 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
S56NC Član


Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.60 Kraj: Strmca-Postojna
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:05 am Naslov sporočila: 12V alternator; poljenje 36V baterije |
|
|
Pozdravljeni!
Naletel sem na sledeči problem: Na robotskem vozilu imam 14V 42A alternator, pojavila pa se je potreba po 36V iz treh serijsko vezanih akumulatorjev.
Zanimajo me vaši predlogi. Sam razmišljam med naslednjimi rešitvami:
- stikalni pretvornik iz 14V na 36V (500W) in eliminacija treh serijsko povezanih akujev.
- stikalni pretvornik iz 14V na 42V direktno vezan alternator - akku. serija ???
- da bi obremenil vsako fazo alternatorja posebaj (ničlišče-faza) ???
- previjanje alternatorja ???
Res sem v dilemi kako rešiti problem. Na šoli mi profesorji ne znajo pomagati, zato se kot zadnjo *šanso* pred improviziranje obračam na forumaše!
Lep pozdrav, Matej
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5531 Aktiv.: 24.04 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Kakšna je moč ki jo rabiš? Kako "lepa" mora biti napetost?
To verjetno rabiš za poganjanje kakšnih elektromotorjev?
Lp, g
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
forest70 Član


Pridružen-a: Ned 20 Jul 2008 1:00 Prispevkov: 588 Aktiv.: 2.85 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Hm, koliko vem alternator zmore višje napetosti... Regulator mu to onemogoča.
Za poskus dobi en alternator, po možnosti takega ki ima samo ščetke brez regulatorja in vzbujaj rotorsko navitje tja do 15V in meri izhodno napetost. Pri nižjih obratih ne boš dobil kaj vem kaj, ampak pri višjih bi znalo bit dovolj.
Dobro je, da se alternator vrti, ko ga vzbujaš.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S56NC Član


Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.60 Kraj: Strmca-Postojna
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Končni porabniki bodo trije motorji porabe >10A 30V, krmiljeni z H-mostčem. Njihove moči ne vem, ker so bolj ruskega izvora stari več kot jaz in na njih ni kaj pretiranih podatkov. Rad pa bi iztisnil iz alternatorja vse kar je mogoče.
Napetost rabi biti samo tako lepa, da lahko polni tri akumulatorje vezne v serijo. Naj povem, da alternator nima vgrajenega regulatorja in kadar ga direktno z 12V vzbujam mi na izhodu da več kot 25V.
@forest: Kaj naj mu potem omejim izhodni tok na 14A pa bo vredu ? Ali ga bo po par minutah skuhalo ?
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 12:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Uporabi 24V alternator od tovornjaka. Če pri polnem vzbujanju ne boš dosegel zadostne napetosti, ni treba previjati alternatorja.
Dovolj je, da zaporedno povežeš vsa tri navitja, pri čemer priključke tretjega navitja obrneš, da se napetost vektorsko sešteje v 48V, ne pa v 0V. Napetost nato usmeriš. Regulator pa preko napetostnega delilnika vežeš tako, da bo manj vzbujal. Bo pa moč enaka tretjini nazivne od alternatorja, ker se bodo navitja obnašala kot eno samo.
Obstaja še možnost napetostnega množilnika na vsakem navitju, a ne vem, kako bi to delovalo pri tolikšnih tokovih.
Akumulator ima 10,5V-14,4V, dva 21V-28,8V.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S56NC Član


Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.60 Kraj: Strmca-Postojna
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm... bom videl kaj lahko naredim med vikendom. Grem na odpad malo pogledat prej za kakšen kamionski alternator, če ga dobim razmišljam naprej v tej smeri.
Igo hvala in Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Obelix Član

Pridružen-a: Pon 19 Maj 2008 13:59 Prispevkov: 1881 Aktiv.: 9.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pet Jan 04, 2013 3:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa kak transformator, ki bi 14V pretvoril v 36 ali več ?
Če recimo dodatna masa (teža) ni problem ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
osmica Član


Pridružen-a: Sob 22 Maj 2004 21:16 Prispevkov: 377 Aktiv.: 1.59 Kraj: savinjska
|
Objavljeno: Sob Jan 05, 2013 1:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumolatorje imaš zaporedno vezane (predvidevam, da imaš tri 12V), med povezave dodaj releje. Ko polniš odklopiš povezavo med akumolatorji tako imaš vsak akumolator zase. Vsak akumolator lahko polniš na svoji fazi.
Shemo kako mislim sem nahitro spacal.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
380.31 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
forest70 Član


Pridružen-a: Ned 20 Jul 2008 1:00 Prispevkov: 588 Aktiv.: 2.85 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sob Jan 05, 2013 2:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obelix je napisal/a: |
Kaj pa kak transformator, ki bi 14V pretvoril v 36 ali več ?
Če recimo dodatna masa (teža) ni problem ? |
Pri kateri frekvenci 50Hz ? Pozabi, alternator ima bistveno višje frekvence tja do 1kHz
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S56NC Član


Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 17:26 Prispevkov: 280 Aktiv.: 1.60 Kraj: Strmca-Postojna
|
Objavljeno: Ned Jan 06, 2013 9:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem imam, ker mi zmankuje prostora.
Še vedno tudi nisem uspel pomeriti toka na motorju, ampak odločil sem se za en 12v akumulator, polnjen z original alternatorjem in za njim dva SMPS-ja večjih moči ter H-mostič za regulacijo smeri in obratov.
Seveda tudi regenerativno zaviranje.
Hvala za Vašo pomoč in Lep pozdrav
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 501 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|