www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Delovanje motorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2011 2:11 pm    Naslov sporočila:  Delovanje motorja Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Mene samo zanima kako deluje elektronika v motorju in sicer kaj daje iskro.
Na motorju [slovenščina je zame španska vas] odprl magnet in sem videl da sploh ni "platin" oz. kako se pač že to strokovno reče.. notr je zgledalo vse kot naprimer elektro motor. magnet se vrti, elektronika miruje.. pomislil sem da bi lahko bilo kakšno reed stikalo, katero bi samo na čase spustilo tok čez ampak ga nisem videl.. niti sanja se mi ne kako naj bi to delovalo... pri 2-taktnih motorjih vem kako deluje, vendar pri štiritaktnih pa se mi res ne sanja... upam da mi bo lahko kdo povedal kaj prekinjuje oz. na čase spušča tok za iskro.. upam da sem bil razumen kaj mislim.
hvala.

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Obelix
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59
Prispevkov: 1881
Aktiv.: 9.04
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2011 2:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri štiritaktnem motorju se iskra generira enako kot pri dvotaktnem.

Pri starejših motorjih je za to poskrbela vžigalna tuljava in tako imenovane "platine". To je bilo mehansko stikalo, ki ga je odpiral in zapiral nek "nos" na osi, ki je bila gnana z motorjem. Razdelilec vžiga, po domače "fertajler" je poskrbel, da je iskro dobilo prava svečka.

Pri novejših motorjih za vse to poskrbi elektronika. Razdelilca v klasičnem pomenu več ni, ker ima običajno vsaka svečka svojo vžigalno tuljavo.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 16, 2011 3:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno misliš 4t motor z enim cilindrom. Pri magnetu sta nameščeni dve tuljavi. Ena preko elektronike napaja vžgilano tuljavo, ki je nameščena nekje zunaj motorja njen izhod pa gre na svečko. Druga tuljava poleg magneta pa je na mrtvi točki in da pulz elektroniki, ki spusti napetost na vžigalno tuljavo in tako pride do iskre. Tako je danes po mojem mnenju pri večini enocolindrskih motorjih kosilnic, generatorjev...
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2011 9:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

PZUFIC je napisal/a:
Verjetno misliš 4t motor z enim cilindrom. Pri magnetu sta nameščeni dve tuljavi. Ena preko elektronike napaja vžgilano tuljavo, ki je nameščena nekje zunaj motorja njen izhod pa gre na svečko. Druga tuljava poleg magneta pa je na mrtvi točki in da pulz elektroniki, ki spusti napetost na vžigalno tuljavo in tako pride do iskre. Tako je danes po mojem mnenju pri večini enocolindrskih motorjih kosilnic, generatorjev...


se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica?
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.61
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2011 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dejko123 je napisal/a:
se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica?

Odvisno od vrste sistema, če so pri magnetu na motorju platine, potem gre kabel za svečko direktno iz motorja. Potem imaš varianto, ko platine ne dajejo direktnega stika ampak le dajejo impulze elektroniki. In pa še tretjo možnost, ko za pulze za elektroniko skrbi druga tuljavica na motorju.

Najbolje bo, da poslikaš pa bomo najbolje vedeli zakaj gre.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož


Nazadnje urejal/a PZUFIC Čet Avg 18, 2011 10:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 18, 2011 10:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

PZUFIC je napisal/a:
Dejko123 je napisal/a:
se pravi, da direktno iz "mašine" bi moral pripeljat kabel na vžigalno tuljavo in bi delovalo? ali je vmes še kakšna zalita škatnica?

Odvisno od vrste sistema, če so pri magnetu na motorju platine, potem gre kabel za svečko direktno iz motorja. Potem imaš varianto, ko platine ne dajejo direktnega stika ampak le dajejo impulze elektroniki. In pa še tretjo možnost, ko za pulze za elektroniko skrbi druga tuljavica na motorju.

Njabolje bo, da poslikaš pa bomo najbolje vedeli zakaj gre.


bolše da ne vidite kako vse to izgleda... Smile platin nima.. v motorju sta tuljavi prišraufani na blok, magnet se pa preko osi vrti.. sicer se več ne spomnim dobro kako je v motorju spojeno, ampak ven pride na konektor 5 žic.. 2 na greatz, 2 na neko zalito škatlico in eno katera gre na stikalo za luči... je pa vse skupaj korejska izdelava.. Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nakamichi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51
Prispevkov: 845
Aktiv.: 3.68
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Pet Avg 19, 2011 8:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.

L.P.,
Miha
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 20, 2011 2:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

nakamichi je napisal/a:
Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.

L.P.,
Miha



ne.. gre za 4 kolesnik.. škatlica je z ozanko SD..
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Avg 20, 2011 3:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dejko123 je napisal/a:
nakamichi je napisal/a:
Najbrž gre za 4-taktni skuter? V takem primeru poišči navodila za 139QMB oz. GY6 motor. Jih je na internetu malo morje. Platine so zastarele kakor karburator, pri takšnih motorj ih iskro skupaj z zakasnitvijo in omejitvijo hitrosti daje tista mala črna zalita škatlica(CDI - "Capacitive discharge ingnition") v katero prideta 2 žici z ~300V AC za polnjenje kondenzatorja, +12V in GND ter prožilni signal iz majhne tuljave, ki je pravogotno na os na zunanji strani magneta. Ven pa gre žica do vžigalne tuljave. Pomeri ali ima CDI vse potrebne vhodne signale, v primeru, da so prisotni in na izhodu še vedno ni iskre je velika verjetnost, da je ta škatlica spustila dim.

L.P.,
Miha



ne.. gre za 4 kolesnik.. škatlica je z ozanko SD..


zmotil sem se... gre za oznako SG.07.01, oz. na vrhu piše samo SG.
pa še eno škatlico je sežgalo v kateri je mikrokontroler, 4 releji par tranzistorov in uporov... je ta mogoče za dalinjsko prižiganje motorja?? ohišja nimam tako da ne vem katero oznako ima..

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nakamichi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 21 Avg 2006 18:51
Prispevkov: 845
Aktiv.: 3.68
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 22, 2011 8:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej oznako motorja in glede na to, se bo našlo pravi CDI ali TCI za tvoj motor.
Druga škatlica pa bi znala bit za daljinski vžig, če si ga imel.

L.P.,
Miha
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Dejko123
Član
Član



Pridružen-a: Tor 23 Feb 2010 17:50
Prispevkov: 170
Aktiv.: 0.91
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 03, 2011 1:08 pm    Naslov sporočila: icon_note  Odgovori s citatom

Živjo!
Sem že bližje rezultatu... Ena škatlica je bila za dalinjsko prižiganje motorja... druga je pa CDI... tisto za dalinjsko sem samo prevezau.. Do CDI-ja pa dobim vse ampak ne dela... Mad do tuljave ne pride ničesar... meril sem napetost z digitalnim MM ker analognega nimam in sem dobil napetosti cca 50V... tako, da mislim da bi z analognim dobil cca 12V. Maso sem povezal z tisto iz motorja... vse sem 100x preveril ampak ne dela.. dobil sem še eno podobno škatlico, samo z drugačnim konektorjem.. na internetu našel shemo, zvezal in spet ne dela... ima kdo kakšno idejo kako naj se lotim raziskovanja? kakšno upornost bi moral dobiti iz statorja, kako preverim CDI škatlico... itd..
hvala



CDI_Pinout.jpg
 Opis:
CDI
 Velikost datoteke:  27.71 KB
 Pogledana:  0 krat

CDI_Pinout.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 499 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group