 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.68 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:52 pm Naslov sporočila: Priklop avta na kleme |
|
|
Če se nekomu izprazni akumulator in je potrebno povezati dva avta skupaj preko startnih kablov, povsod piše, da je treba priključit najprej plus skupaj, nato šele minus. Nikjer pa razlage, zakaj tako.
In mi ni jasno zakaj tako ?!
Po moji logiki vedno priključim najprej minuse, da se izenačijo potenciali karoserije, morebitna statična elektrika, šele nato plus. Če bi priključil najprej plus, bi se statika na karoseriji morala prenesti skozi elektroniko in akumulator, kar pa ni ravno blagodejno.
Edina meni logična razlaga je, da če si štorast, in ti plus kabel pade iz rok in pade na karoserijo, ni kratkega stika, ker minus (še) ni priključen...
Torej, mi kdo zna razložiti, zakaj naprej plus ?!?  _________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.70 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi kadar odstranjujemo kable moramo najprej odstraniti plus, sele na to minus.
Nikoli se nisem vprasal zakaj tako.  _________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda zaradi iskrenja. Bolj zdravo je, da se zaiskri nekje na bloku motorja, ko pritakneš -, kot na akumulatorju, ki zna bit poln vodika. _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
promehanik Član

Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41 Prispevkov: 611 Aktiv.: 2.58
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem jaz videl, večina ljudi pritakne - kar na akumulator.
lp, prom |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
start Član


Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59 Prispevkov: 2392 Aktiv.: 11.70 Kraj: Eindhoven, Nizozemska
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem od zacetka septembra do sredi oktobra avto prizigal na kable, saj je bila nekaksna napaka na alternatorju in akumulatorju. Vedno minus prikljucim na akumulator, to tudi prvic slisim, da je potrebno prikljuciti minus na šasijo avtomobila?  _________________ Lep pozdrav!
Aljaž T. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piroman Član


Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06 Prispevkov: 2707 Aktiv.: 11.42 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
He, he, očitno to dela vsak po svoje. Meni je bilo rečeno, da se priključi - čim bližje motorju, po možnosti kar na motor. Do sedaj sem vedno priključil tako... _________________ One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hudamravljica Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22 Prispevkov: 872 Aktiv.: 4.92 Kraj: LUCIJA
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tu pa jaz vem odgovor.
Če prej odklopiš plus je večja možnost, da s ključem ali orodjem narediš kratek stik na karoserijo ali motor. Zato pa prej odklopiš minus, ker ločiš karoserijo in motor od baterije. To so nas učili v šoli.
Na nekem avtoservisu na obali naj bi en mehanik pri odklopu baterije začel pri plusu. V roki je držal ključ 13 in na prstu je imel zlati poročni prstan. Ko je pritisnil na ključ se je s prstanom dotaknil motorja. Zlati prstan je v trenutku zažarel na prstu.
L.p. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.89 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 7:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri odklopu akumulatorja v vozilu se najprej odstrani MINUS nato PLUS. Držite se tega, pa ne bo "kurcšlusov" eksplozij akumulatorjev, zažganih ključev...
Zakaj? Akumulatorji v avtomobilu posebej pa še v delovnih strojih in traktorjih so v dosti primerih postavljeni v težje dostopnih delih. V koliko so montirane klasične kleme, katere se odvijajo s ključem lahko pride do stika ključa s karoserijo. V primeru, da se odvija minus pol se ne bo zgodilo nič. Prav tako se ne bo zgodilo nič, če smo minus klemo že odstranili ter se s ključem dotaknemo karoserije, ko odvijamo plus pol. V nasprotnem primeru se bo močno zaiskrilo. Ključ se lahko celo pripika zaradi močnih tokov. V skrajnem primeru lahko pride do eksplozije. Sam poznam vsaj dva taka primera, ki sta se zgodila ravno zaradi napačnega snemanja klem.
Vrstni red priklopa je obraten - najprej plus nato minus. Razlog zakaj tako s "transfuzijskimi" kabli je verjetno enak. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 9:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sledim navodilom proizvajalca. + na +, minus akkuja pa na šasijo.
Omejitev tokov pri popolnoma praznem akkuju je kar pomembna. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
satelitko Član


Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27 Prispevkov: 1777 Aktiv.: 7.49 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 10:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Podpišem Silvovo razlago. Enostavno, pa še čisto res je!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
invisible Član

Pridružen-a: Čet 04 Nov 2004 21:27 Prispevkov: 60 Aktiv.: 0.25 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 10:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej povržeš oba plus-a. Nato pa priklopiš maso na klemo dobrega akumulatorja, na drugi strani pa na motor avtomobila. Razlog je da ne iskriš v bližini slabega akumulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ppejic Neznanec

Pridružen-a: Ned 02 Jan 2011 21:09 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01 Kraj: Nis
|
Objavljeno: Ned Jan 02, 2011 11:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni priporočljivo, z vozili polni elektronike |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
watts Član

Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59 Prispevkov: 422 Aktiv.: 2.37 Kraj: Knežak
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Pri odklopu akumulatorja v vozilu se najprej odstrani MINUS nato PLUS. Držite se tega, pa ne bo "kurcšlusov" eksplozij akumulatorjev, zažganih ključev...
...V nasprotnem primeru se bo močno zaiskrilo. Ključ se lahko celo pripika zaradi močnih tokov. ...
...Vrstni red priklopa je obraten - najprej plus nato minus. Razlog zakaj tako s "transfuzijskimi" kabli je verjetno enak. |
Podpis z izkušnjami... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tom_II Član


Pridružen-a: Pon 03 Dec 2007 14:08 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.33 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pon Jan 03, 2011 9:24 am Naslov sporočila: |
|
|
Tudi sam delam točno tako kot je napisal Silvo. še posebej pri traktorju ker kaj hitro kam s ključem po karoseriji takneš. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 499 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|