www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

priklop 1F motorja 0,75 kW
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 1:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
To še ne pomeni, da se ne bo iskril.


Precej manj -oz zelo malo.. Močnostni kontaktorji imajo namreč nameščene gasilne komore obloka. Spomnim se primera, ko jih je v podjetju na enem kontaktorju, ki omogoča snetje moj nadrejeni snel, da bi videl, če kontakti dobro nasedajo. Šlo je za enega iz med kontatorjev zvezda-trikot, ki je zaganjal 150Kw motor kompresorja. Ob vklopu se je kontaktor vnel. Mojega šefa pa sledeči dan ni bilo v službo zaradi vnetja oči.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.00

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 6:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Močnostni kontaktorji imajo namreč nameščene gasilne komore obloka

Kako pa ta zadeva izgleda in deluje?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Tor Jan 11, 2011 7:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pri kontaktorjih za enosmerni tok sta zelo blizu kontaktov nameščena dva magneta, ki oblok odpihneta ven. Če kontaktor razdreš in ga narobe sestaviš, se zgodi, da oblok potem odpihneta v notranjost kontaktorja, proti tuljavi.
Za AC pa ne vem.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 12, 2011 12:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

psevdonim je napisal/a:
pri kontaktorjih za enosmerni tok sta zelo blizu kontaktov nameščena dva magneta, ki oblok odpihneta ven. Če kontaktor razdreš in ga narobe sestaviš, se zgodi, da oblok potem odpihneta v notranjost kontaktorja, proti tuljavi.
Za AC pa ne vem.


Ni nujno, da ga sestaviš narobe. Obstajata oba tipa. Kontakt kamor pride + je običano označen z rdečo piko. Potrebno je biti zelo pozoren pri menjavi. "Metanje" iskre na tuljavo ni nedolžna zadeva. V "najboljšem" primeru bo odneslo krmilno elektroniko. V najslabšem pa jo celo skupi tuljava. (govor je o močnostnih krmilnih kontaktorjih v električnih viličarjih)

Na močnostnih kontaktorjih za izmenično napetost so kontakti prekiti s kovinskim naluknjanem pokrovčkom. Na močnejših kontaktorjih pa je narejen neke vrste "hladilnik" iz medeninastih ali bakrenih ploščic. Zadeva deluje podobno kot "razbijalec ognja" na snajperski puški. Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi. Tako oblok ne more povzročiti kake škode.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 12, 2011 1:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
...Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi.

Se pravi podobno kot je "režasta kletka za iskre" v avtomatskih varovalkah.

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 12, 2011 1:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
Silvo je napisal/a:
...Iskra se razbije med lamelami ter se istočasno ohladi.

Se pravi podobno kot je "režasta kletka za iskre" v avtomatskih varovalkah.


Točno.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 4:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zadeva lepo deluje.
Edino, kar me skrbi, motor (ohišje) se med delovanjem segreje na 70 °C. Je to v redu ali bi ga moral bolj hladiti?
Okolica ima 22 °C.

(Hidravlično olje ima 50°C, kar je nekje optimum.)



05 temperature.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  18.21 KB
 Pogledana:  13 krat

05 temperature.png



_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 7:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

aly je napisal/a:
Zadeva lepo deluje.
Edino, kar me skrbi, motor (ohišje) se med delovanjem segreje na 70 °C. Je to v redu ali bi ga moral bolj hladiti?
Okolica ima 22 °C.

(Hidravlično olje ima 50°C, kar je nekje optimum.)


Še ni krize. Malo pomeri tok, da vidiš koliko je obremenjen. Standardna izolacija ter lak zdržita tam do 100°C Kaka tropic izvedba pa tudi do 140°C. Poglej tip na tablici, pa poskusi na spletu najti podatke.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 8:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Hidravlični sistem je tak, da je večino časa v prostem obtoku (brez obremenitve)
- glede na te pogoje jaz bi pri 70°C hitro odmaknil roko in začel iskati kaj je narobe.
1. ali tok ustreza tistemu na tablici ?
2. ali ventilator piha po rebrih motorja ?
3. je napetost prenizka ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 8:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1. C6 varovalke nikoli ne vrže dol. Motorsko zaščitno stikalo je nastavljeno na 4 Ampere (= manj kot na tablici), pa tudi lepo drži.

2. Ventilator piha. Pač toliko in tako kot je narejen pri teh motorjih (glej sliko na prejšnji strani). Pri 1430 rpm ne piha ravno močno.

3. Z napetostjo nikoli nismo imeli težav. Res da je nisem meril, ampak vsekakor je višja od 210 V.

Obremenitev med delom je okrog 0-5 barov (nula za hidravliko). Torej motor dela večinoma v prostem teku.
Jaz upam, da je tista silna količina žic v prikljčni dozi pravilo zvezana (nisem nič tikal, samo priključil F & N kot je narisano na nalepki pod pokrovčkom).
Če je interesantno, lahko v ponedeljek pregledam in prerišem povezave v priključni dozi.

