 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
AlesK Član

Pridružen-a: Sob 24 Jan 2009 15:59 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.09 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 5:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Svečke v sesalnem kolektorju ne bodo bistveno ogrele zraka zaradi premajhne površine grelnega telesa, pa čeprav so 4.
V ta namen se uporablja grelnik zraka (google vpiši grid heater, poglej slike). Montira se ga v vsisno cev.
Deluje tako, da ga za 20 do 30 sekund pred zagonom priklopimo na akumulator in ga izklopimo pred zaganjanjem motorja. Akumulirana toplota na žicah ogreva vsisni zrak tudi ko je izklopljen.
Lahko uporabiš časovni rele, ki ti vklopi grelec zraka in lučko na armaturni plošči. Ko lučka ugasne, začneš z zaganjanjem motorja. _________________ Priklopljene naprave delujejo bolje |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1906 Aktiv.: 8.04 Kraj: Tolmin
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res, da je traktor star, samo če ga že poleti 10s vžigaš potem verjetno ni vse v najboljšem redu.  _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala robert za katalog.
Če sem iz podatkov prav razbral je to to kar bi jaz rad. Zdaj edino to ne vem kaj pomeni Čas požarjenja. Če je to čas ko se svečka napaja še po tistem ko se kontrolka ugasne je to to kar jaz rabim.
Zdaj edino nevem ali bi še zraven bil potreben kakšen močnostni rele ali je dovolj močan ta.
Hvala Vsem.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
[quote="Sebek"]Najlepša hvala za pomoč.
Poleti vžge v 10s.
Če je to to, potem pomeni, da je generalna obnova motorja na vidiku.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
AlesK Član

Pridružen-a: Sob 24 Jan 2009 15:59 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.09 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 9:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čas požarenja je čas, ko so svečke / grelnik vklopljene tudi potem, ko motor že vžge. Motorju pomaga še nekaj časa, da se uteče. _________________ Priklopljene naprave delujejo bolje |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Feb 09, 2012 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
AlesK je napisal/a: |
Čas požarenja je čas, ko so svečke / grelnik vklopljene tudi potem, ko motor že vžge. Motorju pomaga še nekaj časa, da se uteče. |
No potem je to to kar sem želel izvedet ob odprtju teme
tiger je napisal/a: |
Sebek je napisal/a: |
Najlepša hvala za pomoč.
Poleti vžge v 10s.
Če je to to, potem pomeni, da je generalna obnova motorja na vidiku.
LP |
|
Verjetno bi res bila potreba po kakšni generalni, saj že ima čez 40 let na grbi. Je pa vprašanje če se še dobijo deli za generalno. Koliko sem gledal po internetu je v Sloveniji še eden tak traktor, pa tudi v svetu jih ni veliko.
Najprej pa bo potrebno tudi obnoviti dize. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 6:54 am Naslov sporočila: |
|
|
AlesK je napisal/a: |
Svečke v sesalnem kolektorju ne bodo bistveno ogrele zraka zaradi premajhne površine grelnega telesa, pa čeprav so 4.
V ta namen se uporablja grelnik zraka (google vpiši grid heater, poglej slike). Montira se ga v vsisno cev.
Deluje tako, da ga za 20 do 30 sekund pred zagonom priklopimo na akumulator in ga izklopimo pred zaganjanjem motorja. Akumulirana toplota na žicah ogreva vsisni zrak tudi ko je izklopljen.
Lahko uporabiš časovni rele, ki ti vklopi grelec zraka in lučko na armaturni plošči. Ko lučka ugasne, začneš z zaganjanjem motorja. |
Grelnik zraka, imenovan drugače tudi 'fen'
V baumeh* ali mehur* greš kupit 2kW (10€) fen za luščit barvo ali podobne hece in ga montiraš.
Za silo, če je vse iz kovine in čisto pred ognjem bi šlo tudi tako da nakapaš kakšen alkohol v sesalni kolektor in zadevo prižgeš da potegne plamen v mašino.
Ne vem kako je sicer pri tem modelu traktorja. Samo pazi da ti ne zagori filter ali potegne umazanije v sam bat.
Če ti traktor precej kadi malce manj kot pod polno obremenitvijo, bi bilo res dobro obnoviti injektorje, po možnosti tudi preveriti tlake v pumpi.
Saje ki se nabirajo v mašini, jo uničujejo in slabšajo njeno moč
Nazadnje urejal/a Pyr0Beast Pet Feb 10, 2012 7:04 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 7:00 am Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Res, da je traktor star, samo če ga že poleti 10s vžigaš potem verjetno ni vse v najboljšem redu.  |
Če ne drugega bi bilo verjento treba obnovit štarter in njegovo inštalacijo - pobrusiti površine kjer tečejo blazni tokovi, da je dober stik in podobne hece. Spucati kleme od akumulatorja ter le tega tudi nafilati. Vsaj 1x letno menjati olje zaradi nabiranja vlage v njem ipd.
Če ni dovolj obratov mašina pač ne bo stekla pa če jo cel dan verglaš.
10s ni nekaj kritično, če ima mašina ogromen vztrajnik, kjer traja 4s da sploh doseže kake pametne vrtljaje
Lahko pa imaš tudi probleme, če ti gre v samo pumpo za gorivo zrak. Dizel pumpe so blazno občutljive na to. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dyfan Član

Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54 Prispevkov: 652 Aktiv.: 2.95
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 11:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, vsekakor bi bilo treba najprej spraviti v normalno stanje obstoječe stvari na motorju, kot so ti že svetovali.
Poskusi najti čimveč potrebnih delov za obnovo, da bodo normalno funkcionirali zaganjač, dize, sistem za dovod goriva, predvsem pa je pomembno, da imaš še zadostno kompresijo (mogoče bi zadostovala menjava batnih obročkov).
Vsekakor je boljši način menjava izrabljenih delov, ki so vzrok slabega vžiganja, kot pa da obešaš na motor razne dodatke, vzrok težave pa ostane.
Ker slej ko prej tudi ti dodatki ne bodo več zadostovali in boš zopet na istem, kot si sedaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sebek Član

Pridružen-a: Sre 08 Feb 2012 15:38 Prispevkov: 43 Aktiv.: 0.26 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kar se tiče električne inštalacije je vsa na novo narejena. Nov je štarter, edino masa od akumulatorja do bloka motorja je ostala stara oziroma verjetno še originalna. Tako da to nebi smel biti problem.
V sesalni kolektor bom vgradil dve žarilni svečki iz kataloga katerega je dal link robert. Koda svečk je 13 720 311 na strani 145. Tok, ki ga potegne ena svečka je 12.5A torej dve svečki potrebujeta 25A.
Časovni rele bom uporabil iz istega kataloga na strani 132 pod kodo 13 760 037.
V vsakem primeru še bom verjetno potreboval en močnostni rele 30A, ki pa bo mogel biti vgrajen pred ali pa za časovnim relejem. Uporabiti bom mogel ga zato, ker mi kontakt ključavnica ne bo zdržala tega toka.
PS. Drugače sem po primarnem poklicu avtomehanik, strojni tehnik in pa novopečeni diplomirani inženir strojništva - smer vzdrževanje, tako da vem kaj je potrebno glede vzdrževanja.
Tudi ko bosta dizi obnovljeni, porihtana kompresija bodo žarilni svečki zelo pripomogli k še boljšemu vžiganju pozimi, zato jih bom že prej vgradil.
Hvala vsem za pomoč.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
>Tako da to nebi smel biti problem.
Pa kar zna biti
Pomeri koliko imaš padca napetosti do štarterja ko verglaš |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 2:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z grelnimi svečkami bo zagon definitivno boljši. Tudi Tomo Vinkoviči so zračno hlejeni in tudi tu se mraz zelo pozna... Grelne svečke pa definitivno pomagajo. Mislim, da če je napeljava nova, drugih vzrokov; kot je mraz in prekomerna obrabljenost motorja za dolgo vžiganje ne bo. Zračno hlajeni motorji zelo radi "dihajo", zato imajo Tomo-ti celo odprtino za nalit motorno okje v cilinder, kar pomaga pri vžiganju ob zelo nizkih temperaturah... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
AlesK Član

Pridružen-a: Sob 24 Jan 2009 15:59 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.09 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pet Feb 10, 2012 3:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Svečka 13 720 311 je plamenska svečka. Če boš z njo grel zrak bo kaj kmalu pregorela. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|