www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Priklop avta na kleme

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.68
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:52 pm    Naslov sporočila:  Priklop avta na kleme Odgovori s citatom

Če se nekomu izprazni akumulator in je potrebno povezati dva avta skupaj preko startnih kablov, povsod piše, da je treba priključit najprej plus skupaj, nato šele minus. Nikjer pa razlage, zakaj tako.
In mi ni jasno zakaj tako ?! Think

Po moji logiki vedno priključim najprej minuse, da se izenačijo potenciali karoserije, morebitna statična elektrika, šele nato plus. Če bi priključil najprej plus, bi se statika na karoseriji morala prenesti skozi elektroniko in akumulator, kar pa ni ravno blagodejno.

Edina meni logična razlaga je, da če si štorast, in ti plus kabel pade iz rok in pade na karoserijo, ni kratkega stika, ker minus (še) ni priključen... Whistle

Torej, mi kdo zna razložiti, zakaj naprej plus ?!? Question

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
start
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59
Prispevkov: 2392
Aktiv.: 11.70
Kraj: Eindhoven, Nizozemska

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi kadar odstranjujemo kable moramo najprej odstraniti plus, sele na to minus. Think
Nikoli se nisem vprasal zakaj tako. Eh?

_________________
Lep pozdrav!

Aljaž T.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 5:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Morda zaradi iskrenja. Bolj zdravo je, da se zaiskri nekje na bloku motorja, ko pritakneš -, kot na akumulatorju, ki zna bit poln vodika.
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikor sem jaz videl, večina ljudi pritakne - kar na akumulator.

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
start
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Sep 2008 22:59
Prispevkov: 2392
Aktiv.: 11.70
Kraj: Eindhoven, Nizozemska

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sam sem od zacetka septembra do sredi oktobra avto prizigal na kable, saj je bila nekaksna napaka na alternatorju in akumulatorju. Vedno minus prikljucim na akumulator, to tudi prvic slisim, da je potrebno prikljuciti minus na šasijo avtomobila? Eh?
_________________
Lep pozdrav!

Aljaž T.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
piroman
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Okt 2003 12:06
Prispevkov: 2707
Aktiv.: 11.42
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

He, he, očitno to dela vsak po svoje. Meni je bilo rečeno, da se priključi - čim bližje motorju, po možnosti kar na motor. Do sedaj sem vedno priključil tako...
_________________
One shouldn’t work on semiconductors, that is a filthy mess; who knows if they really exist!
Wolfgang Pauli, 1931
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
hudamravljica
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22
Prispevkov: 872
Aktiv.: 4.92
Kraj: LUCIJA

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tu pa jaz vem odgovor.

Če prej odklopiš plus je večja možnost, da s ključem ali orodjem narediš kratek stik na karoserijo ali motor. Zato pa prej odklopiš minus, ker ločiš karoserijo in motor od baterije. To so nas učili v šoli.

Na nekem avtoservisu na obali naj bi en mehanik pri odklopu baterije začel pri plusu. V roki je držal ključ 13 in na prstu je imel zlati poročni prstan. Ko je pritisnil na ključ se je s prstanom dotaknil motorja. Zlati prstan je v trenutku zažarel na prstu.

L.p.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.89
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 7:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri odklopu akumulatorja v vozilu se najprej odstrani MINUS nato PLUS. Držite se tega, pa ne bo "kurcšlusov" eksplozij akumulatorjev, zažganih ključev...
Zakaj? Akumulatorji v avtomobilu posebej pa še v delovnih strojih in traktorjih so v dosti primerih postavljeni v težje dostopnih delih. V koliko so montirane klasične kleme, katere se odvijajo s ključem lahko pride do stika ključa s karoserijo. V primeru, da se odvija minus pol se ne bo zgodilo nič. Prav tako se ne bo zgodilo nič, če smo minus klemo že odstranili ter se s ključem dotaknemo karoserije, ko odvijamo plus pol. V nasprotnem primeru se bo močno zaiskrilo. Ključ se lahko celo pripika zaradi močnih tokov. V skrajnem primeru lahko pride do eksplozije. Sam poznam vsaj dva taka primera, ki sta se zgodila ravno zaradi napačnega snemanja klem.
Vrstni red priklopa je obraten - najprej plus nato minus. Razlog zakaj tako s "transfuzijskimi" kabli je verjetno enak.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 9:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sledim navodilom proizvajalca. + na +, minus akkuja pa na šasijo.

Omejitev tokov pri popolnoma praznem akkuju je kar pomembna.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
satelitko
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Apr 2004 13:27
Prispevkov: 1777
Aktiv.: 7.49
Kraj: Radovljica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 10:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Podpišem Silvovo razlago. Enostavno, pa še čisto res je!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
invisible
Član
Član



Pridružen-a: Čet 04 Nov 2004 21:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.25
Kraj: Lj

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 10:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej povržeš oba plus-a. Nato pa priklopiš maso na klemo dobrega akumulatorja, na drugi strani pa na motor avtomobila. Razlog je da ne iskriš v bližini slabega akumulatorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ppejic
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 02 Jan 2011 21:09
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01
Kraj: Nis

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 02, 2011 11:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni priporočljivo, z vozili polni elektronike
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
watts
Član
Član



Pridružen-a: Sob 06 Nov 2010 17:59
Prispevkov: 422
Aktiv.: 2.37
Kraj: Knežak

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
Pri odklopu akumulatorja v vozilu se najprej odstrani MINUS nato PLUS. Držite se tega, pa ne bo "kurcšlusov" eksplozij akumulatorjev, zažganih ključev...
...V nasprotnem primeru se bo močno zaiskrilo. Ključ se lahko celo pripika zaradi močnih tokov. ...
...Vrstni red priklopa je obraten - najprej plus nato minus. Razlog zakaj tako s "transfuzijskimi" kabli je verjetno enak.



Podpis z izkušnjami...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
tom_II
Član
Član



Pridružen-a: Pon 03 Dec 2007 14:08
Prispevkov: 71
Aktiv.: 0.33
Kraj: Primorska

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 03, 2011 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi sam delam točno tako kot je napisal Silvo. še posebej pri traktorju ker kaj hitro kam s ključem po karoseriji takneš.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group