www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

12V alternator; poljenje 36V baterije

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
S56NC
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26
Prispevkov: 280
Aktiv.: 1.60
Kraj: Strmca-Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:05 am    Naslov sporočila:  12V alternator; poljenje 36V baterije Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Naletel sem na sledeči problem: Na robotskem vozilu imam 14V 42A alternator, pojavila pa se je potreba po 36V iz treh serijsko vezanih akumulatorjev.

Zanimajo me vaši predlogi. Sam razmišljam med naslednjimi rešitvami:

- stikalni pretvornik iz 14V na 36V (500W) in eliminacija treh serijsko povezanih akujev.
- stikalni pretvornik iz 14V na 42V direktno vezan alternator - akku. serija ???
- da bi obremenil vsako fazo alternatorja posebaj (ničlišče-faza) ???
- previjanje alternatorja ???

Res sem v dilemi kako rešiti problem. Na šoli mi profesorji ne znajo pomagati, zato se kot zadnjo *šanso* pred improviziranje obračam na forumaše!

Lep pozdrav, Matej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5531
Aktiv.: 24.04
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:09 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakšna je moč ki jo rabiš? Kako "lepa" mora biti napetost?
To verjetno rabiš za poganjanje kakšnih elektromotorjev?

Lp, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
forest70
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Jul 2008 1:00
Prispevkov: 588
Aktiv.: 2.85
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:18 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm, koliko vem alternator zmore višje napetosti... Regulator mu to onemogoča.
Za poskus dobi en alternator, po možnosti takega ki ima samo ščetke brez regulatorja in vzbujaj rotorsko navitje tja do 15V in meri izhodno napetost. Pri nižjih obratih ne boš dobil kaj vem kaj, ampak pri višjih bi znalo bit dovolj.
Dobro je, da se alternator vrti, ko ga vzbujaš.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S56NC
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26
Prispevkov: 280
Aktiv.: 1.60
Kraj: Strmca-Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:25 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Končni porabniki bodo trije motorji porabe >10A 30V, krmiljeni z H-mostčem. Njihove moči ne vem, ker so bolj ruskega izvora stari več kot jaz in na njih ni kaj pretiranih podatkov. Rad pa bi iztisnil iz alternatorja vse kar je mogoče.

Napetost rabi biti samo tako lepa, da lahko polni tri akumulatorje vezne v serijo. Naj povem, da alternator nima vgrajenega regulatorja in kadar ga direktno z 12V vzbujam mi na izhodu da več kot 25V.

@forest: Kaj naj mu potem omejim izhodni tok na 14A pa bo vredu ? Ali ga bo po par minutah skuhalo ?

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Uporabi 24V alternator od tovornjaka. Če pri polnem vzbujanju ne boš dosegel zadostne napetosti, ni treba previjati alternatorja.

Dovolj je, da zaporedno povežeš vsa tri navitja, pri čemer priključke tretjega navitja obrneš, da se napetost vektorsko sešteje v 48V, ne pa v 0V. Napetost nato usmeriš. Regulator pa preko napetostnega delilnika vežeš tako, da bo manj vzbujal. Bo pa moč enaka tretjini nazivne od alternatorja, ker se bodo navitja obnašala kot eno samo.

Obstaja še možnost napetostnega množilnika na vsakem navitju, a ne vem, kako bi to delovalo pri tolikšnih tokovih.

Akumulator ima 10,5V-14,4V, dva 21V-28,8V.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
S56NC
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26
Prispevkov: 280
Aktiv.: 1.60
Kraj: Strmca-Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 1:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm... bom videl kaj lahko naredim med vikendom. Grem na odpad malo pogledat prej za kakšen kamionski alternator, če ga dobim razmišljam naprej v tej smeri.

Igo hvala in Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Obelix
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59
Prispevkov: 1881
Aktiv.: 9.04
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pet Jan 04, 2013 3:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa kak transformator, ki bi 14V pretvoril v 36 ali več ?

Če recimo dodatna masa (teža) ni problem ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
osmica
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16
Prispevkov: 377
Aktiv.: 1.59
Kraj: savinjska

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 05, 2013 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Akumolatorje imaš zaporedno vezane (predvidevam, da imaš tri 12V), med povezave dodaj releje. Ko polniš odklopiš povezavo med akumolatorji tako imaš vsak akumolator zase. Vsak akumolator lahko polniš na svoji fazi.
Shemo kako mislim sem nahitro spacal.



SAM_1148.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  380.31 KB
 Pogledana:  0 krat

SAM_1148.JPG


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
forest70
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Jul 2008 1:00
Prispevkov: 588
Aktiv.: 2.85
Kraj: Koper

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 05, 2013 2:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Obelix je napisal/a:
Kaj pa kak transformator, ki bi 14V pretvoril v 36 ali več ?

Če recimo dodatna masa (teža) ni problem ?

Pri kateri frekvenci 50Hz ? Brick wall Pozabi, alternator ima bistveno višje frekvence tja do 1kHz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
S56NC
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26
Prispevkov: 280
Aktiv.: 1.60
Kraj: Strmca-Postojna

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 06, 2013 9:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problem imam, ker mi zmankuje prostora.

Še vedno tudi nisem uspel pomeriti toka na motorju, ampak odločil sem se za en 12v akumulator, polnjen z original alternatorjem in za njim dva SMPS-ja večjih moči ter H-mostič za regulacijo smeri in obratov.

Seveda tudi regenerativno zaviranje.

Hvala za Vašo pomoč in Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 501 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group