 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
natural Član

Pridružen-a: Sre 20 Mar 2013 10:37 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Mar 20, 2013 11:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
laura je napisal/a: |
natural hotel sem samo povedati če bi jaz imel kak "potok" v svoji lasti sem car!
Ne rabim nobenega elektro podjetja! |
Saj pravim, za pričetek neka malenkost, eksperiment.. Imaš kakšno idejo? Nekaj jih imam v pripravi, vendar.. "Kurc", ker nisem "štromar"..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
6dan8 Član

Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53 Prispevkov: 1053 Aktiv.: 5.99 Kraj: Goriška
|
Objavljeno: Čet Mar 21, 2013 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
natural je napisal/a: |
...z dvometrskim padcem in (kolikšno) količino vode priti do tega?? |
Prav do tega malo težko (če bi moral ugibati, gre na videu za peltonovo turbino). In, ja, tole sem imel v mislih, ko sem namigoval na "idejni projekt". Konkretne podatke. Torej imaš 2 m vodnega padca (recimo). Manjka ti še podatek o pretoku (količini vode). Ta podatka vstaviš (recimo) v formulo, ki jo je lepo obrazložil s56al (ne samo formulo, še marsikaj drugega). Z drugimi besedami: na podlagi danega vodnega padca in dane količine vode izračunaš, kakšno moč bi lahko dobil (izgube, izgube...). Podatka o vodnem padcu in količini vode sta merodajna tudi pri izbiri ustreznega tipa turbine.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Čet Mar 21, 2013 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
natural je napisal/a: |
Saj pravim, za pričetek neka malenkost, eksperiment.. Imaš kakšno idejo? Nekaj jih imam v pripravi, vendar... nisem "štromar"..  |
Ja pa kaj potem, saj ti za postavitev MHE sploh ni treba biti. Če nimaš nobenega boljšega izgovora, se loti dela.
Najprej imaš teoretično razpoložljivo moč iz pretoka in padca.
Potem upam, da si strojnik, gradbinec ali mizar, da boš skupaj spravil "nekaj", kar se bo vsaj za silo vrtelo in na osi dajalo neko hitrost vrtenja in navor. Šele ko boš imel znana ta dva podatka, pride na vrsto "štromarija".
Najprej tvoje želje, kaj boš s to elektriko sploh počel (polnil xxxV akumulator,...), nato izbiranje ustreznega generatorja (da bo čim manj mehanskih in električnih pretvorb), na koncu pa še nakup elektro materiala in vezava.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Čet Mar 21, 2013 3:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
Ja pa kaj potem, saj ti za postavitev MHE sploh ni treba biti. |
Mislim da potrebuješ samo zelo debelo kožo za vse uradnike, ekologe...
mislim da v zadnjih nekaj let niso izdali niti enega dovoljenja za MHE, verjetno zaradi tega ker se ne ve, kdo je pristojen za to, prav tako so se združevala ministrsta (okolje in prostor, kmetijstvo, sedaj pod novo vlado pa ne vem)... Sama izgradnja sploh ni problem, v primerjavi s pridobitvijo papirjev.
lp Boris
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MesicekA Član


Pridružen-a: Ned 27 Jan 2013 20:51 Prispevkov: 93 Aktiv.: 0.62 Kraj: KK in MB
|
Objavljeno: Čet Mar 21, 2013 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo:
Tudi če teče par kWh se ne obremenjujem najbolj, ampak bi mi bilo zanimivo kaj takega narediti. Lahko kaj ustvariva ampak šele med poletnimi počitnicami, saj sem med tednom v MB, še takrat ko sem pa doma je pa zelo malo časa.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
natural Član

Pridružen-a: Sre 20 Mar 2013 10:37 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Pon Mar 25, 2013 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
natural je napisal/a: |
Saj pravim, za pričetek neka malenkost, eksperiment.. Imaš kakšno idejo? Nekaj jih imam v pripravi, vendar... nisem "štromar"..  |
Ja pa kaj potem, saj ti za postavitev MHE sploh ni treba biti. Če nimaš nobenega boljšega izgovora, se loti dela.
Najprej imaš teoretično razpoložljivo moč iz pretoka in padca.
Potem upam, da si strojnik, gradbinec ali mizar, da boš skupaj spravil "nekaj", kar se bo vsaj za silo vrtelo in na osi dajalo neko hitrost vrtenja in navor. Šele ko boš imel znana ta dva podatka, pride na vrsto "štromarija".
Najprej tvoje želje, kaj boš s to elektriko sploh počel (polnil xxxV akumulator,...), nato izbiranje ustreznega generatorja (da bo čim manj mehanskih in električnih pretvorb), na koncu pa še nakup elektro materiala in vezava. |
In če bi za generator uporabil kako takšno zadevco? : Klik
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matejcek81 Član

Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32 Prispevkov: 1526 Aktiv.: 7.70 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Mar 25, 2013 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
natural je napisal/a: |
In če bi za generator uporabil kako takšno zadevco? : Klik |
Napetost dobiš do 500V, odvisno od vrtljajev. In kaj boš s tem?
Če nisi niti malo vešč v "štromu" in, kot ti je igo napisal, si vsaj mizar, naredi najprej zajetje, turbino, poveži gor alternator in akumulator od avtomobila. To bo za eksperiment. Vložka ne boš imel skoraj nič, rezultati pa tudi bodo.
PS: Preseli se iz butal, ker tam baje voda teče v po klancu navzgor.
Pa LP
_________________ Če ne gre - ne obstaja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
natural Član

