 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Dec 19, 2012 4:12 pm Naslov sporočila: Autodata tipalo pretoka zraka |
|
|
Pozdravljeni.
Za Renault Kangoo 1,9dTi , 2000, bi iz Autodata potreboval shemo za tipalo pretoka zraka (nahaja se med filtrom in turbotom).
Na računalniku je izpisalo napake:
DF023 / Tokokrog tipala signala vztrajnika / 3.DEF
DF019 / Tokokrog tipala pretoka zraka / CO.0
DF022 / Tokokrog temperature zraka / CO.1
Uradni serviser je rekel, da je problem v tipalu pretoka zraka. Ima 6 žic in na istem konektorju je tudi tipalo temperature zraka. A temperaturno tipalo je v redu, saj se je 3. napaka pojavila po tem, ko sem razklenil konektor. Ko sem sestavil konektor, 3. napake ni bilo več. Okrog tipala signala vztrajnika naj ne bi bilo nič narobe (besede serviserja).
Avto pri prostem teku 2-3 sekunde močno cuka (moral bi držati konstantne vrtljaje) in nato crkne. Nad 2500 vrtljajev se celo da peljati (ima stranske učinke na barvo las - postajajo bolj sivi), a se ne sme odvzeti plina, sicer takoj crkne.
Prosim torej za shemo okrog tistega senzorja ali po možnosti še njegove notranjosti (zalit v smolo), da vidim, če ga lahko sam "tunam", ali moram kje dobiti drugega (nov je 230).
Pa prosim še za shemo okrog senzorja položaja vztrajnika.
Hvala.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.67 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Dec 19, 2012 9:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
MAF senzor (mass air flow) je ponavadi topla žička, ki jo mimobežni zrak hladi. Meri se upornost žičke. Za kalibracijo je še senzor temparature.
Če je žička crknila, rabiš novega.
Nahaja se vedno na vstopnem kanalu za zrak, še pred turbino. Ponavadi takoj zraven filtra zraka za motor.
Mogoče poskusiš na avtonet-u ali odpadu.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Sre Dec 19, 2012 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva nekako ni povsem crknila.
Zadnja pol leta je avto samo parkrat ugasnil v prostem teku pred kakim semaforjem in 1-2krat med vožnjo. Sumil sem, da kakšno otrdelo tesnilo vnaša mehurčke v cev za nafto.
Danes pa se mu je čisto zmešalo in nisem štel, kolikokrat je avto ugasnil. V 10km vsakih 100-200m. Komaj sem prilezel do pooblaščenega servisa, kjer so ga priklopili na računalnik. Ko sem videl napake (in ceno tipala), sem naredil nadaljnih 20km z nad 2500 vrtljaji in prilezel domov. Zaviral sem z ročno, prestavljal brez odvzemanja/dodajanja plina ... Zanimivo.
Prejle (oh 21h) se je pa motor čisto normalno vrtel v prostem teku.
Ima motorni računalnik kak varnostni način, ker dela tudi ob odklopljenem konektorju?
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sre Dec 19, 2012 11:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
vezje je zalito s prozornim gelom, skatla je zalita skupaj. senzor je platina, naparjena na miniaturen koscek stekla, ki odleti ze ce ga grdo pogledas.
1 = IAT (intake air temperature sensor - NTK upor)
2 = IAT
3 = +5 V
4 = +12 V
5 = signal - pretok zraka
6 = gnd
na pinu 5 mora biti ob kontaktu cca 0,5-1 volt, pri delovanju motorja pa vec. vec zraka kot vsesa, visje gre signal.
ko odklopis konektor bi moral motor delovati blizje normalnega kot s priklopljenim pokvarjenim senzorjem. dCi recimo do 2k rpm ne gre nikamor (res nikamor), naprej pa normalno. dTi ima drugacen tip vbrizga, tako da tu ne bi vedel kako bi se moral avto obnasat. vseeno pa ne bi smel ugasati brez MAF senzorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilnev77 Član

