 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Juraa Član

Pridružen-a: Pet 03 Sep 2010 19:06 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.07 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:15 pm Naslov sporočila: Povezovanje različnih akumulatorjev |
|
|
Kaj se zgodi če povežeš recimo poln avtomobilski 75Ah akumulator in prazen gel 3,5 Ah akumulator plus na plus in minus na minus?
Se prazen aku napolni iz tavelikega, ali lahko potegne preveč toka in se zgodi kaj nepričakovanega?
Mam eno fino vojaško svetilko, ki je bila včasih na NiCd akumulatorje, jaz pa sem jih zamenjal z 3,5 Ah gel akumulatorjem. Zdaj bi pa naredil tako da bi bla vedno priklopljena v avtu in jo lahko odklopim in uporabljam kadarkoli in vedno bi bila polna.
Prosim za nasvete.
Hvala  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
1 ohm upor 5W. Zaporedno. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Juraa Član

Pridružen-a: Pet 03 Sep 2010 19:06 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.07 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovor.
Bo to potem praznilo akumulatorja ko bo avto ugasnjen in bosta oba akumulatorja dalj časa brez polnjenja?
Pa še, kako dolgo bo 55W H7 žarnica svetila s 3,5 Ah akumulatorjem?
Kako dolgo pa bi trajalo da se 3,5Ah akumulator napolni? Vem da je težko oceniti, ampak vsaj približno? 3 ure? 12 ur? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.39
|
Objavljeno: Pon Dec 20, 2010 11:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mali akumulator bo praznil večjega (avtomobilskega) toliko časa, dokler ne bo poln. Ko bo poln bosta v ravnovesju in se nebo noben praznil Vendar če bo avto dalj časa stal tako potem tudi to ne bo res. Čez čas bosta oba prazna, ker so še drugi porabniki v avtu npr. radio-spomin.
Žarnica, ki si jo omenil pa bi, če smo zelo optimistični, s tem akumulatorjem svetila slabo šolsko uro (45 min).
Polnenje akumulatorja je odvisno od polnilnega toka, če bi bil le-ta cca. 350mA potem bi polnenje trajalo okoli 10 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 6:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole preko 1 upora bi bila malce močna, saj bo ko bo mali akumulator prazen vanj stekel tok približno 12A in to ga bo ubilo. Sploh, ker domnevam, da je akumulator zaprti svinčeni AGM.
Na tem akumulatorčku pa bo 55W žarnica po izračunu svetila 45,82 minut. Ampak to samo na papirju v praksi pa računaj na kake 2/3 izračunanega časa. Ne pozabi pa na zaščito akumulatorja pred izpraznjenjem.
Akumulator pa bo poln v približno 30 minutah sploh, če boš dal 1 in je akumulator 3,5Ah vanj pa bo naekrat teklo približno 12A toka. Če ga boš tako priklopil praznega, se boš pa po parih oziroma kar po prvem polnjenju že lahko poslovil od njega razen, če je navaden kislinski akumulator. Pa pazi, da ne boš kaj dobil v glavo. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
1 ohm je povsem dovolj, saj med polnim avtomobilskim in praznim svetilkinem akumulatorju ni nikoli več kot 3,6 V razlike ( 14,4V-10,8V ) , torej bo največji tok 3,6A in moč 3,6W, kar 5W upor brez težav prebavi.
Lahko pa bi se malo poigral z napajalnim konektorjem in stikalom za vklop (3 položajni Polnjenje-0-Vklop) in bi akumulator polnil kar preko žarnice. Itak je narejena za 12V/55W in se niti segrela ne bi omembe vredno, kaj šele, da bi brlela. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako da ni razlike ?
Čisto prazen svinčen akku ima 0V.
Če hoče omejevati tok naj notri veže navadno 10W avtomobilsko žarnico. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sailor Član


Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38 Prispevkov: 698 Aktiv.: 2.94 Kraj: Ljubljana-Moste
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:25 pm Naslov sporočila: Re: Povezovanje različnih akumulatorjev |
|
|
Juraa je napisal/a: |
Mam eno fino vojaško svetilko, ki je bila včasih na NiCd akumulatorje,
jaz pa sem jih zamenjal z 3,5 Ah gel akumulatorjem.
Prosim za nasvete.
Hvala  |
Nič nisi povedal,
koliko kom NiCd celic je imela originalna svetilka,
pa kakšno napetost ima tvoj gel AKU ?
gl, DD+ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 7:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne pa nima. Če celica ni v stiku bo težko brez obremenitve imela manj kot 1,6V. Bo @Silvo napisal, če je že kdaj na kakšni celici viličarskega akumulatorja izmeril manjšo napetost v pravo smer. Jaz nisem.
So primeri, ko je celica v stiku ali pa se slabi celici pri praznjenju akumulatorja obrne polariteta napetosti. Takrat tudi akumulator ne da nič moči od sebe.
Kadar ima celica manj kot 2V, je ponavadi tudi notranja upornost akumulatorja takšna, da ne bo potegnil omembe vrednega toka.
Juraa pa piše, da je uporabil nov akumulator. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha moja napaka, pri računanju bi torej moral uporabiti razliko napetosti. Se opravičujem.
Vseeno pa je 3,6A za tak akumulator še vedno za moje pojme preveč. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Ne pa nima. Če celica ni v stiku bo težko brez obremenitve imela manj kot 1,6V. Bo @Silvo napisal, če je že kdaj na kakšni celici viličarskega akumulatorja izmeril manjšo napetost v pravo smer. Jaz nisem. |
Izkušnje pravijo drugače. 5W žarnica v prtljažniku sprazni akku do 0.0V |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 8:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Vseeno pa je 3,6A za tak akumulator še vedno za moje pojme preveč. |
S tem akumulatorjem namerava poganjati 55W žarnico ... 4,5A ...
Pyr0Beast je napisal/a: |
Izkušnje pravijo drugače. 5W žarnica v prtljažniku sprazni akku do 0.0V |
To bo to. Viličarski akumulator bi moral prazniti dalj časa ...
Ok, moja napaka. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
[quote="Pyr0Beast"]Kako da ni razlike ?
Čisto prazen svinčen akku ima 0V.
Čisto prazen in neobremenjen svinčeV accu ima 10,8V (12V accu), kar je manj je .
Kot vem, lahko večino praznih akumulatorjev polniš tudi z več kot 1CA. Polnjenemu accu se napetost hitro viša, cca 12,5V, praznjenemu pa hitro znižuje (13,2V poln povprečni avtomobilski accu, obremeniš s ~ 4A. Kolikšna bo napetost po 10 min.?
Po 10 min. polnjenja boš ugotovil, da je polnilni tok < 0,5A.
Tako pravi teorija.
Praksa pa: Prazen (10,8V) 45 Ah acuu na polnega 75 Ah. Brez upora po 1h oba 12,6V tok pa ~ 150 mA proti polnjenemu. Kdaj bo poln? No ja za 2 dni kampiranja je bilo za varčno razsvetljavo dovolj.
Ps: Govorimo o Pb akumulatorjih. _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Tor Dec 21, 2010 9:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Čisto prazen in neobremenjen svinčeV accu ima 10,8V (12V accu), kar je manj je Boo hoo! .
|
Če ima napetost še ni čisto prazen a ne ?
1.8V na celico je meja pod katero naj se akkuja nebi praznilo. Da pa se ga, sploh brez pameti v porabniku.
Citiram: |
13,2V poln povprečni avtomobilski accu, obremeniš s ~ 4A. Kolikšna bo napetost po 10 min.? |
Povprečni avto akku ima dandanes 12.5V
Napetost pa ne bo kaj veliko padala, ta strmo pada le ko se akku bliža popolni izpraznitvi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.58 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|