 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3407 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sre Feb 13, 2013 7:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
da se vse razvija, le pri alternatorju se je pa čas ustavil že pred pol stoletja |
zanimivo bi bilo videti krivuljo naraščanja izkoristka motorja z notranjim izgorevanjem v zadnjih 100 letih (ali pač od kar je bil izumljen). _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sre Feb 13, 2013 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da pri alternatorju ni vec nekega hudega potenciala za odkrivat. Lahko bi zmanjsali zracno rezo med rotorjem in statorjem, to je pa bolj ali manj tudi vse, kar se da narediti efektivnega brez nekega hudega vlozka v razvoj. Diode so kakrsne so, vzbujevalno navitje in krtacke morajo biti, ce zelimo enostavno in robustno regulacijo, hm...
...edina stvar ki bi jo lahko nagruntali je pogon alternatorja s turbo compoundom, vendar dobimo spet eno hitrovrteco komponento, ki mora biti perfektno scentrirana, dobro ulezajena, aktivno mazana, natancno narejena, to pa potegne visoke stroske v proizvodnji. Je pa res, da gre tu za wasted energy recovery.
Ce bi klima kompresor poganjali elektricno, prav tako pa servo crpalko (oz. vecina avtomobilov ze ima elektricni servovolan), vodno crpalko in morda se kaksno tako periferijo, bi se znebili mikrojermena. Ob veriznem ali zobniskem pogonu odmicnih gredi bi bil motor prakticno maintenance free (razen seveda menjave olja in filtrov).
Se pa tu pojavi vprasanje proizvodnih stroskov (kot vedno), in pa izkoristek - moc, ki jo tak alternator sploh lahko proizvaja v prostem teku.
...naaah, bolj mi lezi varianta start/stop sistema, kateri za rotor alternatorja kot tudi zaganjaca uporablja motorjev vztrajnik - kot en velik BLDC motor. Pa se bistveno manj mehanskih komponent ima.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 12:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni, bom kar tukaj vprašal kaj bi lahko bilo narobe; Pri mojem citroenu c 3 letnik 2003 1,4 bencinar. Na armaturi se je prižgal simbol za akumulator in ob enem tudi zvočni signal, čez nekaj časa se je prižgala kontrola airbak. Verjetno alternator več ne polni akumulatorja. Kakšen bo približno strošek popravila in kaj bi sploh lahko bilo narobe?
LP _________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na golfu sem imel podobno situacijo. Regulator - del s ščetkami. Neorginalno me je stalo cca. 30€ in menjava v lastni režiji. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor sem tukaj pri meni videl je alternator malo drugačen in ni videti, da bi imel kakšne krtačke. Sosed mi je rekel, da je verjetno odpovedal stator. Če ne bi bila zima bi tudi jaz poizkusil zadevo rešiti v lastni režiji.
LP _________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
stator sigurno ni odpovedal. vsak alternator ima krtacke - navadno so krtacke in regulator polnjenja v sklopu ene komponente (na nasprotni strani od jermenice, vcasih pod pokrovom). Vcasih se da regulator odviti brez demontaze alternatorja, najveckrat pa ne.
Vec kot 50% sem preprican da so krtacke izrabljene - so potrosni material, nove (univerzalne) stanejo slaba 2 Eur.
Navadno so zadeve narejene tako, da se jih na lahek nacin ne da menjat. Se pa da skoraj v vsakem primeru. Ce ne, se menja pa cel regulator.
Da ne govorim na pamet kaj je odpovedalo - lahko so krtacke, regulator ali diode (diodna plosca). Drugo prakticno ne more biti. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.86 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 4:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem na srečo prišel zraven z izvijačem ampak zelo na tesno.
Malo poglej. Lahko, da imaš na zadnji strani plastičen pokrov. Ko ga snameš, boš zagledal škatlico, ki je privijačena zraven. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 6:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
po TEMLE sodec je pod plasticnim pokrovom na strani, ki je nasprotna od jermenice... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pajo Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2004 8:50 Prispevkov: 687 Aktiv.: 2.90
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Si bom sposodil temo.
Na alternatorju (na diodni plošči) sta šli dve diodi z oznako 232-N in 231-N.
Mogoče kdo ve, kje bi se jih dalo nabaviti? _________________ Martin Krpan je že dobro vedel zakaj je posekal lipo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sob Feb 23, 2013 11:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
zok je napisal/a: |
po TEMLE sodec je pod plasticnim pokrovom na strani, ki je nasprotna od jermenice... |
Takle je Ampak dvomim, da bi se dalo tisti del kjer so diode in krtačke zamenjati brez demontaže alternatorja. Najlepša hvala za informacije.
LP _________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
daneb Član


Pridružen-a: Pon 28 Jan 2008 18:47 Prispevkov: 133 Aktiv.: 0.63 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sre Feb 27, 2013 10:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Problem je rešen čisto po naključju. V nedeljo zvečer sem priklopil polnilec in ob tem pošprical vse vijake na alternatorju z "Krovnom", da bi naslednji dan ne bilo težav pri avtoelektričarju z demontažo in kasneje z montažo. V ponedeljek zjutraj sem se odpeljal k avtoelektičarju in opazim, da mi nič več ne kaže napake na armaturi. Ko je mojster še enkrat pomeril napetost je bilo vse OK 14,8V na akumulatorju ob delovanju motorja tako, da sem jo tokrat odnesel brez velikih stroškov. Mogoče bo moja izkušnja še komu koristila.
LP Krown _________________ Starejši, ko smo več pozabljamo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 500 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|