Pridružen-a: Sob 30 Jan 2010 13:09 Prispevkov: 114 Aktiv.: 0.61 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Dec 19, 2012 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri odklopljenem senzorju pretoka zraka bi mogel biti avto samo bolj lenoben, delati pa bi moral normalno, mogoče kdaj ob kakšni nagli obremenitvi malo sivega ali modrega dima iz izpuha.
Senzor vztrajnika pa je pomemben za reguliranje predvžiga oz. predvbrizga kateri se spreminja v rotacijski Bosch črpalki.
Za vse ostale bralce: dCi je Common rail sisitem (elektronsko vbrizgavanje nafte),
dTi pa je še stari sistem z klasično črpalko visokega tlaka iz katere grejo 4 cevi na injektorje (za vsak injektor svoja cev)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 8:07 am Naslov sporočila: |
|
|
tako je - bolj lenoben od delovanja z zdravim senzorjem. ce je z odklopljenim senzorjem bolj zivahen kot s priklopljenim, pa pomeni da je senzor za v smeti.
no ja, modro ne bi smel kaditi, ampak pri renojih se tudi to dogaja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 9:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Poglej najprej senzor na vztrajniku... to je navaden hall senzor, kateri ti bere podatke o obratih mašine....
Če je na senzorju smet, kakšen opilk ali podobno, bo dajal napačne, nepopolne impulze in računalniku se zmeša...
če ne druga, ga vsaj močno spihaj....
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 9:32 am Naslov sporočila: |
|
|
SPREMEMBA DIAGNOZE !
Tipalo položaja vztrajnika je krivo.
Vedel sem, da so Renault servisi dragi. Zdaj vem, zakaj, pa tudi tisti hec o predčasni prodaji letne karte za avtobus mi je postal jasen.
Serviserji napake odpravljajo po vrsti, kakor jih izpisuje računalnik, avto pa "je popravljen", ko ostanejo le še napake, ki ne povzročajo preveč opaznih simptomov. Recimo, da ni preveril (ne)delovanja motorja pri odklopljenem senzorju (in mi s tem pokazal, da varnostni način ne odpravi napake, zaradi katere sem prišel na servis), ker sem "mu stal za vratom", kar bi me lahko stalo 230E.
Pri odklopljenemu senzorju zraka motor sicer deluje, a ko se spomne, še vedno cuka in ugaša. Doslej sem mislil, da so krivi mehurčki v nafti, kadar motor ni takoj vžgal, ampak se je zaganjal brez dima, v drugem ali tretjem poskusu je pa vžgal v trenutku. Pa včasih se je med vožnjo obratomeru za trenutek zmešalo, a očitno ni bil kriv konektor na števcu. Stvari postajajo jasnejše.
Kje se torej nahaja senzor položaja vztrajnika?
In ali ima kdo shemo vezave?
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
azupevc Neznanec

Pridružen-a: Pon 05 Maj 2008 7:33 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.00 Kraj: kk
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 9:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Igo, s strani Damo-ta sem bil usmerjen na tvoj problem.
Avtodato sicer imam, ampak je na trenutno nedosegljivi lokaciji. Sem jo pa snel na tej povezavi:http://mojblink.com/torrent/125222/autodata_3_38_eng_iso , se enkrat zahvala "gor dajalcu".
Moje polstrokovno mnenje, LMM ne more generirati napake tega tipa. Ce ga odklopis (konektor), bo motorni racunalnik prevzel nek predvpisan program, vezan na obrate motorja-ugibam. Skratka avto mora laufat za povprecnega uporabnika skoraj enako, le zgoraj omenjena lenoba zna bit prisotna pri nizjih obratih.
Druga stvar pa je pri senzorju GMT. Ta je osnovni pogoj za delovanje (vseh-do sedaj videnih) racunalnisko podprtih motorjev. Senzor je ponavadi Halove izvedbe. Osnovni je ohmski preizkus, reda nekaj 10, 100 ohmov, ampak ta bo zagotovo sel skoz, ker bi v primeru prekinitve spulce, avto sploh ne kresnil. Preventivno lahko senzor demontiras in ga ocistis. Njegovo delovanje lahko preveris z osciloskopom, frekvenca indukcije mora spremljat obrate motorja. Predvsem bi bilo dobro ta del spremljat, ko imas napako prisotno, se pravi peljat pod visjimi obrati, potem avto spustiti pod mejne obrate, kjer ponavadi avto crkne. Ker enercija avto se rine, bo voz se en cas sel, da bos lahko preveril kvaliteto signala. Ce ga zmanjka, si problem resil, najverjetneje pa bo ta del BP.
Sam bi napako iskal na razvodu goriva z boschpumpo. Tester je zlata vreden, zna pa tudi zavest, tako da je se zmer najbolj zihr zdrava kmecka pamet.
Javi nam izsledke.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
evo - priklop CKP senzorja na ECU in kaksen mora izgledati signal...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
9.64 KB |
Pogledana: |
11671 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
81.96 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
Nazadnje urejal/a zok Čet Dec 20, 2012 10:08 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 10:06 am Naslov sporočila: |
|
|
evo nekaj malega iz autodate... gre sicer za laguno dTi 98 HP, a renault ima prakticno vse motorje ki so narejeni na isti osnovi spremenjene samo pri sesalnem traktu in vbrizgu. druge razlike so zanemarljive.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
135.77 KB |
Pogledana: |
19 krat |

