am Naslov sporočila: |
|
|
mi747 je napisal/a: |
200kW motor se sigurno splača popraviti. To ni dvoma.
Vendar najprej poskusi dati namesto polja kakšno drugo breme in opazuj, kako se obnaša tok.
LP |
Pa obvezno prej čisto odklopi motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Ali konverter glede na ta tok ne regulira obratov?
Kaj bi sploh dosegel z drugim bremenov, če praviš, da konverter nima vpliva na tok skozi to vejo? |
Hm, malo čudna vprašanja.
Simoreg regulira obrate glede na povratno informacijo iz tahogeneratorja.
Tok polja na to nima vpliva, mora pa biti približno tak, kot piše na tablici motorja.
Konverter seveda ima vpliv na tok polja in sicer ga regulira na vrednost toka, katero mu podaš v parametru za ta namen. Obnaša se kot tokovni vir, to pomeni, da če imaš npr. tok polja 10A, je vseeno ali je upornost polja 10 ohm ali 20 ohm. Tok bo vedno 10A.
Vsi moji odgovori, katere sem napisal v tej temi, veljajo v primeru, da gre v tvojem primeru za povsem klasično regulacijo obratov enosmernega motorja.
Ker je tale simoreg zelo kunštna zadeva, imaš mogoče v tvojem primeru uporabljen simoreg v kakšni specialni aplikaciji ( tega nisi napisal ). Potem mogoče kakšen moj odgovor ne velja.
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdaj trenutno nimam vpogleda v regulator, da bi preveril kako je s parametri polja in res je, na taho sem pozabil.
Lahko samo domnevam, da so parametri in regulacija glede na tahogenerator ter tok polja nima vpliva in niti ni prametrizirano na kakšen alarm za prevelik tok, saj konverter deluje nemoteno, ko je tok polja velik, dokler ne izklopi zaščita.
Aplikacija ni nič kaj specialna. Gre se za prešo-stikalnico z orodjem, ki štanca-oblikuje polizdelke in sicer v seriji. Dodelana je bila še avtomatizacija za avtomatsko podajanje polizdelkov iz enega orodja-štance na drugo dokler ne pride na koncu konča oblika ven.
Regulator ob zagonu zažene motor in to je to, med obratovanjem ga regulira glede na obremenitev.
Kakšno je tvoje mnenje? Postrojenje je delalo brezhibno, pred mesec dni pa se je pričela pojavljati ta napaka, da je pričela izklapljati zaščita za dovod polja in konverter je občasno izklopil zaradi presežka temperature motorja, ki jo bere preko motorskega PTC.
Kako bi natančneje ugotovil, da je polje motorja v medovojnem stiku?
Ali misliš, da je možen še kakšen drug vzrok za nastal problem?
Če bi se kdo igral s parametri polja, menda ne bi vplivalo na tok skozi njega pri enakem delovanju kot prej. Motor nič ne brni, nima previsokih ali prenizkih obratov. Greje pa se tako, da je topel na dotik. Kakšna pa je temp. V navitju pa ne vem, ker ga prisilno hladi. Zrak, ki piha izven njega je kar topel.
Še ta podatek. Pri merjenju toka skozi polje se je ugotovilo, da je pred malico izmene bil tok 12.5-14A kar je še v mejah normale, po malici pa je bil že 23-27A. Kot, da bi se do takrat vse skupaj že segrelo in povečalo porabo v polju.
Vsekakor je težava okrog polja motorja. Ali s strani konverterja ali s strani motorja. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Nov 23, 2010 2:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je konverter začel izklapljati zaradi presežene temperature navitja je težava v tem - medovojni stik.
Verjetno bi se dalo pomeriti tudi nesimetrično obremenitev faz, |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|