www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Krmilje levo - desno 2 hitrosti

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
matejl
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Nov 2009 22:12
Prispevkov: 121
Aktiv.: 0.64
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 24, 2011 8:17 pm    Naslov sporočila:  Krmilje levo - desno 2 hitrosti Odgovori s citatom

Zdravo !
Imam sledeč problem:
pri omenjenem vezju mi motorja ne preklopi v visoke obrate. Preko časovnega releja CT1 se motor najprej vklopi v nižje vrtljaje, po preteku nastavljenega časa pa v višje. (podobno kot zvezda-trikot), vendar pa ko bi moral preklopiti v visoke vrtljaje celotno krmilje izpade iz napajanja. Če pa držim tipko S2 (od samega začetka ko se motor vrti še v nižjih vrtljajih) pa normalno preklopi v višje vrtljaje.

Ima kdo kakšno idejo >?

Hvala že vnaprej



krmilje levo-desno 2 hitrosti.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  krmilje levo-desno 2 hitrosti.pdf
 Velikost datoteke:  1.31 MB
 Downloadano:  70 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.86
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 24, 2011 8:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V bistvu bi lahko stikalo S2 in kontakte KV1 in KV2 kar izključil oz. premostil.

Tako se bo vklop vršil že s tipkama levo in desno ter ne bo potrebno posebej vklapljati še S2.


Napajanje pa "odleti" med stikalno manipulacijo med KV1, KV2 in časovnikom. Stik se preprosto izgubi med preklopi kontaktov, saj je časovnik napajan preko kontaktov kontaktorjev KV1 in KV2 in preden se eden izklopi in drugi vklopi se napajanje na časovnik prekine.

Edit: če bi pa rad vseeno še imel tipko S2 za vklop, pa dodaj še en kontaktor, ki bo ob pritisku S2 ostal vklopljen preko samodržnih kontaktov kot so vezani smerni kontaktorji. Drug delovni kontakt tega dodatnega kontaktorja pa uporabiš za proženje KV1 in KV2 s tem, da pomožni delovni kontakti KV1 in KV2 niso več potrebni kot v obstoječi vezavi. Prav tako se tipka S2 eliminira iz tiste veje, saj bo vklapljala posebej kontaktor. V tisto vejo se da samo delovni kontakt novega kontaktorja.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vilnev77
Član
Član



Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09
Prispevkov: 114
Aktiv.: 0.61
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 25, 2011 12:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko pa dodaš elektrolitski kondenzator med A1 in A2 CT1, saj imaš krmilje 24VDC
(bolj "domača" rešitev). Kapaciteto boš pa našel z poizkusi, bo pa ziher nekje v območju 1000uF - ohraniti mora napetost za vklop KV2 in signalizacijo H1.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.99
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 25, 2011 11:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še ena podvarianta tistega, kar je ElGrigon predlagal: dodatni rele, s tuljavo vezano vzporedno časovniku CT1; delovni kontakt dodatnega releja vzporedno tipki S2.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.88
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 25, 2011 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uporabiti bo potrebno ustrezne kontaktorje s "poznim" mirovnim ali hitrim delovnim kontaktom. Prve take kontaktorje sem zasledil že v stroju, ki je bil izdelan pred 30-timi leti. (lesno obdelovalni stroj Homag) Na način "primi-spusti" je bila narejena varnostna linija. Proizvajalec kontaktorjev je bil Klockner-Moeller. Imeli smo kar nekaj težav , ko je eden crknil, kajti takih kontaktorjev ni bilo prav lahko najti. Sedaj jih izdeluje praktično vsak proizvajalec. Običajno kot natična enota. Recimo poglej tukaj. Glej recimo natično enoto DILA-XHIV11 (glej stikalni simbol)
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejl
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Nov 2009 22:12
Prispevkov: 121
Aktiv.: 0.64
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 26, 2011 2:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V šoli imamo to za prakso
Letos so prišla nova učila in takšne so sheme (ta shema ni funkcionalna) in sedaj imamo nalogo ta do shemo spravimo v postopek delovanja.
Kontaktorjev je toliko kot je in ne moremo nič spreminjati. Tipka za vklop pa mora obvezno biti. Jaz sem premlev že xx rešitev vendar nobena ni pravilna.

Upam da skupaj najdemo neko rešitev. !
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 26, 2011 4:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

boljša varianta bi bila IMO z merjenjem obratov ali toka oz. preprostega pretoka zraka.

Imaš loputo v sistemu. Ko se dovolj odpre, se sklene drugi kontaktor za večjo moč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 26, 2011 9:44 am    Naslov sporočila:  Re: Krmilje levo - desno 2 hitrosti Odgovori s citatom

matejl je napisal/a:
Zdravo !
Imam sledeč problem:
pri omenjenem vezju mi motorja ne preklopi v visoke obrate. Preko časovnega releja CT1 se motor najprej vklopi v nižje vrtljaje, po preteku nastavljenega časa pa v višje. (podobno kot zvezda-trikot), vendar pa ko bi moral preklopiti v visoke vrtljaje celotno krmilje izpade iz napajanja. Če pa držim tipko S2 (od samega začetka ko se motor vrti še v nižjih vrtljajih) pa normalno preklopi v višje vrtljaje.

Ima kdo kakšno idejo >?

Hvala že vnaprej



Napaka v shemi. Oznake v shemi so pomešane, nekaj je pomešanih oznak sponk, nekaj oznak elementov in zamenjana kontakta CT1. Zadevo boste odkrili tako, da odstranite pleksi in dvignete pokrove kanalov in greste lepo po žicah, vsako posebej in dejansko stanje primerjate s shemo.

Ali obiskuješ TŠC Kranj? kontaktiraj me na mail Wink

Še link do načrtov v PDF obliki http://www.reber.si/vaje/EPLAN_DIR.pdf

Preverite še ploščo s frekvenčnim regulatorjem in mehkim zagonom http://www.reber.si/vaje/EPLAN_FR.pdf , če je vse prav povezano, ker se je že zgodilo, da sta bila zamenjana priključka na kablu do motorja in sicer črni fazni vodnik in črni vodnik za oplet kabla (skrčna bužirka), rezultat: skurjen frekvenčni regulator Brick wall




.

_________________
Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 29, 2011 7:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je opisal vzrok težave in napisal možno rešitev.

Sicer pa sem iskal nekaj drugega in našel tole:
kup vezalnih shem od Moeller-ja .

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.99
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 01, 2011 1:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Letos so prišla nova učila in takšne so sheme (ta shema ni funkcionalna) in sedaj imamo nalogo ta do shemo spravimo v postopek delovanja.
Ah, to pomeni, da bo treba krmilje prevezati? Saj tudi tako deluje, ampak na način, kot si napisal v prvem postu.
Citiram:
Kontaktorjev je toliko kot je in ne moremo nič spreminjati. Tipka za vklop pa mora obvezno biti. Jaz sem premlev že xx rešitev vendar nobena ni pravilna.
A sprememba namembnosti pa je dovoljena? Če je, uporabi logiko:
- imaš 5 kontaktorjev? 6-polno navitje motorja fiksno vežeš v zvezdo. Za kaj lahko potem uporabiš kontaktor KT?
- imaš 6 kontaktorjev? O, potem imaš še (neuporabljen) kontaktor KZ. Za kaj bi ga lahko uporabil?
Pravilen odgovor na nagradno vprašanje o uporabi kontaktorjev sledi... ko napišeš tvoje mnenje (nisem zloben, trudim se, da ne bi kršil pravil preživetja na forumu, točka 6) Wink .
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.99
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 16, 2011 11:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Je problem rešen?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group