www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Agregat na alkohol, plin,...

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
fluffy111
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44
Prispevkov: 351
Aktiv.: 1.75
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 7:17 pm    Naslov sporočila:  Agregat na alkohol, plin,... Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Temo sem odprl bolj ali manj zaradi radovednosti. Kdor pa ne vpraša, ne ve odgovora. Wink
S kolegi smo debatirali, ali je možno bencin zamenjat s katerim drugim gorivom v bencinskem agregatu. Nekaj se je omenjal vodik, pa alkohol, itd. Sedaj pa mi to ne da miru. Ali dejansko namesto bencina lahko v agregat vlijem etanol ali pa se ga da predelat na vodik? Zanima me, če bi nastale kakšne razlike pri proizvodnji električne energije.

Lp
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 7:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Predelava je možna, ni pa smiselna. Že iz ekonomskih in varnostnih (v primeru plina) razlogov, da praktičnih niti ne omenjam.
Razen če bi za znanost žrtvoval agregat, da se iz vsega skupaj kaj naučiš Mr. Green

Direkt etanol vlivat pa seveda ne gre.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
a.vidmar
Član
Član



Pridružen-a: Ned 08 Jul 2007 11:03
Prispevkov: 1159
Aktiv.: 5.30
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 8:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LPG ?? Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 8:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Otto motor deluje tudi na

a.) alkohole (metanol, etanol itd) - modelarski, nekateri motorji za dirke (formula Indy)
b.) nekatere oglikovodike (petrolej) - motorji kmetijskih strojev (najbolj znan BCS kosilnice) in nekateri ladijski motorji in
c.) razne gorljive pline (LPG, vodik, generatorski in lesni plin itd).

Kako na te alternative deluje motor, ki je optimaliziran na bencin?

Ostala možna goriva imajo manjšo energetsko gostoto od bencina in posledično jih za isti učinek motor porabi več. Poleg tega je potrebno upoštevati tudi oktansko število goriva (kolikšno kompresijo prenese, preden pride do samovžiga goriva),

Našteti plini imajo nižje oktansko število od bencina n lahko povzročijo klenkanje, padec moči in hitro uničenje motorja. V najboljšem je potrebno prestaviti predvžig, v najslabšem še znižati kompresijo.

Poleg tega nečistoče v lesnem in generatorskem plinu povzročajo hitro obrabo motorja, če se plin ne sfiltrira ali naprave za proizvodnjo plina ne vzdržuje pravilno.

Vodik pa ima še zelo vroč plamen in zlahka povzroči pregrevanje in topljenje ventilov in batov. Poleg tega je zelo reaktiven in hitro pokvari mazalno olje.

Nasprotno imajo alkoholi zelo visoko oktansko število, čez 150 in njihovega potenciala v motorju, ki je grajen za bencin ne izkoristiš, kar spet pomeni večjo porabo.

Poleg tega, je pri alkoholih še ena huda zoprnija. Topijo in uničujejo tesnila in gumijaste cevi, ki prenesejo bencin in se naredi veliko škode v dovodu goriva v motor in vplinjaču/sistemu vbrizga, če se alkohol uporabi brez ustreznih predelav.

Potrebno je upoštevati tudi to, da imajo vse alternative drugo mešalno razmerje gorivo - zrak in je potrebno prilagoditi doziranje goriva in zraka v plinsko mešanico, da bo deloval motor optimalno.

Pod črto. Možno je, vsaj na papirju ali v sili. Vendar, če hočeš narediti, da bo delovanje zanesljivo, stvar ni več enostavna in poceni.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 9:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Edina poceni varianta bi bila predelava na jeklenko kuhinjskega plina, vendar zagotovo dražja od furanja agregata na bencin.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dyfan
Član
Član



Pridružen-a: Sob 05 Maj 2007 9:54
Prispevkov: 652
Aktiv.: 2.95

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 10:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kar nekaj starejših avtov je predelanih in vozijo na plin. Ti so še iz časov, ko so bili bencinski motorji zelo požrešni.
Pri teh je predelava na plin še nekako smiselna, saj je zaenkrat plin krepko cenejši od bencina, zato je cena kilometra malo manjša.
Pri zdajšnjih, ekonomičnejših motorjih se to ne izide več.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 22.21
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 10:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem zakaj mi pride na misel jeklenka butana, ki futra agregat, le ta pa el. štedilnik...

