www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kompresor iz hladilnika
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jjakob
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12
Prispevkov: 1348
Aktiv.: 5.68

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 27, 2006 7:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kje se pa lahko dobi kompresorsko olje? Se lahko uporabi tudi katero drugo?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.68
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 28, 2006 8:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ob zagonu potrebuje motor precejšen tok na pomožni fazi (start winding). Zaradi tega mora biti startni kondenzator (starting capacitor) velik. Ker je kondenzator velik, skozenj in skozi pomožno fazo motorja teče velik tok. Če bi tak tok tekel dalj časa, bi se motor pregrel. Zato se ga z relejem prekine. To velja tudi za druge motorje podobnega tipa, ne samo za kompresorje.

Pomožna faza je potrebna, da se motor sploh začne vrteti. Nekaj je o tem je napisano na tem forumu na drugem mestu: http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=3810

Jur


Nazadnje urejal/a jur Tor Mar 28, 2006 11:16 am; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 28, 2006 10:01 am    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

Verjetno zaradi kompresije glave ( odvisno v kateri legi se bat ustavi )je potrebna večja zagonska moč ki jo zagotavlja dodatno navitje . Potem pa se odklopi zaradi varčevanja kompresorja indela z minimalno porabo
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.81
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 28, 2006 10:01 am    Naslov sporočila:  re Odgovori s citatom

jur minutka Razz Cool
_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stoki
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22
Prispevkov: 129
Aktiv.: 0.54

PrispevekObjavljeno: Tor Mar 28, 2006 7:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No zdaj mi je koncno jasno zakaj tam rele. Imam pa se dve vprasanji. Zakaj se stavi kondenzator naj si bo na zagonsko ali pogonsko navijte? Kaksno funkcijo ima to? A ne bi bilo bolje da bi priklopil kar direkt na fazo? Drugo vprasanje pa je glede upornosti navitij. Te sem izmeril in med tremi tockami dobim 26 Omega , 4Omega in 22 Omega . Sklepam da ima pogonsko navitje vecjo upornost in zagonsko ima potem 4Omega v mojem primeru. Imam prav?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.97
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 29, 2006 1:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko si imel ohmmeter na žicah kjer je kazalo 26 Omega ti je ostal tretji priključek kjer je faza. Med tisto fazo in glavno-trajno tuljavo je 22 Omega, ki gre direkt na nulo. Druga 4Omega tuljava pa gre na nulo preko kondenzatorja in zagonskega releja.

BTW, če bi bil to motor z trajnim kondenzatorjem, bi imela pomožna (zagonska) tuljava cca. 50% večjo upornost od glavne.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.68
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 29, 2006 9:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kondenzator je tam zato, da se ustvari zamik magnetnega polja. Če bi pomožnega navitja ne bilo, bi se motor obnašal kot elektromagnet. Rotor bi stal na enem mestu. Če bi pomožno navitje priključil na fazo, bi se motor obnašal kot elektromagnet z dvemi navitji. Rotor bi še vedno stal na istem mestu. Ko pa je pomožno navitje priključeno preko kondenzatorja, se v njem ustvari zamik (časovni zamik) toka (to je lastnost kondenzatorja) in z tem tudi zamik magnetnega polja med navitjem brez kondenzatorja in med navitjem z kondenzatorjem. Razlika v magnetnem polju (oziroma v fazi magnetnega polja) potegne rotor v vrtenje.

Če motorju pregori pomožna faza ali nima kondenzatorja, se ga da po vklopu elektrike zagnati z roko in se bo potem sam vrtel naprej. To velja za motorje, ki uporabljajo kondenzatorje samo za zagon.

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stoki
Član
Član



Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22
Prispevkov: 129
Aktiv.: 0.54

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 30, 2006 8:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stvar sem spravil skupaj in dela. Juhu! Hvala za pomoc.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 1:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi jaz imam težave s kompresorjem. Imam priključka L in N ter priključek 1. Kondenzator in rele sta očitno poleg. Nekaj časa nazaj sem z premostitvijo rešil težavo in je stvar nekako delovala, vendar je nisem uporabljal. Sedaj pa imam težave, da se enkrat zažene normalno in deluje, drugič pa nekaj brenči tisti rele ali pa bimetal se pa malo segreje.

Kako točno moram priključiti to zadevo?

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.02
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 1:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče najdeš tukaj odgovor!?
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 3:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole temo in še eno drugo sem že pregleda, samo je bolj malo govora o samem priklopu. Priključno škatljico imam jaz še original na kompresorju. Je pa vse skupaj s tistimi kontakti povezano skupaj tako, da mi ni nič jasno kam kaj gre, pa še zraven je težko priti. Definitivno pa so zunanji priključki L, N, PE in 1. L sem premostičil na 1 in kompresor sicer deluje, vendar ima včasih težave z zagonom, kar pomeni, da pomožno navitje ne deluje. Zakaj in kje je narobe s priklopom pa ne vem.

Drugače pa sem iz njega, posode in nekaj cevi izdelal sesalnik opilkov pri vrtanju TIV. In moram reči, da se je na preizkusu dobro obnesel.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 5:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sesalnik opilkov o.o


...

ojoj
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 6:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pyr0Beast je napisal/a:
Sesalnik opilkov o.o


...

ojoj

Nič ne konča v kompresorju tako, da...

Sicer me pa zanima priklop. Laughing

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2391
Aktiv.: 10.08
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 7:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Opilki nastanejo pri piljenju.
Pri vrtanju pa ne znam reči drugega kot "špene" Smile


LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.98

PrispevekObjavljeno: Sob Nov 19, 2011 8:26 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ostružki so to
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 500 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group