 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 10:48 am Naslov sporočila: Tezave z elektricnim podsistemom v FORD FOCUS 1.6 16V |
|
|
Spostovane dame in goposdje!
Sem lastnik Ford Focus 1.6 16V (FYDA) avtomobila, letnik 2000 in sem z njim zelo zadovolljen. Vendar so se zacele tezave z avtoelektriko in ker nisem nasel ustreznega avtoelektricarja (vsi bi samo menjali, noben se ne bi spravil dognati, v cemu je sploh problem) so se zacele dogajati cudne stvari:
1) tipka za odklep prtaljznika vcasih dela, vcasih ne dela (nisem se se poglabljal)
2) Tezave s klimo
Tukaj lahko napisem vec stvari. Namrec, najprej so mi pocrkale skoraj vse osvetitlene lucke v samem stevcu, nato se tam, kjer je konzola za nastavitev moci, smeri in temperature pihanja zraka. Pod to konzolo je gumb za vklop klime (ventilator se ni hotel vrteti niti, ko sem pritisnil klimo, niti, ko sem pritisnil navadno ventilacijo), ki je tudi crknil. Torej, komplet konzolo sem snel, nabavil nov gumb za klimo, snel sem tudi stevec in na novo nastimal lucke povsod. To sedaj dela lepo. Gumb za klimo sedaj dela (ko ga pritisnem, se lucka prizge), vendar klima se vedno ne zagrabi. Navadno pihanje zraka (brez klime) je tudi zacelo delovati. Sedaj me zanima, kateri so se mozni vzroki, da je klima crknila? Aja, tezave so se zacele pred kakim letom, ko so mi zacele zunanje luci dobesedno obcasno utripati, skepal sem, da sta alternator in usmernik na koncu svojih moci. Prosim za nasvete in pomoc?
S spostovanjem,
Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Hmmm, napaka verjetno ni ena sama, ampak več. Za začetek predlagam, da se preseliš iz Butal (v profilu) v kakšen bolj znan slovenski kraj. Tako ti bodo člani, ki so v bližini po dogovoru lahko pomagali.
Kar se tipke prtljažnika tiče, je možno, da ima slab stik - oksidirane kontakte. Verjetno bi menjava ali pa preizkus z drugo tipko pomagal.
Glede klime pa je vprašanje, če se kompresor vklopi? Če se, je v sistemu dovolj plina?
Glede luči; utripanje je verjetno posledica nihanja napetosti. Vzrokov pa je lahko več; alternator, diode oz. diodna plošča ali pa preprosto slab stik na relaciji alternator - akumulator -šasija. Lahko so oksidirani priključki akumulatorja, alternatorja ali celo slab stik mase avtomobila. Avto drugače normalno zaganja in vžiga? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:25 am Naslov sporočila: |
|
|
ferdo je napisal/a: |
Hmmm, napaka verjetno ni ena sama, ampak več. Za začetek predlagam, da se preseliš iz Butal (v profilu) v kakšen bolj znan slovenski kraj. Tako ti bodo člani, ki so v bližini po dogovoru lahko pomagali.
Kar se tipke prtljažnika tiče, je možno, da ima slab stik - oksidirane kontakte. Verjetno bi menjava ali pa preizkus z drugo tipko pomagal.
Glede klime pa je vprašanje, če se kompresor vklopi? Če se, je v sistemu dovolj plina?
Glede luči; utripanje je verjetno posledica nihanja napetosti. Vzrokov pa je lahko več; alternator, diode oz. diodna plošča ali pa preprosto slab stik na relaciji alternator - akumulator -šasija. Lahko so oksidirani priključki akumulatorja, alternatorja ali celo slab stik mase avtomobila. Avto drugače normalno zaganja in vžiga? |
Hvala za izcrpen odgovor, bil sem pred kratkim na redni menjavi olja in sem prosil mehankarja, da mi pogleda, ce je se kaj plina za klimo in je pritrdil - plina je se dosti za 2 sezoni. Tole z prtaljznikom bom prevezal na en navaden switch, pa zopet poizkusil, jih mam par na zalogi, pa javim! Kako bi preveril za klimo, ce je sel motor k hudicu? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 11:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Delovanje kompresorja se mora slišati po vklopu s tipko. Vsaj pri meni se sliši kot dodaten zvok pri motorju, ob vklopu kompresorja. Lahko pa pogon kompresorja deluje, pa so uničene "tačke", ki z vrtenjem (centrifugalna sklopka) vklopijo sam kompresor - tudi ta vklop se sliši ob pritisku na tipko, pri delujočem motorju. To je kar pogosta napaka. Več ti ne znam svetovati, saj ne poznam dovolj te znamke avtomobila. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
ferdo je napisal/a: |
Delovanje kompresorja se mora slišati po vklopu s tipko. Vsaj pri meni se sliši kot dodaten zvok pri motorju, ob vklopu kompresorja. Lahko pa pogon kompresorja deluje, pa so uničene "tačke", ki z vrtenjem (centrifugalna sklopka) vklopijo sam kompresor - tudi ta vklop se sliši ob pritisku na tipko, pri delujočem motorju. To je kar pogosta napaka. Več ti ne znam svetovati, saj ne poznam dovolj te znamke avtomobila. |
Mislim, da vem, na kateri zvok ciljas, tega zvoka ob pritisku tipke pri meni ni vec, je pa bil! Torej, da pridem do omenjenih elementov, moram sneti celotno armaturko? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slavko p Član

Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01 Prispevkov: 151 Aktiv.: 0.82 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preveri, če se kompresor vklopi. Jermenica kompresorja se stalno vrti, ker je gnana s pasastim jermenom, kateri poganja še ostale sklope. Kompresor se poveže z jermenico preko elektromagnetne sklopke.
Lahko, da sklopka ne deluje.
Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.61 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole z nedelovanjem ventilatorja mi je čudno...
Ti ventilator na 1 deluje ali samo na več?
Meni je namreč šel močnostni upor za ventilator in mi je klima delala samo, ko je bil ventilator na 1, a takrat ventilator ni delal. Na 2 in več pa je ventilator delal, klima pa ne.
Tole s klimo bi moral vsak avtoelektričar ugotovit vzrok v 5 minutah - preveriti je potrebno najprej, če pride sploh napetost do sklopke na kompresorju. _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 2:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
NeoTO je napisal/a: |
Tole z nedelovanjem ventilatorja mi je čudno...
Ti ventilator na 1 deluje ali samo na več?
Meni je namreč šel močnostni upor za ventilator in mi je klima delala samo, ko je bil ventilator na 1, a takrat ventilator ni delal. Na 2 in več pa je ventilator delal, klima pa ne.
Tole s klimo bi moral vsak avtoelektričar ugotovit vzrok v 5 minutah - preveriti je potrebno najprej, če pride sploh napetost do sklopke na kompresorju. |
Mocnostni upor sem uspesno zamenjal, deluje na vseh 4-ih stopnjah! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RGorazd Član


Pridružen-a: Čet 20 Maj 2004 15:57 Prispevkov: 1715 Aktiv.: 7.23 Kraj: Ig
|
Objavljeno: Pon Avg 13, 2012 5:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za nedelovanje klime je lahko kriv tudi presostat. (vsaj pri renojih je tako). Meni se je dogajalo ravno to, da je presostat odpovedal, sistemu ni javljal, da je s klimo vse OK, in enostavno ni hotelo pognati kompresorja (ni bilo slišati značilnega zvoka niti ni bilo opaziti spremembe v obratih motorja - ponavadi se tudi to sliši, ko obrati za trenutek malce padejo, nato pa elektronika obrate dvigne nazaj na tistih 900 ali kolikor pač že).
LP G _________________ .
._. _ _ ._. _.__. _|
[ (_](_)[ (_] /_(_]
._| |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2012 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
RGorazd je napisal/a: |
Za nedelovanje klime je lahko kriv tudi presostat. (vsaj pri renojih je tako). Meni se je dogajalo ravno to, da je presostat odpovedal, sistemu ni javljal, da je s klimo vse OK, in enostavno ni hotelo pognati kompresorja (ni bilo slišati značilnega zvoka niti ni bilo opaziti spremembe v obratih motorja - ponavadi se tudi to sliši, ko obrati za trenutek malce padejo, nato pa elektronika obrate dvigne nazaj na tistih 900 ali kolikor pač že).
LP G |
Hmm, a si mogoce mislil reostat in ne presostat? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.61 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2012 10:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Imaš šanso, da preveriš, če pride napetost do elektromagnetne sklopke na kompresorju?
Pri Focusu je (mogoče tudi pri ostalih) ta sklopka krmiljena s strani ECU-ja - pri pospeševanju se namreč klima avtomatsko izklopi. Dobro bi bilo vedet, če ECU sploh da kaj ven. _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 14, 2012 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
NeoTO je napisal/a: |
Imaš šanso, da preveriš, če pride napetost do elektromagnetne sklopke na kompresorju?
Pri Focusu je (mogoče tudi pri ostalih) ta sklopka krmiljena s strani ECU-ja - pri pospeševanju se namreč klima avtomatsko izklopi. Dobro bi bilo vedet, če ECU sploh da kaj ven. |
Hmm, imam na voljo osciloskop, osnovni multimeter ter rocno orodje. Mislim pa, da ti ciljas na OBD diagnoster, tega nimam. Je kaksna sansa, da z osciloskopom preverim, kaj se dogaja na OBD?
Lp,
Marko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Avtohacker Član

Pridružen-a: Pon 24 Dec 2007 22:14 Prispevkov: 26 Aktiv.: 0.12 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2012 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislil je da pomeriš na sklopki direktno...
Brez testerja je to prvo za preverit, namreč če je elektromagnet sklopke dober.
V priponki imaš shemo za ročno klimo... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
KernelPanic Član

Pridružen-a: Pon 13 Avg 2012 10:29 Prispevkov: 162 Aktiv.: 1.03 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2012 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Avtohacker je napisal/a: |
Mislil je da pomeriš na sklopki direktno...
Brez testerja je to prvo za preverit, namreč če je elektromagnet sklopke dober.
V priponki imaš shemo za ročno klimo... |
Hmm, ne nimam nobene priponke ... A to mislita prav sklopko (za menjalnik) ali ima ta avto vec sklopk? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Avg 15, 2012 11:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Že cel čas je govora o sklopki kompresorja klime. Sklopka menjalnika hvala bogu s tem nima veze. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|