 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
matejl Član

Pridružen-a: Tor 03 Nov 2009 22:12 Prispevkov: 121 Aktiv.: 0.64 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2011 8:17 pm Naslov sporočila: Krmilje levo - desno 2 hitrosti |
|
|
Zdravo !
Imam sledeč problem:
pri omenjenem vezju mi motorja ne preklopi v visoke obrate. Preko časovnega releja CT1 se motor najprej vklopi v nižje vrtljaje, po preteku nastavljenega časa pa v višje. (podobno kot zvezda-trikot), vendar pa ko bi moral preklopiti v visoke vrtljaje celotno krmilje izpade iz napajanja. Če pa držim tipko S2 (od samega začetka ko se motor vrti še v nižjih vrtljajih) pa normalno preklopi v višje vrtljaje.
Ima kdo kakšno idejo >?
Hvala že vnaprej
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
krmilje levo-desno 2 hitrosti.pdf |
Velikost datoteke: |
1.31 MB |
Downloadano: |
70 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Mar 24, 2011 8:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu bi lahko stikalo S2 in kontakte KV1 in KV2 kar izključil oz. premostil.
Tako se bo vklop vršil že s tipkama levo in desno ter ne bo potrebno posebej vklapljati še S2.
Napajanje pa "odleti" med stikalno manipulacijo med KV1, KV2 in časovnikom. Stik se preprosto izgubi med preklopi kontaktov, saj je časovnik napajan preko kontaktov kontaktorjev KV1 in KV2 in preden se eden izklopi in drugi vklopi se napajanje na časovnik prekine.
Edit: če bi pa rad vseeno še imel tipko S2 za vklop, pa dodaj še en kontaktor, ki bo ob pritisku S2 ostal vklopljen preko samodržnih kontaktov kot so vezani smerni kontaktorji. Drug delovni kontakt tega dodatnega kontaktorja pa uporabiš za proženje KV1 in KV2 s tem, da pomožni delovni kontakti KV1 in KV2 niso več potrebni kot v obstoječi vezavi. Prav tako se tipka S2 eliminira iz tiste veje, saj bo vklapljala posebej kontaktor. V tisto vejo se da samo delovni kontakt novega kontaktorja.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilnev77 Član

Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.61 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Mar 25, 2011 12:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Lahko pa dodaš elektrolitski kondenzator med A1 in A2 CT1, saj imaš krmilje 24VDC
(bolj "domača" rešitev). Kapaciteto boš pa našel z poizkusi, bo pa ziher nekje v območju 1000uF - ohraniti mora napetost za vklop KV2 in signalizacijo H1.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pet Mar 25, 2011 11:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Še ena podvarianta tistega, kar je ElGrigon predlagal: dodatni rele, s tuljavo vezano vzporedno časovniku CT1; delovni kontakt dodatnega releja vzporedno tipki S2.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pet Mar 25, 2011 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Uporabiti bo potrebno ustrezne kontaktorje s "poznim" mirovnim ali hitrim delovnim kontaktom. Prve take kontaktorje sem zasledil že v stroju, ki je bil izdelan pred 30-timi leti. (lesno obdelovalni stroj Homag) Na način "primi-spusti" je bila narejena varnostna linija. Proizvajalec kontaktorjev je bil Klockner-Moeller. Imeli smo kar nekaj težav , ko je eden crknil, kajti takih kontaktorjev ni bilo prav lahko najti. Sedaj jih izdeluje praktično vsak proizvajalec. Običajno kot natična enota. Recimo poglej tukaj. Glej recimo natično enoto DILA-XHIV11 (glej stikalni simbol)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejl Član

Pridružen-a: Tor 03 Nov 2009 22:12 Prispevkov: 121 Aktiv.: 0.64 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Sob Mar 26, 2011 2:42 am Naslov sporočila: |
|
|
V šoli imamo to za prakso
Letos so prišla nova učila in takšne so sheme (ta shema ni funkcionalna) in sedaj imamo nalogo ta do shemo spravimo v postopek delovanja.
Kontaktorjev je toliko kot je in ne moremo nič spreminjati. Tipka za vklop pa mora obvezno biti. Jaz sem premlev že xx rešitev vendar nobena ni pravilna.
Upam da skupaj najdemo neko rešitev. !
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Mar 26, 2011 4:01 am Naslov sporočila: |
|
|
boljša varianta bi bila IMO z merjenjem obratov ali toka oz. preprostega pretoka zraka.
Imaš loputo v sistemu. Ko se dovolj odpre, se sklene drugi kontaktor za večjo moč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Mar 26, 2011 9:44 am Naslov sporočila: Re: Krmilje levo - desno 2 hitrosti |
|
|
matejl je napisal/a: |
Zdravo !
Imam sledeč problem:
pri omenjenem vezju mi motorja ne preklopi v visoke obrate. Preko časovnega releja CT1 se motor najprej vklopi v nižje vrtljaje, po preteku nastavljenega časa pa v višje. (podobno kot zvezda-trikot), vendar pa ko bi moral preklopiti v visoke vrtljaje celotno krmilje izpade iz napajanja. Če pa držim tipko S2 (od samega začetka ko se motor vrti še v nižjih vrtljajih) pa normalno preklopi v višje vrtljaje.
Ima kdo kakšno idejo >?
Hvala že vnaprej |
Napaka v shemi. Oznake v shemi so pomešane, nekaj je pomešanih oznak sponk, nekaj oznak elementov in zamenjana kontakta CT1. Zadevo boste odkrili tako, da odstranite pleksi in dvignete pokrove kanalov in greste lepo po žicah, vsako posebej in dejansko stanje primerjate s shemo.
Ali obiskuješ TŠC Kranj? kontaktiraj me na mail
Še link do načrtov v PDF obliki http://www.reber.si/vaje/EPLAN_DIR.pdf
Preverite še ploščo s frekvenčnim regulatorjem in mehkim zagonom http://www.reber.si/vaje/EPLAN_FR.pdf , če je vse prav povezano, ker se je že zgodilo, da sta bila zamenjana priključka na kablu do motorja in sicer črni fazni vodnik in črni vodnik za oplet kabla (skrčna bužirka), rezultat: skurjen frekvenčni regulator
.
_________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Mar 29, 2011 7:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je opisal vzrok težave in napisal možno rešitev.
Sicer pa sem iskal nekaj drugega in našel tole:
kup vezalnih shem od Moeller-ja .
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Pet Apr 01, 2011 1:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Letos so prišla nova učila in takšne so sheme (ta shema ni funkcionalna) in sedaj imamo nalogo ta do shemo spravimo v postopek delovanja. |
Ah, to pomeni, da bo treba krmilje prevezati? Saj tudi tako deluje, ampak na način, kot si napisal v prvem postu.
Citiram: |
Kontaktorjev je toliko kot je in ne moremo nič spreminjati. Tipka za vklop pa mora obvezno biti. Jaz sem premlev že xx rešitev vendar nobena ni pravilna. |
A sprememba namembnosti pa je dovoljena? Če je, uporabi logiko:
- imaš 5 kontaktorjev? 6-polno navitje motorja fiksno vežeš v zvezdo. Za kaj lahko potem uporabiš kontaktor KT?
- imaš 6 kontaktorjev? O, potem imaš še (neuporabljen) kontaktor KZ. Za kaj bi ga lahko uporabil?
Pravilen odgovor na nagradno vprašanje o uporabi kontaktorjev sledi... ko napišeš tvoje mnenje (nisem zloben, trudim se, da ne bi kršil pravil preživetja na forumu, točka 6) .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Sob Apr 16, 2011 11:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Je problem rešen?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|