Glede na spodaj napisano mi verjetno ni treba preveč skrbet da bi mu bilo kaj hujšega.
Citiram:
IZOLACIJA NAMOTAJA
Namotaji statora motora su izvedeni izolacijom klase F. Ovaj sistem izolacije podnosi povećanje temperature od 105 K iznad temperature ambijenta od 40°C.

http://www.sever.rs/dow/files/SP07SR.pdf



ATB SEVER ZKMC 80 B-4.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  38.73 KB
 Pogledana:  12 krat

ATB SEVER ZKMC 80 B-4.png



_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 9:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Delovna temperatura HD olja je normalna. Večji hidravlični sistemi imajo običajno celo narejeno "gretje" olja. Običajno je to nek "baypas" ventil kjer olje kroži ter se zaradi trenja segreva. V podjetju imamo kar nekaj takih hidravličnih sistemov s črpalkami 100-300kw. Običajno je spodnja temperaturna meja 40°C. Dokler ob hladnem zagonu ni dosežena sistem ne gre v obratovanje. Glede na to, da gre za črpalko vgrajeno nad agregatom se le ta segreva že od samega agregata ter olja na najmanj 50°C. Enofazni motorji se že sami po sebi precej bolj segrevajo kot trofazni. Tukaj so podatki o severjevih enofaznih elektromotorjih. Piše, da je izolacija klase "F". Če se prav spomnim je to temperaturna odpornost -20 - 155°C. Po tem ni kakega posebnega straha.

PS
Ima kdo tabelo temperaturnih razredov?

Tole sem našel.


Edit:
Aly istočasno sva pisala Wink

_________________
lp
Silvo


Nazadnje urejal/a Silvo Pet Jan 21, 2011 9:29 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 9:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nikjer nisem zasledil notranje vezalne sheme motorja in tipa stikala za vklop. Niti ne piše, ali ima motor vgrajeno zagonsko stikalo.

Pri zagonu teče tok skozi oba vzporedno vezana kondenzatorja v pomožno navitje, da motor lažje spelje z mesta.
Nato se en kondenzator odklopi in pomožni tok teče le še skozi 20uF kondenzator.

Pregrevanje daje slutiti, da sta ves čas priključena oba kondenzatorja.

V primeru stikala mora imeti 2 N.O. kontakta in tri položaje 0-1-2 (0-zagon-obratovanje).

V primeru uporabe relejev morata biti dva, lahko enopolna. Oba hkrati vklopita, nato se en čez dobro sekundo izklopi.

V primeru že vgrajenega zagonskega stikala pa lahko vežeš tako, kot si narisal na shemi za snubber.



Enofazni_motor_in_2_kondenzatorja.jpg
 Opis:
Vezava enofaznega motorja z dvema kondenzatorjema
 Velikost datoteke:  54.37 KB
 Pogledana:  2 krat

Enofazni_motor_in_2_kondenzatorja.jpg



_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 10:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za shemo.
Zadeva ima vgrajeno centrifugalno sklopko (vsaj tako piše v severjevih specifikacijah). Je pa toliko žic speljanih v motor (po spominu ene 8) da se nisem nič znašel tako na hitro - in potem nisem v detajle gledal...

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 21, 2011 10:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, NOVA SHEMA.
Če je vgrajeno centrifugalno stikalo (zagonsko stikalo), je to na moji shemi spodnje stikalo.
Gornje stikalo je pa relejski kontakt iz tvoje sheme.

V dozi gre en par debelejših žic na veliko glavno navitje (nižja ohmska upornost).
Drugi par tanjše žice gre na majhno pomožno navitje (višja ohmska upornost).
Tretji par tanjših žic gre notri v motor na centrifugalno stikalo (v mirovanju sklenjeno -> upornost 0).
Potem gresta še po en par žic ven iz doze vsak na svoj kondenzator.

Pomožno navitje ima običajno eno sponko skupno z glavnim navitjem (tanka in debela žica v notranjost motorja). Tam priključiš nulo.

Faza je priključena na drugo sponko glavnega navitja.
Iz te sponke gre več žic, je pa odvisno, kako si elementi zaporedno sledijo.
Ena možnost je:
- debelejša žica v notranjost na glavno navitje
- tanjša žica ven na prvi kondenzator
- tanjša žica ven na drugi kondenzator
Druga:
- debelejša žica v notranjost na glavno navitje
- tanjša žica ven na prvi kondenzator
- tanjša žica v notranjost na centrifugalno stikalo

Ključno je, da določiš, kateri par tanjših žic gre noter na centrifugalno stikalo (c.s.).

Morda si fazo pripeljal na tako mesto, da si zaobšel c.s. in priključil oba kondenzatorja vzporedno.

Če imaš možnost, poslikaj odprto dozo. Pa malo žice razpri, da ne bodo skrite ena pod drugo.



Motor_s_CS__in_2_kond.jpg
 Opis:
Motor s Centrifugalnim Stikalom in 2 kondenzatrjema
 Velikost datoteke:  58.78 KB
 Pogledana:  1 krat

Motor_s_CS__in_2_kond.jpg



_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
aly
Član
Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51
Prispevkov: 9407
Aktiv.: 39.67
Kraj: Kranj - struževo

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 22, 2011 12:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala.

Motor sem dobil že original zvezan in priloženo nalepko, kam priključiti F in N.
V ponedeljek ga bom pogledal.
Ima tudi možnost vrtenja v drugo smer. Verjetno je zato še kakšna žica več..

_________________
I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding Smile
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group