 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
martinopresnik Član


Pridružen-a: Pet 29 Okt 2010 14:42 Prispevkov: 213 Aktiv.: 1.19 Kraj: Šentrupert nad laškim
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 12:56 pm Naslov sporočila: Kateri kontakt na akumulatorju naj odklopim? |
|
|
Lep pozdrav!
Zaradi težav na avtomobilu (luči in veliko ostalih naprav se je začelo prižigati, ko avto ni bil prižgan in je bil ključ zunaj), sem odklopil + sponko na akumulatorju in jo pred vožnjo proti mehaniku nazaj priklučil. Ko sem prišel k mehaniku sem jo spet odklopil. Mehanik pa mi jih je kar nekaj napev, češ da ne bi smel odklopiti + sponke ampak -.
Velikokrat sem slišal, da je ob kakšni okvari ali nesreči vedno potrebno odklopiti + (pozitivno) sponko, to mi je povedal tudi inštruktor vožnje. Mehanik pa pravi, da lahko s tem pokvarim računalnik v avtu.
A ni nekako vseeno, v vsakem primeru prekinem tokovni krog, le da če pustim + priklopljen je potencial avtomobila glede na zemljo 12V? _________________ 1+1=10 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pred časom sem gledal oddajo o avtomehanikih, ki rešujejo probleme, nad katerimi so ostali že obupali.
Za enake simptome, kot jih opisuješ, je bila kriva tovarniška napaka pri vstavljanju vetrobranškega stekla. Skozi mehurček v kitu je voda zatekala ob stebričku v kabino in tekla skozi omarico z varovalkami naprej v dvojni prag. Po nekaj letih se je nabralo toliko umazanije, da je zamašilo luknjico pod varovalkami in varovalke so se nenadoma znašle pod vodo. Glede na količino vode je ob deževnem vremenu avto hupal in svetil med vožnjo po luknjasti cesti, po obisku avtopralnice pa se mu je povsem zmešalo. Po dobri uri so simptomi izginili in na varovalkah ni bilo nikakršnih sledi poplave, zato nihče ni našel vzroka, dokler niso mehaniki postavili avta pod tuš in čakali.
Malo preveri sklope kablov, če kje zateka. Proti poškodbam zaradi drgnjenja so kabli načeloma zavarovani, razen če je kdo kdaj rezal pritrdilne vezice. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.63 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 1:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je sponke potrebno pri/od-klapljati z orodjem, potem je bolj varno najprej odklopiti minus in ga tudi zadnjega priklopiti.
Med odklapljanjem ni hudega, če se naredi stik na šasijo. Potem, ko je odklopljen, pa tudi ni škode, če se med plus in šasijo naredi stik. In obratno za priklapljanje.
Seveda to velja le za vozila pri katerih je negativni pol na šasiji (večino), sicer velja obratno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 2:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Res je, da pri nekaterih avtomobilih ni priporočljivo, da je avto brez napetosti, recimo med menjavo akumulatorja se ponavadi poleg priklopi dodatnega manjšega. Vendar gre tu samo zaradi morebitnih kasnejših težav z računalnikom zaradi zaščit.
Kateri pol odklopiš je popolnoma vseeno.
Ni pa čisto vseeno recimo pri zaganjanju avtomobila s pomočjo drugega, kar je omenil že bostjang. Namreč če najprej priklopiš - in je le ta na karoseriji pomeni, da lahko ob manjši neprevidnosti, ko priklapljaš + narediš kratek stik. Kar je v primeru, če najprej priključiš + težje izvedljivo, saj moraš zadeti + klemo. Pri odklapljanju po zagonu pa je ravno obratno. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martinopresnik Član


Pridružen-a: Pet 29 Okt 2010 14:42 Prispevkov: 213 Aktiv.: 1.19 Kraj: Šentrupert nad laškim
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trik je ravno v tem, da za + kontakt ne rabim orodja (vijak je narejen tako, da se ga odvije na roko), za negativni pa rabim ključ.
Tudi jaz sumim da je voda prišla nekam, ker se včasih obnaša tako, kot da bi imel "kontakt" (kazalci za temperaturo in bencin kažejo, osvetljitev kazalcev tudi sveti),
ampak mehanik trdi, da je stikalo za brisalce, ker če vžgeš brisalce vse ugasne.
Mislim, da s tem ko prižgeš brisalce, pač motorčki "požrejo" elektriko, ki steče skozi stik, ki ga naredi voda.
Jaz se drugače s težavo avta ne bom ukvarjal in ne bom pametoval, ker avto ni moj in meni tako nihče ne vrjame. Mehaniku pa jaz ne zaupam več, ker je vžig motorja popravljal že najmanj 3x, pa velikokrat avto še vedno ne vžge.
Samo vprašati sem hotel, če je kaj narobe, če najprej odvijem pozitivno sponko, ker ne potrebujem orodja. _________________ 1+1=10 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 3:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisti vijak se dobi tudi v črni barvi za (-) sponko.
Ali je bilo 3-kratno popravljanje vžiga na istem avtu, kot je ta iz prvega prispevka?
Lahko je odpadla kontaktna ploščica z bakrenih vodnikov v ključavnici. Tisti "krogec" potem včasih naredi "kontakt", včasih pa naredi tako šibek stik, da motorni računalnik ne dovoli vžiga, čeprav zaganjač (ima svojo žico s ključavnice) že "vergla".
Za nekatere avte dobiš samo kontaktni del ključavnice (ni treba menjati ključa in vseh ostalih ključavnic).
p.s.: Morda izgleda, da pišem mimo teme, a med vrsticami si namignil, da imaš, poleg zaporedja priklopa/odklopa akumulatorja, predvsem težave z avtom . _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
martinopresnik Član