Pri LPG je treba upoštevati, da je tisti na bencinskih črpalkah cenejši, kot tisti v jeklenkah in je slednja varianta dražja kot bencin, prva pa se mogoče celo izide, vendar ob resnem tveganju, da bo nekaj zletelo v zrak pri pretankavanju, če bi se tako predelalo agregat, saj je malo verjetno, da bi tak agregat vozil na "pumpo".

Prednost LPG je v manjši obrabi motorja, saj je to gorivo bolj čisto kot bencin.

Ima pa LPG tudi nekaj slabosti, poleg manjše moči ali večje porabe v primerjavi z bencinom (odvisno od natavitev).

Če ima motor vplinjač, kar je pri malih agregatih običajno, je štart verjetno še vedno mogoč samo na bencin. Poleg tega vplinjač pri pogonu na plin deluje "na suho" in se zaradi vibracij sčasoma poškoduje plovec in igla., kar oteži ali onemogoči štart in delovanje motorja na bencin.

Pri motorjih z vbrizgavanjem teh težav ni, je pa zato sama predelava dražja in ob naraščajočih cenah LPG za avte, verjetno že na meji ekonomske upravičenosti.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fluffy111
Član
Član



Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 21:44
Prispevkov: 351
Aktiv.: 1.75
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 12, 2011 11:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sedaj pa bom lahko spal. Very Happy Hvala vsem za odgovore.

Lp
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3406
Aktiv.: 14.92
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2011 12:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Ne vem zakaj mi pride na misel jeklenka butana, ki futra agregat, le ta pa el. štedilnik...
- saj takšno misel pri nas že prodajajo - ogrevanje na plin z agregatom. Imena firme se ne spomnim, eko-nekaj. Plin služi kot gorivo agregatu za oddajanje elektrike v omrežje, odpadna toplota pa greje hišo, tako nekako. Menda se splača povsod, kjer ima hiša priključek za plinovod.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 23.99

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:19 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Splača se do prvega strojeloma.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kogeneracija.
Še ena bistra ideja eko-, bio-, green- in še kakih obsedencev.

Na nivoju elektrarne/toplarne ja, za hišno uporabo nikakor. Vsaj do nadalnjega ne.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 4.99
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 14, 2011 8:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na smetišču v Bukovžlaku pri Celju kurijo metan, ki se sprošča iz odpadkov, v batnem motorju v generatorju za lastne potrebe. Koliko je motor predelan se pa ne spomnim več. Samo njim se splača, ker dobijo metan zastonj. Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
kobranka
Član
Član



Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37
Prispevkov: 3403
Aktiv.: 18.75
Kraj: nekje v zgornjem posočju

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 12, 2012 3:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima me kdo vse danes izdeluje Otto motorje? Nekaj sem poskusil najti na wikipediji ampak bore malo, največ je zgodovine?

Kakšne lastnosti ima petrolej? To je namreč precej zanimovo gorivo, saj ga lahko tankaš tako v svetilke kot nekatere agregate. Sicer kot je že napisano bi z malenkost predelav vse šlo tudi na alkohole(kot opisuje Azrael, kritične so gume).

Že omenjeni Otto motor me je spomnil na nekatere motorje, ki za izvajanje eksplozij namesto svečk z iskro uporabljajo žarilne svečke. Kateri agregati se poslužujejo tega, ali je celo možno, da so navadni agregati predelani na žarilne sečke? Kako tak sistem brez iskre sploh deluje? Seveda grobo poznam modelarske metanol motorje, za avtomobilske agregate mi je pa zadeva popolna neznanka.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Matej79
Član
Član



Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.04
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 13, 2012 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Otto-vi motorji so vsi motorji z notranjim izgorevanjem, ki delujejo na bencin ali katero drugo gorivo in svečko z iskro. Motorji z notranjim izgorevanjem in žarilno svečko pa so Diesel motorji.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group