 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
slavko p Član

Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01 Prispevkov: 151 Aktiv.: 0.82 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mehki zagon si lahko predstavljaš kot pipo. Bolj ko jo odpreš več vode gre skozi, se pravi pri mehkem zagonu toka. Pri zagonu lahko motor vleče do 600% nazivnega toka.
Zmanjšaj čas zagona na 10 sekund.
Slavko p |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andriy Član

Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
verjetno bo res nekaj na tem
sedaj je bilo vse obrnjeno na max. se pravi
start time (od1-10s) bil na 10s
Stop time (od1-10s) bil na 10s
Initial voltage (od 30 - 80% omrežne napetosti) bil na 80%
Verjetno bi moral ugotoviti pravo razmerje za zagon motorja, ali se motim? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je ta ventilator in komora, nek industrijski izdelek ali nekaj sestavljeno iz delov, ki so se našli?
Če mehansko in električno ni nič narobe, ostaneta samo dve možnosti:
- prešibak motor ali
- napačno nastavljen zagon. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanima pa me še nekaj, razlog za mehki zagon?
Če bi rad simuliral zvezda trikot stikalo potem daj motorju 57% Un ali še manj. Pri 80% je motor samo temeljito preobremenjen. saj mu ne narediš drugega kot, da poskusi speljati na polne vrtljaje s prenizko napetostjo, kar pri ventilatorju ni mogoče in posledično motor vleče prevelik tok dokler zaščita ne izpade.
Mehki zagon uporabi samo toliko, da motor spelje, potem pa na polno napetost, drugače bo predolgo lezel na delovne vrtljaje.
Mimogrede, ne se sekirat zaradi 4 kW. V Acroniju so se 800 kW motorji odpraševalne naprave zaganjali direktno. Vsi poskusi električnih mehkih zagonov so rezultirali v kurjenje motorjev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andriy Član

Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Je ta ventilator in komora, nek industrijski izdelek ali nekaj sestavljeno iz delov, ki so se našli?
Če mehansko in električno ni nič narobe, ostaneta samo dve možnosti:
- prešibak motor ali
- napačno nastavljen zagon. |
Ne to je industrijska izdelava.
Glede motorja težko rečem (ali je ali ni prešibak)
Upajmo da se bo dalo rešiti težavo z nastavitvami |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andriy Član

Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razlog za mehki zagon je bilo dejstvo da se motorja ne da priklopit (delta/star) in ker je cenejši od frekvenčnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Feb 23, 2012 11:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zagon motorja bi moral biti daljši kot 10s, če imaš sedaj 30A zagonskega toka zaradi prehitrega naraščanja momenta glede na breme. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pet Feb 24, 2012 7:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali ni še nihče pomislil, da je mogoče kaj narobe z motorsko zaščito? Seveda predvsem, če je stara se je lahko "razštelala" -> zamenjaj.
Koliko časa pa traja zagon? Ali zaščita vrže ven takoj (kratkostični del zaščite) ali šele čez nekaj deset sekund (bimetalni del zaščite)? Pravzaprav v vsakem od teh dveh primerov bi jaz zaščito malce dvignil.
Drugače bi pa pri tem malem 4kW pingvinčku tudi jaz predlagal kar direkten zagon. Včasih je za motor to manjše mučenje, kot pa preko mehkega zagona.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
poule Član

Pridružen-a: Čet 11 Jan 2007 19:53 Prispevkov: 813 Aktiv.: 3.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 24, 2012 7:32 am Naslov sporočila: |
|
|
Sam uporabljam postopek določanja parametrov napisan tule. . str 93 in 100. Mogoče bi potreboval bolj "heavy" softstarter. Default vrednosti za manjši ventilator so nekako 40% starting voltage, ramp time 10s, I lim 4*In in stop time 0s....potem greš po tabeli ...
Drugače sam doma zaganjam 4kW motor direkt (v trikotu) . Poganja pa ventilator od sušilne naprave za seno. Če imaš pogon preko jermena, lahko malo zmanjšaš jermenico... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.20 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pet Feb 24, 2012 11:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislim, da z bimetalkom ni nič narobe, ampak samo to, da motor dobi 80% napetosti, potem pa revež vleče prevelik tok, saj drugače ne dobi zadostne moči za vrtenje tistega ventilatorja.
Mehak zagon je namenjen da zmanjša sunek v omrežju in manjšim mehanskim obremenitvam postrojenja, ne pa, da bo motor lažje delal. Za motor je to pogosto slabše, kot če se ga vklopi direktno.
Sicer pa, če je motor 4 kW in je grajen za zvezdo 400 V, ima za namen zmanjšanja zagonskih tokov verjetno ustrezno oblikovano rotorsko kletko, kar zadostuje.
Zato mi še vedno ni jasno čemu kompliciranje z mehkim zagonom? Če je to nek industrijski obrat, najbrž ni samo 3x 16 A priključek, pri katerem bi direkten zagon tega ventilatorja že lahko predstavljal manjši problem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Andriy Član

