 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2011 8:07 am Naslov sporočila: Ste že upravljali elektromotorna VELUX okna? |
|
|
Vse, kar sem zvedel o motorjih za pogon VELUX strešnih oken pri firmi VELUX je, da so to 24V DC motorji. Niti tega nisem zvedel, ali imajo končna stikala (premoščena z diodo) ali ne.
Sem si rekel, bom med pogonom meril tok z adc in bom ugotovil, da je okno v končnem položaju na podlagi tega, da narase tok, ko se motor ne more več premikati, in tedaj bom prekinil napajanje motorja. Tako bom lahko upravljal tudi brez končnih stikal.
A se motor obnaša drugače, kot sem pričakoval. Ko prihaja okno v položaj zaprto, pride to točke, ko mora še malo pritisniti, da 'zarigla' okno. In takrat je motor dodatno obremenjen in tok narase za 100%. In ko je operacija končana, popolnoma končana, pade tok na 10% toka, ki je potreben za premikanje okna nekje po sredini.
Podobno velja za motor, ki premika zunanjo zavesico, roleto. Ko pride to končnega položaja, tok narase za kakih 20%, ko pa pride v končni položaj, tok pade na 20%
Tega seveda ne počno diode preko končnih stikal. To mora biti kaj drugega v teh elektromotornih pogonih. Ima kdo vedenje, kaj?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjazkariz Član


Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09 Prispevkov: 1026 Aktiv.: 4.33
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2011 9:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Žal ne vem točno kaj povzroči tisti padec toka, ko se okno zapre. Imam doma ene druge aktuatorje za zapiranje oken, ki imajo poleg motorčka en lep kos elektronike. Predvidevam, da tudi Velux ima nekaj podobnega in po vsej verjetnosti to služi temu...
Žal ne morem potešiti tvoje radovednosti glede padca toka, predlagam ti pa rešitev: Preprosto po največji obremenitvi dodaj eno zakasnitev, ali čakaj, da pade tok na tistih 10%.
_________________ LP, Matjaž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2011 1:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
@vilko, mogoče pa enkrat tisto krivuljo zmeriš, vsaj tisti relevantni del, in jo daš recimo v eeprom. Potem pa pri naslednjih premikih meriš tok ter opazuješ, če se je zgodila "tista krivulja". seveda z nekaj tolerance v + ali -, ter tudi nekaj tolerance v času...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.00
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2011 1:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Padec toka je lahko čisto mehanskega izvora.
Večina časa je mehanika, torej enakomeren tok med zapiranjem.
Ko mehanika pride do strmine (krivulje), katera še stisne tesnila, tok jasno naraste.
Ko je strmina riglja premagana, se samo še rigelj premika po ravnini krivulje.
Ako bi nadaljeval s poganjanjem bi najbrž hitro prišel do 500÷1000% povečanja toka, ko bi rigelj zadel ob konec poti (motorček bi se ustavil).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2011 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Vilko, si že kaj ustvaril ? Me zanima, ker ima kolega isti problem....
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2011 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Tukaj se nahaja neko vezje in debata o krmiljenju velux oken Link .
_________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.01 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2011 12:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
S PWM jem se to da narediti.
Meriš tok in ko naraste za neko vrednost počakaš še malo, nato pa spremeniš pwm za toliko, da tok pade na tistih 20%
Verjetno zato, da se samo ne zloži, ko si enkrat na koncu.
_________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3362 Aktiv.: 14.18 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sre Jun 15, 2011 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
aljoš je napisal/a: |
Vilko, si že kaj ustvaril ? Me zanima, ker ima kolega isti problem.... |
Izgleda, da bo šlo.
Za vsako od oken bom izdelal krmilno ploščico z Mega8 in L298.
(ploščico že testiram) Povezane bodo v mrežo z LTC485 in bodo sporočale stanje rolete in oken, kakor tudi izvajale ukaze, ki jih dobe preko mreže. Seveda bom vsaka ploščica imela še 4 tipke za ročno upravljanje.
kar se tiče ugotavljanje končnega položaja sva z Vladom prišla do sledečega zaključka: Motor za upravljanje okna zagotovo ima neko skrito elektroniko, ki na koncu sama ustavi motor in tok, ki še teče je samo za krmiljenje te elektronike. Morda je celi brezkrtačni motor vgrajen in elektronika sama izračuna, kje je okno. Ali pa tista skrita elektronika meri tok in zaustavi pogon motorja na koncu.
Pri motorju ta roleto je pa klasično, tukaj moram sam na osnovi meritve toka ugotoviti, da je roleta na koncu.
Še slika na testni mizi: Meritve toka sem delal s podobnim vezjem 'na terenu'. Tam je bil tudi l298 na ploščici, kar na teh še manjka.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
94.65 KB |
Pogledana: |
11 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|