Pridružen-a: Pet 29 Okt 2010 14:42 Prispevkov: 213 Aktiv.: 1.19 Kraj: Šentrupert nad laškim
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 4:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Morda izgleda, da pišem mimo teme, a med vrsticami si namignil, da imaš, poleg zaporedja priklopa/odklopa akumulatorja, predvsem težave z avtom . |
Mene je samo zanimalo, če je kaj narobe s tem, da sem najprej odklopil pozitiven priključek. To pa sem vprašal zato, da če bo mehanik kakšno krivdo zvalil name, bom mirnega duha zahteval še za kakšno drugo strokovno mnenje.
Drugače pa ima avto že nekaj časa težave (eni bi rekli je pač Renault). Včasih ko vžgeš žmigavce utripa cela kontrolna plošča in še kaj, včasih enostavno noče vžgat (vergla a ne vžge), zdaj pa se luči kar tako prižigajo. Mislim da je spet prišla voda nekam, kamor ne bi smela (enkrat sem v luči opazil vodo, in ko sem jo razdrl, poslušil, in sestavil nazaj je vse delalo).
Avto ni moj, ampak je od očeta, zato ne mislim nič "čarat" po avtu, ker bi bil pol spet jaz vsega kriv (se je že zgodilo pri traktorju. Ko crkne jaz popravim, ko pa spet kaj crkne, sem pa jaz kriv, ker sem prejšnič naredil kaj narobe. Še sreča da je napeljava na Vinkoviču tako enostavna, da bi lahko od začetka povezal vse kable). Naj to opravijo "strokovnjaki", ki so zato dobro plačani. _________________ 1+1=10 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Praviloma se odvije - minus pol najprej, kot so ti že napisali. To pa samo zato ker če pri snemanju kablov z akumulatorja uporabljaš ključe - zaradi varnosti!
Ni bojazni, da bi bilo kaj narobe.
Jaz osebno bi tega tvojega kvazi mehanika že davno nekam poslal. _________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa reci očetu, da je opravil strokovnjak in mu dobro zaračunaj in bo mir pri hiši , pa še oba bosta zadovoljna. _________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pišeš, da ima en kabel na akumulatorju plastičen vijak, ki je namenjen vijačenju z roko. Proizvajalac je predvidel, da se odklaplja ta pol.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.88 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
...
Kateri pol odklopiš je popolnoma vseeno.
....
|
Ne piši berarij, ne pametjuj o stvareh o katerih nimaš pojma.
VEDNO se z baterije najprej odklaplja pol, ki je vezan na ohišje. To je običajno minus ni pa nujno.
Razlog: Orodje s katerim se običajno snemajo kleme je kovinsko ter električno prevodno. V primeru, da ti ključ zdrsne na ohišje ko snemaš plus, minus pa je še priključen na ohišje boš povzročil kratek stik. Ključ bo v sekundi žareč. Zelo velika možnost je tudi eksplozija baterije. V svoji delovni praksi sem doživel vsaj tri eksplozije voznih baterij električnih viličarjev. Ena je bila posledica kratkega stika ravno pri snemanju kabla. Ena posledica kratkega stika pri vstavljanju baterije v viličarja, ter ena posledica eksplozije plina pri "transfuziji" - prazna baterija dizel viličarja.
Kaj so enosmerni tokovi sem skusil tudi sam. Pri popravilu polnilne naprave sem pozabil izključiti akumolator. K sreči sem jo odnesel z lažjimi opeklinami, vilični ključ 13 pa je šel na dva dela.
Priklučimo vedno najprej pol, ki ni na ohišju, potem pa tistega na ohišju.
PS
Nekoč so to celo učili v avtošoli. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
VEDNO se z baterije odklaplja pol, ki je vezan na ohišje. To je običajno minus ni pa nujno. |
Tega se držim, če uporabljam orodje. V primeru pvc vijaka, uporabim tega in ga odvijem brez orodja (ne glede na pol). Govorimo o prekinitvi napajanja in ne o menjavi akumulatorja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 10:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nočem se pregovarjat, pa vseeno. Citiram sam sebe.
"Ni pa čisto vseeno recimo pri zaganjanju avtomobila s pomočjo drugega, kar je omenil že bostjang. Namreč če najprej priklopiš - in je le ta na karoseriji pomeni, da lahko ob manjši neprevidnosti, ko priklapljaš + narediš kratek stik. Kar je v primeru, če najprej priključiš + težje izvedljivo, saj moraš zadeti + klemo. Pri odklapljanju po zagonu pa je ravno obratno."
V vprašanju teme je bilo mišljeno, če je vseeno glede delovanja avtomobila... _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Sep 01, 2012 10:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iz električnega stališča je popolnoma VSEENO kateri pol akumulatorja se odklopi prej
Iz praktičnega stališča, oziroma iz izkušenj in na podlagi raznoraznih nesreč, pa se seveda odklaplja tisti pol prej, ki je priključen na šasijo (ohišje), pri priklapljanju pa seveda velja obratni vrstni red.
Malo logike, pa bo vse jasno. Iz praktičnih razlogov je vsekakor bolje, če se držimo nekih pravil, da ne bo nesreče in nezaželjenih poškodb ljudi ali opreme.
Pri delu smo lahko še tako zelo pazljivi in previdni, ampak nesreča nikoli ne počiva  _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.75 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Sep 02, 2012 9:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Elektronika izgubi napajanje tako ali drugače. Tukajj sploh ni poemmbno. Bolj vprašljivo je mogoče če npr. Odklopiš plus in ga pomotoma vržeš na maso ter tako narediš stik, ki lahko povzroči kakšen sunek pri praznjenju elektrolitov v elektroniki. Če najprej odklopiš minus, je to težje narediti, edino s tega stališča bi lahko pristal na trditev da je bolje odklopit minus. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|