www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kakšen zag. kond. je primereren za zagon 1f 0,5 HP motorja?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
glinik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.14
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 11:58 am    Naslov sporočila:  Kakšen zag. kond. je primereren za zagon 1f 0,5 HP motorja? Odgovori s citatom

Pozdravljeni.

Imam en enofazni motor z naslednjimi podatki:

ELIN 0,5 PS = 0,37 KW
I = 3,6 A ; 220 V ; 1360/min ; trikot vezava
(motor je star ko "zemjla",vendar je bil ta teden restavriran v "nulo")

Problem je v tem, da motor nima zagonskega kondenzatorja oz. "je dobil noge". Zaganjat ga moram ročno, kar mi ne diši.

V Elektrokovininih prospektih piše, da uporabljajo naslednje kombinacije:

-0,37KW motor, 12nF kondenzator
-0,55KW motor, 18nF kondenzator

Kolikšno vrednost kondenzatorja dejansko potrebujem?

Kako bi vezal zagonski kondenzator? Sedaj sem vezal fazo in nulo na 1. in 3. fazo. Bi kondenzator vezal na 1. in 2. fazo? (Tako piše v knjigi)

Hvala

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:22 pm    Naslov sporočila:  Re: Kakšen zag. kond. je primereren za zagon 1f 0,5 HP motor Odgovori s citatom

glinik je napisal/a:
...-0,37KW motor, 12nF kondenzator
-0,55KW motor, 18nF kondenzator...
Lp


12 nf ali 18 nf bo najbrž premalo. 12 uF bi bilo v redu. Slika velja za vezavo zvezda ali trikot. važne so samo priključne točke U,V,W.

Jur



motor.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  7.63 KB
 Pogledana:  30879 krat

motor.JPG




Nazadnje urejal/a jur Pet Mar 10, 2006 1:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Enofazni motor ima samo 2 tuljavi, slika zgoraj prikazuje vezavo 3 faznega motorja na 1 fazo.
Enofazni motor ima delovno tuljavo in tuljavo za pomožno fazo. Tuljava za pomožno fazo je navita s tanjšo žico. Smer vrtenja se spremeni, če zamenjamo oba priključka ene od obeh tuljav med seboj.
Kondenzator za pomožno fazo ne sme biti prevelike kapacitete, ker v nasprotnem pregori navitje pomožne faze, zaradi prevelikega toka. Če je kondenzator premajhne kapacitete, potem motor nima moči ob zagonu.

Pri enofaznih motorjih mnogi ne vedo kaj je zagonski in kaj delovni kondenzator. Če ima motor samo en kondenzator, potem je to delovni kondenzator, če pa ima dva kondenzatorja in nista vezana v paralel, potem je en kondenzator zagonski, ima večjo kapaciteto, vezan pa je paralelno k delovnemu preko centrifugalnega stikala ali časovnega releja, ki odklopi kondenzator. Zagonski kondenzator je potreben samo za štart motorja, kasneje je dovolj samo delovni.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.69
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, res je enofazni motor. Zapeljal me je stavek: I = 3,6 A ; 220 V ; 1360/min ; trikot vezava.

V prilogi je vezava (1) z delovnim kondenzatorjem. Vezava (2) je z zagonskim kondenzatorjem. Tega pri določenih obratih motorja izključi centrifugalno stikalo. Centrifugalno stikalo je običajno vgrajeno v motor. Če kondenzator (ali kombinacija kondenzatorjev) ni vezan pravilno, lahko pride do poškodbe motorja. Na ploščici od motorja bi načeloma morala biti napisana vrednost kondenzatorja.

Jur



motor2.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  6.47 KB
 Pogledana:  30871 krat

motor2.JPG




Nazadnje urejal/a jur Pet Mar 10, 2006 2:00 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nisem mogel prej in zdaj prilagam to.


s2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  396.77 KB
 Pogledana:  252 krat

s2.jpg



s1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  428.77 KB
 Pogledana:  146 krat

s1.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.06
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2006 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

reber je napisal/a:
Če ima motor samo en kondenzator, potem je to delovni kondenzator....


Ni nujno, prejšnji teden je enem sosedu odpovedalo centrifugalno stikalo in sem mu kondenzator prevezal na stikalo 0-1-start. Motor je imel samo ta zagonski kondenzator, delovnega pa ne.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
glinik
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jan 2006 19:25
Prispevkov: 33
Aktiv.: 0.14
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2006 10:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi rabil samo zagonskega ... Po moje se vidi po stikalu, ali je zagonski ali delovni kond. Če ima stikalo 0, 1 in 2, se pravi 3 "možnosti", (in imamo en kond.) je po vsej verjetnosti zagonski kond. Kadar pa imamo na stikalu 2 "možnosti" je po vsej verjetnosti delovni kond.