Pridružen-a: Pon 12 Nov 2007 13:10 Prispevkov: 22 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Pet Feb 24, 2012 4:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni
Najprej bi se vsem zahvalil za pomoč pri iskanju rešitve
Da ne bo pomislekov gre za nov stroj vključno z novo elektro omaro.
Ko sem zjutraj poskusil z nasveti ki ste mi jih dali, se zadeva ni in ni hotela zagnati
Čeprav s komponentami Schneider Electric še nisem imel težav (pa sem dal skozi že kar nekaj projektov) sem si rekel, da poskusim zamenjati še motorsko zaščito.
Motorsko zaščito sem nastavil na 8,2A in zadeva je v prvo zalaufala Po testiranju sem prišel do ugotovitve da je mehki zagon nepotreben in sem ga odstranil iz sistema.
Še sedaj pa ne morem verjeti da je bila zanič nova motorska zaščita.
Tako da zadevica je rešena in še enkrat hvala vsem
LP
Andrej |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.98
|
Objavljeno: Pet Feb 24, 2012 5:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče je zaščita samo pametnejša od uporabnika.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sob Feb 25, 2012 12:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Samo dva razloga sta za uporabo mehkega zagona:
-omrežje ne prenese zagonskega toka
-mehanika pogona ne prenese zagonskega momenta
V vsakem primeru moraš nastaviti, seveda v okviru teh dveh omejitev, omejitev toka na maksimum in čas zagona na minimum.
Zakaj?
Med zagonom, ko je hitrost vrtenja še majhna, imamo velik slip in posledično segrevanje rotorja, tega pa nobena motorska zaščita ne detektira, tudi če so v motorju termočleni, se bo rotor hitreje pregrel kot stator.
Zato moramo čas zagona čim bolj skrajšati.
Nastavi čas zagona na minimum ali pa odstrani mehki zagon, pa bo mir. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Feb 25, 2012 2:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Zanimivo kakšni predlogi.
V žerjavni tehniki odkar uporabljamo frekvenčne pogone, ni problema z motorji glede nizkih obratov obratovanja -> različne hitrosti voženj.
Potem se spomnimo razne pogone črpalk,..itd.
V glavnem mehki zagon je razbremenitev ob zagonu ali ob obratovanju, vse druge razlage se mi zdijo extremnega pomena. Pač se oziram kaj kaže praksa.
Preveč komplicirati na "teorijah" včasih poslabša zadevo. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matej22 Član

Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31 Prispevkov: 88 Aktiv.: 0.54 Kraj: blade
|
Objavljeno: Tor Feb 28, 2012 8:29 pm Naslov sporočila: Re: Težave z zagonom elektro motorja kjub mehkemu zagonu. |
|
|
Andriy je napisal/a: |
Pozdravljeni
Situacija je sledeča.
Imam asinhronski elektro motor:
4kW, 8,2A, 230/400V (nima možnosti priklopa delta/star)
Priklopljen je direkt (zvezda) v naslednjem zaporedju
- Motorsko zaščitno stikalo z območjem (6 - 10A)
- Kontaktor za vklop motorja 12A
- Mehki zagon za motor 4kW
- Motor 4kW
Motor ki poganja ventilator meče ob zagonu ven motorsko zaščito če je nastavljena na 8,2A kljub mehkemu zagonu (na katerem so nastavljene rampe za zagon na max.). Če motorsko zaščito obrnem na 10 A deluje, a se bojim da ne bi skuril motorja.
Mehki zagon je od proizvajalca Schneider Electric ATS01N209QN
še link od mehkega zagona ki je priklopljen kot kaže na strani 25.
http://stevenengineering.com/tech_support/PDFs/45A01SS.pdf
Ker ste na forumu strokovnjaki se obračam na vas, če ima kdo kakšno rešitev kar z besedo na dan, mogoče bo prvi trenutek čudna ia na konču prava.
LP
Andrej |
Motor s podatki 230/400V nima možnosti priklopa zvezda/trikot.
Če je to res potem ga brez problema priključiš direktno. To je sicer neproblematično do moči 7,5kW. Ventilator sodi med težje zagone, izklop MS pomeni da zaščita deluje kar je prav - služi namenu oziroma zaščiti motorja. Motorsko stikalo ima kratkostično in preobremenitveno zaščito. V tvojem primeru se verjetno aktivira pretokovna zaščita , kar je sicer čudno, kajti preobremennitev v času zagona je kratkotrajna in ni problematična . Izmerjen tok 30A ni prevelik , kajti motor v momentu zagona lahko "potegne" tudi do 8x ali celo več In - seveda za kratek čas nekaj sekund kar pa naj ne bi izklopilo MS.
Odstrani mehki zagon in bo zadeva verjetno delovala b.p., če pa ne bo preveri motor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|