 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
matija.kodelic Član

Pridružen-a: Ned 18 Nov 2012 21:37 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.07 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 9:55 pm Naslov sporočila: 12V 1,6A v avtomobilu |
|
|
Pozdravljeni.
Sem nov na forumu. O električnih komponentah imam le nekaj osnovnega znanja.
V svoj avtomobil bi rad vgradil zelo majhen subwoofer z ojačevalcem. Problem nastane, pri priklopitvi tega sistema... Zahteva namreč 12V in max. 1,6A. Avtomobilski akumulator ima tok 55 amperov, zanima me kako sedaj iz teh 55A dobiti največ 1,6A? Obstaja kakšni regulator? O teh stvareh sem čisti nevednež. Ali bi mi vse skupaj priključeno na stalen tok praznilo akumulator?
Najlepše hvala vsem za odgovore že v naprej.
Lep pozdrav! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj še enkrat poglej na akumulator. Pa boš videl, da piše 55Ah, poleg pa recimo 320A.
Brez težav lahko priključiš tvoj zvočnik, domnevam, da z vgrajenim ojačevalcem in si bo le ta vzel točno toliko toka kot ga potrebuje.
Če pa vežeš na stalno napajanje brez stikala, bo pa seveda stalno praznilo akumulator. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matija.kodelic Član

Pridružen-a: Ned 18 Nov 2012 21:37 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.07 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 10:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ups, se opravičujem. Pa res piše tako. Hehehe
Aha, torej če prav razumem si bo ta ojačevalec vzel le toliko toka, kolikor ga potrebuje?
Potem bo verjetno boljše, da vežem preko ključavnice, ko odvzameš kontakt, se tudi ojačevalec izklopi?
Hvala za odgovor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 10:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako ja. Lahko vežeš tudi preko ključavnice, pa ne pozabi na ustrezno varovalko, recimo 2A. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matija.kodelic Član

Pridružen-a: Ned 18 Nov 2012 21:37 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.07 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Okej. Nejlepša hvala za odgovor še enkrat.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni problema. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 10:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Tako ja. Lahko vežeš tudi preko ključavnice, pa ne pozabi na ustrezno varovalko, recimo 2A. |
Še enkrat razmisli, kaj si napisal.
Ne smeš vezat NIČ na "kontakt" priklop, saj je varovalka definirana na porabo same elektronike in periferije avtomobila.
Woofer požre krepko več kot 1,6A momentalno kadar "rukne".
Kvečjemu vežeš takšen porabnik na varovalko od avtoradia. Pravilno ima vsak ojačevalec "remote" signal in napajanje (preko svoje ustrezne varovalke iz akumulatorja) + masa.
Da te uporabnik matija.kodelic ne bo klical, da mu vozilo več ne "vžge".
LP _________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 11:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam, saj sem že hotel napisati, da naj doda rele..., samo sem se bal, da bi ga zmedel.
Najenostavnejša rešitev je, ta da priključi na dovod za cigaretno vtičnico preko dodatne varovalke, v kolikor ima tak avto, ki ima tam napetost samo ob kontaktu.
Ali pa enostavno ne komplicira in vzame napajanje direktno iz akumulatorja, preko varovalke in stikala.
Jah varovalka za avtoradio je pa lahko spet dimenzionirana samo za avtoradio.  _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 11:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pravilni nasvet:
"remote" iz avtoradija se veže na "remote" od ojačevalca! V kolikor ojačevalec tega nima (se redko zgodi vendar se) se namontira rele, kateri vklopi napajanje ojačevalcu. Napajanje ojačevalca se veže direktno iz akumulatorja preko varovalke na ojačevalec.
LP _________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Jah varovalka za avtoradio je pa lahko spet dimenzionirana samo za avtoradio.  |
Samo, če tale ( O: ) varovalka umre si brez glasbe, če pa umre varovalka od ključavnice si pa brez vozila... kaj je ljubše?
LP _________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
yacksy Član