Torej bo 12uF zadostoval, ok.

Hvala

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo AIM - AOL Instant - naslov Yahoo Messenger - naslov MSN Messenger - naslov
strobos
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19
Prispevkov: 726
Aktiv.: 3.06
Kraj: Brežice

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2006 1:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta sosed, ko sem mu to prevezal je prej uporabljal samo stikalo za 0 in 1. Ker mu je pa centrifugalno stikalo odpovedalo, pa sem mu vezal kondenzator na start stikala, kjer moraš držati ob zagonu, ko ima motor dovolj vrtljajev pa spustiš stikalo in samo skoči nazaj na položaj 1. Tako, da če ima motor stikalo z dvema položajema (0 in 1) še ne pomeni, da nima zagonskega kondenzatorja-le tega odklopi centrifugalno stikalo.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.61
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2006 2:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja, seveda, tudi taki motorji obstajajo, da imajo samo zagonski kondenzator. V primeru, da odpove centrifugalno stikalo, je zelo dobra rešitev stikalo 0-1-2 katero se iz 2 samo vrne v 1.
Če je motor z delovnim kondenzatorjem, je kondenzator neprestano priključen. Kapaciteta kondenzatorja je običajno napisana na ploščici s podatki na motorju.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.98
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2006 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekaj mojih izkušenj s temi motorji:

- zagonski in delovni kondenzatorji se velikokrat ločijo že po ohišju. Zagonski so ponavadi črni v plastičnem ohišju, delovni pa v aluminijastem.

- na motorjih enake moči imajo zagonski kondenzatorji 5 do 10x večjo kapaciteto kot delovni.

- na prvi pogled se motorji z centrifugalnim stikalom ločijo tudi tako, da imajo malo daljši pokrov ventilatorja kot običajni npr. trofazni motorji v enakem ohišju.

- nekateri motorji z zagonskim kondenzatorjem imajo poleg omenjenih varijant (centrifugalno stikalo ali grebenastega 0-1-Start) lahko tudi časovnik cca. 2 sek.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.94
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2006 8:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tu je o elektromotorji.Za moderator,če je to preveč. Prosim.da se uredi nekam,ker jaz ne znam.
Lp



elektromotor5.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  671.94 KB
 Pogledana:  183 krat

elektromotor5.jpg



elektromotor4.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  618.14 KB
 Pogledana:  109 krat

elektromotor4.jpg



elektromotor3.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  652.01 KB
 Pogledana:  94 krat

elektromotor3.jpg



elektromotor2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  571.56 KB
 Pogledana:  94 krat

elektromotor2.jpg



elektromotor1.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  612.37 KB
 Pogledana:  118 krat

elektromotor1.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sabla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.29
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 7:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če dovolite bi nadaljeval v tej temi!

Imam enofazni motor.
Ta motor ne deluje!
Kako in kaj so lahko vzroki nedelovanja?

Vem da lahko odpove kondenzator.
Kakšna upornost mora biti navitja nepoškodovanega motorja in poškodovanega, ter kako najenostavneje ugotoviti če je kondenzator odletel (kakšne so izmerjene vrednosti)?

Hvala za odgovore Anxious
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.79
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 8:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
kako najenostavneje ugotoviti če je kondenzator odletel


Z roko zavrti motor in , ko se vrti ga vklopi . Če zažene , potem je kndenzator kriv .

Več vzrokov za nedelovanje :
Nimaš napajanja - glavno stikalo , varovalka , priključni kabel ...
Ležaji na motorju so prijeli .
Medovojni stik navitja .
Prekinjeno navitje .
Zaščitna temperaturna varovalka v navitju je prekinjena .
.....
.....
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sabla
Član
Član



Pridružen-a: Ned 09 Avg 2009 10:51
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.29
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 9:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakšna pa je upornost navitja (nepoškodovanega motorja-enofazni)?
In kakšna je upornost ko med ovoji pride stik?

Hvala
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.40

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 10:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upornosti so majhne, odvisno od velikosti (moči) motorja. Tamali motorji bodo imeli upornost nekaj ohmov, večji pa miliohme...

Sicer pa medovojnega stika z ohmmetrom niti približno ne boš izmeril...

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group