 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
joejoe Član

Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 17:10 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 23, 2012 8:14 pm Naslov sporočila: Re: Predgretje motorja |
|
|
barosa je napisal/a: |
Ima kdo izkušnje z grelci bloka za zimske dni?
Ali pa, da bi zadevo izdelal doma. Vzel bi npr grelec vode iz kašnega aparata
pomivalni, pralni stroj... ter ga dal na neko mesto kjer bi grel hladilno tekočino ?
lp. |
Sam sem to hotel vgraditi na Cliota, zdaj spet razmišljam, da bi to vgradil v Mazdo. Sam sem našel grelce firme DEFA. Komplet za segrevanje bloka motorja s priključnim kablom in vsem materialom pride v rangu 250€ (grelec 100, kit za montažo okol 40EUR, pa kabli cca 60EUR).
Do službe imam manj kot pet kilometrov, avto je parkiran le pod nadstreškom. Zares mi je precej več za pomagat denarnici z manjšo obrabo motorja, kot pa za komfort
http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/
Imajo tudi selektor za avto, pa noter lahko dodaš še grelec kabine, polnilec akumulatorja in še celega boga stvari.
V bistvu je mal smotano, da grelci bloka motorja (Engine block heater) za USA avte stanejo v rangu 20USD, v EU je pa to cela (in draga!) znanost  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Sep 23, 2012 8:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če segreješ olje, se bo toplota enakomerno porazdelila po motorju in bo topel cel motor čez določen čas. Proti obrabi je bolje imeti toplo olje kot toplo vodo. _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
barosa Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.79 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Ned Sep 23, 2012 9:49 pm Naslov sporočila: Re: Predgretje motorja |
|
|
joejoe je napisal/a: |
barosa je napisal/a: |
Ima kdo izkušnje z grelci bloka za zimske dni?
Ali pa, da bi zadevo izdelal doma. Vzel bi npr grelec vode iz kašnega aparata
pomivalni, pralni stroj... ter ga dal na neko mesto kjer bi grel hladilno tekočino ?
lp. |
Sam sem to hotel vgraditi na Cliota, zdaj spet razmišljam, da bi to vgradil v Mazdo. Sam sem našel grelce firme DEFA. Komplet za segrevanje bloka motorja s priključnim kablom in vsem materialom pride v rangu 250€ (grelec 100, kit za montažo okol 40EUR, pa kabli cca 60EUR).
Do službe imam manj kot pet kilometrov, avto je parkiran le pod nadstreškom. Zares mi je precej več za pomagat denarnici z manjšo obrabo motorja, kot pa za komfort
http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/
Imajo tudi selektor za avto, pa noter lahko dodaš še grelec kabine, polnilec akumulatorja in še celega boga stvari.
V bistvu je mal smotano, da grelci bloka motorja (Engine block heater) za USA avte stanejo v rangu 20USD, v EU je pa to cela (in draga!) znanost  |
Misliš, da tisti iz USA niso enaki našim? Mislil sem, da so ti "čepi" neke serijske dimenzije
Bral sem, da imajo v Kanadi taki avtomobili kot moj 1.9cdti že serijsko noter grelec podoben temu od defe (v bloku). Tako, da se tudi našel ta grelec za manj kot 100€. Razmišljam, da bi ga kar naročil |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
barosa Član

Pridružen-a: Ned 18 Jul 2010 23:28 Prispevkov: 144 Aktiv.: 0.79 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Pon Sep 24, 2012 1:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
mobwap je napisal/a: |
Citiram: |
zaradi črpalke katera bo poganjala vodo. Če namontiram samo grelec v motor
bo voda topla samo v motorju. |
Jaz res ne vem v čem je problem. Vsi proizvajalci ogrevajo samo motor (pustimo zdaj neke polarne in severne skandinavske izvedbe).
Voda sploh nebo nikamor krožila če greješ hladilnik, ker termostat nebo spustil vode skozi glavo in blok motorja, dokler nebo dosegla 87-95 stopinj celzija. Tudi ko je motor zagnan voda ne kroži nikamor dokler termostat ne odpre tokokroga.
Smiselno je ogrevati grelec kabine (nekateri avti imajo to vgrajeno serijsko), a to ne pomaga veliko motorju.
Nekateri ogrevajo vodo na glavi motorja, kar že ima smisel, ali pa grelec v spodnjem delu motorja in termodinamika sama dviga toplo vodo proti glavi motorja. Tudi serijsko vgrajeni taki grelci segrejejo na maksimalno 50 stopinj in so vezani na termostat. |
A ni tako, da se ta grelec vtakne na cev med pečko ter blok motorja, kjer pa lahko voda kroži tudi, če ni odprt termostat ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregamax Neznanec