Pridružen-a: Pon 23 Nov 2009 8:27 Prispevkov: 499 Aktiv.: 2.63 Kraj: Okolica Šmarjeških toplic
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 11:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
@PZUFIC, tokrar kar fejst mimo sekaš
avtoradio - vezava na obstoječi EURO konektor, ki skoraj mora biti v avtu. Če radio nima EURO konektorja, preuredi priklop radia na EURO konektor. Če je potrebna vezava napajanja direktno na akumulator (višji rang avtoradijev to ima oz. vsaj je imel v časih, ko sem bil še jaz aktiven v avtoakustiki), mora biti na + kablu varovalka!
ojačevalec ima 2 priklopa:
1. Napajanje
"+ kabel" obvezno 10 kvadrat ali 16 kvadrat (odvisno od ojačevalca) vleči direktno na akumulator. Vmes obvezno daj ustrezno varovalko v ustreznem podnožju v bližini akumulatorja.
"- kabel" mora biti čim krajši in povezan na maso (karoserijo)
2. Kabel za vklop (t.i. remote)
Ta kabel vklaplja ojačevalec. Če je na njem prisotna napetost, je ojačevalec prižgan, če na njemu ni napetosti, se ojačevalec ugasne. Ta kabel veži na avtoradio (če avtoradio ima tak izhod) ali na enega porabnika v avtu, ki se vklopi na prvi stopnji ključa. Kabla za vklop ojačevalca nikoli ne veži direktno na 12V, ker drugače boš prej ali slej imel prazen akumulator zjutraj, ko bo treba avto vžgat (mirovna poraba ojačevalca ni ravno zanemarljiva).
Drugače imaš na to temo en odličen forum, kjer boš izvedel vse informacije, ki jih rabiš.
http://avtoakustika.com/ _________________ [slovenščina je zame španska vas] happens. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Nov 18, 2012 11:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
yacksy je napisal/a: |
@PZUFIC, tokrar kar fejst mimo sekaš |
Če je on "vseved".
LP _________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.61 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Nov 19, 2012 12:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Spet jaz mimo sekam....
Kje sem jaz napisal, da se avoradija ne priklaplja na obstoječi konektor?
Če se priklaplja direktno na akumulator sem napisal, da preko stikala in varovalke Verjetno ojačevalec tudi, če ima remote in je ta izključen tudi nekaj pije.
Poleg tega, za primer nima vsak avto vezanih luči na kontakt... _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
yacksy Član


Pridružen-a: Pon 23 Nov 2009 8:27 Prispevkov: 499 Aktiv.: 2.63 Kraj: Okolica Šmarjeških toplic
|
Objavljeno: Pon Nov 19, 2012 1:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Sekanje mimo leti na tvoj prvi ali drugi odgovor, kjer si svetoval naj priklopi ojačevalec preko ključavnice (ker se je remote pojavil v debati precej kasneje, jaz berem, da se to nanaša na napajalni + kabel ojačevalca). Tak nasvet v najboljšem primeru pomeni kako pregorelo varovalko, v slabšem pa menjavo ključavice ali še v slabšem kako smodenje izolacije. Torej to je
Napajanje ojačevalca se VEDNO dela z ustreznimi kabli in varovalkami. Vse ostalo ni varno in se s tem ni za igrat. Če ni denarja za dobro kablažo in spodoben ojačevalec (z remote vklopom), se raje v projekt ne spuščat. _________________ [slovenščina je zame španska vas] happens. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Nov 19, 2012 12:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
PZUFIC je napisal/a: |
Če se priklaplja direktno na akumulator sem napisal, da preko stikala in varovalke Verjetno ojačevalec tudi, če ima remote in je ta izključen tudi nekaj pije. |
Ojacevalec je narejen tako da je na pozitivnemu polu vedno napetost, da je na negativnemu polu vedno masa - zato ima remote. Lahko pustis avto s priklopljenim ojacevalcem en teden v mirovanju, pa mora vzgat brez problema, tisti tok je ranga nekaj mA. Konec koncev tudi avtoradiu ne vzames napajanja ko vzames kontakt.
Ce bi vezal vmes stikalo bi le to moralo pri povprecnemu ojacevalcu drzati tokove 50 A+.
Drugace pa ojacevalec z 1.6 A ne bo ravno veliko naredil. Vsak stirikanalen avtoradio ima vecjo izhodno moc (kot 22 W RMS). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|