Pridružen-a: Sre 20 Mar 2013 10:37 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 6:47 am Naslov sporočila: |
|
|
matejcek81 je napisal/a: |
natural je napisal/a: |
In če bi za generator uporabil kako takšno zadevco? : Klik |
Napetost dobiš do 500V, odvisno od vrtljajev. In kaj boš s tem?
Če nisi niti malo vešč v "štromu" in, kot ti je igo napisal, si vsaj mizar, naredi najprej zajetje, turbino, poveži gor alternator in akumulator od avtomobila. To bo za eksperiment. Vložka ne boš imel skoraj nič, rezultati pa tudi bodo.
PS: Preseli se iz butal, ker tam baje voda teče v po klancu navzgor.
Pa LP |
Hvala za odgovor, velja!
Mi za začetek potem nekdo svetuje kako se veže tole "čudo", koliko vrtljajev potrebuje ter katerega porabnika naj priklopim..
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.56 MB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
natural je napisal/a: |
Mi za začetek potem nekdo svetuje kako se veže tole "čudo", koliko vrtljajev potrebuje ter katerega porabnika naj priklopim.. |
Na priključek L pride + 12V preko lučke - vzbujanje generatorja, na priključek z oznako + pripelješ +12V iz kontakt ključavnice ali stikala - napajanje za regulator, na vijak z oznako B+ pa priključiš + akumulatorja, na vijak z oznako B- pa priključi - akumulatorja. Vse porabnike priključuješ na akumulator. Če alternator ni obremenjen z akumulatorjem (B+) med delovanjem, se lahko zgodi, da uničiš vgrajen regulator.
Alternator deluje po splošnih podatkih nekje do 18000 o/min, minimum za delovanje pa je določen v podatkovnem listu alternatorja. Včasih je ta podatek tudi na nalepki, ki je na alternatorju.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
natural Član

Pridružen-a: Sre 20 Mar 2013 10:37 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.10 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:09 am Naslov sporočila: |
|
|
ferdo je napisal/a: |
natural je napisal/a: |
Mi za začetek potem nekdo svetuje kako se veže tole "čudo", koliko vrtljajev potrebuje ter katerega porabnika naj priklopim.. |
Na priključek L pride + 12V preko lučke - vzbujanje generatorja, na priključek z oznako + pripelješ +12V iz kontakt ključavnice ali stikala - napajanje za regulator, na vijak z oznako B+ pa priključiš + akumulatorja, na vijak z oznako B- pa priključi - akumulatorja. Vse porabnike priključuješ na akumulator. Če alternator ni obremenjen z akumulatorjem (B+) med delovanjem, se lahko zgodi, da uničiš vgrajen regulator.
Alternator deluje po splošnih podatkih nekje do 18000 o/min, minimum za delovanje pa je določen v podatkovnem listu alternatorja. Včasih je ta podatek tudi na nalepki, ki je na alternatorju. |
Hvala za izčrpen odgovor ferdo!
..ampak, rad bi ga preizkusil brez lučke, kontakta, regulatorja, akumulatorja.. .., v glavnem, brez pomoči avta.., v stanovanju..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:30 am Naslov sporočila: |
|
|
saj to je brez avta.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ferdo Član

Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10 Prispevkov: 354 Aktiv.: 1.49 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:32 am Naslov sporočila: |
|
|
natural je napisal/a: |
..ampak, rad bi ga preizkusil brez lučke, kontakta, regulatorja, akumulatorja.. .., v glavnem, brez pomoči avta.., v stanovanju..  |
Brez pomoči avta gre, vse kar sem ti naštel, gre v stanovanju. Brez regulatorja ne gre, je vgrajen že na alternatorju (priključka L in + ). Brez 12V napetosti in lučke ni vzbujanja, ni delovanja regulatorja in posledično alternator ne deluje. Brez akumulatorja oz. bremena, pa skuriš vgrajeni regulator.
Vse lahko zvežeš v stanovanju, na mizi, zasilno fiksiraš alternator in ga zavrtiš z vrtalnim strojem, da ga preizkusiš.
Obstaja pa varianta, da ga razdreš in z instrumentom premeriš navitja in vse diode, regulator pa ločeno stestiraš (o tem je že bilo govora na forumu).
P.S.: Lepo prosim, preseli se iz Butal (popravi kraj bivanja v nastavitvah). Sicer bo še kdo dobil kakšne asociacije ....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4770 Aktiv.: 20.11 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Brez lučke gre. Direktno vežeš
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.56 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Namesto lucke in 12 V lahko uporabis kar 9 V baterijo, alternator pa z roko zasuces, in meris izhodno napetost, ki zelo hitro skoci na 3 do 9 V. Ampak ta "meritev" je bolj "a-da-kaj-od-sebe", kot pa ce res vse pravilno deluje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.59 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Mar 27, 2013 11:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Ni mi jasno zakaj bi uničilo regulator, če ni priključenega akumulatorja?
Če prav vem je alternator sinhronski stroj, kot recimo večina današnjih agregatov, le da je pri njem izhodna napetost usmerjena, elektronika pa ima isto nalogo kot pri agregatih. Torej s pomočjo napetosti na rotorskem navitju skrbi, da je izhodna napetost kar se da konstantana. Če akumulator na alternator ni priključen potem alternator ne more začeti proizvajati energije, saj se zaradi neprisotne napetosti ne more vzbuditi. Medtem, ko pri generatorjih za začetno vzbuditev poskrbijo trajni magneti na rotorju.
Je moja razlaga pravilna, če ne naj me prosim kdo popravi?
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 58 minut
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|