Pridružen-a: Sob 10 Nov 2012 7:53 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: Metlika
|
Objavljeno: Sob Nov 10, 2012 8:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
No, ker je že debata o teh grelcih motorja, se tudi jaz nagibam v tej smeri, ker se moj avto do šihta po zimi ne segreje in vedno zmrzujem! Na netu sem našel en grelec (sicer jih je malo morje), kateri deluje na 220V in ima moč 2000W. Vgrajeno ima tudi črpalko katera poganja tekočino skozi motor ter pečko. Zadeva je cenovno zelo ugodna, glede na ostale grelce. Zanima me, če ima kdo že kaj takega vgrajenega v svoj avtomobil? link: http://www.aliexpress.com/item/Auto-Parts-Engine-preheater/324622642.html |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
reber Član


Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20 Prispevkov: 2279 Aktiv.: 9.61 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sob Nov 10, 2012 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
Če segreješ olje, se bo toplota enakomerno porazdelila po motorju in bo topel cel motor čez določen čas. Proti obrabi je bolje imeti toplo olje kot toplo vodo. |
Če ogreješ blok motorja, se bo delno segrelo tudi olje v karterju, čeprav je olje na dnu. Po zagonu motorja, ko olje začne krožiti, se bo olje s pretokom skozi blok zelo hitro segrelo. Da bi grel olje direktno, bi moral nekako segrevat dno karterja, kar je veliko težje izvedljivo, kot pa se priključiti na vodni hladilni sistem. Segreto olje bi se s pretokom skozi hladni blok motorja na začetku, zelo hitro ohladilo, tako da samo segrevanje olja brez segrevanja bloka spet ni prava rešitev.
Mimogrede me zanima, če ima kdo informacijo, koliko časa običajno traja segrevanje bloka motorja z grelcem recimo 2000W? Masa bloka motorja je kar velika, poleg tega je brez toplotne izolacije in so zunaj na mrazu tudi znatne izgube. Če predpostavimo, da razni grelci tipa Webasto in podobni, ki imajo moč tudi preko 5kW, rabijo vsaj pol ure in več, bi z 2kW grelcem rabil recimo 2 uri, kar bi zneslo 4kWh, cenovno je to kakšnih 0,25€ odvisno od tarife in cen, ampak nisem kaj dosti zgrešil. Ali bi ta strošek na dolgi rok upravičil manjšo porabo goriva, manjšo porabo motorja in takojšnje delovanje ogrevanja, pa naj presodi vsak sam. Če bodo šipe odmrznjene, če šipe ne bodo zarošene, kabina bo segreta, je to že lahko zadosten razlog, saj je to povečanje varnosti in udobja, tudi če zanemarim udobje samemu motorju.
Tudi sam sem že razmišljal o vgradnji grelca, seveda bi dodal še polnilec akumulatorja in zakasnjen vklop ventilatorja za notranje gretje, tako bi se vsedel v topel avto. Takojšen vklop ventilatorja je nesmiselen, dokler je sistem hladen ni potrebe da deluje. _________________ Obiščite me na www.reber.si ali www.elektron.si |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
marsovcek Član

Pridružen-a: Pet 08 Jun 2012 11:27 Prispevkov: 160 Aktiv.: 1.01 Kraj: Okolica Celja
|
Objavljeno: Pon Nov 19, 2012 9:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, 3kW webasto s črpalko, ki vodo poganja skozi pečko in blok motorja pri -15 stopinj v 20 minutah pričara kar prijetno toplo kabino. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|