|
Opis: |
legenda komponent + engine management component testing za CKP sensor |
|
Velikost datoteke: |
75.96 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
58.35 KB |
Pogledana: |
12 krat |

|
Nazadnje urejal/a zok Čet Dec 20, 2012 10:35 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 10:26 am Naslov sporočila: |
|
|
ah, se nekaj.. ce hocem na moji gajbi (laguna 1.9 dCi 74 kW) priti do CKP senzorja moram odmontirati plasticen pokrov motorja, akumulator, zracni filter in kovinsko visokotlacno cev med turbino in intercoolerjem, pa ga najdem na vrhu menjalnika tik nad sklopko - cisto na vrhu. ampak mislim da ima samo dva pina, lahko da je slika iz autodate napacna. signal je tocno tak kot na sliki. nanj se lahko "dobro" priklopis samo ce se priklopis na kabel ki gre do njega, konektor je malo nedosegljiv - nic ne delaj na silo, ker ga lahko polomis.
CMP senzor pa je na glavi motorja ob jermenici odmicne gredi - za dostop zanj samo snames plasticni pokrov motorja, in imas tripinski konektor zelo lepo dosegljiv. na enem pinu je masa, na enem napajanje (ob kontaktu), na enem pa mora biti lep pravokoten signal. Na zalost sem moral ze vse pregledati in premeriti ko sem imel probleme z vbrizgom.
Preglej in ocisti poleg obeh(!) senzorjev (prah s sklopke, opilki zaradi obrabe vitalnih delov motorja) se konektorje in zice - ce ni kje poskodovana izolacija. ECU je (pri laguni) pod akumulatorjem, tako da se na konektor ECU-ja tezko priklopis z osciloskopom.
CKP izgleda nekako TAKOLE, konektor seveda gleda ven.
Javi kako in kaj napreduje raziskovanje!
p.s.: bratranceva punca je imela enake tezave s twingom, ki se nima OBD prikljucka... ciscenje CKP senzorja (ki je hudicevo podoben senzorju na dCi-ju in dTi-ju) je vse tezave odpravilo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.21 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 11:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi je ta senzor na isti strani kot starter, pritrjen na ohišje (blok) motorja...
_________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 12:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
ne pri renaultu.
Pri 1.4/1.6 TDCi je recimo pod zobato jermenico - na sovoznikovi strani.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
rkambi Neznanec

Pridružen-a: Tor 09 Jun 2009 8:12 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Višnja Gora
|
Objavljeno: Čet Dec 20, 2012 12:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Senzor se nahaja pod termostatom na desni strani motorja (ko stojiš pred avtom). Na laguni dti (letnik 2000) sem menjal ta senzor in sem moral odstraniti zračni filter in še eno cev ki gre proti turbini, da sem prišel blizu. Simptomi so bili podobni, nihanje obratov, 3x mi je celo ugasnil med vožnjo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|