Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jjakob Član

Pridružen-a: Pet 19 Nov 2004 14:12 Prispevkov: 1348 Aktiv.: 5.68
|
Objavljeno: Pon Mar 27, 2006 7:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kje se pa lahko dobi kompresorsko olje? Se lahko uporabi tudi katero drugo? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.68 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2006 8:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Ob zagonu potrebuje motor precejšen tok na pomožni fazi (start winding). Zaradi tega mora biti startni kondenzator (starting capacitor) velik. Ker je kondenzator velik, skozenj in skozi pomožno fazo motorja teče velik tok. Če bi tak tok tekel dalj časa, bi se motor pregrel. Zato se ga z relejem prekine. To velja tudi za druge motorje podobnega tipa, ne samo za kompresorje.
Pomožna faza je potrebna, da se motor sploh začne vrteti. Nekaj je o tem je napisano na tem forumu na drugem mestu: http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=3810
Jur
Nazadnje urejal/a jur Tor Mar 28, 2006 11:16 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2006 10:01 am Naslov sporočila: re |
|
|
Verjetno zaradi kompresije glave ( odvisno v kateri legi se bat ustavi )je potrebna večja zagonska moč ki jo zagotavlja dodatno navitje . Potem pa se odklopi zaradi varčevanja kompresorja indela z minimalno porabo _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.81 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2006 10:01 am Naslov sporočila: re |
|
|
jur minutka  _________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2006 7:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
No zdaj mi je koncno jasno zakaj tam rele. Imam pa se dve vprasanji. Zakaj se stavi kondenzator naj si bo na zagonsko ali pogonsko navijte? Kaksno funkcijo ima to? A ne bi bilo bolje da bi priklopil kar direkt na fazo? Drugo vprasanje pa je glede upornosti navitij. Te sem izmeril in med tremi tockami dobim 26 , 4 in 22 . Sklepam da ima pogonsko navitje vecjo upornost in zagonsko ima potem 4 v mojem primeru. Imam prav? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.97 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 1:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Ko si imel ohmmeter na žicah kjer je kazalo 26 ti je ostal tretji priključek kjer je faza. Med tisto fazo in glavno-trajno tuljavo je 22 , ki gre direkt na nulo. Druga 4 tuljava pa gre na nulo preko kondenzatorja in zagonskega releja.
BTW, če bi bil to motor z trajnim kondenzatorjem, bi imela pomožna (zagonska) tuljava cca. 50% večjo upornost od glavne. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.68 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Mar 29, 2006 9:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Kondenzator je tam zato, da se ustvari zamik magnetnega polja. Če bi pomožnega navitja ne bilo, bi se motor obnašal kot elektromagnet. Rotor bi stal na enem mestu. Če bi pomožno navitje priključil na fazo, bi se motor obnašal kot elektromagnet z dvemi navitji. Rotor bi še vedno stal na istem mestu. Ko pa je pomožno navitje priključeno preko kondenzatorja, se v njem ustvari zamik (časovni zamik) toka (to je lastnost kondenzatorja) in z tem tudi zamik magnetnega polja med navitjem brez kondenzatorja in med navitjem z kondenzatorjem. Razlika v magnetnem polju (oziroma v fazi magnetnega polja) potegne rotor v vrtenje.
Če motorju pregori pomožna faza ali nima kondenzatorja, se ga da po vklopu elektrike zagnati z roko in se bo potem sam vrtel naprej. To velja za motorje, ki uporabljajo kondenzatorje samo za zagon.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stoki Član

Pridružen-a: Sre 17 Nov 2004 0:22 Prispevkov: 129 Aktiv.: 0.54
|
Objavljeno: Čet Mar 30, 2006 8:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stvar sem spravil skupaj in dela. Juhu! Hvala za pomoc. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz imam težave s kompresorjem. Imam priključka L in N ter priključek 1. Kondenzator in rele sta očitno poleg. Nekaj časa nazaj sem z premostitvijo rešil težavo in je stvar nekako delovala, vendar je nisem uporabljal. Sedaj pa imam težave, da se enkrat zažene normalno in deluje, drugič pa nekaj brenči tisti rele ali pa bimetal se pa malo segreje.
Kako točno moram priključiti to zadevo? _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.02 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 1:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče najdeš tukaj odgovor!? _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole temo in še eno drugo sem že pregleda, samo je bolj malo govora o samem priklopu. Priključno škatljico imam jaz še original na kompresorju. Je pa vse skupaj s tistimi kontakti povezano skupaj tako, da mi ni nič jasno kam kaj gre, pa še zraven je težko priti. Definitivno pa so zunanji priključki L, N, PE in 1. L sem premostičil na 1 in kompresor sicer deluje, vendar ima včasih težave z zagonom, kar pomeni, da pomožno navitje ne deluje. Zakaj in kje je narobe s priklopom pa ne vem.
Drugače pa sem iz njega, posode in nekaj cevi izdelal sesalnik opilkov pri vrtanju TIV. In moram reči, da se je na preizkusu dobro obnesel. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sesalnik opilkov o.o
...
ojoj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 6:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Sesalnik opilkov o.o
...
ojoj |
Nič ne konča v kompresorju tako, da...
Sicer me pa zanima priklop.  _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milan62 Član

Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2391 Aktiv.: 10.08 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 7:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Opilki nastanejo pri piljenju.
Pri vrtanju pa ne znam reči drugega kot "špene"
LP _________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Sob Nov 19, 2011 8:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ostružki so to |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|